Постанова
від 08.05.2012 по справі 2а/1270/3155/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3155/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді: Горпенюк О.А.

при секретарі: Марковій О.О.

за участю сторін:

від позивача - Єрмоленко Є.В.,

від відповідача - Юрченко М.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Товариства з обмеженої відповідальністю «Луга-строй-град» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "Луга-строй-град", звернувся до суду з позовом до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

На обгрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне.

20 лютого 2012 року позивачем спецзв'язком із супровідним листом до Ленінської МДПІ у м. Луганську було направлено декларацію з податку на додану вартість за січень 2012 року з додатками згідно опису вкладеного. Декларація отримана відповідачем 20 лютого 2012 року, що підтверджується повідомленням спецзв'язку про вручення.

Листом відповідача по справі №6360/28-517 від 22.02.2012 року, ТОВ "Луга-строй-град" повідомлено, що декларацію з податку на додану вартість за січень 2012 року не визнано податковою звітністю як таку, що заповнена з порушенням встановлених правил, а саме не зазначено звітний рік. Декларація з податку на додану вартість за січень 2012 року була заповнена згідно з вимогами Податкового Кодексу України, та на декларації було зазначено усі необхідні реквізити передбачені законодавством.

29 березня 2012 року позивачем кур'єрською доставкою надіслано до Ленінської МДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виправлених помилок за грудень 2011 року з додатками. Надсилання підтверджується описом вкладеного, квитанцією та супровідним листом. Відповідно до супровідного листа уся звітність була прошнурована, лити пронумеровані, зшиті, скріплені печаткою підприємства та підписом відповідальної особи.

Листом відповідача №1217/18-300/517 від 04.04.2012 року ТОВ "Луга-строй-град" повідомлено, що подані уточнюючи розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість за грудень 2011 року не визнано податковою звітністю, та не прийнято у зв'язку з неприйняттям основних декларацій за жовтень та грудень 2011 року та у зв'язку з відсутністю на уточнюючих розрахунках номерів свідоцтв платника податку на додану вартість.

02 квітня 2012 року позивачем кур'єрською доставкою надіслано до Ленінської МДПІ уточнюючу декларацію з податку на прибуток з додатками за 2011 рік. Надсилання підтверджується описом та поштовою квитанцією.

Листом відповідача № 1218/18-300/517 від 04.04.2012 ТОВ "Луга-строй-град" повідомлено, уточнююча декларація з податку на прибуток за 2011 рік не визнана податковою звітністю у зв'язку з відсутністю на неї обов'язкового реквізиту, а саме не зазначений КВЕД (код виду економічної діяльності).

Як вбачається з копії декларації, яка направлена до МДПІ в Ленінському районі, усі відомості, які передбачено п.48.3 Податкового Кодексу України є в наявності. Крім того, декларація була надіслана, та у відповідності до супровідного листа, декларація прошита прошнурована та аркуші пронумеровані, та скріплені печаткою.

Таким чином, невизнання поданих декларацій податковою звітністю є неправомірним.

У зв'язку з чим представник позивача просив суд наступне.

Визнати протиправними дії МДПІ в Ленінському районі у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби щодо неприйняття поданих ТОВ "Луга-строй-град"(код ЄДРПОУ 34642498) податкової декларації з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік;

Зобов'язати МДПІ в Ленінському районі у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби прийняти подану ТОВ "Луга-строй-град"(код ЄДРПОУ 34642498) податкову декларацію з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік;

Зобов'язати МДПІ в Ленінському районі у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби перенести до електронної бази податкової звітності, що ведеться органами державної податкової служби, показники поданої податкової декларації податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік.

У судовому засіданні представник позивача надав пояснення, аналогічні викладеним у позові та просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач проти задоволення адміністративного позову заперечував, просив у задоволені адміністративного позову відмовити в повному обсязі, правом надати заперечення на адміністративний позов не скористався.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Порядок подання та прийняття податкових декларацій визначени нормами статті 49 Податкового кодексу України, відповідно до якої:

Згідно статті 49 Податкового Кодексу України подання податкової декларації до органів державної податкової служби.

49.1. Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

49.3. Податкова декларація подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

49.8. Прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 Податкового Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

49.9. За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.

За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою:

49.9.1. за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою;

49.11. У разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови:

49.11.1. у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання;

49.11.2. у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання.

49.12. У разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право:

49.12.1. подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання;

49.12.2. оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу.

49.13. У разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.

В судовому засіданні було досліджено докази надані позивачем на підтвердження викладених в позовній заяві обставин, які свідчать про вжиття позивачем всіх можливих заходів щодо своєчасного подання податкової звітності у спосіб передбачений законом (а.с. 22, 23, 24).

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що ТОВ "Луга-строй-град" зареєстрований як суб'єкт господарювання - юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 25.10.2006 року, реєстр, запис № 1000 400 4617, код ЄДРПОУ 34642498, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичної особи серії АЄ № 866089 (а.с. 19).

ТОВ "Луга-строй-град" є платником податків і зборів та перебуває на обліку в Ленінській МДПІ у м. Луганську з 25.10.2006 року, за № 61, що підтверджується довідкою про взяття на облік за формою № 4-ОПП від 13.09.2011 року № 1162 (а.с. 22).

Також ТОВ "Луга-строй-град" є платником податку на додану вартість, про що Ленінська МДПІ у м. Луганську видане свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість серії НБ № 246393 від 06.06.2010 року № 100285914, індивідуальний податковий номер: 346424912347 (а.с. 21).

Як вбачається з матеріалів справи, 20 лютого 2012 року позивачем спецзв'язком із супровідним листом до Ленінської МДПІ у м. Луганську було направлено декларацію з податку на додану вартість за січень 2012 року з додатками згідно опису вкладеного (а.с. 23-24). Декларація отримана відповідачем, що підтверджується повідомленням спецзв'язку про вручення (а.с. 28).

Листом відповідача по справі №6360/28-517 від 22.02.2012 року, ТОВ "Луга-строй-град" повідомлено, що декларацію з податку на додану вартість за січень 2012 року не визнано податковою звітністю (а.с.30).

29 березня 2012 року позивачем кур'єрською доставкою надіслано до Ленінської МДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виправлених помилок за грудень 2011 року з додатками(а.с. 31-34). Надсилання підтверджується описом вкладеного, квитанцією та супровідним листом. (а.с. 36,37,38)

Листом відповідача №1217/18-300/517 від 04.04.2012 року ТОВ "Луга-строй-град" повідомлено, що подані уточнюючи розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість за грудень 2011 року не визнано податковою звітністю (а.с. 39)

02 квітня 2012 року позивачем кур'єрською доставкою надіслано до Ленінської МДПІ уточнюючу декларацію з податку на прибуток з додатками за 2011 рік (а.с. 40-44) Надсилання підтверджується супровідним листом, описом та поштовою квитанцією а.с. 45,46,47).

Листом відповідача № 1218/18-300/517 від 04.04.2012 ТОВ "Луга-строй-град" повідомлено, уточнююча декларація з податку на прибуток за 2011 рік не визнана податковою звітністю (а.с. 49).

Дослідивши в судовому засіданні оригінали податкової декларації з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку додану вартість за жовтень 2011 року з додатками; уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками; уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік, надані позивачем для огляду в судовому засіданні, суд прийшов до висновку, що вони відповідають вимогам діючого законодавства та заповнені в повному обсязі.

Дослідивши в судовому засіданні оригінали податкової декларації з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку додану вартість за жовтень 2011 року з додатками; уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками; уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік, надані відповідачем для огляду в судовому засіданні, суд прийшов до висновку, що перші аркуші податкової звітності на всіх документах перешити, місце зшивання документів залиті клеєм, печатки на звороті розмиті від повторного заливання клею, у зв'язку з чим суд прийшов до висновку, що після заповнення податкової декларації і її зшивання, були замінені перші аркуші, повторно перешиті листи, у зв'язку з чим і розмита печатка на місці зшивання листів.

Після співставлення оригіналів податкової звітності, наданої позивачем та відповідачем для огляду в судовому засідання, суд прийшов до висновку, що до податкового органу позивачем були подані податкова декларація з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючий розрахунок до декларації з податку додану вартість за жовтень 2011 року з додатками; уточнюючий розрахунок до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками; уточнююча декларація з податку на прибуток з додатками за 2011 рік, які відповідають вимогам діючого законодавства та заповнені в повному обсязі, тому позовні вимоги є обґрунтованими, а у позивача відсутні підстави для неприйняття вищезазначеної податкової звітності, у зв'язку з чим, адміністративний позов підлягає задоволенню повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, повний текст постанови буде складено та підписано протягом п'яти днів, про що повідомлено сторін в судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 112, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженої відповідальністю «Луга-строй-град» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби України щодо неприйняття поданих ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГА-СТРОЙ-ГРАД» (код ЄДРПОУ 34642498) податкової декларації з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками, уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік.

Зобов'язати Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби України прийняти подану ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУГА-СТРОЙ-ГРАД» (код ЄДРПОУ 34642498) податкову декларацію з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючий розрахунок до декларації з податку додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, уточнюючий розрахунок до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками; уточнюючу декларацію з податку на прибуток з додатками за 2011 рік.

Зобов'язати Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську Державної податкової служби України перенести до електронної бази податкової звітності, що ведеться органами державної податкової служби, показники податкової декларації з податку на додану вартість разом з додатками та реєстрами виданих та отриманих податкових накладних за січень 2012 року; уточнюючого розрахунку до декларації з податку додану вартість за жовтень 2011 року з додатками, уточнюючого розрахунку до декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року з додатками, уточнюючої декларації з податку на прибуток з додатками за 2011 рік.

Стягнути на користь Товариства з обмеженої відповідальністю «Луга-строй-град» (код ЄДРПОУ 34642498) судовий збір в сумі 32,19 (Тридцять дві грн. 19 коп.) гривень з Державного бюджету України.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови складено та підписано 10 травня 2012 року.

СуддяО.А. Горпенюк

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2012
Оприлюднено15.05.2012
Номер документу23925085
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/3155/2012

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 03.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 19.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Горпенюк

Постанова від 08.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Горпенюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні