ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13.02.12Справа №2а-4349/11/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:
головуючого судді - Кравченко М.М.;
при секретарі - Бартиш В.О.,
за участю представників сторін:
представник позивача (Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя) ОСОБА_1 довіреність № 356/10-004 від 11.06.10 сл. посвідчення УСВ 069006 від 28.01.10 р. ; ;
представник відповідача (Дочірне підприємство "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфт" Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліфткомфорт-ЛК") Михайлова Наталія Володимирівна посвідчення №НОМЕР_1 ;
представник 3-ої особи (Прокуратура м. Севастополя) ОСОБА_2 довіреність № посвідчення №НОМЕР_1 від 05.12.11 ;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя до Дочірнього підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфтсервіс" Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліфткомфорт-ЛК" про призначення документальної позапланової перевірки, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до суду з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфтсервіс" ТОВ «Ліфткомфорт -ЛК» про призначення документальної позапланової виїзної перевірки. Позовні вимоги мотивовані тим, що до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя надійшла вимога Прокуратури м. Севастополя від 08.12.2011 року №07-136/вих.-11 про необхідність проведення документальної позапланової виїзної перевірки Дочірнього підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфтсервіс" ТОВ «Ліфткомфорт -ЛК», яке перебуває на обліку як платник податків та зборів у ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя. Вимога прокуратури зазначає, що перевірці підлягає своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням та сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства. Необхідність проведення такої перевірки зумовлена зверненням до Прокуратури м. Севастополя Голови Севастопольської міської державної адміністрації щодо законності дій службових осіб Дочірнього підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфтсервіс" ТОВ «Ліфткомфорт -ЛК», де одним з питань є стан додержання товариством фінансової дисципліни. Позивач просить призначити документальну позапланову виїзну перевірку відповідача за період з січня 2009 року по січень 2012 року.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача з позовом не погодилась з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Прокурор у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно з ч. 5 ст. 4 вказаного Закону органи державної податкової служби України координують свою діяльність з фінансовими органами, органами Державного казначейства України, органами служби безпеки, внутрішніх справ, прокуратури, статистики, державними митною та контрольно-ревізійною службами, іншими контролюючими органами, установами банків, а також з податковими службами інших держав.
Пунктом 11 ст. 10 цього ж Закону до функцій районних державних податкових інспекцій у містах віднесено звернення до суду у передбачених законом випадках.
Підпунктами 62.1.1. - 62.1.3. статті 62.1. Податкового кодексу України (далі -Кодекс) встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом:
- ведення обліку платників податків;
- інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби;
- перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п.78.1. Кодексу документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:
78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
78.1.2. платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
78.1.3. платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;
78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
78.1.5. платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;
78.1.7. розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
78.1.8. платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;
78.1.9. щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;
78.1.11. отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Підпунктом 75.1.2. пункту 75.1. ст. 75 Кодексу визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
У судовому засіданні встановлено, що ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя надійшла вимога Прокуратури м. Севастополя від 08.12.2011 року №07-136/вих.-11 про необхідність проведення документальної позапланової виїзної перевірки Дочірнього підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфтсервіс" ТОВ «Ліфткомфорт -ЛК», яке перебуває на обліку як платник податків та зборів у ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя. Вимога прокуратури зазначає, що перевірці підлягає своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням та сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства. Необхідність проведення такої перевірки зумовлена зверненням до Прокуратури м. Севастополя Голови Севастопольської міської державної адміністрації щодо законності дій службових осіб Дочірнього підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління "Севастопольліфтсервіс" ТОВ «Ліфткомфорт -ЛК», де одним з питань є стан додержання товариством фінансової дисципліни.
Враховуючи викладене та виходячи з аналізу норм чинного законодавства, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення у частині призначення документальної позапланової виїзної перевірки за період з січня 2009 року по січень 2012 року включно.
Судові витрати у справі, на підставі ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне віднести на рахунок держави.
Повний текст постанови складено та підписано 17 лютого 2012 року.
Керуючись ст.ст. 71, 76, 94, 158-161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі - задовольнити.
2. Призначити документальну позапланову виїзну перевірку Дочірнього підприємства „Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління „Севастопольліфт" товариства з обмеженою відповідальністю „Ліфткомфорт-ЛК" (99008, м. Севастополь, вул. Загородня балка, 3, код ЄДРПОУ 20668964) за період з січня 2009 року по січень 2012 року.
3. Проведення перевірки доручити працівникам Державної податкової інспекції у Ленінському рі м. Севастополя.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2012 |
Оприлюднено | 11.05.2012 |
Номер документу | 23892578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні