Постанова
від 14.05.2012 по справі 4-1637/12
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 4-1637/12

П О С Т А Н О В А

14 травня 2012 року Печерський районний суд м. Києва

у складі:

головуючий - суддя Кицюк В.П. ,

при секретарі - Скрибка А. В.,

за участю:

прокурора - Бойко Н.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві справу за скаргою ОСОБА_1 на бездіяльність Генеральної прокуратури України щодо неприйняття рішення в порядку та строк, передбачені ст. 97 КПК України,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду зі скаргою, за змістом якої просить визнати незаконною бездіяльність Генеральної прокуратури України щодо неприйняття в порядку кримінально-процесуального законодавства України рішення за його заявою про злочин відносно посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та шляхом направлення відповідної постанови звернути увагу Генеральної прокуратури України на необхідність прийняття такого рішення в порядку та строк, передбачені ст. 97 КПК України.

В обґрунтування доводів скарги посилається на те, що 03 березня 2012 року він звернувся до Генеральної прокуратури України з заявою про порушення кримінальної справи відносно посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за ознаками злочинів, передбачених ст. ст. 364, 365, 367, 382 КК України. Проте, всупереч вимогам ст. 97 КПК України дослідча перевірка за його заявою про злочин з прийняттям відповідного рішення Генеральною прокуратурою України проведена не була. Листом від 21 березня 2012 року йому повідомлено про те, що його звернення не містить підстав для проведення перевірки в порядку кримінально-процесуального законодавства, а сама заява була надіслана за належністю до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, тобто органу правомірність дій якого він оспорює. Стверджує, що неприйняття за його заявою про злочин одного із рішень, передбачених ст. 97 КПК України, є незаконною бездіяльністю Генеральної прокуратури України (а.с. 1-2).

Заявник ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Прокурор просив відмовити у задоволенні скарги, вважаючи доводи та вимоги скарги безпідставними, про що надав письмові заперечення.

Суд, заслухавши думку прокурора, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Вимоги скарги ОСОБА_1 щодо визнання незаконною бездіяльності Генеральної прокуратури України та зобов'язання Генеральну прокуратуру України вчинити дії в порядку ст. 97 КПК України не ґрунтуються на законі, оскільки кримінально-процесуальним законодавством України суд не наділений повноваженнями визнавати дії прокурора неправомірними та зобов'язувати його вчиняти певні дії, в тому числі передбачені ч. 2 ст. 97 КПК України, а тому судом до уваги не приймаються.

По суті вимог та доводів скарги ОСОБА_1 про необхідність направлення до Генеральної прокуратури України постанови для прийняття рішення в порядку ст. 97 КПК України по його заяві про злочин відносно посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 03 березня 2012 року ОСОБА_1 звернувся до Генеральної прокуратури України з заявою про порушення кримінальної справи відносно посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України за ознаками злочинів, передбачених ст. ст. 364, 365, 367, 382 КК України. Окрім того, в описовій частині цієї заяви ОСОБА_1 вказав на порушення його прав службовими особами СП ТОВ «Світловодськпобут» у зв'язку з нарахуванням плати за послуги, які фактично надані не були. (а.с. 3-5).

Листом від 21 березня 2012 року за № 05/2/3-р за підписом заступника начальника Головного управління представництва в суді, захисту інтересів громадян та держави при виконанні судових рішень Генеральної прокуратури України Банчука М. указану заяву ОСОБА_1 в частині законності дій службових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України направлено до зазначеного Міністерства для розгляду відповідно до закону та визначеною компетенцією з одночасною вимогою надати Генеральній прокуратурі України матеріали у випадку виявлення обставин, які вказують на наявність ознак злочину. Водночас ОСОБА_1 надано відповідь про те, що доводи його звернення не містять достатніх підстав, які вказують на наявність в діях службових осіб Міністерства ознак злочину, а тому на час розгляду його заяви Генеральною прокуратурою України підстав для проведення перевірки у кримінально-процесуальному порядку не було (а.с. 6). Заява ОСОБА_1 щодо незаконних, на його думку, дій службових осіб СП ТОВ «Світловодськпобут» з приводу нарахування оплати за послуги була скерована до прокуратури Кіровоградської області для перевірки доводів заявника та, за наявності підстав, вжиття заходів реагування в межах компетенції, про що також було проінформовано ОСОБА_1

Згідно зі ст. 97 КПК України, прокурор, слідчий, орган дізнання або суддя зобов'язані приймати заяви і повідомлення про вчинені або підготовлювані злочини, в тому числі і в справах, які не підлягають їх віданню, та не пізніше триденного строку (а за наявності підстав протягом 10 днів) прийняти рішення про порушення кримінальної справи, про відмову в порушенні кримінальної справи чи направити заяву або повідомлення за належністю, а також вжити всіх можливих і необхідних заходів реагування за такою заявою або за таким повідомленням. При цьому, стаття 97 КПК України за своєю природою є бланкетною нормою і її положення в кожному разі потрібно оцінювати у сукупності з вимогами ст. 94 КПК України, яка встановлює підстави та приводи до порушення кримінальної справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КК України, підставою кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить склад злочину, передбаченого цим Кодексом. Підставами вважати заяву чи повідомлення саме про злочин є наявність в таких заявах або повідомленнях об'єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретної події злочину (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину). Якщо у заявах чи повідомленнях таких даних немає, то вони не можуть вважатися такими, що потребують обов'язкового прийняття рішення у порядку ст. 97 КПК України.

Незважаючи на те, що подана до Генеральної прокуратури України ОСОБА_1 заява, названа ним як «заява про злочин», остання за своїм змістом та суттю не є повідомленням про злочин, а отже і приводом для проведення дослідчої перевірки в порядку ст. 97 КПК України, оскільки не містить достатніх даних про наявність в діях посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України ознак злочину, за викладених у заяві обставин, а лише незгоду заявника з діями посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в сфері надання житлово-комунальних послуг та якістю цих послуг.

Згідно зі ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.

Оскільки заява ОСОБА_1 від 03 березня 2012 року не містить достатніх даних про наявність в діях посадових осіб Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України ознак злочину, була розглянута Генеральною прокуратурою України у передбачені ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» строки, відсутні правові підстави, для направлення копії цієї заяви до Генеральної прокуратури України для прийняття рішення в порядку ст. 97 КПК України.

Не вбачаючи підстав для задоволення скарги, керуючись ст. ст. 55, 125 Конституції України, ст. ст. 94, 95, 97, 236 КПК України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Скаргу ОСОБА_1 на бездіяльність Генеральної прокуратури України щодо неприйняття рішення в порядку та строк, передбачені ст. 97 КПК України, залишити без задоволення.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду м. Києва через Печерський районний суд м. Києва протягом п'ятнадцяти діб з моменту її проголошення.

Суддя Кицюк В.П.

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.05.2012
Оприлюднено27.06.2012
Номер документу23985921
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —4-1637/12

Постанова від 22.07.2012

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Журба С. О.

Постанова від 14.05.2012

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Кицюк В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні