Категорія №8.2.6
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3037/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді - Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання - Разіній Н.В.,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 (довіреність від 09.04.2012 року),
представника відповідача: ОСОБА_2 (довіреність від 03.04.2012 року № 30/10),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000292320 від 29.03.2012 року,-
В С Т А Н О В И В:
11 квітня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000292320 від 29.03.2012 року.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ «Восток-Сервіс Україна» отримано акт позапланової невиїзної перевірки Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції міста Луганську №305/23-34942275 від 19.03.2012 року. В акті перевірки зроблено висновок про наявність порушення вимог податкового законодавства за період з 01.04.2011р. по 31.12.2011р. щодо повноти визначення податку на прибуток підприємства в частині взаємовідносин з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон», ТОВ «Ваел Плюс», зазначено про заниження податку на прибуток у сумі 210 250 грн. 03.04.2012 року позивачем від Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську поштою отримано податкове повідомлення-рішення №0000292320 від 29.03.2012 року, у якому зазначено, що ТОВ «Восток-Сервіс Україна» було донараховано податок на прибуток в сумі 210 250 грн. Таке рішення прийнято на підставі вищенаведеного акту перевірки.
Позивач вважає, що висновки акту перевірки Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську №305/23-34942275 від 19.03.2012 року у відношенні ТОВ «Восток-Сервіс Україна» ґрунтуються на результатах перевірки інших платників податків (контрагентів ТОВ «Восток-Сервіс Україна»). В акті перевірки №305/23-34942275 від 19.03.2012 року робиться посилання на інші акти перевірок контрагентів ТОВ «Восток-Сервіс Україна» (а саме: ТОВ «Ваел Плюс», ПП «Арикон», ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж»), що є неприпустимим при обґрунтуванні факту заниження податку на прибуток підприємства та прийнятті рішення про порушення податкового законодавства ТОВ «Восток-Сервіс Україна».
Позивачем на письмовий запит відповідача, документально підтверджено, що всі спірні господарські операції відображені в бухгалтерському обліку правильно, тобто з підтвердженням їх здійснення по всіх необхідних рахунках. Про це зазначено саме в акті перевірки. Тобто при проведенні перевірки жодних порушень в обліку та у відображенні господарських операції в бухгалтерському та податковому обліку не виявлено.
Крім того, позивач зазначає, що саму перевірку проведено без належних підстав.
Податковий кодекс України у пункті 78.1.1 передбачає проведення позапланової перевірки у випадку якщо, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби.
Тобто, обов'язковою умовою надання інформації та документального підтвердження є наявність порушень вимог податкового законодавства, при проведенні перевірки іншого платника податків, та такий платник податків повинен мати господарські відносини з ТОВ «Восток-Сервіс Україна», та направлення запиту на надання пояснень та отримання документальних підтверджень.
Позивачем на письмовий запит відповідача за цим позовом надано усі необхідні пояснення та документальні підтвердження, про що зазначено в акті перевірки, тобто відповідач діяв незаконно та не вправі був приступити до проведення позапланової невиїзної перевірки. Незаконні дії органа державної влади, яким є відповідач, не можуть породжувати законних та обґрунтованих рішень.
Таким чином, позивач вважає, що висновки стосовно наявності порушення норм податкового законодавства та нікчемності угод є безпідставними, зроблені з перевищенням владних повноважень та не ґрунтуються на первинних документах ТОВ «Восток-Сервіс Україна».
В судовому засіданні представник позивача надав уточнення до позовних вимог, в яких зазначив, що зміст акту перевірки №305/23-34942275 від 19.03.2012 року в частині витрат, які враховуються при визначенні об'єкта оподаткування не відповідає даним, що зафіксовані у відповідних розрахункових, платіжних та інших первинних документах ТОВ «Восток-Сервіс Україна».
Висновки акту перевірки Ленінської МДПІ у м. Луганську ґрунтуються тільки на тому обсязі первинних документів, які були витребувані податковим органом. Однак весь обсяг документів підприємства податковим органом витребуваний не був. В акті перевірки зазначено, що на порушення п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України ТОВ «Восток-Сервіс Україна» до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування включено витрати, які не підтверджуються первинними документами та не відбивають придбання товару від ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон», ТОВ «Ваел Плюс», внаслідок чого завищено витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за 2011 рік.
06.03.2012 року за письмовим запитом Ленінської МДПІ у м. Луганську (наказ №413 від 02.03.2012 року) позивачем були надані Ленінській МДПІ у м. Луганську первинні документи - ті, що раніше не витребувались та не перевірялися цим податковим органом, а саме: первинні документи ТОВ «Восток-Сервіс Україна» щодо здійснення фінансово-господарських операцій підприємства з його контрагентами.
Позивач зазначає, що документальна перевірка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів, які зазначаються в акті перевірки, а у разі відмови посадових осіб платника податків або його законних представників надати копії таких документів, складається акт у довільній формі, та такий факт про складання акта відмови відображається в акті документальної перевірки.
За письмовим запитом Ленінської МДПІ у м. Луганську ТОВ «Восток-Сервіс Україна» були надані Ленінській МДПІ у м. Луганську всі витребувані податковим органом первинні документи підприємства щодо здійснення фінансово-господарських операцій. Проте, повні відомості, що містяться в даних звітності, наданої ТОВ «Восток-Сервіс Україна» Ленінській МДПІ у м. Луганську не були враховані податковим органом при складанні висновку акту перевірки про розміри податкових зобов'язань підприємства.
Позивач вважає, що відповідач як суб'єкт владних повноважень в акті перевірки не довів правомірність своїх дій, не виклав перелік первинних документів, на які посилається, як на відсутні у підприємства та на підставі яких, був зроблений висновок про наявність факту податкового правопорушення ТОВ «Восток-Сервіс Україна». Даний факт свідчить про те, що висновок акту перевірки Ленінської МДПІ у м. Луганську щодо завищення витрат ТОВ «Восток-Сервіс Україна», які враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, заснований на не повному обсязі відомостей, які містяться у первинних документах, наданих ТОВ «Восток-Сервіс Україна» для перевірки податковому органу. Позивач вважає, що порушення положень п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, у даному випадку, не має місця. Застосування податковим органом зазначеної норми права є неправомірним. ТОВ «Восток-Сервіс Україна» були виконані всі дії щодо ведення, оформлення, зберігання первинних документів та дії, щодо надання зазначених документів Ленінської МДПІ у м. Луганську за запитами.
У зв'язку із поданням позовної заяви ТОВ «Восток-Сервіс Україна» був сплачений судовий збір у розмірі 2102, 50 грн., який позивач просив повернути з Державного бюджету на користь ТОВ «Восток-Сервіс Україна».
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення проти адміністративного позову, в яких зазначив, що згідно із п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ та відповідно до наказу Ленінської МДПІ у м. Луганську від 02.03.2012 року № 413, та постанови старшого слідчого з ОВС СВ ПМ ДПС в Луганській області Шершенькова Д.М. від 10.01.2012 року, проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємства, по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон» та ТОВ «Ваел Плюс» (код за ЄДРПОУ 33352187) за період з 01.01.2011р. по 31.12.2011р.
Направлення та копія наказу органу Ленінської МДПІ у м. Луганську вручені 02.03.2012р. під розписку ОСОБА_5, директору ТОВ «Восток-Сервіс Україна».
Згідно постанови старшого слідчого з ОВС СВ ПМ ДПА в Луганській області старшого лейтенанта податкової міліції Шершенькова Д.М. від 10.01.2012 року встановлено, що ПП «Тиссона» входить до складу фінансово-промислової групи, створеної з метою надання послуг з мінімізації податкових платежів легальним платникам податків, а також конвертації грошових коштів, до складу якої входять ТОВ «Ваел Плюс», ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон» використовувалися для документального оформлення фінансово-господарських операцій без мети, одержання економічного ефекту від підприємницької діяльності. Вказані підприємства формували податковий кредит з ПДВ та валові витрати з податку на прибуток, з метою мінімізації податкових зобов'язань легальним підприємствам, серед яких ТОВ «Восток-Сервіс Україна».
За період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року ТОВ «Восток-Сервіс Україна» задекларовано скоригований валовий дохід у сумі 1 402 348 грн.
Перевіркою повноти визначення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування ТОВ «Восток-Сервіс Україна» в частині відображення операцій з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон» та ТОВ «Ваел Плюс» за період з 01.04.2011 року по 31.12.2011 року, встановлено їх завищення в сумі 914 132 грн.
На порушення п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ ТОВ «Восток-Сервіс Україна» до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта і оподаткування включено витрати, які не підтверджуються первинними документами та не відображають придбання товару від ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон» та ТОВ «Ваел Плюс», внаслідок чого завищено витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за 2011 рік на суму 914 132 грн., у т. ч. II кв. 2011 року на суму 433 101 грн., II кв.-III кв. 2011 року на суму 481 031 грн.
Згідно документів, наданих до перевірки, у перевіряємому періоді ТОВ «Восток-Сервіс Україну» (покупець) уклало договір поставки № 5 від 01.03.2011 року з Товариством з обмеженою відповідальністю «Лугпромстройсантехмонтаж» (продавець). Згідно умов договору продавець зобов'язується надавати та передавати у власність покупця товар, послуги, а покупець зобов'язуєтеся приймати товар, послуги та своєчасно здійснювати оплату на умовах Договору. Загальна сума Договору становить 100000 грн. Термін дії договору до з 01.03.2011 року по 31.12.2011 року. На виконання умов договору ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» виписано (оформлено) на адресу ТОВ «Восток-Сервіс Україна» акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), видаткові накладні та податкові накладні
В результаті проведення заходів, спрямованих на вивчення фактичного руху товарів, проведених операцій та надання послуг встановлено, що у ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» з моменту реєстрації по теперішній час матеріальна база відсутня, а саме: відсутні працівники, будь які автотранспортні засоби для доставки товару та надання послуг, а також складські приміщення, які необхідні для зберігання ТМЦ, що робить фактичне виконання умов угод неможливим.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами.
Господарські операції між ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» та його контрагентами, у тому числі з ТОВ «Восток-Сервіс Україна» не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, транспортних засобів та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення такої діяльності.
Крім того, представник відповідача зазначив, що згідно документів, наданих до перевірки, у перевіряємому періоді ТОВ «Восток-Сервіс Україна» (покупець) уклало договір поставки № 012/1 від 01.06.2011 року з ПП «Арикон» (продавець). Згідно умов договору продавець зобов'язується надавати та передавати у власність покупця товар, послуги, а покупець зобов'язується приймати товар, послуги та своєчасно здійснювати оплату на умовах Договору. Загальна сума Договору становить 100000 грн. Термін дії договору - з 01.06.2011 року по 31.12.2011 року.
В порушення п. 44.1, п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу України ПП «Арикон» не надав документи, які підтверджують правомірність формування показників податкової звітності.
ПП «Арикон» не надано підтверджуючих документів щодо здійснення господарських операцій головні книги, журнали-ордери та картки рахунків №№ 311 «Поточні рахунки у національній валюті», 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями», 70 «Доходи від реалізації», 641 Розрахунки по податкам», 643 «Податкові зобов'язання», 681 «Розрахунки по авансам отриманим», податкові накладні, реєстри виданих податкових накладних, видаткові накладні, тощо.
Факт відсутності за місцезнаходженням ПП «Арикон» та документів, які свідчать про фінансово-господарську діяльність, техніки та інших засобів, а також працівників, необхідних для здійснення господарської діяльності підприємства надає можливість стверджувати, що підприємство, (його посадові особи) за місцем своєї реєстрації не могло здійснювати фінансово-господарську діяльність, здійснювати дії спрямовані на встановлення зміну або припинення правовідносин та здійснювати фактично дії, спрямовані на виконання взятих на себе зобов'язань. Таким чином, в ході перевірки встановлено відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей та надання послуг чи здійснення робіт в силу відсутності відповідного персоналу, транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у ПП «Арикон» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань.
Господарські операції між ПП «Арикон» та його контрагентами, у тому числі з ТОВ «Восток-Сервіс Україна» не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, транспортних засобів та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення такої діяльності.
Згідно документів, наданих до перевірки, у перевіряємому періоді ТОВ «Восток-Сервіс Україна» (замовник) уклало договір надання послуг № 5/8 від 01.08.2011 року з Товариством з обмеженою відповідальністю «Ваел Плюс» (виконавець). Згідно умов договору виконавець зобов'язується за завданням замовника надавати транспортно-експедиційні послуги, нанесення логотипу, наклеювання разміровки, ярликів на спецодяг, розробку корпоративного стилю для подальшого отшиву спецодягу, на умовах, встановлених Замовником. Термін дії договору - з 01.08.2011р. по 31.12.2011р.
В результаті проведення заходів, спрямованих на вивчення фактичного руху товарів, проведених операцій та надання послуг встановлено, що у ТОВ «Ваел-Плюс» з моменту реєстрації по теперішній час матеріальна база відсутня, а саме: відсутні працівники, будь які автотранспортні засоби для доставки товару та надання послуг, а також складські приміщення, які необхідні для зберігання ТМЦ, що робить фактичне виконання умов угод неможливим.
В ході перевірки ТОВ «Ваел Плюс» встановлено формування податкового кредиту
підприємствами-покупцями за рахунок ТОВ «Ваел Плюс» за період з 01.01.2011р. по 30.09.2011р. в загальній сумі 14 262 852 грн., податкові зобов'язання якого не підтверджено у зв'язку з ненаданням (відсутністю) ТОВ «Ваел Плюс» підтверджуючих документів щодо виникнення податкових зобов'язань.
Відсутня будь-яка інформація про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.
Вищевикладене свідчить про відсутність у ТОВ «Ваел Плюс» адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань по укладеним угодам та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань. Останнє, в свою чергу, свідчить про відсутність наміру ТОВ «Ваел Плюс» створення правових наслідків, тобто такі угоди носять фіктивний характер.
Господарські операції між ТОВ «Ваел Плюс» та його контрагентами, у тому числі з ТОВ «Восток-Сервіс Україна» не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, транспортних засобів та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення такої діяльності.
На порушення п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VІ Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) ТОВ «Восток-Сервіс Україна» за період з 01.01.2011р. по 31.12.2011р. занижено податок на прибуток на суму 210 250 грн. у тому числі за: II кв. 2011 року на суму 99613 грн.; II кв. - III кв. 2011 раку на суму 110 637 грн.
На підставі викладеного, представник відповідача вважає, що вимоги позивача не підлягають задоволенню через відсутність порушення прав діями інспекції, а обраний позивачем спосіб захисту в цій частин не відповідає об'єкту порушеного права. Тому представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» 28.02.2007 року зареєстровано як юридична особі виконавчим комітетом Луганської міської ради, ідентифікаційний код 34942275.
Як вбачається з матеріалів справи, в період з 02.03.2012 року по 19.03.2012 року на підставі службового посвідчення серії УЛГ № 091563 від 16.05.2011 року, виданого Ленінською МДПІ у м. Луганську, старшим державним податковим ревізором-інспектором, інспектором податкової служби ІІ рангу відділу податкового контролю та аналітичної роботи управління податкового контролю юридичних осіб Ленінської МДПІ у м. Луганську Брильовим О.В., на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями) та відповідно до наказу Ленінської МДПІ у м.Луганську від 02.03.2012 року № 413, та постанови старшого слідчого з ОВС СВ ПМ ДПС в Луганській області Шершенькова Д.М. від 10.01.2012 року, проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток підприємства, по фінансово-господарським взаємовідносинам з ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» (код за ЄДРПОУ 35554567), ПП «Арикон» (код за ЄДРПОУ 37156815) та ТОВ «Ваел Плюс» (код за ЄДРПОУ 33352187) за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року.
За результатами перевірки складено акт від 19.02.2012 року за № 305/23-34942275, у висновках якого зазначено, що в порушення п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями) ТОВ «Восток-Сервіс Україна» за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року занижено податок на прибуток на суму 210 250 грн., у тому числі за: ІІ кв. 2011 року на суму 99 613 грн., ІІ кв. - ІІІ кв. 2011 року на суму 110 637 грн.
На підставі вказаного акту перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 29.03.2012 року № 0000292320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ «Восток-Сервіс Україна» за платежем «Податок на прибуток» в сумі 210 250 грн., з яких 210 250 грн. - за основним платежем.
Суд вважає, що вказане податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, виходячи з наступного.
Як вбачається з акту перевірки № 305/23-34942275 від 19.03.2012 року, висновки проведеної податковим органом перевірки ґрунтуються на результатах перевірок контрагентів позивача, а саме: ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», ПП «Арикон», ТОВ «Ваел Плюс».
У вищевказаному акті перевірки Ленінська МДПІ у м. Луганську посилається на акти перевірок контрагентів ТОВ «Восток-Сервіс Україна», а саме: акт перевірки ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» від 11.11.2011 року № 803/23-35554567, акт перевірки ТОВ «Ваел Плюс» від 11.11.2011 року № 804/23-33352187, акт перевірки ПП «Арикон» від 14.11.2011 року № 1812/236-37156815.
Матеріалами справи підтверджується, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 23 січня 2012 року у справі № 2а-10972/11/1270 за позовом ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» до Ленінської МДПІ у м. Луганську про визнання недійсним та скасування наказу від 10.11.2011 року № 1936, визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії позовні вимоги задоволено частково, а саме: визнано протиправним дії Ленінської МДПІ у м. Луганську щодо проведення перевірки та складання Акту № 803/23-35554567 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», код ЄДРПОУ 35554567 з питань отримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.12.2010 року по 30.09.2011 року» від 11.11.2011 року.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 15 березня 2012 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 січня 2012 року у справі № 2а-10972/11/1270 залишено без змін.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що дії податкового органу щодо проведення перевірки ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», оформленої актом № 803/23-35554567 від 11.11.2011 року, грубо порушують права ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж», оскільки здійснювалися не у відповідності до вимог Податкового кодексу України. Висновки у зазначеному акті перевірки ґрунтуються виключно на припущеннях.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 23 січня 2012 року у справі № 2а-10971/11/1270 за позовом ТОВ «Ваел Плюс» до Ленінської МДПІ у м.Луганську про визнання недійсним та скасування наказу від 10.11.2011 року № 1937, визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії позовні вимоги задоволено частково, а саме: визнано протиправними дії Ленінської МДПІ у м. Луганську щодо проведення перевірки а складання Акту № 804/23-33352187 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Ваел Плюс», код ЄДРПОУ 33352187 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 року по 30.09.2011 року» від 11.11.2011 року.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30 березня 2012 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 січня 2012 року у справі № 2а-10971/11/1270 залишено без змін.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Ленінська МДПІ у м.Луганську проводила перевірку ТОВ «Ваел Плюс» без документів фінансово-господарської діяльності, первинних, бухгалтерських документів та без належного повідомлення позивача про необхідність надання таких документів. Будь-якого акту про відмову посадових осіб ТОВ «Ваел Плюс» від надання документів для проведення перевірки податковим органом не складено. Допущені з боку податкового органу порушення щодо надання права платнику податків надати необхідний обсяг документів при проведенні документальної перевірки (або встановлення факту відмови) спростовує висновки, зроблені в акті перевірки, щодо заборони платника податків формувати показники податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 25 січня 2012 року у справі № 2а-11182/11/1270 за позовом ПП «Арикон» до Алчевської ОДПІ в Луганській області про визнання протиправними дій, визнання недійсним наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позовні вимоги задоволено частково, а саме: визнано протиправними дії Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області щодо проведення перевірки та складання акту від 14.11.2011 №1812/236-37156815 «Про результати проведення документальної невиїзної перевірки Приватного підприємства «Арикон», код за ЄДРПОУ 37156815, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 30.09.2011»; зобов'язано Алчевську об'єднану державну податкову інспекцію в Луганській області поновити в АС «Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА» відомості щодо задекларованих приватним підприємством «Арикон», код за ЄДРПОУ 37156815, за період з 01.01.2011 по 30.09.2011 податкових зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 66 195 914,00 грн. та податкового кредиту з податку на додану вартість у сумі 61 136 485,00 грн.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 03 квітня 2012 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 25 січня 2012 року у справі №2а-11182/11/1270 залишено без змін.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що дії податкового органу щодо проведення перевірки ПП «Арикон», оформленої актом №1812/236-37156815 від 14.11.2011 року, грубо порушують права ПП «Арикон», оскільки здійснювалися не у відповідності до вимог Податкового кодексу України. У податкового органу не було жодних підстав для того, щоб здійснювати перевірку та робити висновки про порушення ПП «Арикон» податкового законодавства без дотримання процедури, а саме: своєчасного повідомлення про проведення перевірки та витребування необхідних документів.
Обставини, встановлені вищевказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, свідчать про необґрунтованість висновків актів перевірок ТОВ «Лугпромстройсантехмонтаж» від 11.11.2011 року № 803/23-35554567, ТОВ «Ваел Плюс» від 11.11.2011 року № 804/23-33352187, ПП «Арикон» від 14.11.2011 року № 1812/236-37156815, на які посилається податковий орган в акті перевірки ТОВ «Восток-Сервіс Укрїна» №305/23-34942275 від 19.03.2012 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Оскільки висновки податкового органу в акті перевірки від 19.03.2012 року № 305/23-34942275 базуються на висновках перевірок його контрагентів, та враховуючи те, що дії по проведенню перевірок вищевказаних контрагентів позивача та складання актів перевірок визнані судовими рішеннями протиправними, суд вважає, що висновки податкового органу порушення позивачем п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України також є протиправними.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення №0000292320 від 29.03.2012 року, прийняте на підставі акту перевірки від 19.03.2012 року № 305/23-34942275, є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем ТОВ «Восток-Сервіс Україна» при зверненні з адміністративним позовом до суду було сплачено судовий збір в розмірі 2 102,50 грн., що підтверджується квитанцією № 1110032 від 11 квітня 2012 року.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено 14 травня 2012 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000292320 від 29.03.2012 року задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000292320 від 29.03.2012 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Восток-Сервіс Україна» витрати по сплаті судового збору в сумі 2 102,50 грн. (дві тисячі сто дві гривні 50 коп.), сплачені відповідно до квитанції № 1110032 від 11 квітня 2012 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 14 травня 2012 року.
СуддяТ.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2012 |
Оприлюднено | 17.05.2012 |
Номер документу | 24011380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні