Постанова
від 08.02.2012 по справі 2а-49/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

08.02.12Справа №2а-49/12/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

судді - Кравченко М.М.;

при секретарі - Коваль К.М.,

за участю:

представник позивача (ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя) ОСОБА_1 довіреність № 29/9/10-039 від 10.01.12 посвідчення НОМЕР_2

представник відповідача (ТОВ "Будівельна компанія "Ініціатива") ОСОБА_2 довіреність № б/н від 10.11.11 паспорт НОМЕР_3 виданий Ленінським РВ УМВС України в м. Севастополі 21.11.2000р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Ініціатива" про призначення документальної позапланової виїзної перевірки,

ВСТАНОВИВ:

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Кравченко М.М., перевіривши матеріали адміністративного позову Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Ініціатива"

про призначення документальної позапланової виїзної перевірки,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Ініціатива" про призначення документальної позапланової виїзної перевірки.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 17 січня 2012 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-49/12/2770

12 січня 2012 р. підготовче провадження по справі закінчено, справа призначена до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача з позовом не погодився, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 3 Закону України „Про державну податкову службу України" органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.

Згідно зі ст. 4 вказаного Закону Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України.

Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Органи державної податкової служби України координують свою діяльність з фінансовими органами, органами Державного казначейства України, органами служби безпеки, внутрішніх справ, прокуратури, статистики, державними митною та контрольно-ревізійною службами, іншими контролюючими органами, установами банків, а також з податковими службами інших держав.

В ході проведеної ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя 06.10.2011 року камеральної перевірки податкової звітності TOB „БК „Ініціатива", результати якої документально було засвідчено актом № 8229/10/15-1/35781526, було встановлено, що 09.08.2011 року платником було надано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств № НОМЕР_1 за 2 квартал 2011 р., у якій задекларовано від'ємне значення об'єкта оподаткування попереднього періоду у сумі 1 482 373,00 грн.. 15.08.2011 року підприємством надано уточнюючу декларацію з податку на прибуток за 2 квартал 2011 року № 9006650312, якою було збільшене від'ємне значення об'єкту оподаткування до 1 567 819,00 грн.. З аналізу податкової звітності слід, що до складу від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього періоду TOB „БК „Ініціатива" було включено збитки 2010 року та збитки 1 кварталу 2011 року.

Таким чином, в акті перевірки від 06.10.2011 року було належним чином зафіксовано, що TOB „БК „Ініціатива" було допущене порушення вимог п.п. 150.1 ст.150, п.3 підрозділу 4 Розділу XX Податкового кодексу, що виразилося у неправомірному завищенні від'ємного значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток.

На підставі акту перевірки керівництвом ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя було винесено податкове повідомлення-рішення № 0005870151/0 від 26.10.2011 р. про зменшення платникові суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 1 482 373,00 грн..

Зменшуючи від'ємне значення об'єкта оподаткування, ДПІ у Ленінського району міста Севастополя, окрім положень Податкового кодексу України, керувалась службовою запискою Департаменту правової роботи ДПС України від 12.09.2011 №10-2018/3582, якою було доведено до усіх підпорядкованих податкових органів.

У подальшому позицію ДПС України було деталізовано та висвітлено на селекторній нараді, яка проводилась 28.12.2011 року.

ДПС України було підтверджено правомірність коригування збитків минулих років у 2 кварталі 2011 року в частині незаконного формування платниками податків таких збитків. Для визначення цього було запропоновано за доцільне проведення аналізу господарської діяльності підприємств за результатами проведених документальних перевірок (планових або позапланових).

Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби України мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Кодексу камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75).

Період діяльності, у якому TOB „БК „Ініціатива" було сформовано збитки, які було перенесено у 2 квартал 2011 року у сумі 1 482 373.00 грн.. насьогодні документальними перевірками не охоплювався.

До вивчення обставин діяльності підприємства в ході проведеної документальної перевірки неможливо остаточно зробити висновок про правомірність формування збитків попередніх 2011 року періодів.

При цьому, спір у пов'язаній справі щодо скасування податкового повідомлення-рішення про зменшення збитків TOB „БК „Ініціатива", знаходиться на розгляді у суді, й вирішення справи на підставі наявних матеріалів перевірки, а саме акту камеральної перевірки, може призвести до негативних наслідків для бюджетних інтересів держави в разі вирішення справи не на користь ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя. Адже період буде обревізований камеральною перевіркою, збитки, первинна правомірність яких документальної перевіркою не перевірялося, зняти, проте за формальними ознаками податкове повідомлення-рішення скасовано судом. При цьому, враховуючи наявність у податкової інспекції права перевіряти діяльність платника в ході документальної перевірки за період, який не охоплювався попередньою документальною, ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя буде у той же час позбавлена можливості повторно здійснити зменшення збитків TOB ..БК „Ініціатива" як протиправно сформованих, оскільки судовим рішенням буде встановлено правомірність їх формування та перенесення.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи Державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 78 Податкового кодексу України передбачений перелік підстав для проведення документальних позапланових перевірок.

Однією з таких підстав визначено постанову (ухвала) суду про призначення перевірки (п.п.78.1.11 ст. 78 Кодексу).

Інші пункти, зазначені у ст.78 Податкового кодексу України, які могли б бути підставою для проведення позапланової перевірки TOB „БК „Ініціатива", відсутні.

Абз.2 п.11 ст.10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" зі змінами та доповненнями закріплено функцію районних державних податкових інспекцій у містах щодо звернення до суду у передбачених законом випадках.

Відповідно до п.102.1. ст.102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Таким чином, ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя має право перевірити діяльність відповідача на предмет своєчасності, достовірності та повноти нарахування та сплати усіх податків та зборів, а також з інших питань, визначених п.75.1.2 ст.75 Податкового кодексу України, протягом останніх 1095 днів, тобто трьох років.

Враховуючи викладене та виходячи з аналізу норм чинного законодавства, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення у частині призначення документальної позапланової виїзної перевірки відповідача.

Повний текст постанови складено та підписано 13 лютого 2012 року.

Керуючись ст.ст. 71, 76, 94, 158-161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі - задовольнити.

2. Призначити документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю „Будівельна компанія „Ініціатива" (99011, м. Севастополь, наб. Корнилова, 9, код ЄДРПОУ 35781526) за період з 10 січня 2009 року по 01 січня 2011 року.

3. Проведення перевірки доручити Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Севастополя.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя підпис М.М. Кравченко

З оригіналом згідно.

Суддя М.М. Кравченко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення08.02.2012
Оприлюднено11.05.2012
Номер документу23892572
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-49/12/2770

Ухвала від 28.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 08.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні