Постанова
від 19.04.2012 по справі 2а/1270/2442/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 квітня 2012 року Справа № 2а/1270/2442/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря - Липової К.С.,

прокурора - Ващенка Л.М. (посвідчення від 11.11.2011 № 231);

представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 10.01.2012 № 23/1-111);

представник відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Прокурора Перевальського району Луганської області в інтересах держави в особі Перевальського районного центру зайнятості до Державного підприємства «Луганськвугілля» в особі відокремленого виробничого підрозділу «Шахта «Ніканор-Нова» про стягнення пені,

ВСТАНОВИВ:

26 березня 2012 року Прокурор Перевальського району Луганської області звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Перевальського районного центру зайнятості до Державного підприємства «Луганськвугілля» в особі відокремленого виробничого підрозділу «Шахта «Ніканор-Нова» про стягнення пені в обґрунтування якого зазначив, що Відокремлений виробничий підрозділ «Шахта «Ніканор-Нова» ДП «Луганськвугілля» зареєстрований у Перевальському районному центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Згідно з актом перевірки від 15.02.2012 №15 за відповідачем обліковується заборгованість за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.07.2010 по 31.12.2010 нарахована пеня у сумі 23919,89 грн.

У судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі та просили стягнути на користь Перевальського районного центру зайнятості суму несплаченої пені у розмірі 23919,89 грн.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про день, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, заперечення проти позову суду не надав.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Відповідно до Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» від 11.01.2001 №2213-ІІІ, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, установлені розмірі внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття для роботодавців - 1,9 відсотків, з 01.01.2006 - 1,3 відсотків відповідно до Закону України від 20.12.2005 №3235-1У «Про Державний бюджет України на 2006 рік»; з 13.01.2009 - 1,6 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників згідно з Законом України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» від 11 січня 2001 року N 2213-ІІ (із змінами, внесеними Законом від 25.12.2008 № 799-УІ); для найманих працівників - 0,5 відсотка суми оплати праці; з 13.01.2009 - 0,6 відсотка суми оплати праці згідно з Законом України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» від 11 січня 2001 N 2213-ІІІ (із змінами, внесеними Законом від 25.12.2008 N 799.

Згідно зі статтею 19 Закону України «Про зайнятість населення» державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління на випадок безробіття, провадження збору на акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Згідно з статтею 34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» фонд має право застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків, стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний забезпечувати збір страхових внесків, контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття.

Відповідно до пункту другого частини другої статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Порядок обчислення та сплати внесків регулюється вказаним Законом та Інструкцією про порядок обчислення та сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 № 339, зареєстрованої в Мін'юсті України 16.01.2001 за № 30/5221 (далі Інструкція № 339).

Відповідно до пунктів 5.6, 5.7 Інструкції № 339 перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). У разі нестачі коштів на рахунку платника на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі, видача коштів на оплату праці і перерахування страхових внесків до Фонду проводяться у пропорційних сумах.

Згідно з пунктом 9.1 Інструкції № 339 роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, суми донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Відповідно до пункту 9.2 Інструкції № 339 пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. Пеня на пеню не нараховується.

Згідно з абзацами першим та другим частини першої статті 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через розрахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують пеню.

Судом установлено, що Відокремлений виробничий підрозділ «Шахта «Ніканор-Нова» є відокремленим підрозділом Державного підприємства «Луганськвугілля» без права юридичної особи (арк. справи 12).

Відповідач Державне підприємство «Луганськвугілля» в особі Відокремленого виробничого підрозділу «Шахта «Ніканор-Нова» зареєстровано в Перевальському районному центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 02.12.2005 (арк. справи 11).

15.02.2012 Перевальським районним центром зайнятості за результатами планової перевірки Відокремленого підрозділу «Шахта «Ніканор-Нова» Державного підприємства «Луганськвугілля» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.07.2010 по 31.12.2010 складено Акт №15 (арк. справи 6-8).

Перевіркою було встановлено, що в результаті несвоєчасного перерахування внесків за перевірений період нарахована пеня в сумі 23919,89 грн. На день перевірки заборгованість за підприємством складає всього 775693,54 грн., в тому числі - недоїмка -699823,42 грн., пеня по попереднім актам у розмірі 51950,23 грн., пеня за період з 01.07.2010 по 31.12.2010 у розмірі 23919,89 грн.

На час розгляду справи судом заборгованість відповідачем не сплачено. Позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими і такими, що слід задовольнити.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки прокурор та позивач звільнені від їх сплати у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 17, 87, 89, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора Перевальського району Луганської області в інтересах держави в особі Перевальського районного центру зайнятості до Державного підприємства «Луганськвугілля»в особі відокремленого виробничого підрозділу «Шахта «Ніканор-Нова»про стягнення пені задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства «Луганськвугілля»в особі відокремленого виробничого підрозділу «Шахта «Ніканор-Нова»на користь Перевальського районного центру зайнятості (р/р 37176975900241, Державний бюджет Перевальського району Луганської області, код 24046917 УДК Луганської області, МФО 804013) заборгованість по сплаті пені у розмірі 23919,89 грн. (двадцять три тисячі дев'ятсот дев'ятнадцять грн. 89 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову складено в повному обсязі 19 квітня 2012 року.

СуддяІ.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2012
Оприлюднено07.05.2012
Номер документу23788117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/2442/2012

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 19.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Постанова від 19.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні