Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2011 р. Справа № 2a-1870/2604/11
Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Опімах Л.М., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини" про стягнення економічних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна інспекція з контролю за цінами в Сумській області (далі по тексту – позивач), звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить зобов'язати відповідача – товариство з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини» (далі по тексту – відповідач, ТОВ «Джерела Лебединщини») – виконати рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області № 26 від 23 березня 2011 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін та стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини» економічні санкції в сумі 4711,59 грн з направленням їх в дохід державного бюджету Лебединського району, мотивуючи свої вимоги тим, що під час проведення перевірки ТОВ «Джерела Лебединщини» позивачем було виявлено порушення при застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання для населення і бюджетних організацій с. Великий Вистороп та для всіх категорій споживачів с. Будилка за рахунок застосування нечинних тарифів на вказані послуги в період з 01.05.2010 р. по 28.02.2011 р., чим було порушено вимоги п. 1 рішення виконавчого комітету Великовисторопської сільської ради від 18.11.2009 р. № 65 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та п. 1 рішення виконавчого комітету Будильської сільської ради від 20.01.2010 р. № 6 «Про погодження тимчасових тарифів на послуги водопостачання», внаслідок чого підприємством було отримано необгрунтовану виручку в сумі 1570,53 грн.
У судове засідання представник позивача не прибув, 11.07.2011 р. подав до суду клопотання, відповідно до якого позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі (а.с. 28).
У судове засідання представник відповідача не прибув, був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, про що свідчить розписка про отримання ним повістки про виклик, клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без участі його представника до суду не подав, тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі в судовому засіданні представника відповідача за наявними у ній доказами.
Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно зі ст. ст. 12, 41 КАС України не здійснюється.
Вивчивши матеріали справи та дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 16.03.2011 р. посадовими особами Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області було проведено перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Джерела Лебединщини» з питань дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, відповідності зміни їх розмірів, а також рівня відшкодування населенням вартості послуг за підсумками діяльності в 2010 році, за результатами якої складено Акт № 169 від 16.03.2011 р. (а.с. 5-10).
У ході проведення перевірки встановлено, що з 01.01.2010 р. по 16.03.2011 р. для ТОВ «Джерела Лебединщини» діяли тарифи на послуги з централізованого водопостачання, затверджені рішеннями виконавчих комітетів сільських рад, на території яких надається послуга, а саме:
- рішення Великовисторопської сільської ради від 18.11.2009 року № 65 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання»;
- рішення Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 р. № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання»;
- рішення Будильської сільської ради від 20.01.2010 року № 6 «Про погодження тимчасових тарифів на послуги водопостачання»;
- рішення Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання».
Згідно зі ст. 22 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» від 23 вересня 1997 року N 539/97-ВР та ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року N 1160-IVрішення органів місцевого самоврядування публікуються в друкованих засобах масової інформації відповідних органів місцевого самоврядування.
Так, на час проведення перевірки підприємство надає послуги населенню, бюджетним організаціям та іншим споживачам з централізованого водопостачання та водовідведення за тарифами, які затверджені рішенням Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 року № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та рішенням Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» в таких розмірах:
- тариф на послуги з водопостачання по с. Великий Вистороп: для населення – 4,768 грн/м.куб., для бюджетних організацій – 5,035 грн/м.куб.;
- тариф на послуги з водопостачання по с. Будилка: для населення – 4,768 грн/м.куб., бюджетних організацій – 5,035 грн/м.куб., інших споживачів – 6,567 грн/м.куб.
Тобто на час проведення перевірки тарифи, які застосовувало товариство на послуги з водопостачання, є регульованими.
Офіційного оприлюднення рішення Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 року № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та рішення Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» в друкованих засобах масової інформації товариством надано не було. Було надано лише копію газети «Життя Лебединщини» за 1 травня 2010 року, де була опублікована інформація про зміну тарифів з централізованого водопостачання.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» рішення органів місцевого самоврядування публікуються в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо) та друкованих засобах масової інформації відповідних органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 5 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від21 травня 1997 року280/97-ВР рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію. Відповідно до ч. 5 ч. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
На час проведення перевірки у відповідача були відсутні дані про офіційне опублікування в місцевих друкованих засобах масової інформації рішень Великовисторопської сільської ради від 21.04.2010 року № 28 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання» та Будильської сільської ради від 14.04.2010 року № 29 «Про погодження тарифів на послуги водопостачання», а надана лише стаття, розміщена в місцевій газеті, яка не є друкованим засобом масової інформації відповідного органу місцевого самоврядування.
Таким чином, застосування відповідачем тарифів, що були затверджені, але не набрали законної сили, було передчасним.
У результаті зазначеного порушення ТОВ «Джерела Лебединщини» одержало необгрунтовану виручку в сумі 1570,53 грн, що підтверджується Довідками про суму необґрунтованої виручки, отриманої ТОВ «Джерела Лебединщини» від населення за рахунок застосування нечинних тарифів на послуги централізованого водопостачання в період з 01.05.2010 р. по 30.09.2010 р. (а.с. 10-13, 14, 15-16).
Відповідно до п. 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 3 грудня 2001 р. N 298/519 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. за N 1047/6238, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 3 грудня 1990 року507-XII вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації.
На підставі ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» позивачем було прийнято рішення № 26 від 23.03.2011 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на загальну суму 4711,59 грн (а.с. 18), у т. ч.:
1570,53 грн – сума необгрунтованої виручки, одержаної ТОВ «Джерела Лебединщини»;
3141,06 грн – штраф.
Позивачем також було направлено претензійний лист ТОВ «Джерела Лебединщини» від 23.03.2011 № 1092/33/3 на суму 4711,59 грн (а.с. 19), проте сума економічних санкцій сплачена не була.
Станом на день розгляду справи рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області відповідачем не виконано, сума економічних санкцій в дохід державного бюджету не перерахована.
Таким чином, судом достовірно встановлено, що заборгованість відповідача зі сплати економічних санкцій станом на день розгляду справи залишається не погашеною і складає 4711,59 грн, що підтверджується матеріалами справи, тому суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення визначеної суми заборгованості є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини" про стягнення економічних санкцій – задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Джерела Лебединщини" (42253, Сумська область, Лебединський район, с. Калюжне, вул. Центральна, 39, ід. код 34236394) економічні санкції в сумі 4711,59 грн (чотири тисячі сімсот одинадцять грн 59 коп) з направленням їх в дохід Державного бюджету Лебединського району, код класифікації доходів 21081100, символ звітності банку 106; р/р 31112106700214 в ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013, код ОКПО 23636456.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) Л.М. Опімах
З оригіналом згідно
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2011 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50687368 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні