ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 квітня 2012 р. Справа № 37311/10
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :
головуючого судді: Ліщинського А.М.,
суддів: Запотічного І.І., Шавеля Р.М.
при секретарі судового засідання: Курдоби Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, заступника начальникм Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області Куцько Ярослава Івановича, головного державного інспектора Мельник Маріанни Григорівни, головного державного інспектора Довбенко Надії Орестівни про визнання протиправними дій та визнання протиправним та скасування рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №335 від 22.12.2009 року,-
В С Т А Н О В И Л А:
16.04.2010 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідачів про визнання протиправними дій та визнання протиправним та скасування рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №335 від 22.12.2009 року.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що рішення відповідача №335 від 22.12.2009 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є протиправним, винесеним з порушенням норм чинного законодавства. Вказує, що відповідачем при проведенні перевірки було порушено вимоги п.4 ст.5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу, а також вимоги Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року №298/519 щодо підписання акту перевірки посадовими особами суб'єкта господарювання.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Вест цукор» задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №335 від 22.12.2009 року.
Відповідач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
В апеляційній скарзі покликається на те, що в період з 10.12.2009 року по 16.12.2009 року, відповідно до плану роботи на IV квартал 2009 року на підставі посвідчення №002798 від 10.12.2009 року третіми особами проведена перевірка позивача з питань дотримання державної дисципліни цін при формуванні та застосуванні цін на окремі види продовольства відповідно до вимог розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації №1142 від 30.10.2007 року та №453/0/5-08 від 19.05.2008 року за період з жовтня 2008 року по грудень 2009 року. Вказує, що за результатами вказаної перевірки складено акт №000775 від 16.12.2009 року, яким встановлено порушення позивачем вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 березня 2008 року №276 та від 06 серпня 2008 року №709, розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації №1142 від 30.10.2007 року зі змінами, внесеними розпорядженням 19 травня 2008 року №453/0/5-08. Зазначає, що оскаржуване рішення прийнято із дотриманням норм чинного законодавства, зокрема, у відповідності до Закону України «Про ціни та ціноутворення» та Постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року №1819 «Питання Державної інспекції з контролю за і цінами».
У ході апеляційного розгляду представник позивача Ференц О.І. надала пояснення та просить відхилити апеляційну скаргу.
Інші особи які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що територіальним органам Державної інспекції з контролю за цінами не надано права постановляти рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру», питання щодо застосування штрафних санкцій та їх стягнення повинно вирішуватися судом.
Втім, на думку колегії суддів, такого висновку суд першої інстанції дійшов без повного та всебічного з'ясування обставин у справі.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державне регулювання цін та тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів), а також граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.
Згідно частини 1 статті 9 даного Закону, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, товари і послуги, що мають вирішальне соціальне значення, а також на продукцію, товари і послуги, виробництво яких зосереджено на підприємствах, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що ТзОВ «Вест цукор» зареєстроване як юридична особа 30.11.2007 року.
Відповідно до свідоцтва №100088069 від 10 січня 2008 року, ТзОВ «Вест цукор» є платником податку на додану вартість.
Позивач здійснює свою діяльність згідно із Статутом ТзОВ «Вест цукор», в редакції, затвердженій зборами учасників Протокол №3 від 25 лютого 2010 року. Основними видами діяльності ТзОВ «Вест цукор» за КВЕД є: неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; оптова торгівля зерном, насінням та кормами для тварин; оптова торгівля будівельними матеріалами; діяльність автомобільного вантажного транспорту.
В період з 10.12.2009 року по 16.12.2009 року, відповідно до плану роботи Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області на IV квартал 2009 року на підставі посвідчення №002798 від 10.12.2009 року, інспекторами проведена перевірка ТзОВ «Вест цукор» з питань дотримання останнім державної дисципліни цін при формуванні та застосуванні цін на окремі види продовольства відповідно до вимог розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації №1142 від 30.10.2007 року та №453/0/5-08 від 19.05.2008 року за період з жовтня 2008 року по грудень 2009 року.
За результатами вказаної перевірки складено акт №000775 від 16.12.2009 року, яким встановлено порушення позивачем вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 березня 2008 року №276 та від 06 серпня 2008 року №709, розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації №1142 від 30.10.2007 року зі змінами, внесеними розпорядженням 19 травня 2008 року №453/0/5-08.
Висновок Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про порушення позивачем зазначених вище вимог ґрунтується на тому, що ТзОВ «Вест цукор» порушено порядок застосування оптово-відпускних цін на цукор, які впродовж місяця зросли більш, ніж на 1 відсоток, а саме без дотримання обов'язкової процедури декларування їх зміни за період з 18.02.2009 року по 11.11.2009 року, внаслідок чого отримано необґрунтовану виручку в сумі 1118151,40 грн.
На підставі зазначеного акту 22 грудня 2010 року Заступником начальника Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення №335 про застосування до позивача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. відповідно до якого, на підставі ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення", вирішено вилучити у ТзОВ «Вест цукор» в дохід державного бюджету 3354454,20 грн.
Розпорядженням голови Львівської обласної державної адміністрації №453/0/5-08 від 19.05.2008 року «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрацій №1142 від 30.102007 року», пунктом 1.3 зазначено, запровадити декларування зміни оптово-відпускних цін на борошно пшеничне вищого, першого і другого ґатунків, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, масло вершкове, яйця курячі, цукор, олію, соняшникову у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця на 1%.
Відповідно до п.2 статті 6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.
Колегія суддів погоджується з доводами апелянта, що посилання суду першої інстанції на лист-роз'яснення Вищого Адміністративного від 22.10.2010р. суду є неправомірним оскільки дані роз'яснення стосуються Закону України «Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру», проте норми даного Закону не застосовувались при виведені порушення та застосуванні економічних санкції. Економічні санкції застосовано у відповідності до ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» , а саме за порушення порядку застосування оптово-відпускних цін на цукор, які впродовж місяця зросли більше ніж на 1% ,без дотримання обов'язкової процедури декларування їх зміни.
Відповідно до абзацу тридцять восьмого пункту 12 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації регулюють (встановлюють) оптово-відпускні ціни на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, масло вершкове, яйця курячі, цукор, олію соняшникову шляхом декларування їх зміни.
Механізм декларування зміни оптово-відпускних цін на перелічені вище продовольчі товари визначено Порядком декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари , затвердженого Постановою КМ № 1222.
За правилами пунктів 2, 3 зазначеного Порядку (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазначені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця на 1 відсоток. Суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації продовольчих товарів, у разі зміни їх оптово-відпускних цін подають до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій декларацію за встановленою формою згідно з додатком і такі документи: пояснювальну записку щодо обґрунтування необхідності зміни оптово-відпускних цін разом з економічним аналізом фактичних витрат; калькуляцію собівартості продовольчих товарів (послуг з реалізації) із зазначенням обсягу матеріальних та трудових витрат; довідку про фактичну та декларовану рентабельність від реалізації продовольчих товарів. Зазначені документи підписуються керівником суб'єкта господарювання та завіряються печаткою. Декларація та документи, зазначені у цьому пункті, подаються не пізніше ніж за 10 днів до запровадження оптово-відпускних цін на продовольчі товари.
За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до помилкового висновку, оскільки позивачем було порушено порядок встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами, що призвело до отримання позивачем необґрунтованої виручки, а тому рішення Інспекції щодо застосування до ТзОВ «Вест цукор» економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права.
Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.
Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги являються суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.
Керуючись статтями 160 ч.3, 195, 196, 198 п.3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області задовольнити, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2010 року у справі №2а-3312/10 скасувати та прийняти нову, якою в позові відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 28.04.2012 року.
Головуючий суддя А.М.Ліщинський
Судді І.І.Запотічний
Р.М.Шавель
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2012 |
Оприлюднено | 04.05.2012 |
Номер документу | 23733947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський А.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні