П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
18 квітня 2012 р. Справа № 2-а-17299/11/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши у порядку письмового провадження у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будмаш-Харків" про стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
Основ'янська міжрайонна державна податкова інспекція Харківської області Державної податкової служби (надалі за текстом - Основ'янська МДПІ Харківської області ДПС) звернулась з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будмаш-Харків" (надалі за текстом - ТОВ "Будмаш-Харків"), в якому просить суд: стягнути кошти з рахунку № 26008099006500 (тип рахунку - поточний, дата відкриття 13.02.2007 року, валюта українська гривня) ТОВ "Будмаш-Харків" у банку АТ "УкрСиббанк" (МФО 351005), у розмірі 1 156,79 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 28.11.2011 року податковий борг відповідача перед бюджетом складає 1 156,79 грн. (по податку на додану вартість).
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, надав до канцелярії суду заяву про розгляд справи без його участі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся повістками з поштовими повідомленнями на адресу, що внесена до відповідного державного реєстру. На адресу суду повернулося поштове відправлення у зв'язку з неможливістю вручення. У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Таким чином, суд вважає, що відповідач є належно повідомлений про дату, час та місце судового засідання, його відсутність в судовому засідання не перешкоджає розгляду справи, слід розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Згідно п. 10 ч. 1 ст. 3 КАС України розгляд і вирішення адміністративної справи здійснюється в порядку письмового провадження без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів.
Згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України зазначено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин суд вважає, що адміністративна справа повинна бути розглянута в порядку письмового провадження, а не прибуття в судове засідання належним чином повідомленого відповідача не є перешкодою для розгляду адміністративної справи.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 26.03.2012 року замінено первинного позивача - Державну податкову інспекцію у Комінтернівському районі м. Харкова на його правонаступника - належного позивача - Основ'янську міжрайонну Державну податкову інспекцію м. Харкова Харківської області Державної податкової служби
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 16.11.2011 року, ТОВ "Будмаш-Харків", місцезнаходження: 61001, вул. Плеханівська, м. Харків, зареєстровано Виконавчим комітетом Харківської міської ради 19.01.2007 року, та взято на облік в Державній податковій інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова 22.02.2007 року за № 102 .
Згідно даних особової картки встановлено, що сума заборгованості перед бюджетом України ТОВ "Будмаш-Харків"28.11.2011 року складає 1 156,97 грн..
Фахівцями Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова проведено невиїзну перевірку дотримання граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість 07.07.2010 року, за наслідками якої встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4, п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зі змінами та доповненнями від 21.12.2000 року № 2181, пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, а саме: несвоєчасне подання декларації з податку на додану вартість, затримка на певний період граничного строку сплати відповідно узгодженого зобов'язання. За результатами проведеної перевірки складений акт від 07.07.2010 року № 3422/13-212/34758208.
На підставі цього акту начальником Державної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Ш" № 0004301520/0 від 11.08.2010 року на суму 1421,10 грн., яке було направлено поштою та повернуто з відміткою про те, що за вказаною адресою не знайдено, про що складено відповідний акт.
Зазначене податкове повідомлення -рішення відповідачем не оскаржувалось, отже сума заборгованості, визначена ними до сплати, є узгодженою.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно п. 6.1. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції, яка діяла на час виникнення заборгованості), передбачено, що у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Позивачем направлено на адресу ТОВ "Будмаш-Харків" податкові вимоги від 10.09.2010 р. за № 1/927 на суму 1156,97 грн. та від 25.10.2010 року за № 2/1115 на суму 1156,97 грн., однак зазначені поштові відправлення були повернути підприємством з відміткою про відсутність адресата за зазначеною адресою.
На час розгляду справи суду не надано доказів про оскарження зазначених податкових вимог.
Відповідно п. 6.2.4. п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України, який є чинним на момент звернення позивача до суду, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.п. 14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, встановлено, що органи державної податкової служби мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
З довідки заступника начальника ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова від 01.07.2011 року за № 1231110/29-021 вбачається, що ТОВ "Будмаш-Харків" (ЄДРПОУ 34758208) має поточний рахунок № 26008099006500 в АТ "УкрСиббанк", МФО 351005, валюта - українська гривня, дата відкриття рахунку - 13.02.2007 року.
Таким чином, ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова, вжито заходів по стягненню податкового боргу платника податків, передбачені законодавством, але вони не призвели до погашення податкового боргу, загальна сума податкового боргу в розмірі 1156,97 грн. є узгодженою, але відповідачем не сплачена.
З урахуванням наведеного, беручи до уваги вищевикладені обставини, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись п. 10 ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 41, ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Основ'янської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будмаш-Харків", про стягнення коштів - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будмаш-Харків" (61001, вул. Плеханівська, 92-а, м. Харків, ЄДРПОУ 34758208) на користь Державного бюджету України (р/р 31116029700005 УДК у Комінтернівському районі, код платежу 14010100, банк ГУ ДКУ в Харківській області, МФО 851011) суму податкового боргу по податку на додану вартість за рахунок коштів на рахунку у банку, що його обслуговує: р/р 26008099006500 в АТ "УкрСиббанк" МФО 351005, у розмірі 1156 (Одна тисяча сто п'ятдесят шість) гривень 79 копійок.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, установлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Ю.О.Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2012 |
Оприлюднено | 21.05.2012 |
Номер документу | 24060098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні