ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 липня 2011 р. 13:11 Справа №2а-15247/10/14/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В.,при секретарі Жигалової К.Ю.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Закрите акціонерне товариство «Кримсько-Амеріканська Торговельна-Промислова компанія»
до Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим
про визнання протиправними дій
за участю представників:
від позивача - Кірдан - представник, протокол №10 від 03.12.04р.;
від відповідача - ОСОБА_1 - представник, довіреність б/н від 21.01.2011 р.;
Суть спору: Закрите акціонерне товариство «Кримсько-Амеріканська Торговельна-Промислова компанія» (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі - відповідач) про визнання протиправними дій щодо невизнання як податкової звітності податкові декларації з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року, що викладене у повідомленні №21510/10/15-2 від 21.05.10р., №27422/10/15-2 від 21.06.10р., № б/н від 20.07.10р. (а.с. 60), №37563/10/15-2 від 21.08.10р., №42160/10/15-2 від 23.09.10р., №45413/10/15-2 від 21.10.10р.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що дії відповідача є протиправними, оскільки вчинені з порушенням положень Конституції України, Закону України "Про державну податкову службу в Україні", Закону України "Про державну службу"та положень Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.11.10р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство «Кримсько-Амеріканська Торговельна-Промислова компанія» є юридичною особою, ідентифікаційний код юридичної особи 13779769, державну реєстрацію якого проведено Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 13.07.1993 року, є платником податків і зборів (обов'язкових платежів).
Судом встановлено, що позивачем у порядку податкової звідності до ДПІ в м. Сімферополі подані податкові декларації з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року.
Повідомленнями №21510/10/15-2 від 21.05.10р., №27422/10/15-2 від 21.06.10р., № б/н від 20.07.10р. (а.с. 60), №37563/10/15-2 від 21.08.10р., №42160/10/15-2 від 23.09.10р., №45413/10/15-2 від 21.10.10р. відповідач, за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Алієва Р.Р. надіслав позивачу повідомлення з тексту яких вбачається, що в наданіх ним декларацій з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року не визнані податковими деклараціями відповідно до п.3.2 Регламенту Взаємодії між структурними підрозділами органів ДПІ в АР Крим відносно відпрацьовування підприємств при проведенні оперції «Бюджет», при цьому не вказуючи у чому полягає порушення. Крім того, відповідач запропонував позивачу надати нові податкові звітності.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист правий, свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень із боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при виконанні ними владних управлінських функцій на підставі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як свідчать матеріали справи, відповідач, посилаючись у повідомленнях не вказав у чому саме полягає порушення та причина "невизнання" податкової декларації.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"від 21.12.2000р. №2181 -ІІІ (Далі Закон №2181).
Відповідно до положень абзаців 1, 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 вказаного Закону, прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.
Податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття попередньої), то такий платник податків має право:
- надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу;
- оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження.
Таким чином, виходячи з положень абзацу 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 Закону України №2181 вбачається, що у разі невизнання податкової звітності як податкової декларації з підстав викладених у цій нормі, податковий орган приймає рішення, яке може бути оскаржене платником податків.
Згідно з п. 1.11 Закону України №2181, податкова декларація - це документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Детальний перелік вимог до податкової звітності, порядку її заповнення зазначені в Методичних рекомендаціях щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків до ОДПС України, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України № 827 від 31.12.2008 року (далі -Рекомендації).
Згідно з п. 4.4. Рекомендацій працівники органів державної податкової служби при прийманні податкової звітності на паперових та електронних носіях з доданням роздрукованих оригіналів контролюють наявність: підписів посадових осіб; печатки платника податків; обов'язкових реквізитів; обов'язкових додатків до податкової звітності, передбачених порядком заповнення відповідної звітності; прокреслень у значеннях показників, що не заповнюються через відсутність інформації.
У цьому контексті під обов'язковими реквізитами розуміються: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період; назва платника податків; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року N 118 "Про створення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України"або реєстраційний (обліковий) номер з ТРДПАУ; ідентифікаційний номер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та номер паспорта для фізичної особи; місцезнаходження платника податків; назва ОДПС, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); підписи посадових осіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких це передбачено формою: звітний (податковий) період, що уточнюється, у разі надання платником податків уточнюючого розрахунку; ініціали, прізвища та ідентифікаційні номери посадових осіб; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію для платників ПДВ.
Порядок заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затверджений Наказом Державної податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання" (далі -Порядок).
Відповідно до пункту 1.3 вказаного Порядку, декларація складається із вступної частини, службових полів, чотирьох розділів та обов'язкових додатків, з них платником заповнюються вступна частина, службові поля, перші три розділи та додатки, четвертий розділ заповнюється працівниками податкової інспекції (адміністрації) лише на оригіналі декларації, який залишається в податковій інспекції (адміністрації). Порядок заповнення декларації окремо за кожним розділом наводиться в розділі 5 цього Порядку.
Відповідно до п.3.2 даного Порядку вступна частина, службові поля та чотири розділи податкової декларації з податку на додану вартість, податкової декларації з податку на додану вартість (спеціальної), податкової декларації з податку на додану вартість (переробних підприємств) та податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої) подаються на двох двосторонніх аркушах формату А-4, скріплених між собою; додатки до декларацій, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (до декларації з податку на додану вартість (скороченої)/(переробного підприємства)/(спеціальної)) - на аркушах формату А-4.
У судовому засіданні судом було досліджено декларації з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року, подані позивачем до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим в порядку податкової звітності, та встановлено, що їх було подано у відповідності із вимогами діючого законодавства, зокрема Порядком заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання", Методичними рекомендаціями щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків до ОДПС України, затвердженими наказом Державної податкової адміністрації України № 827 від 31.12.2008 року.
Представником відповідача було надано заперечення до позовноїї заяви, у якому зазначив, що робочою групою з відпрацювання проблемних питань щодо виявлення і припинення протиправної діяльності суб'єктів господарювання та ліквідації міжрегіональних схем ухилення від оподаткування, зокрема притягнення до відповідальності організаторів та виконавців кримінальних схем із створення та діяльності вигодоформуючих та виготранспортуючих суб'єктів господарювання; стягнення у дохід держави недоотриманих з підприємств-вигодонабувачів сум податкових зобов'язань, з метою недопущення використання вказаної категорії платників у якості «інструментів» мінімізації сплати податків підприємствами - вигодонабувачами, забезпечення прийому декларацій зазначеної категорії платників з належним реагуванням на будь які випадки, що можуть свідчити про за діяння вказаного СГД в схемах мінімізації підприємств - вигодонабувачів, було прийняте рішення в рамках проведення операції «Бюджет» про не визнання декларації з ПДВ за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року як податкових декларацій, з тих підстав, що позивач відповідно до п.3.2 Регламенту Взаємодії між структурними підрозділами органів ДПІ в АР Крим відносно відпрацьовування підприємств при проведенні оперції «Бюджет» віднесений до «категорії ризику».
Крім того, відповідач не заперечує те, що звітність, що заповнялась всупереч правилам, позивачем була подана у строки, передбаченим чинним законодавством.
В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем не надано доказів того, що ним не визнані декларації позивача з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року як податкові декларації з підстав, визначених у чинному законодавстві
У зв'язку з тим, що судом було встановлено відсутність з боку позивача порушень щодо заповнення декларацій, суд приходить до висновку, про необґрунтованість відмови відповідача у прийнятті декларацій з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року, поданих позивачем, дії відповідача - неправомірними.
За таких підстав, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
В судовому засіданні 19.07.11р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови, повний текст постанови виготовлено 22.07.11р.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим щодо невизнання, відповідно до повідомлень №21510/10/15-2 від 21.05.10р., №27422/10/15-2 від 21.06.10р., № б/н від 20.07.10р., №37563/10/15-2 від 21.08.10р., №42160/10/15-2 від 23.09.10р., №45413/10/15-2 від 21.10.10р., податкові декларації документу податкової звітності з податку на додану вартість за квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2010 року, отриманої від Закритого акціонерного товариства «Кримсько-Амеріканська Торговельна-Промислова компанія» (ідентифікаційний код 13779769)
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Закритого акціонерного товариства «Кримсько-Амеріканська Торговельна-Промислова компанія» судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 14.05.2012 |
Номер документу | 23923975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Привалова Анжеліка Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні