cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-12529/10/17/0170
06.02.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Кучерука О.В.,
суддів Дадінської Т.В. ,
Курапової З.І.
секретар судового засідання Каптусаров С.Д.
за участю сторін:
представник позивача, Сімферопольського міжрайонного природоохоронного прокурора- Степаненко Тетяна Олексіївна, посвідчення НОМЕР_1 від 05.12.11;
представник відповідача, Гаспринської селищної ради- ОСОБА_1, довіреність № 29/02-9 від 16.01.12;
представник третьої особи, Національного виробничо-аграрного об'єднання "Масандра"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
представник третьої особи, Державного підприємства "Лівадія"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
представник третьої особи, Міністерства аграрної політики України- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність;
третя особа, ОСОБА_4, посвідчення водія НОМЕР_2 від 27.05.97;
представник третьої особи, Республіканського Комітету по земельним ресурсам АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційні скарги Гаспринської селищної ради, ОСОБА_4 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Папуша О.В. ) від 28.07.11 по справі № 2а-12529/10/17/0170
за позовом Сімферопольського міжрайонного природоохоронного прокурора (вул. Дзержинського, 6,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)
до Гаспринської селищної ради (вул. Н.Тамарли 6/24,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)
треті особи:
Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра" (вул. Мира, 6,98604) Державне підприємство "Лівадія" (вул. Віноградна, 2,Лівадія,Ялта, місто, Автономна Республіка Крим,98655) Міністерство аграрної політики України (вул. Хрещатик, 24,Київ 1,01001) ОСОБА_4 (АДРЕСА_1, м. Ялта, 98660 )
про визнання нечинним рішення
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.07.2011 адміністративний позов Сімферопольського міжрайонного природоохоронного прокурора до Гаспринської селищної ради, треті особи: Національне виробничо-аграрне об'єднання "Масандра", Державне підприємство "Лівадія", Міністерство аграрної політики України; треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - ОСОБА_6, ОСОБА_4, Республіканський Комітет по земельних ресурсах АР Крим про визнання нечинним рішення - задоволено в повному обсязі.
Рішення 22-ої сесії 5-го скликання №40 Гаспринської селищної ради від 14.12.2007 "Про припинення ДП "Лівадія" права постійного користування земельною ділянкою площею 0,1000 га за адресою : АДРЕСА_2 визнано протиправним та скасовано.
Не погодившись з даною постановою суду, представник відповідача звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.07.2011 та прийняти нове рішення по справі.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального та процесуального права, а також неповно з'ясовані обставини, що мають істотне значення для справи.
У судовому засіданні 06.02.2012 представник відповідача, Гаспринської селищної ради та третя особа ОСОБА_4 підтримали апеляційні скарги з підстав, які викладені у них, просили скарги задовольнити, оскільки, на їх думку, рішення суду першої інстанції ухвалено з порушенням норми матеріального та процесуального права.
Представник позивача проти апеляційної скарги заперечував, вважав, що судове рішення суду першої інстанції відповідає вимогам закону та ухвалено на підставі з'ясування усіх обставин справи, що мають значення для справи, просив відмовити у задоволенні апеляційних скарг та залишити судове рішення суду першої інстанції без змін.
Інші особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомили.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що позивач та відповідач викликались в судове засідання, але в суд не з'явились, суд вважає можливим розглянути справу у відсутність представників нез'явившихся третіх осіб.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційих скарг, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи ОСОБА_4 перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі статтею 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
При апеляційному перегляді справи встановлено, що Державне підприємство "Лівадія" здійснює свою діяльність відповідно до нової редакції Статуту, затвердженої Розпорядженням Міністерства аграрної політики України від 27.01.2006 №05, є державним комерційним підприємством, учасником Державного концерну "Національне виробниче-аграрне об'єднання "Масандра", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 №972. Державний концерн "Національне виробниче-аграрне обєднання "Масандра" є державним статутним об'єднанням державних підприємств, утвореним на базі Головного заводу марочних вин "Масандра".
Державне підприємство "Лівадія", є правонаступником радгосп-заводу "Лівадія", відповідно до державного акту на право постійного користування землею від 06.12.1999 серії ІІ-КМ№002299, виданого на підставі рішення виконавчого комітету Гаспринської селищної ради народних депутатів від 28.08.1999 №159, зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування за №33, є землекористувачем 93,32га землі в межах згідно з планом землекористування, наданої у постійне користування для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Відповідно до Статуту Державного концерну "Національне виробниче-аграрне об'єднання "Масандра", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 №972, яке є державним статутним об'єднанням державних підприємств, утвореним на базі Головного заводу марочних вин "Масандра", та правонаступником виробничо-аграрного об'єднання "Масандра", на баланс якого передається все майно, що належало виробничо-аграрному об'єднанню "Масандра", його учасником є також Державне підприємство "Лівадія".
Відповідно до Статуту Державного підприємства "Лівадія" підприємство засноване на державній власності та підпорядковане Міністерству аграрної політики України.
14.12.2007 Гаспринською селищною радою прийнято рішення №40 «Про припинення "Про припинення Державному підприємству "Лівадія" права постійного користування земельною ділянкою".
Зазначене рішення прийняте відповідачем на підставі листа директора ДП «Лівадія»вих. №505 від 03.07.2006 про узгодження на припинення права постійного користування земельною ділянкою, рішення 322 15 сесії Гаспринської селищної ради 5 скликання від 26.05.2007, в якому зазначалось, що ДП «Лівадія»не заперечує проти передачі в землі запасу земельної ділянки ОСОБА_6 орієнтовною площею 0,10 га в АДРЕСА_2.
За результатами розгляду технічної документації з землеустрою щодо складання документів, які засвідчують право на земельну ділянку, листа ДП "Лівадія" вих. №505 від 03.07.2006 про узгодження на припинення права постійного користування земельною ділянкою, рішення 322 15 сесії Гаспринської селищної ради 5 скликання від 26.05.2007 генерального плану земельної ділянки, проектованої до відводу гр.ОСОБА_6, узгодженого УГА Ялтинської міськради у встановленому порядку, а також керуючись статтями 141, 142 та 12 Земельного кодексу України і ст.26,33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Гаспринська селищна рада вирішила: пунктом першим затвердити генеральний план забудови земельної ділянки проектованої до відводу ОСОБА_7, площею 0,1000га для будівництва та обслуговування житлового дому за адресою: АДРЕСА_2.
Пунктом другим вказаного рішення затверджено технічну документацію з землеустрою щодо складання документів, засвідчуючи право на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_2, для припинення права постійного користування Державному підприємству "Лівадія" земельною ділянкою в землі запасу Гаспринської селищної ради і внесення змін до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КМ№002299 від 06.12.1999, рег.№33.
Пунктом третім вказаного рішення припинено право постійного користування Державному підприємству "Лівадія" земельною ділянкою площею 0,1000га, у тому числі за угіддями:0,1000га "Кустарники" (графа 28 форми 6-зем), розташованої за адресою:АДРЕСА_2.
Пунктами четвертим та п'ятим Рішенням 22-ї сесії 5-го скликання Гаспринської селищної ради від 14.12.2007 "Про припинення Державному підприємству "Лівадія" Гаспринська селищна рада вирішила земельну ділянку загальною площею 0,1000 га перевести в землі запасу Гаспринської селищної ради в межах населеного пункту смт.Гаспра ("землі, не передані у власність і не надані у постійне користування в межах населеного пункту смт.Гаспра" строка 12.3, шифр 96 форми 6-зем), і рахувати на обліку за угіддями "забудовані землі", у тому числі "під одно та двоповерхові житлові забудови", графи 34, 35 (форми 6-зем.) (у відповідності з узгодженим УГА Ялтинської міськради генеральним планом забудови земельної ділянки) та внести відповідні зміни до Державного акту ДП "Лівадія" на право постійного користування землею сер.ІІ-КМ №002299 від 06.12.1999., рег. №33 в частині земельної ділянки площею 0,1000га.
15.07.2010 Сімферопольський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся до Гаспринської селищного голови з протестом на рішення Гаспринської селищної ради №40 від 14.12.2007 з вимогою скасувати вище наведене рішення у зв'язку із тим, що воно прийнято в порушення ст. 142 Земельного кодексу України.
Згідно з частинами першою та четвертою статті 21 Закону України "Про прокуратуру" протест на акт, що суперечить закону, приноситься прокурором, його заступником до органу, який його видав, або до вищестоящого органу. У разі відхилення протесту або ухилення від його розгляду прокурор може звернутися із заявою до суду про визнання акта незаконним. У цьому випадку прокурор у адміністративній справі являється позивачем та має право безпосередньо звертатися до адміністративного суду з позовною заявою.
31.08.2010 рішенням голови Гаспринської селищної ради № 18 зазначений протест відхилено, що з'явилося підставою для звернення прокурора до суду із адміністративним позовом про визнання рішення Гаспринської селищної ради №40 від 14.12.2007 «Про припинення "Про припинення Державному підприємству "Лівадія" нечинним.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності українського народу.
У відповідності зі статтею 141 Земельного кодексу України підставою припинення права користування земельною ділянкою є добровільна відмова землекористувача від права користування земельною ділянкою.
Стаття 142 цього Кодексу визначає, що припинення права власності або права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.; власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє орган державної реєстрації.
Відповідно до статті 78 Земельного кодексу України земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.
Згідно зі статтею 80 зазначеного Кодексу держава реалізує права власності на землі державної власності через відповідні органи державної влади.
Частина 3 статті 84 Кодексу визначає, що не можуть передаватись у комунальну власність земельні ділянки, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти.
Згідно з пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність та земель, вказаних у абзаці третьому цього пункту) за межами населених пунктів здійснюють відповідні органи виконавчої влади.
Землі територіальної громади смт. Гаспра не розмежовані на землі державної та комунальної власності, тобто земельна ділянка, що знаходилась на праві постійного користування у ДП «Лівадія», площею 0,10 га, на території Гаспринської селищної ради, є власністю держави, тому відповідач не мав повноважень щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою.
Колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, що ДП «Лівадія»без відповідної згоди органу управління майном не мала правових підстав на відмову від права постійного користування земельною ділянкою, цим правом у даному випадку наділено Міністерство аграрної політики України як орган управління державним майном.
З урахуванням викладеного судова колегія вважає, що при розгляді справи суд першої інстанції повно з'ясував обставини, що мають значення для справи, та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Згідно зі статтею 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, частиною першою статті 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційні скарги Гаспринської селищної ради, ОСОБА_4 на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.07.2011 у справі №2а-12529/10/17/0170 залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.07.2011 у справі №2а-12529/10/17/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 13 лютого 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис З.І.Курапова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Кучерук
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2012 |
Оприлюднено | 03.05.2012 |
Номер документу | 23703665 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні