Справа № 2а/2570/920/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 квітня 2012 року Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої-судді Житняк Л.О.
при секретарі Журбі Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу № 2а/2570/920/2012
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАН-СЕРВІС»
до Новгород-Сіверської міжрайонної державної податкової інспекції Чернігівської області (правонаступника Державної податкової інспекції у Новгород-Сіверському районі Чернігівської області)
про визнання нечинним рішення про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320, -
В С Т А Н О В И В:
20.03.2012 Товариство з обмеженою відповідальністю «ПАН-СЕРВІС» (далі - ТОВ «ПАН-СЕРВІС») звернулось до суду з уточненим (а.с. 32) адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Новгород-Сіверському районі Чернігівської області про визнання нечинним рішення про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320.
Новгород-Сіверська міжрайонна державна податкова інспекція Чернігівської області (далі - Новгород-Сіверська МДПІ) судом визнана правонаступником Державної податкової інспекції у Новгород-Сіверському районі Чернігівської області (далі - ДПІ у Новгород-Сіверському районі) згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.2011 № 981, наказу Державної податкової адміністрації України від 30.12.2011 № 316 та Передавального Акту.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначив, що рішення про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320 було прийняте за відсутності факту порушення підприємством вимог ст. 15 3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме факту продажу алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років і тому підлягає скасуванню.
Крім того, позивач зазначає, що постанова Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (далі Новгород-Сіверська міська рада) від 21.12.2011 № 74/75 в справі про адміністративне правопорушення, на яку спирався відповідач, як на підставу застосування фінансової санкції - не чинна, а рішенням Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області від 24.02.2012 в справі № 2-а-13/12 постанова від 27.12.2011 № 74 адміністративної комісії Новгород-Сіверської міської ради про притягнення до адміністративної відповідальності продавця магазину гр. ОСОБА_3 була скасована, адміністративна справа закрита.
Позивач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав через канцелярію суду заяву, в якій заперечує проти позовних вимог та просить розглянути справу без участі представника Новгород-Сіверської МДПІ (від 26.04.2012 вх. № 8282).
Так, на виконання ухвали суду від 03.04.2012 Прокуратура Новгород-Сіверського району Чернігівської області надіслала лист про те, що справу про адміністративне правопорушення ТОВ «ПАН-СЕРВІС» нею 02.04.2012 повернуто адміністративній комісії Новгород-Сіверської міської ради та копію ухвали 20.04.2012 направлено для виконання до виконавчого комітету Новгород-Сіверської міської ради (від 23.04.2012 вх. № 7995).
Від виконавчого комітету Новгород-Сіверської міської ради надійшов лист (від 25.04.2012 вх. № 8232) у якому зазначається, що постанова про накладення адміністративного стягнення від 21.12.2011 № 74/75 на гр. ОСОБА_3 є не чинною, а постанова адміністративній комісії по відношенню до гр. ОСОБА_3 від 27.12.2011 № 74 рішенням Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області була скасована. Крім того, були надіслані завірені належним чином копії документів адміністративної комісії при Новгород-Сіверській міській раді по відношенню до гр. ОСОБА_3
За таких обставин, враховуючи ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ «ПАН-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22822493) є юридичною особою, яку взято на облік як платника податків до ДПІ у Новгород-Сіверському районі.
Так, в силу ст. 153 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, а відповідно до абзацу 18 ст. 17 Закону, рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
При цьому в межах даного спору встановлено, що до ТОВ «ПАН-СЕРВІС» рішенням від 26.01.2012 № 0000012320 (а. с. 4) було застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу відповідно до абзацу 9 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за порушення ст. 153 цього Закону. Підставою для винесення такого рішення стали: складений Новгород-Сіверським РВ УМВС протокол про адміністративне правопорушення серії ЧН № 176333 від 02.12.2011 (а. с. 57) та постанова Новгород-Сіверської міської ради про накладення адміністративного стягнення від 21.12.2011 № 74/75 (а.с. 7).
Однак, перевіряючи підстави винесення рішення ДПІ у Новгород-Сіверському районі про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320, судом встановлено, що згідно листа Новгород-Сіверської міської ради від 30.01.2012 № 03 -08/47 постанова про накладення адміністративного стягнення від 21.12.2011 № 74/75 є не дійсною, оскільки її копія була направлена до ДПІ у Новгород-Сіверському районі з помилкою у даті розгляду протоколу. Факт зазначеної помилки позивач також підтверджує поясненням головуючого по адміністративній справі № 74/75 спеціаліста Новгород-Сіверської міської ради Коршуна М.І. (а. с. 41), який судом не прийнято до уваги у зв'язку із відсутністю підтвердження повноважень вказаної посадової особи.
Крім того, до матеріалів справи позивачем було надано постанову Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області від 24.02.2012 в справі № 2-а-13/12 (а. с 5), якою встановлено, що складений протокол в справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_3 (продавця магазину «Ярмак», яке належить ТОВ «ПАН-СЕРВІС») розглядалися 21.12.2011 та 27.12.2011.
Тобто, при винесенні даних постанов (від 21.12.2011 № 74/75 та від 27.12.2011 № 74), однаковими комісіями розглядались два однакових протоколи про адміністративне правопорушення на чолі з різними посадовими особами.
Проаналізувавши зазначені обставини справи, Новгород-Сіверський районний суд прийшов до висновку, що постанова про накладення адміністративного стягнення від 27.12.2011 № 74 підлягає скасуванню, оскільки вина продавця гр. ОСОБА_3 належним чином не доведена, твердження продавця про відсутність факту продажу алкогольних напоїв неповнолітнім особам не спростовані, відповідно Новгород-Сіверською міською радою порушено норми чинного законодавства, оскільки в оскаржуваній постанові відсутня вказівка про місце вчинення правопорушення, вчинення якого продавцем ОСОБА_3 - комісія вважала доведеним.
Відповідно до встановленого, в силу ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України факт скасування постанови про накладення адміністративного стягнення від 27.12.2011 № 74 та факт не доведеності належним чином вини продавця ОСОБА_3 щодо продажу алкогольних напоїв неповнолітнім особам - має преюдиціальне значення.
При цьому судом також встановлено, що листом виконавчого комітету Новгород-Сіверської міської ради від 20.04.2012 № 03-09/214 було підтверджено факт не чинності постанови від 21.12.2011 № 74/75 (а. с. 55).
Досліджуючи дані обставини, необхідно зазначити, що в силу п. 3 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі Порядок) затвердженого постановою від 02.06.2003 № 790 Кабінетом Міністрів України, до суб'єктів підприємницької діяльності, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених Законом, а п.5 Порядку визначено, що однією з підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. При цьому, п. 6. каже, що рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених п.2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, ДПС, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.
Порядок і строки розгляду матеріалів, які є підставою для застосування фінансових санкцій, та прийняття рішення щодо їх застосування встановлюються зазначеними органами відповідно до їх компетенції.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно системного аналізу наведених норм законодавства, дослідивши наведені обставини в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що постанова Новгород-Сіверської міської ради про накладення адміністративного стягнення від 21.12.2011 № 74/75 не може вважатися підставою для винесення рішення про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320, оскільки згідно листа Новгород-Сіверської міської ради від 30.01.2012 № 03-08/47 та листа виконавчого комітету Новгород-Сіверської міської ради від 20.04.2012 № 03-09/214 (вх. № 8232 від 25.04.2012) вказана постанова від 21.12.2011 № 74/75 визнана не дійсною.
Отже, на підставі нечинної постанови Новгород-Сіверської міської ради про накладення адміністративного стягнення від 21.12.2011 № 74/75, скасованої рішенням Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області від 24.02.2012 в справі № 2-а-13/12, за недоведеністю факту продажу алкогольних напоїв особам, які не досягли 18 років, рішення ДПІ у Новгород-Сіверському районі про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320 підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 35, 41, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Визнати нечинним рішення Державної податкової інспекції у Новгород-Сіверському районі Чернігівської області про застосування фінансових санкцій від 26.01.2012 № 0000012320.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПАН-СЕРВІС» (ід. код 22822493) 107,30 грн. (сто сім гривень 30 коп.) судового збору, сплаченого платіжними дорученнями від 27.02.2012 № 785 (у сумі 32,19 грн.) та від 07.03.2012 № 808 (у сумі 75,11 грн.), на р/р 31216206784002, отримувач: УДКСУ у м. Чернігові Державний бюджет, код ЄДРПОУ 38054398, банк ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2012 |
Оприлюднено | 14.05.2012 |
Номер документу | 23920687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні