Постанова
від 26.03.2012 по справі 2а-14901/11/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 березня 2012 р. 15:46 Справа №2а-14901/11/0170/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Кожевнікової І.С.,

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1, довіреність від 06.10.2011 року;

від відповідача - не з'явився;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим.

про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,

Суть спору: Державне підприємство "Кримські генеруючі системи" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративною позовною заявою до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі - відповідач) про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій.

Позов мотивовано тим, що згідно із Законами України «Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну» № 3319 від 12.05.2011 року, «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії» № 3320 від 12.05.2011 року та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку списання заборгованості за природний газ та електричну енергію» № 894 від 08.08.2011 року передбачено списання заборгованості за природний газ (у тому числі реструктуризована) підприємств, що обліковувалася станом на 1 січня 2010 року і не сплачена станом на дату набрання чинності Законом № 3319, заборгованість (у тому числі встановлена судовими рішеннями) з пені, штрафних та фінансових санкцій (три відсотки річних та індекс інфляції), які нараховані підприємствам на заборгованість за природний газ, спожитий ними у період з 1 січня 1997 року по 1 січня 2011 року, і не сплачена станом на дату набрання чинності Законом № 3319.

Згідно листа Міністерства палива № 03/13-3445 від 22.09.2011 р, адресованого Державній податковій службі України, визначено перелік підприємств, які перебувають у сфері управління Міненерговугілля станом на 22.09.2011р. та братимуть участь у реалізації положень Законів України від 12.02.5011 № 3319 та 3320. У даному переліку визначено і Державне підприємство «Кримські генеруючі системи», однак при зверненні позивачем про списання податкової заборгованості Структурного підрозділу Сімферопольська теплоелектроцентраль Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" в розмірі 1 088 910,99 грн. відповідачем було відмовлено. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.11.11р. залишено позовну заяву без руху та запропонував позивачеві оформити адміністративний позов відповідно до ст. 106 КАС України у строк до 16.01.2012 року.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.12.2011 року відкрито провадження по адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні 26.03.2012 року позов підтримав в повному обсязі, надав пояснення по суті справи.

Представник відповідача у судове засіданні 27.03.2012 року не з'явився, про день, час та місце судового засідання був сповіщений належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ст. 128 КАС України, розглянути справу за наявними матеріалами, за відсутністю представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, спеціалізовані державні податкові інспекції, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах. Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України.

Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Державне підприємство «Кримські генеруючи системи» зареєстроване виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 21.06.2000 року. Ідентифікаційний код юридичної особи 30909683. Місцезнаходження юридичної особи: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Монтажна, б. 1, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія АОО № 434066 (а.с.6).

Структурний підрозділ Сімферопольська теплоелектроцентраль Державного підприємства «Кримські генеруючи системи» відповідно Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА № 233195 є філію Державного підприємства «Кримські генеруючи системи», та зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 24.07.2000 року. ЄДРПОУ24407249.

Державне підприємство «Кримські генеруючи системи» знаходиться на податковому обліку в Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим.

Судом встановлено, що 21 жовтня 2011 року листом за № 1287 Державне підприємство «Кримські генеруючі системи» звернулось до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь про списання податкового боргу з податку на прибуток Структурного підрозділу Сімферопольська теплоелектроцентраль Державного підприємства «Кримські генеруючи системи» відповідно у сумі 1 088 910,99 грн. (а.с.9).

Рішенням Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим яке викладено у листі за вих. № 44556/10/24-1 від 25.10.2011 року у задоволенні заяви позивача про списання податкового боргу відмовлено.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Тому, вирішуючи дану справу стосовно позовних вимог позивача про визнання дій протиправним суд зобов'язаний встановити: чи діяв відповідач на підставі закону, чи являються його дії та рішення обґрунтованими, безсторонніми та добросовісними.

Встановлюючи правові підстави виникнення у позивача зазначеного податкового боргу з податку на прибуток судом беззаперечно встановлено наступне.

В 2005 року позивач прийняв рішення про участь в процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» № 2711 від 23.06.2005 року, метою якого є сприяння поліпшенню фінансового положення підприємств паливно-енергетичного комплексу, запобіганню їх банкрутству і підвищенню рівня інвестиційної привабливості шляхом врегулювання процедурних питань і впровадження механізмів погашення заборгованості, надання суб'єктам господарської діяльності права їх застосування, визначення порядку взаємодії органів державної влади і органів місцевого самоврядування, розпорядників бюджетних коштів з суб'єктами господарської діяльності щодо застосування механізмів погашення заборгованості.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 440 від 25.04.2008 року "Про реалізацію статті 54 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (далі - Постанова № 440) з метою погашення заборгованості в рамках наданої позивачем субвенції з різниці в тарифах на теплову енергію протягом 2008 року було проведені взаєморозрахунки з підприємствами.

За 11 місяців 2008 року податок на прибуток структурного підрозділу Сімферопольська ТЕЦ Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" склав 439 429,00 грн., що зазначено у розрахунку податкових зобов'язань, щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства.

За 2008 рік податок на прибуток структурного підрозділу Сімферопольська ТЕЦ Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" склав 684 887 грн.

Відповідно до ст.14 Закону України № 2181 від 21.12.2000 р. «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Порядком розстрочення та відстрочення податкових зобов'язань платників податків, затвердженого Наказом ДПА України № 378 в 2001 р., зареєстрованого у Мінюсті України за № 912/6103 від 29.10.2001р., у зв'язку з укладанням договору про організацію взаєморозрахунків відповідно до Постанови КМУ від 25.04.2008 р. № 440, позивач звернувся до відповідача з заявою про надання розстрочки податкових зобов'язань з податку на прибуток Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" у сумі 1 179 236,00 грн.

Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим не було розглянуто звернення позивача і підприємство звернулось з адміністративним позовом до відповідача. Постановою Окружного адміністративного суду по справі № 2а-3647/09/5/0170 від 09.06.2009 року визнано протиправною відмову Державної податкової інспекції у м. Сімферополь АР Крим про відмову у задоволенні заяви Державного підприємства «Кримські генеруючи системи» від 13.01.2009 року вих.. № 15 стосовно розстрочення податкових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 1 179 236,00 грн. Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14.12.2009 року постанову Окружного адміністративного суду по справі № 2а-3647/09/5/0170 апеляційну залишено без змін.

Далі, оскільки процедура погашення заборгованості підприємствами паливно- енергетичного комплексу визначена Законом України «Про заходи спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно- енергетичного комплексу» діє до 1 січня 2013 року, 12 травня 2011 року прийнято Закон України «Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну» за №3319 та Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії» за №3320 (далі відповідно - Закони №3319 та 3320).

На виконання зазначених Законів України 08.08.2011 року Кабінетом міністрів України прийнято Постанову № 894 «Про затвердження Порядку списання заборгованості за природний газ та електричну енергію».

Відповідно до ст.1 Закону України № 3319 дія цього Закону поширюється на підприємства незалежно від їхніх форм власності, що виробляють, транспортують і постачають теплову та електричну енергію, надають послуги з диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України, суб'єктів господарювання, що здійснюють постачання природного газу та електричної енергії за регульованим тарифом, Національну акціонерну компанію "Нафтогаз України" та її дочірні підприємства ДК "Газ України", ДК "Укртрансгаз", ДК "Укргазвидобування", ДАТ "Чорноморнафтогаз" та ДП "Енергоринок".

Статтею 2 Закону України № 3319 передбачено списання заборгованості, зокрема на умовах, визначених цим Законом, підлягає списанню заборгованість за природний газ (у тому числі реструктуризована) підприємств, що обліковувалася станом на 1 січня 2010 року і не сплачена станом на дату набрання чинності цим Законом, заборгованість (у тому числі встановлена судовими рішеннями) з пені, штрафних та фінансових санкцій (три відсотки річних та індекс інфляції), які нараховані підприємствам на заборгованість за природний газ, спожитий ними у період з 1 січня 1997 року по 1 січня 2011 року, і не сплачена станом на дату набрання чинності цим Законом (п.2.1.1 ст.2 Закону №3319).

Судом встановлено, що листом Міністерства палива за вих. № 03/13-3445 від 22.09.2011 року, який адресований Державній податковій службі України, визначено перелік підприємств, які перебувають у сфері управління Міненерговугілля станом на 22.09.2011 року та братимуть участь у реалізації положень Законів України від 12.02.5011 року № 3319 та 3320, в якому зазначено і позивача Державне підприємство «Кримські генеруючі системи».

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги чи заперечення. Відповідач не довів суду належними та допустимими доказами обґрунтованість своїх заперечень.

Згідно з ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

У судовому засіданні 26.03.2012 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 30.03.2012 року.

Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відмову Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим у задоволенні заяви Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" від 21.10.2011 року № 1287 про списання податкового боргу з податку на прибуток Структурного підрозділу Сімферопольська теплоелектроцентраль Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" у сумі 1 088 910,99 грн.

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Сімферополі АР Крим списати податкову заборгованість Структурного підрозділу Сімферопольська теплоелектроцентраль Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" (код ЄДРПОУ 24407249) з податку на прибуток у сумі 1 088 910,99 грн.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" (ЄДРПОУ 24407249) витрати зі сплати судового збору у сумі 29,55 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.03.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24077558
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14901/11/0170/14

Ухвала від 24.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Постанова від 26.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні