Ухвала
від 21.11.2013 по справі 1570/931/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2013 р.Справа № 1570/931/2012

Категорія: 5.8.2 Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого суддів - Єщенка О.В.

суддів - Димерлія О.О.

- Романішин В.Л.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу військової частини А 3516 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року в адміністративній справі за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до військової частини А 3516 про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

У лютому 2012 року Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Південному регіоні» звернулось до суду з позовом до військової частини А 3516, в якому просило стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 5270,00 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач порушив законодавство про електроенергетику несвоєчасним виконанням приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, штраф у добровільному порядку не сплачено.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року адміністративний позов задоволено; стягнено з відповідача суму штрафних санкцій у розмірі 5270,00 грн.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, військова частина А 3516 подала апеляційну скаргу, в який посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, ставить питання про скасування постанови суду та відмови у задоволені адміністративного позову.

Заслухавши суддю доповідача, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 04 серпня 2011 року Держінспекцією з енергонагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області було проведено перевірку військової частини А 3516 з питань виконання припису від 20 травня 2011 року № 05/13-0087П/1.

Результатами перевірки встановлено невиконання відповідачем вимог припису від 20 травня 2011 року № 05/13-0087П/1 в частині пунктів 1-6, а саме: не забезпечено проходження заступником командира -начальником технічної групи майором ОСОБА_3, який призначений відповідальним за електрогосподарство ВЧ А 3516, навчання у спеціалізованому навчальному закладі та перевірки знань з питань технічної експлуатації електроустановок за участю в комісії представника Держенергонагляду. (Або призначити іншу особу, відповідальну за електрогосподарство ВЧ а3516 з числа спеціалістів, що пройшли навчання та перевірку знань з технічної експлуатації електроустановок та мають 5 групу з електробезпеки; не забезпечено проходження офіцером технічної групи капітаном ОСОБА_4., який призначений виконуючим обов'язки відповідального за електрогосподарство ВЧ А 3516 на період його відсутності, навчання у спеціалізованому навчальному закладі та перевірки знань з питань технічної експлуатації електроустановок за участю в комісії представника Держенергонагляду Або призначити іншу особу, яка буде заміщати відповідального за електрогосподарство ВЧ А 3516, з числа спеціалістів, що пройшли навчання та перевірку знань з технічної експлуатації електроустановок та мають 5 групу з електробезпеки); не забезпечено технічну експлуатацію та обслуговування високовольтних електроустановок ВЧ А 3516 спеціально підготовленими та атестованими власними працівниками або шляхом укладення договору зі спеціалізованою організацією щодо технічної експлуатації та обслуговування високовольтних електроустановок ВЧ А 3516; підключення пересувної ДЕС до шин 0,4 кВ ТП-4 здійснити з застосуванням блокувань між комутаційними апаратами, що унеможливлюють одночасну подачу напруги в електромережу споживача і в мережу електропередавальної організації; не забезпечено наявність підписаних особою, відповідальною за електрогосподарство, та затверджених керівником графіків ремонтів та технічного обслуговування електрообладнання ВЧ А 3516; не забезпечено наявність підписаного особою, відповідальною за електрогосподарство та затвердженого керівником регламенту (графіку) технічного обслуговування обладнання підключеної до шин 0,4 кВ ТП-4 ДЕС. Не передбачено регламентом з урахуванням документації заводу виробництва терміни і періодичність візуальних оглядів, контроль кріплення обладнання і вузлів, перевірку справності систем автоматики і ЗВТ, заміну масла, деталей чи вузлів, випробування обладнання.

За наслідками перевірки було складено акт перевірки від 04 серпня 2011 року та 08 серпня 2011 року Держінспекцією з енергонагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено припис № 05/13-01-0145П, яким при приписано виконати всі перелічені в акті перевірки недоліки.

23 серпня 2011 року прийнято постанову № 05/13-01-0023 про накладення штрафу за ухилення від виконання вимог припису № 05/13-01-0145П, що є порушенням законодавства про електроенергетику, а саме ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» та накладено штраф у розмірі - 5270,00 грн.

Відповідачем у добровільному порядку не сплачено штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики у сумі 5270,00 грн.

Постанова № 05/13-01-0023 від 23 серпня 2011 року про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики у сумі 5270,00 грн. у судовому порядку не оскаржена.

Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції щодо правомірності заявлених позовних вимог Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 9 Закону України « Про електроенергетику» державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж мають право, зокрема, застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до підприємств, об'єкти електроенергетики яких підключені до об'єднаної енергетичної системи України, за порушення законодавства про електроенергетику з питань, що належать до їх компетенції.

У відповідності до ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»від 16 жовтня 1997 року суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 4 ст. 27 Закону передбачено, що національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Крім того, у відповідності до п. 7 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. , рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Пунктом 10 Постанови передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Доказів сплати боргу відповідачем під час розгляду справи до суду не надано.

Апеляційний суд не приймає до уваги доводи апеляційної скарги, що у відповідача відсутні кошти на сплату штрафу згідно постанови, а також доводи, що військова частина А 3516 не є суб'єктом господарювання спростовуються довідкою № 686/06 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, згідно якої В/ч 3516 є суб'єктом господарювання за видом діяльності за КВЕД 75.22.0 -діяльність у сфері оборони.

Таким чином апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції щодо правомірності та наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставини справи та дав їм належну правову оцінку. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, п.1 ч.1 ст. 200, ст. 206, ст. 254 КАС України, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу військової частини А 3516 залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року в адміністративній справі за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до військової частини А 3516 про стягнення штрафу залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з моменту набрання законної сили.

Головуючий суддя /підпис/ ЄщенкоО.В.

суддя /підпис/ Димерлій О.О.

суддя /підпис/ Романішин В.Л.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2013
Оприлюднено11.12.2013
Номер документу35868219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/931/2012

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 01.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 01.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 03.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 23.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні