Постанова
від 11.04.2012 по справі 2а-696/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.04.12Справа №2а-696/12/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Гавури О.В.;

при секретарі - Плаксіній О.С.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1, довіреність № 3/10-025 від 12.03.2012 року;

представник відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Безпека-Сервіс" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулась до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Безпека-Сервіс» про стягнення заборгованості.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 28.03.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-696/12/2770

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 28.03.2012 року закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримала у повному обсязі та просила його задовольнити. Позовні вимоги обґрунтовані Законом України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535-XII, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту Закон України № 2535) та Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, що діяв на момент виникнення правовідносин (далі Закон України № 2181).

Представник відповідач у судове засідання не з'явився, надав до суду пояснення, відповідно до якого розгляд справи залишив на розсуд суду у відповідності з діючим законодавством, справу просив розглянути без участі відповідача.

Розглянувши документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цього Закону одними із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без встановлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є суб'єктом владних повноважень, що має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості з орендної плати за землю.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Безпека-Сервіс» зареєстровано як юридична особа рішення Нахімовської районної державної адміністрації № 10781200000000256 від 25.03.2005 року, включено до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб та фізичних осіб підприємців та перебуває на обліку в органах державної податкової служби як платник орендної плати на землю.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування», що діяв на момент виникнення правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно із Законом України покладений обов'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).

Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Аналогічні вимоги містить у собі Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Відповідно до ст. 2 Закону України № 2535 використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеним цім Законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Статтею 13 цього Закону встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до договору оренди земельної ділянки від 25.06.2007 року, укладеному між Севастопольською міською Радою та відповідачем, відповідач є орендарем земельної ділянки загальною площею 1,7747 га., розташованою за адресою вул. Хрустальова, 84-б, м. Севастополь.

Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Відповідно до ст. 14 Закону України № 2535 платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Відповідно до ст. 15 зазначеного Закону власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

31.01.2011 року за вх. № 2822 відповідачем до позивача була подана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, відповідно до якої річний розмір річної орендної плати за земельні ділянки на 2011 рік складає 394 758,95 грн., де щомісячний платіж за січень-лютий складає по 4 675,18 грн. за березень-травень - 4 675,19 грн., червень - 15 325,94 грн., липень-жовтень - 59 342,85 грн., листопад-грудень - 59 342,84 грн..

Самостійно визначена сума зобов'язання по сплаті орендної плати за земельні ділянки відповідачем не сплачувалася та на час розгляду справи залишок податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки складає 356 033,38 грн., що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Так перша податкова вимога від 06.09.2011 року № 473 надіслана позивачем на адресу відповідача та отримана уповноваженою особою відповідача.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, сума заборгованості 356 033,38 грн. судом встановлена та документально підтверджується матеріалами справи.

За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з позивача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 11.04.2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 17.04.2012 року.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Безпека-Сервіс» (пр. Перемоги, буд. 47, кв. 39, м. Севастополь, 99046, ідентифікаційний код - 22282068) в дохід місцевого бюджету Гагарінського району м. Севастополя заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки держаної і комунальної власності у розмірі 356 033,38 грн. (триста п'ятдесят шість тисяч тридцять три грн. 38 коп.) на р/р 33210812700006, код платежу 13050200, в ГУДК м. Севастополя, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035612, стягувач (отримувач) - Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби (вул. Пролетарська, 24, м. Севастополь, 99014, ЄДРПОУ 23443220).

Постанова набирає законної сили у порядку та строки відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя О.В. Гавура

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення11.04.2012
Оприлюднено07.05.2012
Номер документу23737585
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-696/12/2770

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Ухвала від 28.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні