Постанова
від 13.11.2008 по справі 25/597-47/273
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

25/597-47/273

ВИЩИЙ  ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  УКРАЇНИ  

 ПОСТАНОВА          

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ          

 13 листопада 2008 р.                                                                                    № 25/597-47/273  

    Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя:Ходаківська І.П.

суддіДанилова Т.Б., Цвігун В.Л.

розглянувши  матеріали касаційної скаргивідкритого акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту"

на постановуКиївського апеляційного господарського суду від 08.07.2008р.

у справігосподарського суду№ 25/597-47/273міста Києва

за позовомвідкритого акціонерного товариства "Видубичі"

до

третя особавідкритого акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" в особі Київ-Московської філії1) відкрите акціонерне товариство "Експериментально-механічний завод"2) Міністерство транспорту та зв'язку України

про

за участю  представників сторін:позивача –відповідача –

третіх осіб –

розірвання договору та зобов'язання звільнити земельну ділянку від під'їзної колії

Марченко В.В. дов.№ 238/1 від 08.08.08.Норець Н.О. дов. № 259 від 08.01.2008Кабиш О.І. дов. № 334 від 10.09.20081. не з'явився 2.Норець Н.О. дов. № 1301/15/14-08 від 26.02.2008

     Розпорядженням № 2-12.2/518   від 12.11.2008. у зв'язку із відсутністю судді Першикова Є.В. змінено склад  колегії суддів у справі № 25/597-47/273, призначеної до розгляду у складі - головуючий суддя –Першиков Є.В., судді Данилова Т.Б., Ходаківська І.П., утворено колегію суддів у складі: головуючий суддя –Ходаківська І.П., судді Данилова Т.Б., Цвігун В.Л.

В С Т А Н О В И В:

У жовтні 2006 року відкрите акціонерне товариство "Видубичі" звернулось з позовом до відкритого акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту", у якому посилаючись на значне зменшення обсягів перевезень залізничним транспортом та недоцільність продовжувати договірні відносини на послуги з перевезення вантажів під'їзною колією просило договір № 18, укладений сторонами 30 березня 2005 року, розірвати та зобов'язати відповідача демонтувати під'їзну колію з території Відкритого акціонерного товариства "Видубичі".

01.12.2006р. позивач звернувся до суду з заявою про уточнення до позовної заяви, а саме до п. З резолютивної частини позовної заяви,в якому просить зобов'язати відповідача звільнити земельну ділянку, користувачем якої є ВАТ „Видубичі", від під'їзної колії відповідача.

ВАТ “Київ –Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту ” не заперечувало проти розірвання договору.

Рішенням господарського суду міста Києва від 01.12.2006, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 07.03.2007 позов задоволено: розірвано Договір № 18 від 30.03.2005 на надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом, укладений між ВАТ “Видубичі” та ВАТ “Київ –Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту ”, а також було зобов'язано відповідача звільнити земельну ділянку, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1 та використовується ВАТ “Видубичі”, від під'їзної колії відповідача.

Постановою Вищого господарського суду України від 24.05.2008 за касаційною скаргою ВАТ “Київ –Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту ” постанову Київського апеляційного господарського суду від 07.03.2007 та рішення господарського суду м. Києва від 01.12.2006 в частині розірвання договору №19 від 30.03.2005 на надання послуг з перевезення вантажів залишено без змін.

В частині зобов'язання ВАТ “Київ –Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту ” звільнити земельну ділянку ВАТ "Видубичи" від під'їзної колії судові рішення скасовано і справу № 25/597 в цій частині направлено на новий розгляд до Господарського суду м. Києва. Підставами для скасування судових рішень було те, що до участі у справі не залучено Міністерство транспорту та зв'язку України як розпорядника державним майном та ВАТ "Експериментально-механічний завод", чиї інтереси може зачепити демонтування під'їзної колії відповідача.

Під час нового розгляду справи Ухвалою господарського суду м. Києва від 19.08.2007 залучено до участі у справі ВАТ "Експериментально-механічний завод" в якості третьої особи 1 на боці відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Ухвалою господарського суду м. Києва від 26.12.2007 залучено до участі у справі Міністерство транспорту та зв'язку України в якості третьої особи на боці відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Рішенням господарського суду м. Києва від 10.04.2008 ( суддя Станік С.Р.) в задоволенні позовних вимог про зобов'язання  звільнити земельну ділянку від під'їзної колії відмовлено.

Рішення суду мотивоване відсутністю згоди  на демонтаж під'їзної колії  органів місцевої влади у відповідності із ст.7 Статуту залізниць України, відсутністю згоди ВАТ "Експериментальний механічний завод",  відсутністю згоди Міністерства транспорту та зв'язку України  у відповідності із Порядком розгляду звернень підприємств, установ та організацій, які входять до сфери управління Міністерства щодо розпорядження майном,затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.11.2006 № 1095, а також Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1231-р "Деякі питання розпорядження об'єктами державної власності від 24.12.2007", яким введено мораторій  на відчуження об'єктів державної власності.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 08.07.2008 ( головуючого судді Буравльова С.І., суддів Калатай Н.Ф., Шапрана В.В.) за апеляційною скаргою ВАТ "Видубичи" рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволені: зобов'язано Відкрите акціонерне товариство "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" звільнити земельну ділянку, що використовується Відкритим акціонерним товариством "Видубичи" від під'їзної колії, судові витрати покладено на ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту".

Судове рішення апеляційного суду вмотивоване розірванням Договору №19 від 30.03.2005 на надання послуг з перевезення вантажів міжгалузевим підприємством промислового залізничного транспорту, оформленням у встановленому порядку  ВАТ "Видубичи" земельної ділянки в оренду на 5 років під забудову, через яку проходила під'їзна колія,  незастосуванням до спірних відносин Порядку розгляду звернень підприємств, установ та організацій, які входять до сфери управління Міністерства щодо розпорядження майном, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.11.2006 № 1095 та відсутністю будь-яких правових підстав знаходження під'їзної колії відповідача на земельній ділянці, виділеній ВАТ "Видубичи" під забудову.

Не погоджуючись із постановою апеляційного суду, Відкрите акціонерне товариство "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" звернулось до Вищого господарського суду України із касаційною скаргою, в якій посилається на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права, постанову апеляційного суду як упереджену та прийняту з неправильною юридичною оцінкою обставин справи просить скасувати і залишити в силі Рішення господарського суду м. Києва 10.04.2008.

Касаційна скарга вмотивована порушенням вимог Закону України "Про управління об'єктами державної власності", Порядку розгляду звернень підприємств, установ та організацій, які входять до сфери управління Міністерства щодо розпорядження майном, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.11.2006 № 1095, порушенням ст.84 Земельного кодексу України та Закону України "Про залізничний транспорт".

          

Заслухавши пояснення присутніх представників сторін та третіх осіб, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Судами попередніх інстанцій встановлено, і це вбачається з матеріалів справи, що Актом на право користування землею від 18.06.1963 № 117, виданого Виконавчим комітетом Київської міської ради депутатів трудящих, Деревообробному комбінату № 5 Головкиївбуду м. Києва відведено в постійне користування 6,54 га землі у м. Києві згідно планом і описом меж.

Рішенням Виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів № 334/19 від 18.03.1980 Деревообробному комбінату № 5 тресту «Буддеталь»Головкиївміськбуду було надано земельну ділянку з існуючими спорудами Деревообробного комбінату в межах, визначених головАПУ виконкому міськради по вул. Будіндустрії, 6 у Печерському районі міста Києва.

Із Статуту Відкритого акціонерного товариства „Видубичі", зареєстрованого Голосіївською районною державною адміністрацією м. Києва за № 01142 від 23.11.2001, встановлено, що ВАТ „Видубичі" було засновано відповідно до наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву № 126 від 31.01.1996 шляхом перетворення Державного комунального підприємства „Деревообробний комбінат № 5" у процесі приватизації у відкрите акціонерне товариство; позивач є правонаступником Державного комунального підприємства „Деревообробний комбінат № 5".

14.10.2003 з метою виконання рішення виконкому Київської міської ради від 07.06.2001 № 225КР-2970/2 „Про проведення в м. Києві інвентаризації земель і ведення державного земельного кадастру" було складено Акт встановлення та узгодження в натурі зовнішніх меж земельної ділянки землекористування ВАТ „Видубичі", що знаходиться за адресою: вул. Інженерна, 1, кадастровий код ділянки 90:114:0012.Також був складений Технічний звіт по встановленню зовнішніх меж землекористування ВАТ „Видубичі" вул. Інженерна, 1, кадастровий код 90:114:0012 від 05.11.2003.

Розпорядженням Голосіївської районної у м. Києві державної адміністрації від 05.04.2004 № 354 „Про присвоєння поштової адреси комплексу адміністративно-виробничих будівель і споруд ВАТ „Видубичі" по вул. Інженерна, 1-А" присвоєно комплексу адміністративно-виробничих будівель і споруд ВАТ „Видубичі", розташованому за адресою: вул. Інженерна, 1, поштову адресу: вул. Інженерна, 1-А

02.06.2005 між позивачем та Закритим акціонерним товариством „Глобал-маркет" був укладений договір про поділ нерухомого майна, що є у спільній частковій власності, відповідно до умов якого сторони домовились поділити в натурі майновий комплекс, що належить сторонам на праві спільної часткової власності і знаходиться у м. Києві по вул. Інженерна, 1, при цьому позивачу належить 666/1000 частин майнового комплексу.

Головним управлінням земельних ресурсів листом  від 27.12.2006 за № 03-344/38464 повідомлено, що відповідно до автоматизованої системи ПК „Кадастр" земельна ділянка по вул. Інженерній, 1 кадастровий номер 90:114:012 площею 48151,66 кв.м. обліковується за ВАТ „Видубичі" на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування, виконаного у грудні 2003 р.; зазначена земельна ділянка становить частину території, яка раніше відводилась Деревообробному комбінату № 5 тресту „Буддеталь" відповідно до рішень Виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 15.10.1979 № 1355/1, від 18.03.1980 № 334/19 та право користування якою посвідчено планом земельної ділянки від 16.04.1980, виготовленим відповідно до вказаних рішень Головним архітектурно-планувальним управлінням м. Києва.

26.04.2007 Київською міською радою було прийняте рішення №501/1162 „Про передачу Відкритому акціонерному товариству „Видубичі" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-готельного, торговельно-розважального та оздоровчого комплексу на вул. Інженерній, 1-а у Голосіївському районі м. Києва", яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ВАТ „Видубичі" для будівництва,  експлуатації та обслуговування офісно-готельного, торговельно-розважального та оздоровчого комплексу на вул. Інженерній, 1-а у Голосіївському районі м. Києва; передано ВАТ „Видубичі" у короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 4,83 га у зв'язку з переходом права власності на частину майнового комплексу за рахунок частини земель, відведених відповідно до рішення Виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 18.03.1980 № 334/19.

25.07.2007 було складено Акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), в якому зазначено, що на підставі рішення Київської міської ради за № 501/1162 від 26.04.2007 позивачу у короткострокову оренду на 5 років передається земельна ділянка площею 4,8285 га для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-готельного, торговельно-розважального та оздоровчого комплексу на вул. Інженерній, 1-а у Голосіївському районі м. Києва; на виконання згаданих документів ТОВ „НВП „Топос" виконані геодезичні вишукувальні роботи по визначенню меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

21.12.2007 між Київською міською радою та ВАТ "Видубичи" був укладений договір оренди земельної ділянки, згідно з умовами якого Київська міська рада, за договором орендодавець, на підставі рішення від 26.04.2007 за № 501/1162 за актом приймання-передачі передає, а позивач, за договором орендар, приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку, розташовану за адресою: вул. Інженерна, 1-а у Голосіївському районі м. Києва, площею 4,8285 га для будівництва, експлуатації та обслуговування офісно-готельного, торговельно-розважального та оздоровчого комплексу, кадастровий номер -8000000000:90:114:0012.

Відповідно до ст. 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

В позові позивач зазначив, що під'їзні залізничні колії відповідача, що перебувають на земельній ділянці, на якій розташований майновий комплекс позивача, позбавляють його права вільно користуватися належним йому майном всупереч ст. 321 Цивільного Кодексу України та ст. 55 Закону України „Про власність", чинного на час звернення з позовом.

Статтею 1 Закону України „Про оренду землі" та ст. 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності; відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі ст. 25 Закону "Про оренду землі" орендар земельної ділянки має право, зокрема, самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі, за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди, а також орендар земельної ділянки зобов'язаний, зокрема, приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку.

Статтею 27 Закону "Про оренду землі" передбачено, що орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону; орендар в установленому законом порядку має право витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування, на усунення перешкод у користуванні нею, відшкодування шкоди, заподіяної земельній ділянці громадянами і юридичними особами України, іноземцями, особами без громадянства, іноземними юридичними особами.

          

Судами встановлено, що Наказом Міністерства транспорту України № 465 від 25.07.2001 „Про перетворення Київ-Московського міжгалузевого підприємства промислового залізничного транспорту у відкрите акціонерне товариство" Київ-Московське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту перетворено у Відкрите акціонерне товариство „Київ-Московське підприємство промислового залізничного транспорту , затверджено Статут ВАТ „Київ-Московське ППЗТ" та Акт передачі нерухомого майна у власність ВАТ „Київ-Московське ППЗТ", за яким було передано майно згідно з переліком, в тому числі  під'їзні колії.

Пунктами 1.1, 1.2 Статуту відповідача, затвердженого наказом Міністра транспорту та зв'язку України від 31.07.2006 № 806 та зареєстрованого державним реєстратором Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації 15.01.2007 за № 10671050008002813, встановлено, що ВАТ „Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" засновано відповідно до наказу Міністерства транспорту України від 30.10.2001 № 746 шляхом перетворення державного підприємства „Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" у відкрите акціонерне товариство в порядку, передбаченому Указом Президента України від 15.06.1993 № 210 „Про корпоратизацію підприємств" (із змінами та доповненнями); відповідач є правонаступником усіх прав та обов'язків державного підприємства „Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" з його філіями та відкритих акціонерних товариств з їх філіями, реорганізованих згідно з наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 26.04.2006 № 396 у відособлені структурні підрозділи (філії) шляхом приєднання до товариства, в тому числі і зокрема ВАТ „Київ-Московське підприємство промислового залізничного транспорту".

Умовами договору на надання послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом № 18 від 30.03.2005, укладеного між ВАТ "Видубичи" та ВАТ „Київ-Московське ППЗТ", передбачено, що позивач - замовник доручає, а ВАТ „Київ-Московське ППЗТ" - виконавець, приймає на себе зобов'язання надавати позивачу послуги з перевезення вантажів залізничним транспортом, а саме: послуги з подачі і збирання вагонів та послуги маневрові.  Під'їзні колії, на яких розміщені вантажно-розвантажувальні фронти позивача, примикають до колії № 15 станції Заводська стрілкою ]№ 95 і належать ВАТ „Київ-Московське ППЗТ"; позивач не має власних залізничних колій.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 01.12.2006 у справі № 25/597, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 07.03.2007, та частково без змін постановою Вищого господарського суду України від 24.05.2007 в частині розірвання договору, розірвано договір № 18 від 30.03.2005. укладений між ВАТ "Видубичи" та ВАТ „Київ-Московське ППЗТ".

У відповідності із ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу свої вимог і заперечень.

На підставі викладеного апеляційний суд визнав законним використання ВАТ "Видубичи" земельної ділянки площею 4,8285 га, кадастровий номер - 8000000000:90:114:0012 по вул. Інженерна, 1 (поштова адреса: вул. Інженерна, 1-а) на умовах договору оренди.

Апеляційним судом встановлено, та з  матеріалів справи  вбачається, що відповідачем не доведено наявності законних підстав для перебування під'їзної залізничної колії ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" в особі Київ-Московської філії на земельній ділянці площею 4,8285 га, кадастровий номер - 8000000000:90:114:0012 по вул. Інженерна, 1 (поштова адреса: вул. Інженерна, 1-а).

Оскільки майно відповідача - під'їзна залізнична колія, перебуває на земельній ділянці позивача без достатніх правових підстав та перешкоджає позивачу виконувати належним чином свої договірні зобов'язання за договором оренди від 21.12.2007, чим порушує право позивача на використання земельної ділянки, апеляційний господарський суд дійшов обґрунтованого  висновку, що підлягає задоволенню позовна вимога про зобов'язання відповідача звільнити земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1, що використовується позивачем,  від під'їзної колії відповідача.

В касаційній скарзі ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" посилається на порушення апеляційним судом  підпунктів а) та и) пункту 18 частини 2 статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", якими встановлено, що Кабінет Міністрів України визначає порядок здійснення контролю за виконанням функцій з управління об'єктами державної власності та  відчуження та списання об'єктів державної власності. Однак, при цьому заявник не зазначає в касаційній скарзі, яким саме документом Кабінету Міністрів України встановлено цей порядок і в чому полягає його порушення.

Посилання суду першої інстанції та відповідача в касаційній скарзі на положення Порядку розгляду звернень підприємств, установ та організацій, які входять до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, щодо розпорядження майном, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.11.2006 №1095, є безпідставним, оскільки цей Порядок або наказ Мінтрансзв'язку  не зареєстрований в Міністерстві юстиції України як нормативно-правовий акт, а відтак є внутрішнім документом Міністерства транспорту та зв'язку України і обов'язковим лише для юридичних осіб, підпорядкованих Мінтрансзв'язку.

Цей Порядок встановлює процедуру розгляду звернень і направлення матеріалів для прийняття відповідних рішень та здійснення контролю за їх виконанням стосовно розпорядження майновими об'єктами, які закріплені за підприємствами, установами та організаціями, що входять до сфери управління Мінтрансзв'язку, тому саме відповідач - ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" повинен був узгодити із Міністерством подальшу долю майна під'їзної колії.

Безпідставне посилання суду першої інстанції і на мораторій щодо прийняття рішень про відчуження об'єктів державної власності, встановлений Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.12.2007 № 1231-р, оскільки на день прийняття судом рішення 10.04.2008  вказане розпорядження Кабінету Міністрів України  втратило чинність.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції послався на відсутність згоди  на демонтаж під'їзної колії  органів місцевої влади у відповідності із ст.7 Статуту залізниць України. Однак, такий висновок господарського суду обґрунтовано не враховано апеляційним судом, оскільки ст.6 Статуту залізниць України передбачає погодження із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування закриття збиткових дільниць, станцій та під'їзних колій, які перебувають на балансі залізниць, а як встановлено судами, спірна під'їзна колія не перебуває і ніколи не перебувала на балансі залізниці, а передана у власність ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" в процесі корпоратизації.

Щодо  можливого зачеплення прав та законних інтересів ВАТ "Експериментальний механічний завод" у разі демонтажу спірної під'їзної колії на території ВАТ "Видубичи", то апеляційним судом встановлено, що господарський суд необґрунтовано посилається на ту обставину, що спірна під'їзна колія №31, яка проходить по території земельної ділянки ВАТ "Видубичи" і відповідною стрілкою примикає до під'їзної колії № 32, яка проходить по території ВАТ «Експериментально-механічний завод», а під'їзна колія № 32 примикає до 15 колії станції Заводська стрілкою № 95 та разом колії №№ 31, 32 входять до загальної довжини залізничних колій, які використовуються, зокрема, і ВАТ «Експериментально-механічний завод»для здійснення своєї господарської діяльності, в тому числі і перевезення вантажів, виконання навантажувально-розвантажувальних робіт, здійснення яких неможливе без фактичної наявності колій.

Як встановлено апеляційним судом, між позивачем, ТОВ „Київська стальна компанія" і ТОВ „Будмакс" укладалися договори № 01/03-06 та №19/06-06 від 01.03.2006, за якими позивач зобов'язався у встановлені строки виконувати роботи (послуги) щодо забезпечення пропуску на в'їзд і виїзд вагонів, що подаються на адресу замовників - ТОВ „Київська стальна компанія" і ТОВ „Будмакс" через територію позивача, а замовники зобов'язалися оплачувати виконані роботи (послуги). Станом на день розгляду справи вказані договори припинили свою дію, а факту укладення нових договорів про виконання таких робіт (послуг) між зазначеними особами не встановлено.

Третьою особою ВАТ "Експериментально-механічний завод" була надана копія договору на подавання та забирання вагонів № 6 від 25.12.2001, згідно з умовами якого відповідачем виконувалися роботи щодо перевезення вантажів своїм локомотивом від промислової станції Заводська на колії ВАТ „Експериментально-механічний завод", розміщення вагонів по фронтах навантаження-розвантаження на території заводу. Зазначений договір було укладено на період з 01.01.2002 по 31.12.2004. і в подальшому не переукладався.

ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" та ВАТ „Експериментально-механічний завод" не довели наявності чинного станом на день розгляду справи апеляційним господарським судом договору на подавання та забирання вагонів, укладеного між відповідачем і третьою особою 1, а також докази виконання такого договору. Також відсутні докази укладення між позивачем та третьою особою 1 договору щодо забезпечення позивачем пропуску на в'їзд і виїзд вагонів, що подаються на адресу ВАТ „Експериментально-механічний завод" через територію позивача.

Таким чином, апеляційним судом встановлено, що відповідачем і третьою особою 1 не доведено факту використання спірної під'їзної колії іншими особами.

Статтею 1117 Господарського процесуального кодексу  України передбачено, що переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази, тому посилання заявника в касаційній скарзі на свідомо неправильну юридичну оцінку обставинам справи та повноти їх встановлення не відноситься до касаційної інстанції.

Щодо посилання ВАТ "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" в касаційній скарзі на порушення апеляційним судом Закону України "Про залізничний транспорт", то заявником не зазначено, яка конкретно стаття цього Закону порушена судом та в чому конкретно полягає таке порушення.

Враховуючи наведене та керуючись ст.ст.1115, 1117, 1119, 11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу відкритого акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" залишити без задоволення.

Постанову Київського апеляційного господарського суду від 08.07.2008р. у справі № 25/597-47/273 господарського суду м. Києва залишити без змін.

Головуючий                                             І. Ходаківська

              

Судді                                                                 Т. Данилова

                                                                             В. Цвігун       

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення13.11.2008
Оприлюднено26.11.2008
Номер документу2369055
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/597-47/273

Постанова від 08.07.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Буравльов С.І.

Постанова від 13.11.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Ухвала від 23.09.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні