Категорія №8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3225/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Колесніковій Я.А.,
за участю представників
позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 015/765 від 04.05.2012),
відповідача: ОСОБА_2 (довіреність № 28/10 від 29.03.2012),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Луганського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Луганськ» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень від 28.02.2012 № 00000142360, № 00000152360, -
ВСТАНОВИВ:
23 квітня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Луганського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Луганськ» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції, у якому позивач просив визнати недійсними податкові повідомлення-рішення відповідача від 28.02.2012 № 00000142360, № 00000152360.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що позивач не згоден з висновками відповідача з огляду на те, що знаходження ТОВ «ТПГ «Восток» у незадовільному стані не є підставою для зменшення і ненадання Луганському обласному комунальному підприємству «Міжнародний аеропорт Луганськ» бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету - це тягне відповідальність та настання негативних наслідків саме для цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування і має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.
У ході перевірки відповідачу надавалися всі первинні документи по операціях з ТОВ «ТПГ «Восток».
Проведеною перевіркою не встановлено порушень щодо порядку видачі чи отримання податкових накладних, товарність здійснення Луганським обласним комунальним підприємством «Міжнародний аеропорт Луганськ» операцій та факт сплати ПДВ податковим органом не оспорюється.
На підставі викладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 травня 2012 року здійснено процесуальне правонаступництво відповідача, змінено Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську на Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, про що надав письмові заперечення на адміністративний позов (а.с.121-126), у яких зазначив, що відповідно до акта Ленінської МДПІ у м. Луганську від 22.08.2011 № 523/23-37234809 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ТПГ «Восток», код за ЄДРПОУ 37234809, з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 30.06.2011» встановлено, що у ТОВ «ТПГ «Восток» відсутня необхідна матеріальна база для виконання підприємницької діяльності, підприємство за місцем реєстрації не знаходиться, посадовою особою документально не підтверджено факт постачання ТМЦ, надання послуг не підтверджено, що у сукупності вказує на нікчемність правочину. ТОВ «ТПГ «Восток» до перевірки не надано первинну бухгалтерську та податкову документацію. У зв'язку з викладеним встановлено відсутність господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) у постачальників, вони не можуть бути відповідно і реалізовані. Таким чином, ТОВ «ТПГ «Восток» завищено податкові зобов'язання у січні-червні 2011 року на суму 2223405 грн.
Оскільки проведеними перевірками встановлено, що фактичного здійснення господарських операцій не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку.
Таким чином проведеною перевіркою встановлено завищення позивачем суму податкового кредиту за травень 2011 року на 61467,00 грн., що призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податкового кредиту за травень 2011 року на суму ПДВ 61467,00 грн.
На підставі вищевикладеного, представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Представник відповідача у судовому засіданні надав пояснення, аналогічні викладеному у заперечення на адміністративний позов.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди відповідно до вимог ч.3 ст.2 КАС України перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Луганське обласне комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт Луганськ» (далі - ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ»), ідентифікаційний код 31259676, як юридична особа зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 04.10.2001, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 323208 (а.с.19).
ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» перебуває на податковому обліку у відповідача з 30.11.2000 за № 5510.
Позивач, відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 29.10.2001 № 17303299, виданого Ленінською МДПІ у м. Луганську, індивідуальний податковий номер - 312596712365, зареєстрований платником ПДВ.
З 27.01.2012 по 09.02.2012 посадовою особою Ленінської МДПІ у м. Луганську на підставі п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.200.11 ст.200 ПК України, п.3 постанови КМУ від 27.12.2010 № 1238 «Про затвердження переліку достатніх підстав, які надають податковим органам право на проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування такого податку» проведено документальну позапланову виїзну перевірку ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ», код за ЄДРПОУ 31259676, з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних звітних (податкових) періодів за червень 2011 року, за результатами проведення якої складено акт від 16.02.2012 № 180/23-616/31259676 (а.с.21-27).
Згідно висновків акта від 16.02.2012 № 180/23-616/31259676:
- перевіркою підтверджено заявлене ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» за червень 2011 року бюджетне відшкодування ПДВ у розмірі 19309,00 грн., проте остаточні висновки будуть зроблені при отриманні відповідей по направленим запитам, що пов'язано з від слідкуванням ланцюга постачання товарів (послуг) в рамках дії наказу ДПА України від 18.04.2008 № 266;
- на порушення п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14, п.198.3 ст.198, п.198.6 ст.198 ПК України ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» завищено суму податкового кредиту за травень 2011 року на суму ПДВ 61467,00 грн.;
- на порушення п.200.1, п.200.3 ст.200 ПК України ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» завищено від'ємне значення у травні 2011 року на суму ПДВ 61467,00 грн.;
- на порушення п.200.1, п.200.3, п.200.4 ст.200 ПК України ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за червень 2011 року на суму ПДВ 61467,00 грн.
З акта перевірки вбачається, що відповідачем зроблено висновок про наявність порушень позивачем податкового законодавства з огляду на те, що перевіркою виявлено серед постачальників ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» платника, яким надано ризиковий кредит на суму ПДВ 61467,00 грн. - ТОВ «ТПГ «Восток», код за ЄДРПОУ 37234809.
Відповідно до акта Ленінської МДПІ у м. Луганську від 22.08.2011 № 523/23-37234809 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ТПГ «Восток», код за ЄДРПОУ 37234809, з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 30.06.2011» встановлено, що у ТОВ «ТПГ «Восток» відсутня необхідна матеріальна база для виконання підприємницької діяльності, підприємство за місцем реєстрації не знаходиться, посадовою особою документально не підтверджено факт постачання ТМЦ, надання послуг не підтверджено, що у сукупності вказує на нікчемність правочину. ТОВ «ТПГ «Восток» до перевірки не надано первинну бухгалтерську та податкову документацію. У зв'язку з викладеним встановлено відсутність господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) у постачальників, вони не можуть бути відповідно і реалізовані. Таким чином, ТОВ «ТПГ «Восток» завищено податкові зобов'язання у січні-червні 2011 року на суму 2223405 грн. Перевіркою встановлено відсутність поставок товарів та укладення угод з метою настання реальних наслідків. Господарські операції за період з 01.01.2011 по 30.06.2011 щодо придбання ТОВ «ТПГ «Восток» товарів (робіт, послуг) у контрагентів-постачальників та продажу товарів (робі, послуг) на адресу контрагентів-покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій. Встановлено нікчемні правочини, утому числі по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) між ТОВ «ТПГ «Восток» та контрагентами-покупцями на загальну суму 13340430,00 грн., у тому числі ПДВ - 2223405,00 грн. (а.с.146-154).
Оскільки проведеними перевірками встановлено, що фактичного здійснення господарських операцій не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
На підставі акта від 16.02.2012 № 180/23-616/31259676 Ленінською МДПІ у м. Луганську згідно з п.54.3 ст.54, п. 58.1 ст.58, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.200.11 ст.200 ПК України винесено податкове повідомлення-рішення від 28.02.2012 № 00000142360, яким ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 61467,00 грн. за декларацією № 69214 від 16.06.2011 за травень 2011 року (а.с.17).
На підставі акта від 16.02.2012 № 180/23-616/31259676 Ленінською МДПІ у м. Луганську згідно з п.54.3 ст.54, п. 58.1 ст.58, п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.200.11 ст.200 ПК України винесено податкове повідомлення-рішення від 28.02.2012 № 00000152360, яким ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» завищено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 61476,00 грн. за декларацією № 9004806936 від 18.07.2011 за червень 2011 року, застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1,00 грн. (а.с.19).
Розглянувши адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, оцінивши обґрунтованість заперечень відповідача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі, з огляду на таке.
З 01 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
У відповідності із ст.198 ПК України:
- право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (пункт 198.1);
- датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (пункт 198.2);
- податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3);
- якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника (пункт 198.4);
- не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу) (пункт 198.6).
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначено ст.200 ПК України.
Згідно ст.200 ПК України:
- сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1);
- при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (пункт 200.2);
- при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (пункт 200.3);
- якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг; б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду (пункт 200,4);
- за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки. Перелік достатніх підстав, які надають право податковим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України (пункт 200.11).
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, яка згідно з п.201.6 ст.201 ПК України є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п.201.10 ст.201 ПК України).
Згідно з частиною другою статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Пунктом 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 встановлені обов'язкові реквізити для первинних документів, а саме: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Згідно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Пунктом 123.1 статті 123 ПК України закріплено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; при повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; при визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість протягом 1095 днів втретє та більше - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 75 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.
Разом з тим, пунктом 7 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України регламентовано, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Під час судового розгляду справи судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що між ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» та ТОВ «ТПГ «Восток» укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 5 від 05.04.2011 (а.с.36-37), відповідно до умов якого учасник зобов'язується у 2011 році поставити замовникові товар, зазначений у документації конкурсних торгів, а замовник - прийняти і оплатити такий товар. Найменування: продукти нафто перероблення рідкі (23.20.1) - паливо реактивне 30000 кг. Обсяг закупівлі товару може бути зменшено залежно від реального фінансування видатків.
Операцію купівлі-продажу оформлено: податковою накладною № 19 від 26.05.2011 на загальну суму 368802,00 грн., у тому числі ПДВ - 61467,00 грн. (а.с.38); видатковою накладною № РН-0000092 від 26.05.2011 на загальну суму 368802,00 грн., у тому числі ПДВ - 61467,00 грн. (а.с.39).
Податкову накладну ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» включено до реєстру отриманих та виданих податкових накладних за травень 2011 року (а.с.94-113).
Розрахунки за отриманий товар проводились у безготівковій формі (платіжне доручення від 20.05.2011 № 521 у сумі 378000,00 грн., у тому числі ПДВ - 63000,00 грн.). Крім того, відповідно до банківської виписки від 31.05.2011 № 89 відбулося повернення зайво перерахованих коштів від ТОВ «ТПГ «Восток» на рахунок ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» у сумі 9198,00 грн., у тому числі ПДВ - 1533,00 грн. (а.с.40-41).
У судовому засіданні встановлено, що транспортування товару здійснювало ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» - службою ГСМ згідно з подорожніми листами: від 26.05.2011 № 096796, від 26.05.2011 № 096795, автомобілями МАЗ 5334 НОМЕР_2, КРАЗ 258 НОМЕР_2 та причепом НОМЕР_1 до нього, водіями ОСОБА_3, ОСОБА_4, супроводжуючою особою - ОСОБА_5 Товар отримано за довіреністю від 27.05.2011 № 137, особисто ОСОБА_5 з підприємства ПАТ «Лисичанська нафтова інвестиційна компанія (а.с.42-43, 75-77).
Крім того, представником позивача у судове засідання надано довідку від 04.05.2012 № 015/768 (а.с.114), з якої вбачається, що автотранспортні засоби МАЗ 5334 НОМЕР_2, КРАЗ 258 НОМЕР_2 та причеп НОМЕР_1 станом на 01.05.2012 знаходяться на балансі ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ».
Також представником позивача до матеріалів справи долучено документи, що підтверджують факт використання ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» товарно-матеріальних цінностей, отриманих від ТОВ «ТПГ «Восток», у подальшій господарській діяльності підприємства, а саме: реєстр заправок ПС авіаційним паливом для реактивних двигунів (ТС-1) в аеропорту Луганськ за період з 16.05.2011 по 19.01.2012 (а.с.78-93).
Дослідженням податкової звітності ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» з податку на додану вартість за період з травня по червень 2011 року встановлено, що позивачем згідно додатку 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до складу податкового кредиту включено податок на додану вартість за податковою накладною, отриманою від ТОВ «ТПГ «Восток» (а.с.59-74).
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем податковий кредит з податку на додану вартість у травні 2011 року по фінансово-господарським операціям з ТОВ «ТПГ «Восток» сформовано з дотриманням вимог Податкового кодексу України.
Висновки відповідача про відсутність реальності здійснення господарським операцій між ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» та ТОВ «ТПГ «Восток» ґрунтуються тільки на висновках акта Ленінської МДПІ у м. Луганську від 22.08.2011 № 523/23-37234809 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ТПГ «Восток», код за ЄДРПОУ 37234809, з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 30.06.2011».
Разом з тим, у судовому засіданні висновки цього акта перевірки документально спростовані, оскільки позивачем у судове засідання та до перевірки було надано належним чином оформлену первинну документацію, на підставі якої позивачем було сформовано податковий кредит, та яка, на думку суду, у повній мірі підтверджує реальність господарських відносин між ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» та ТОВ «ТПГ «Восток» у травні 2011 року.
Відповідачем суду не надано доказів порушення позивачем правил бухгалтерського та податкового обліку.
Крім того, суд вважає за потрібне зазначити, що, як на час здійснення господарської діяльності - травень 2011 року, так і на час розгляду адміністративної справи, ТОВ «ТПГ «Восток» зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, що підтверджено спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.48-51).
Також, зі спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вбачається, що видом діяльності ТОВ «ТПГ «Восток», зокрема є оптова торгівля паливом.
Оглядом акта Ленінської МДПІ у м. Луганську від 22.08.2011 № 523/23-37234809 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ТПГ «Восток», код за ЄДРПОУ 37234809, з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 30.06.2011» (а.с.146-154) встановлено, що у періоді, за який проводилась перевірка, ТОВ «ТПГ «Восток» зареєстровано платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва № 100301844 від 20.09.2010, виданого Ленінської МДПІ у м. Луганську.
Висновки акта від 22.08.2011 № 523/23-37234809 щодо придбання ТОВ «ТПГ «Восток» товарів (робіт, послуг) у контрагентів-постачальників та продажу товарів (робі, послуг) на адресу контрагентів-покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій суд вважає не обґрунтованими, оскільки, як вбачається з акта перевірки, станом на дату перевірки відповіді на запити, надіслані для підтвердження факту наявності у підприємства земельних ділянок, основних засобів, нерухомості та транспортних засобів, відповіді не надійшли.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що посилання представника відповідача на наявність порушень податкового законодавства з боку контрагента ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» - ТОВ «ТПГ «Восток», суд не приймає до уваги, оскільки порушення податкового законодавства з боку контрагента платника податків не може автоматично свідчити про наявність порушень податкового законодавства саме з боку позивача без підтвердження належними та допустимими доказами, а отже не може тягнути за собою настання негативних наслідків для нього.
Відповідачем суду не надано доказів порушення правил бухгалтерського та податкового обліку саме позивачем. Натомість представником позивача суду документально підтверджено реальність здійснених господарських операцій з ТОВ «ТПГ «Восток».
З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що відсутність доведення факту правопорушення з боку ЛОКП «Міжнародний аеропорт Луганськ» та неналежна оцінка міжгосподарських відносин призвела до невідповідності висновків контролюючого органу фактичним обставинам справи.
З урахуванням вищевикладеного, з огляду на реальний характер всіх операцій з придбання товарів з метою використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, суд прийшов до висновку, що позивач правомірно сформував податковий кредит з податку на додану вартість по операціях з ТОВ «ТПГ «Восток», а тому у податкового органу відсутні підстави для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Що стосується обраного позивачем способу захисту порушеного права, суд зазначає таке.
Частиною 2 статті 11 КАС України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідного до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Незважаючи на те, що позивач просив тільки визнати недійсними податкові повідомлення-рішення, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, визнавши протиправними та скасувавши податкові повідомлення-рішення від 28.02.2012 № 00000142360, № 00000152360.
Такого висновку суд дійшов з огляду на те, що відповідно до п.1 ч.2 ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.
Згідно з ч.1 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі ч.3 ст.160 КАС України у судовому засіданні 07 травня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 14 травня 2012 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст.2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луганського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Луганськ» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень від 28.02.2012 № 00000142360, № 00000152360, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську від 28.02.2012 № 00000142360, яким Луганському обласному комунальному підприємству «Міжнародний аеропорт Луганськ» зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 61467,00 грн. за декларацією № 69214 від 16.06.2011 за травень 2011 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську від 28.02.2012 № 00000152360, яким Луганському обласному комунальному підприємству «Міжнародний аеропорт Луганськ» зменшено суму бюджетного відшкодування (у тому числі заявленого в рахунок зменшення податкових зобов'язань наступних періодів) з податку на додану вартість у розмірі 61476,00 грн. за декларацією № 9004806936 від 18.07.2011 за червень 2011 року, та застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1,00 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Луганського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Луганськ» (місцезнаходження: 91039, м. Луганськ, Аеропорт, ідентифікаційний код 31259676) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1229,35 грн. (одна тисяча двісті двадцять дев'ять гривень тридцять п'ять копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 14 травня 2012 року.
СуддяК.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2012 |
Оприлюднено | 21.05.2012 |
Номер документу | 24059706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні