Постанова
від 04.04.2012 по справі 2а/0470/1469/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/1469/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кальника В.В., розглянувши в письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська до приватного підприємства «Рестарко»про стягнення штрафних санкцій в розмірі 242119,30 грн., -

ВСТАНОВИВ :

Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до приватного підприємства «Рестарко»з позовними вимогами про стягнення заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 242119,30 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має заборгованість перед бюджетом в сумі 242119,30 грн. внаслідок несплати штрафних санкцій за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, та з регулювання обігу готівки.

Представник позивача надіслав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, та про підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, заперечень проти позову не надав, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.

За таких обставин, у відповідності до вимог ст. 128 КАС України, справу розглянуто без участі сторін, на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 20.1.29 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до законів, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що приватне підприємство «Рестарко»відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 23 липня 2008 року, значиться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, має ідентифікаційний код 36052891 і на даний час є боржником перед бюджетом.

Співробітниками ДПА у Дніпропетровській області було здійснено перевірку кафе- бару, розташованого за адресою: пр. К.Маркса, 46, м. Дніпропетровськ, та належить приватному підприємству «Рестарко», щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами ціриємницької діяльності зі споживачами.

Перевірку проведено на підставі Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року № 509-ХII, Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06 липня 1995 року №265/95-ВР, Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності від 01 червня 2000 року №1775-ІІІ, Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»від 23 березня 1996 року№98/96-ВР, Закону України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним та плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами»від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР, Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12 червня 1995 року №436/95, «Положення про ведення касових операцій в національній валюті України», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за №40/10320.

За результатами перевірки складено Акт від 26 травня 2010 року № 0104/04/64/23/36052891, в якому зафіксовано порушення Закону України від 06.07.1995р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»із змінами та доповненнями (далі -Закон України № 265/95-ВР ), а саме:

- ст.3 п.9 Закону України №265/95-ВР -не забезпечено щоденне друкування фіскальних (Z - звітів) у кількості 21 звіт, відповідальність передбачена п.4 ст.17 Закону України №265/95-ВР;

- ст.3 п13 Закону України№265/95-ВР - невідповідність суми готівкових коштів на місті проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному Х-звіті РРО на суму2357,86 грн., відповідальність передбачена ст. 22 Закону України №265/95-ВР;

- п. 2.6 Постанови НБУ №637 - не оприбуткування (несвоєчасне оприбуткування) готівкових коштів у день їх фактичного надходження, що надійшли до каси на загальну суму 44638,00 грн. Відповідальність передбачена абз.3 ст.1 Указу Президента №436/95 від 12.06.1995р.

На підставі акту перевірки Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №.0010002330 від 10.06.2010р., № 0009992330 від 10.06.2010р.

В результаті прийняття вищезазначених рішень, до ПП «Рестарко»були застосовані штрафні (фінансові) санкції в таких розмірах: ст. 22 ЗУ № 265/95-ВР - в п'ятикратному розмірі суми невідповідності: 2357,86 грн. х 5 = 11789,30 грн.; п.4 ст.17 ЗУ №265/95-ВР - 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян: 17,00 грн. х 20 х 21 = 7140,00 грн.; абз.3 ст.1 Указу №436/95 - у п'ятикратному розмірі суми не оприбуткування несвоєчасного оприбуткування); 44638,00 грн. х 5 = 223190,00 грн.

Всього по акту перевірки: 11789,30 грн. + 7140,00 грн. + 223190,00 = 242 119,30 грн.

Не погодившись з винесеним рішенням про застосування штрафної (фінансової) санкції, директором ПП «Рестарко»02.07.2010р. була подана скарга до ДПА у Дніпропетровській області на рішення Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 10 червня 2010р. № 0009992330, № 0010002330 про застосування сум штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За результатами розгляду скарги, рішенням від 13.08.10р. №21798/10/25-008 ДПА у Дніпропетровській області залишило без змін рішення Лівобережної МДПІ м.Дніпропетровська, а скаргу - без задоволення.

Не погодившись з винесеним рішенням про застосування штрафної (фінансової) санкції, директором ПП «Рестарко»01.09.2010р. була подана скарга до ДПА України на рішення Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 10 червня 2010р. № 0009992330, № 0010002330 про застосування сум штрафних (фінансових) ;анкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За результатами розгляду скарги, рішенням від 26.10.10р. №22750/7/25-0415 ДПА України залишило без змін рішення Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 10.06 .2010 р. та рішення ДПА у Дніпропетровській області від 13.08.2010, а скаргу - без задоволення.

Актом перевірки від 26 травня 2010 року №0104/04/64/23/36052891 зафіксовано факт проведення розрахункової операції при продажу товарів на суму 123,00 грн. із застосуванням реєстратора розрахункових операцій.

За наслідками здійсненого підрахунку готівкових коштів на місці проведення розрахунків загальна сума коштів склала 2694,86 грн. (з урахуванням суми розрахункової операції, проведеної через РРО). Готівкові кошти на місці проведення розрахунків були перераховані адміністратором ОСОБА_1, про що свідчить опис наявної готівки на місці проведення розрахунків ПП «Рестарко», складений власноруч та підписаний працівником підприємства. Сума готівкових коштів, яка зазначена в поточному "Х-звіті" РРО фіск. № 0464002201 склала 2694,86 грн.

Перевірка проводилась з відома та в присутності працівника ПП «Рестарко»адміністратора ОСОБА_1, який від надання письмових пояснень та від підписання акту перевірки, після ознайомлення з ним, відмовився, у зв'язку з чим було складено акт відмови від підписання матеріалів перевірки. Заперечень та зауважень щодо порядку проведення перевірки та змісту акту ОСОБА_1 не надавались.

Відповідно до пояснень перевіряючих, під час перевірки документи, які б свідчили про здійснення господарської діяльності в ПП «Рестарко», іншим суб'єктом господарювання, не надавались. З актом перевірки 04.06.2010р. ознайомлено директора ПП «Рестарко» ОСОБА_2, яка підписала його без надання заперечень та зауважень.

Таким чином, факти порушень ПП „Рестарко" вимог чинного законодавства мали місце, встановлені перевіркою та належним чином зафіксовані в акті перевірки від 26 травня 2010 року №0104//04/64/23/36052891.

Також, в Акті зроблено висновок про порушення ПП «Рестарко» пунктів 9, 13 статті З Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно п.9, 13 ст.3 № ЗУ №265/95-ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно п. 1 статті 17 Закону №265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Статтею 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг»передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Пунктами 1 та 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 рейсу №637 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за №40/10320) із змінами та доповненнями, визначено, що оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій. Уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Відповідно до статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», у разі порушення юридичними особами усіх форм власності норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Заначене підтверджується карткою обліку стаціонарного об'єкту торгівлі №000734 від 14.05.2009р.: режим роботи бару з 8:00 до 22:00, без вихідних. Тому, суб'єкти підприємницької діяльності повинні забезпечувати щоденне друкування фіскальних звітних чеків за кожен робочий день, за час проведення розрахункових операцій в рамках встановленого режиму торгівлі.

Таким чином, загальна сума штрафної (фінансової) санкції, застосованої до ПП «Рестарко», складає 242 119,30 грн.

ПП «Рестарко»повинно було перерахувати наведені вище штрафної (фінансової) санкції до відповідного державного бюджету за місцем його реєстрації у строк, встановлений законом, після прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування штрафної (фінансової) санкцій.

Таким чином, суд вважає правомірним стягнення з відповідача заборгованості в сумі 242119,30 грн., оскільки доказів самостійного погашення заборгованості відповідачем до суду не надано.

Керуючись статтями 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути суму штрафних (фінансових) санкцій з суб'єкта підприємницької діяльності - приватного підприємства «Рестарко» на користь держави у сумі 242 119,30 грн. (двісті сорок дві тисячі грн. сто дев'ятнадцать грн. 30 коп.). Кошти зарахувати на розподільчий рахунок одержувача Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ (головне управління державного казначейства України) в Дніпропетровській області МФО 805012, порушення законодавства про патентування - р/р 31116104700006 код платежу 21080900.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2012
Оприлюднено10.05.2012
Номер документу23847093
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/1469/12

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Постанова від 04.04.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні