Постанова
від 23.04.2012 по справі 1570/931/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/931/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Іванова Е.А.

секретар Чиженко А.О.

за участю представника позивача ОСОБА_1 (за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до військової частини А3516 про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»звернулася до суду з позовом до Військової частини А3516, в якому позивач просив стягнути з військової частини 5270 грн. штрафу.

Позовні вимоги мотивував тим, що за порушення законодавства про електроенергетику на війському частину А 3516 накладено штраф у сумі 5270 грн., що було оформлено постановою № 05/13-01-0023 від 23.08.2011 року. Відповідно до Закону України «Про електроенергетику»суми штрафів, що накладаються органами державного нагляду та Національною комісією регулювання електроенергетики України перераховуються до Державного бюджету України. Згідно з п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У зв'язку з тим, що до теперішнього часу штраф у сумі 5270 грн. до Державного бюджету не сплачений, позивач звернувся до суду та просить задовольнити позовні вимоги та стягнути з відповідача суму штрафних санкцій.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи сповіщений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, проте надав заперечення проти позову у письмовому вигляді, які мотивовані тим, що відповідно до вимог директиви головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України всі будівлі та споруди, у тому числі високовольтні електроустановки військової частини А 3516 згідно актів прийняття-передачі основних засобів передані на баланс КЕВ м. Одеси. За спожите електроенергію військової частини А 3516 оплату здійснює КЕВ м. Одеси. Ремонт та обслуговування високовольтних електроустановок (10КВт) та кабельних мереж військової частини здійснює КЕВ м. Одеси. Представник відповідача у запереченнях зазначив, що військовою частиною А 3516 відпрацьована та надана на ім'я начальника КЕВ м. Одеси заявка № 593 від 11.11.2011 року щодо виділення коштів для сплати штрафу, проте на даний час кошти для сплати штрафу в галузі електроенергетики в розмірі 5440 грн. на рахунках військової частини А 3516 відсутні.

Вислухавши пояснення представника прокуратури, дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно Указу Президента України „Про міністерство палива та енергетики України" від 14.04.2000р. №598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Національна енергетична компанія „Укренерго" Міністерства палива та енергетики України -державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, структурним підрозділом якої в Південному регіоні є відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Південному регіоні".

Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, посиленню впливу на суб'єктів електроенергетики та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання і споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок і теплових мереж.

Згідно п.2. Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N 1312 за порушення законодавства про електроенергетику на суб'єктів господарської діяльності накладаються штрафи за: ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно п. 10 вказаного Положення суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що Військова частина А 3516 є суб'єктом господарської діяльності та згідно довідки № 686/06 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України видом діяльності за КВЕД 75.22.0 є діяльність у сфері оборони (а.с.24).

Судом встановлено, що 18.05.2011 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Військової частини А 3516 за адресою: Одеська область, смт. Любашівка, 66502.

За результатами вказаної перевірки був складений акт № 05/13-02-0087 від 18.05.2011 року, яким встановлено, що в/ч А 3516 не виконало вимоги Припису від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/1, не виконало Подання про невідповідність займаній посаді від 26.01.2011 року № 05/13-01-0010/2 та не виконало вимоги Припису від 26.01.2011 року № 05-13-01-0010/2 (а.с.13-21).

Вищевказаний акт був відправлений поштою на адресу відповідача 23.05.2011 року та отриманий ним 27.05.2011 року, про свідчить супровідний лист та поштове повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.22,23).

На підставі вказаного акту Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області 20.05.2011 року був винесений Припис № 05/13-0087П/1, яким приписано виконати виявлені актом перевірки недоліки, та в якому зазначено, що про виконання Припису в цілому повідомити до 01.07.2011 року (а.с.10-11).

Вказаний припис також був спрямований на адресу в/ч А 3516 та отриманий ним 27.05.2011 року, про свідчить супровідний лист та поштове повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.22,23).

04.08.2011 року Держінспекцією був складений акт перевірки №5/13-01-0023, яким встановлено, що в/ч А 3516 не виконано вимоги Припису від 20.05.2011 року № 05/13-02-0087П/1, а саме:

п. 1 - не забезпечено проходження заступником командира -начальником технічної групи майором ОСОБА_2, який призначений відповідальним за електрогосподарство ВЧ А 3516, навчання у спеціалізованому навчальному закладі та перевірки знань з питань технічної експлуатації електроустановок за участю в комісії представника Держенергонагляду. Або призначити іншу особу, відповідальну за електрогосподарство ВЧ а3516 з числа спеціалістів, що пройшли навчання та перевірку знань з технічної експлуатації електроустановок та мають 5 групу з електробезпеки;

п.2 -не забезпечено проходження офіцером технічної групи капітаном ОСОБА_3., який призначений виконуючим обов'язки відповідального за електрогосподарство ВЧ А 3516 на період його відсутності, навчання у спеціалізованому навчальному закладі та перевірки знань з питань технічної експлуатації електроустановок за участю в комісії представника Держенергонагляду. Або призначити іншу особу, яка буде заміщати відповідального за електрогосподарство ВЧ А 3516, з числа спеціалістів, що пройшли навчання та перевірку знань з технічної експлуатації електроустановок та мають 5 групу з електробезпеки;

п. 3 - не забезпечено технічну експлуатацію та обслуговування високовольтних електроустановок ВЧ А 3516 спеціально підготовленими та атестованими власними працівниками або шляхом укладення договору зі спеціалізованою організацією щодо технічної експлуатації та обслуговування високовольтних електроустановок ВЧ А 3516;

п. 4 -підключення пересувної ДЕС до шин 0,4 кВ ТП-4 здійснити з застосуванням блокувань між комутаційними апаратами, що унеможливлюють одночасну подачу напруги в електромережу споживача і в мережу електропередавальної організації;

п. 5 -не забезпечено наявність підписаних особою, відповідальною за електрогосподарство, та затверджених керівником графіків ремонтів та технічного обслуговування електрообладнання ВЧ А 3516;

п. 6 - не забезпечено наявність підписаного особою, відповідальною за електрогосподарство та затвердженого керівником регламенту (графіку) технічного обслуговування обладнання підключеної до шин 0,4 кВ ТП-4 ДЕС. Не передбачено регламентом з урахуванням документації заводу виробництва терміни і періодичність візуальних оглядів, контроль кріплення обладнання і вузлів, перевірку справності систем автоматики і ЗВТ, заміну масла, деталей чи вузлів, випробування обладнання (а.с.7).

Акт перевірки від 04.08.2011 року відправлений поштою на адресу відповідача та отриманий ним 12.08.2011 року, про що свідчать супровідний лист, а також повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.8,9).

На підставі акту перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області був складений Припис від 08.08.2011 року № 05/13-01-0145П, яким приписано виконати вище перелічені пункти акту перевірки від 04.08.2011 року.

Вказаний Припис також був спрямований на адресу відповідача, та отриманий ним 12.08.2011 року, про що свідчать супровідний лист, а також повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.8,9).

Через те, що в/ч А 3516 не виконала Припис Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області була прийнята постанова № 05/13-01-0023 від 23.08.2011 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою на відповідача накладений штраф у сумі 5270 грн. (а.с.4).

Вказана постанова була спрямована на адресу в/ч А 3516 та отримана ним 30.08.2011 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення із зазначенням дати отримання (а.с.6).

До теперішнього часу постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду не виконана, сума штрафу відповідачем не сплачена, зокрема доказів про сплату штрафу суду надано не було та постанова про накладення штрафу не скасовувалась.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

Згідно до ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 4 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»встановлено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Суд не приймає до уваги твердження представника відповідача, викладені у запереченнях проти позову, про те, що кошти на сплату штрафу згідно постанови відсутні та не спрямовувалися на адресу в/ч А 3516 з КЕВ м. Одеси, а тому у відповідача не має можливості сплатити суму штрафу з огляду на наступне.

Судом встановлено, що дійсно на підставі акту приймання-передачі основних засобів від 30.01.2006 року військова частина А 3516 передала, а Котовська КЕВ району прийняла будівлю підстанції за ГП № 97, яка придатна до експлуатації та знаходиться у смт Любашівка у військовому містечку № 2 та на підставі акту прийняття передачі основних засобів від 30.01.2006 року військова частина А 3516 передала, а Котовська КЕВ району прийняла будівлю трансформаторної підстанції за ГП № 9, яка придатна до експлуатації та знаходиться у смт. Любашівка у військовому містечку № 1.

Проте, як вбачається з акту приймання - передачі будівель, комунальних споруд, інженерних мереж та обладнання і території військових містечок № 1 та № 2 смт. Любашівка від 21.07.2006 року останні передані з балансу Котовського КЕВ району в експлуатацію та на матеріально - відповідальне зберігання до в/ч А 3516.

Крім того, згідно довідки начальника УДК у Любашівському районі Одеської області про включення розпорядника (одержувача) до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, військова частина А 3516, код ЄДРПОУ 08377158, яка отримує бюджетні кошти включена до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи те, що на відповідача був накладений штраф за порушення Закону України «Про електроенергетику» та постанова про накладення штрафу була спрямована на адресу відповідача, а також те, що військові містечка № 1 та № 2 у смт. Любашівка Одеської області, у яких знаходять енергоустановки передані в експлуатацію та на матеріально-технічне зберігання військовій частині А 3516, відповідач є розпорядником бюджетних коштів, тобто має можливість сплатити суму штрафу згідно постанови про її накладення, а також те, що на час розгляду справи доказів щодо сплати штрафу відповідачем до суду не надано, а не виконані пункти припису частково взагалі не стосуються трансформаторної підстанції, проте вони також не виконані, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, у зв'язку з чим підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.158-163КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до військової частини А3516 задовольнити.

Стягнути з військової частини А3516 (місцезнаходження: Одеська область смт.Любашівка ідентифікаційний код 08377158) 5270грн. штрафу на р/р 31113106700329, одержувач державний бюджет Любашівський, код ЄДРПОУ 23214991, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області, м.Одеса, МФО 828011 назва рахунку : Любашівський 21081100.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254 КАС України.

Апеляційну скаргу на постанову може бути подано протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова виготовлена у повному обсязі 23 квітня 2012 року.

Суддя Е.А.Іванов

23 квітня 2012 року.

Дата ухвалення рішення23.04.2012
Оприлюднено10.05.2012
Номер документу23847671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/931/2012

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 01.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 01.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 23.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні