УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 квітня 2012 р.Справа № 2а-1870/2604/11 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бенедик А.П.
Суддів: Курило Л.В. , Калиновського В.А.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини" на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 11.07.2011р. по справі № 2а-1870/2604/11
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини"
про стягнення економічних санкцій,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Державна інспекція з контролю за цінами в Сумській області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини», в якому просив зобов'язати відповідача виконати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області № 26 від 23 березня 2011 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін та стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини» економічні санкції в сумі 4711,59 грн. з направленням їх в дохід державного бюджету Лебединського району.
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач зазначає, що під час проведення перевірки ТОВ «Джерела Лебединщини» Державною інспекцією з контролю за цінами в Сумській області виявлено порушення при застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання для населення і бюджетних організацій с. Великий Вистороп та для всіх категорій споживачів с. Будилка за рахунок застосування нечинних тарифів на вказані послуги в період з 01.05.2010 р. по 28.02.2011 р., чим порушено вимоги п. 1 рішення виконавчого комітету Великовисторопської сільської ради від 18.11.2009 р. № 65 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та п. 1 рішення виконавчого комітету Будильської сільської ради від 20.01.2010 р. № 6 «Про погодження тимчасових тарифів на послуги водопостачання», внаслідок чого підприємством отримано необґрунтовану виручку в сумі 1570,53 грн.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 11.07.2011 року задоволено адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області.
Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини" економічні санкції в сумі 4711,59 грн. з направленням їх в дохід Державного бюджету Лебединського району.
Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Сумського окружного адміністративного суду від 11.07.2011р. та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач посилається на прийняття оскаржуваної постанови при неповному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також на доводи та обставини, викладені в апеляційній скарзі.
Позивач не скористався правом подання письмових заперечень на апеляційну скаргу.
Позивач надав письмову заяву про розгляд справи без участі його представника.
Представник позивача в судове засідання апеляційної інстанції не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.
Колегія суддів на підставі ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 16.03.2011 р. посадовими особами Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини» з питань дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, відповідності зміни їх розмірів, а також рівня відшкодування населенням вартості послуг за підсумками діяльності в 2010 році, за результатами якої складено Акт № 169 від 16.03.2011 р.(а.с. 5-10).
Проведеною перевіркою встановлено, що з 01.01.2010 р. по 16.03.2011 р. для ТОВ «Джерела Лебединщини» діяли тарифи на послуги з централізованого водопостачання, затверджені рішеннями виконавчих комітетів сільських рад, на території яких надається послуга, а саме:
- рішенням Великовисторопської сільської ради від 18.11.2009 року № 65 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання»;
- рішенням Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 р. № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання»;
- рішенням Будильської сільської ради від 20.01.2010 року № 6 «Про погодження тимчасових тарифів на послуги водопостачання»;
- рішенням Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання».
На час проведення перевірки Товариство з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини» надає послуги населенню, бюджетним організаціям та іншим споживачам з централізованого водопостачання та водовідведення за тарифами, які затверджені рішенням Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 року № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та рішенням Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» в таких розмірах:
- тариф на послуги з водопостачання по с. Великий Вистороп: для населення - 4,768 грн/м.куб.,
для бюджетних організацій - 5,035 грн/м.куб.;
- тариф на послуги з водопостачання по с. Будилка: для населення - 4,768 грн/м.куб.,
бюджетних організацій - 5,035 грн/м.куб., інших споживачів - 6,567 грн/м.куб.
Тобто, на час проведення перевірки тарифи, які застосовувало ТОВ «Джерела Лебединщини» на послуги з водопостачання, є регульованими.
Офіційного оприлюднення рішення Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 року № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та рішення Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» в друкованих засобах масової інформації підприємством надано не було. Надано лише копію газети «Життя Лебединщини» за 1 травня 2010 року, де опублікована інформація про зміну тарифів з централізованого водопостачання.
На час проведення перевірки у відповідача відсутні дані про офіційне опублікування в місцевих друкованих засобах масової інформації рішень Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 року № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання», а надана лише стаття, розміщена в місцевій газеті, яка не є друкованим засобом масової інформації відповідного органу місцевого самоврядування.
Таким чином, застосування відповідачем тарифів, що були затверджені, але не набрали законної сили, є передчасним.
У результаті зазначеного порушення ТОВ «Джерела Лебединщини» одержало необґрунтовану виручку в сумі 1570,53 грн., що підтверджується довідками про суму необґрунтованої виручки, отриманої ТОВ «Джерела Лебединщини» від населення за рахунок застосування нечинних тарифів на послуги централізованого водопостачання в період з 01.05.2010 р. по 30.09.2010 р. (а.с. 10-13, 14, 15-16).
На підставі ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» Державною інспекцією з контролю за цінами в Сумській області прийнято рішення № 26 від 23.03.2011 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 4711,59 грн у т. ч.: 1570,53 грн. - сума необґрунтованої виручки, одержаної ТОВ «Джерела Лебединщини», 3141,06 грн. - штраф. (а.с. 18).
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача заборгованості зі сплати економічних санкцій в розмірі 4711, 59 грн. за рішенням Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області № 26 від 23.03.2011 року "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін".
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Предметом спору є стягнення з відповідача економічних санкцій на підставі рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області № 26 від 23.03.2011 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 138 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Відповідно до п. 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до ст. 14 "Про ціни і ціноутворення", вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
На підставі ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» позивачем прийнято рішення № 26 від 23.03.2011 р. про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 4711,59 грн., у т. ч.: 1570,53 грн. - сума необґрунтованої виручки, одержаної ТОВ «Джерела Лебединщини», 3141,06 грн. - штраф.
Державною інспекцією з контролю за цінами в Сумській області також направлено претензійний лист ТОВ «Джерела Лебединщини» від 23.03.2011 р. № 1092/33/3 на суму 4711,59 грн. (а.с. 19)..
Доказів сплати економічних санкцій в розмірі 4711, 59 грн. відповідачем не надано.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів зазначає, що позивач діяв відповідно до вимог ч.2 ст. 19 Конституції України.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Постанова Сумського окружного адміністративного суду від 11.07.2011р. по справі № 2а-1870/2604/11 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини" залишити без задоволення.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 11.07.2011р. по справі № 2а-1870/2604/11 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Бенедик А.П. Судді (підпис) (підпис) Курило Л.В. Калиновський В.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Бенедик А.П.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2012 |
Оприлюднено | 14.05.2012 |
Номер документу | 23909428 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бенедик А.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні