Постанова
від 10.05.2012 по справі 2а-5785/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 травня 2012 р. Справа №2а-5785/11/0170/3

(15:52) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторгпром"

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1, дов.,

від відповідача - ОСОБА_2, дов.

Суть справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Югторгпром" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0003332301 від 14.04.11 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на підстави, викладені в позовній заяві, основні з яких такі, що підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна, про що зазначено у п.п. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість"; розрахунок податкового зобов'язання у листопаді 2010 року, що вплинув на розмір бюджетного відшкодування січня 2011 року, здійснений відповідно вимог чинного законодавства.

Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за тих підстав, що позивачем порушений порядок формування податкового кредиту, який вплинув на формування від'ємного значення листопада 2010 року та розрахунку суми бюджетного відшкодування за січень 2011 року, чим порушено п. 200.1, п. 200.3, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, просив відмовити в задоволенні позову.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС України, згідно з якими визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

ТОВ "Югторгпром" (ЄДРПОУ 32468088) зареєстровано 22.04.2003 р. Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Лермонтова, буд. 14-В, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 438502 та свідчить довідка статистики.

30.03.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ "Югторгпром" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань наступних податкових періодів за січень 2011 року, за результатами якої встановлено порушення п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України в частині зменшення суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню, у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів у розмірі 47 грн., про що складено акт № 3527/23-4.

Так, у п. 3 акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.12 р. зазначено, що згідно податкової декларації з ПДВ за січень 2011 року (вх.№ 9000311960 від 16.02.11 р. і розрахунком суми бюджетного відшкодування (додаток № 3) сум, що підлягає бюджетному відшкодуванню в рахунок майбутніх платежів, складає по даним платника 3247 грн., по даним перевірки 3200 грн. (тобто відхилення складає 47 грн.).

Подані позивачем вих.№ 5 від 06.04.11 р. заперечення до акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р. до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим вих.№ 15181/10/23-4 від 12.04.11 р. залишені без задоволення.

14.04.11 р. ДПІ в м.Сімферополі АР Крим згідно з п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України, на підставі акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р., за порушення п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України ТОВ "Югторгпром" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 47 грн. за податковою декларацією № 9000311960 від 16.02.11 р. за 1 міс. 2011 р., про що винесено податкове повідомлення-рішення № 0003332301.

Скарга позивача на вказане податкове повідомлення-рішення ДПА в АР Крим вих.№ 6592/7/25-023 від 16.05.11 р. залишена без задоволення.

Відповідно до п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Пп. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно пп. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 ПК України вказано, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності наступних обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках, то відповідно до п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством.

Відповідно до п. 200.1, п. 200.3 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

На стор. 6 акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р. зазначено, що згідно з даними розрахунку суми бюджетного відшкодування залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного (звітного) періоду (ряд. 24), складає за даними платника 536113 грн., за даними перевірки 536279 грн.; частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг) складає за даними платника податків 3247 грн., за даними перевірки 3200 грн.

На стор. 8 акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р. вказано, що згідно акту позапланової виїзної перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р. встановлені порушення формування податкового кредиту, які вплинули на формування від'ємного значення листопада 2010 року та розрахунку суми бюджетного відшкодування за січень 2011 року, а саме значення р. 18.2 (різниця між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту з ПДВ поточного (звітного) періоду - від'ємне значення) та значення р. 21, 22.2 складає за даними перевірки 2689 грн. (зменшено від'ємне значення на 47 грн., за даними платника сума становить 2736 грн.). До бюджетного відшкодування грудня 2010 року платник включив сплачену суму від'ємного значення за листопад 2010 року у розмірі 275 грн.

Крім того, на стор. 8 акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р. зазначено, що від'ємне значення попереднього податкового періоду та частина залишку від'ємного значення фактично сплачена отримувачем товарів постачальникам становить: за даними платника 2461 грн., за даними перевірки - 2414 грн. (згідно акту перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р.), відхилення 47 грн.

З акту перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "Югторгпром" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань наступних податкових періодів за грудень 2010 року, вбачається, що серед інших виявлено порушення п.п. 7.2.1, 7.2.3, 7.2.6 п. 7.2, п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п. 7.4.5 п. 7.4 та п.п.7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", а саме завищення податкового кредиту за жовтень-листопад 88,4 грн. ПДВ: жовтень - 41,83 грн., листопад - 46,57 грн. та зменшено суму від'ємного значення (р. 18.2) на суму 89 грн. ПДВ, у т.ч. жовтень 2010 р. - 42 грн., листопад 2010 р. - 47 грн.).

Так, відповідно до п.п. 7.7.1, 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" в редакції на час виникнення спірних правовідносин сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Так, у п. 3.2.3 акту перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р. вказано про те, що за листопад 2010 року різниця між сумою податкового зобов'язання і податкового кредиту з ПДВ має від'ємне значення та складає по даним платника - 2736 грн., по даним перевірки - 2689 грн. (тобто відхилення складає 47 грн.).

Відповідно до п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду;

залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах;

залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.

З матеріалів справи вбачається, що висновки акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р. є похідними від висновків акту перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р.; оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0003332301 від 14.04.11 р. про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ за січень 2011 року винесено на підставі акту перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р., при складанні якого був використаний акт перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р. про завищення суми від'ємного значення ПДВ за листопад 2010 року у розмірі 47 грн.

Зокрема, на стор. 14 акту перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р. вказано, що у зв'язку з завищенням податкового кредиту за жовтень-листопад 2010 року на загальну суму ПДВ 89 грн. ТОВ "Югторгпром" завищено від'ємне значення, зокрема, за листопад 2010 року на 47 грн., з урахуванням чого 30.03.11 р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим на підставі п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58, п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002382301 про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 89,00 грн., в тому числі за листопад 2010 року в розмірі 47,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що вищевказане податкове повідомлення-рішення № 0002382301 було оскаржено ТОВ "Югторгпром"; рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.09.11 р. по справі № 2а-5182/11/0170 за позовом ТОВ "Югторгпром" до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0002382301 від 30.03.11 р. на суму 89,00 грн. останнє визнано протиправним та скасовано.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 28.02.12 р. постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.09.11 р. у справі № 2а-5182/11/0170 залишено без змін.

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже висновки акту перевірки № 2833/23-4 від 21.03.11 р. про завищення суми від'ємного значення ПДВ за листопад 2010 року у розмірі 47 грн. спростовуються матеріалами справи.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, підтверджується правомірне нарахування позивачем податкового кредиту у листопаді 2010 року, яке в подальшому вплинуло на сформування позивачем розміру від'ємного значення у листопаді 2010 року та розрахунок суми бюджетного відшкодування січня 2011 року за р. 18.2 за податковою декларацією № 9000311960 від 16.02.11 р., що свідчить про відсутність завищення суми бюджетного відшкодування у розмірі 47 грн. за січень 2011 року (заниження податкового зобов'язання з ПДВ у розмірі 47 грн.).

Таким чином, порушення п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, про що зазначено в акті перевірки № 3527/23-4 від 30.03.11 р., з боку позивача - відсутнє.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

У судовому засіданні 10.05.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 14.05.12 р.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим № 0003332301 від 14.04.2011 р.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Югторгпром" (ЄДРПОУ 32468088) 3,40 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.05.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24077740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5785/11/0170/3

Ухвала від 10.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 10.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні