Постанова
від 11.05.2012 по справі 2а-2913/12/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

11 травня 2012 р. (15:30 год.) Справа №2а-2913/12/0170/18

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державного підприємства "Привітне"

до Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим

про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій

представники сторін: не з'явились.

Суть справи: Державне підприємство "Привітне" (далі- Позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим (далі- відповідач) про визнання протиправної відмови Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим у набутті Державним підприємством "Привітне" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на податковий календарний 2012р., яка оформлена листом від 29.02.2012р. за № 1016/10/15; зобов'язання Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим надати Державному підприємству "Привітне" довідку про набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на податковий календарний 2012р. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неправомірно відмовлено у наданні позивачу статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку внаслідок неправильного застосування податковим органом норм Податкового кодексу України.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2012 року було відкрите провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи.

У судове засідання представник відповідача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. 11.05.2012р. надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю. У минулому судовому засіданні

Суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представників сторін на підставі наявних в справі матеріалів, оскільки по справі достатньо доказів для вирішення її по суті.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до Статуту державне підприємство "Привітне" (код ЄДРПОУ 00412725) створено, як державне виноробне підприємство у складі Національного виробничо-аграрного об,єднання "Масандра", підпорядковане Міністерству аграрної політики України, згідно Свідоцтва про державну реєстрацію серії А01 №148589 підприємство зареєстровано 03.07.1992р. виконкомом Алуштинської міської Ради Автономної Республіки Крим.

ДП "Привітне" є сільськогосподарським товаровиробником, основної діяльністю якого є вирощування винограду, його переробка в виноматеріали, реалізація виноматеріалів підприємствам вторинного виробництва, виробництво та реалізація вина, що підтверджується довідкою органа статистики №054124 від 03.03.2009р. та наданими ліцензійним органом Ліцензіями №281 від 06.11.2008р. і 548 від 23.06.2011р. з додатками до них на виробництво виноградних виноматеріалів оброблених (ГСТУ 202.001-96, ДСТУ 4805:2007), виноматеріалів виноградних для закладки на витримку (ДСТУ 4396:2005) та вин столових (ДСТУ 4806:2007).

На підставі Державного акту на право постійного користування землею серії І-КМ №002748 Привітненською сільською Радою м.Алушта АР Крим 15.07.1999 року позивачу надано в постійне користування 881,55 га землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно Довідки ДПІ в м. Алушті АР Крим від 21.10.2008р. №534/29-015/2 позивач узятий на облік платника податків.

Позивач отримав від відповідача лист від 29.02.2012 року вих..№1016/10/15, яким ДПІ в м. Алушті повідомило Державне підприємство "Привітне" про те, що останнє не може бути зареєстровано як платник фіксованого сільськогосподарського податку.

Не погодившись з такою відмовою позивач звернувся до суду.

Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

З листа Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим від 29.02.2012 року вих. №1016/10/15, яким позивачу відмовлено у реєстрації його платником фіксованого сільськогосподарського податку вбачається, що відповідач мотивував таку відмову посиланням на положення пп. 301.6.2 п. 301.6 ст. 301 Податкового кодексу України, вказавши, що оскільки підприємство здійснює крім діяльності по виробництву виноматеріалів виноградних (КОДИ ЗГІДНО укт зед 220429 -220430) діяльність з виробництва та реалізації підакцизних товарів, Державне підприємство "Привітне" у 2012р. не може набути статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Особливості справляння фіксованого сільськогосподарського податку визначено главою 2 розділу XIV Податкового кодексу України (далі за текстом -ПК України).

Відповідно до положень абз. 1 п. 301.1 ст. 301 ПК України, платниками фіксованого сільськогосподарського податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Підпунктами 301.6.1, 301.6.2, 301.6.3 пункту 301.6 ст. 301 ПК України встановлено, що не може бути зареєстрований як платник податку:

суб'єкт господарювання, у якого понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин, диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра;

суб'єкт господарювання, що провадить діяльність з виробництва та/або реалізації підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29-2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції;

суб'єкт господарювання, який на день подання документів для набуття статусу платника податку має податковий борг (недоїмку), за винятком безнадійного податкового боргу (недоїмки), який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Згідно до положень п. 308.1 ст. 308 ПК України, сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку подають до 1 лютого поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки;

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади з питань державної аграрної політики за погодженням з центральним органом державної податкової служби;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомості (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються відомості про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Пунктом 308.3ст. 308 ПК України встановлено, що довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви органом державної податкової служби за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).

З матеріалів справи вбачається, що позивачем були подані відповідачу, зокрема відомості про наявність земельних ділянок, а також розрахунок питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції за 2012р. та загальна податкова декларація з фіксованого сільськогосподарського податку.

Згідно до вказаної звітності позивачем задекларована частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній - 2011 рік (питома вага доходу сільськогосподарського товаровиробництва отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва), у розмірі 75,50 відсотків.

Відповідач не заперечував, та не надав доказів, щодо відсутності у позивача частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік у розмірі 75,00 відсотків.

Таким чином, матеріали справи свідчать, що позивач має частку сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік у розмірі 75,50 відсотків, що відповідно до положень абз. 1 п.301. ст. 301 ПК України свідчить про наявність у нього права здійснювати діяльність із застосуванням спеціального податкового режиму -фіксованого сільськогосподарського податку.

Отже позивачем дотримано положення п.301. ст. 301 ПК України в частині наявності підстав для реєстрації і підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Щодо підстав, за яких відповідачем відмовлено позивачу у проведенні реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку, суд вказує наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 22 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Стаття 58 Конституції України встановлює, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Податковий Кодекс України набрав чинності з 01.01.11р. Норми Податкового Кодексу України розповсюджуються на відносини, які виникли з 01.01.11р. та обмеження, встановлені ст. 301 ПК України можуть регулювати виключно відносини та операції, які виникли після 01.01.11р., тоді як реалізація підакцизних товарів позивачем проводилася до цієї дати.

Вказане свідчить про те, що встановлені Податковим Кодексом України обмеження в реєстрації платником фіксованого сільськогосподарського податку можуть реалізовуватися тільки в тому разі, коли умови, за яких суб'єкт господарювання, в силу п.п. 301.6.2 п.301.6 ст. 301 ПК України, не може бути зареєстрований платником фіксованого сільськогосподарського податку, виникли у період дії норм Податкового Кодексу України.

З викладеного вбачається, що позивачем, під час дії Податкового Кодексу України не здійснювалась господарська діяльність, яка в силу п.п. 301.6.2 п.301.6 ст. 301 ПК України перешкоджала б реєстрації його платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Крім того суд зазначає, що пунктом 1.1. ст. 1 ПК України встановлено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно до п. 7.4. ст. 7 ПК України, будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

З аналізу норм Податкового кодексу України, вбачається, що його положеннями не встановлено період, протягом якого платник податків не повинен провадити діяльність з виробництва та/або реалізації підакцизних товарів для набуття або підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку в майбутньому.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частиною 2 ст. 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З аналізу норми п.п.301.6.2 п.301.6. ст.301 ПК України вбачається, що для встановлення обмежень в проведенні реєстрації платника фіксованого сільськогосподарського податку, законодавець передбачає наявність таких обставин, за яких особою -що намагається отримати статус платника такого податку, проводиться діяльність з виробництва та/або реалізації підакцизних товарів вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції.

Лист відповідача, яким позивачу відмовлено у проведенні реєстрації фіксованого сільськогосподарського податку, містить посилання на здійснення позивачем діяльності з виробництва та реалізації підакцизних товарів.

Згідно Експертних висновків №176-0/04-13 від 04.11.2010р. і №189-Г/04-13 від 02.09.2011р., що надані позивачу Торгово-промисловою палатою Криму про відповідність виготовленої їм продукції кодам та опису товарів згідно УКТ ЗЕД, виноматеріали і вино містять цукор та спирт концентрацією понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, та відповідають згідно з УКТ ЗЕД: виноматеріали - коду 220429, вино - коду 220421.

В той час, в Розрахунку питомої ваги доходу від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальній сумі валового доходу підприємства за попередній податковий (звітний) 2011 рік, згідно якого частка сільськогосподарського товаровиробництва позивача за 2011 рік складає 75,5 відсотка, відображено в стр. З рядку 4 доходи, отримані за 2011 рік від реалізації виноматеріалів (код УКТ ЗЕД 220429), що вироблені із сировини власного виробництва та продуктів її В переробки на власному підприємстві позивача, в сумі 19092,30грн (без ПДВ).

В цей Розрахунок питомої ваги доходу не включені доходи від реалізації вина (кодУКТ ЗЕД 220421), що вироблено позивачем на вторинному виробництві із своїх же виноматеріалів (код УКТ ЗЕД 220429), що вироблені їм на первинному виробництві з власної сировини.

Відтак, позивач здійснює діяльність з виробництва алкогольних напоїв, що належать до підакцизних товарів.

Проте, з наданих відповідачу документів не вбачається, що позивачем під час дії Податкового кодексу України здійснювалась господарська діяльність, яка в силу п.п.301.6.2 п.301.6 статті 301 ПК України перешкоджала б реєстрації його платником фіксованого сільськогосподарського податку, а лист відповідача, яким позивачу відмовлено у наданні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, не містить посилання на джерела та докази встановлення здійснення позивачем діяльності з виробництва та реалізації підакцизної продукції (код згідно УКТ ЗЕД 220421).

Також, суд зазначає, що пунктом 308.6 ст. 308 Податкового кодексу України передбачені підстави скасування реєстрації сільськогосподарського товаровиробника платником фіксованого сільськогосподарського податку:

308.6.1. у разі подання платником податку письмової заяви щодо добровільного зняття з такої реєстрації;

308.6.2. за рішенням органу державної податкової служби:

а) якщо такий платник податку ліквідується, у тому числі шляхом злиття, приєднання або перетворення;

б) у разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 цієї глави. При цьому такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування починаючи з наступного місяця після місяця, у якому було встановлено таке порушення.

Таким чином, пунктом 308.6 ст. 308 Податкового кодексу України передбачено підстави, при яких реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником фіксованого сільськогосподарського податку скасовується.

Вищевказане підтверджує наявність права у податкового органу скасувати діючу реєстрацію сільськогосподарського товаровиробника платником фіксованого сільськогосподарського податку, а не відмовити у підтвердженні статусу платника такого податку.

З матеріалів справи вбачається, що позивач фактично звернувся про підтвердження такого статусу, оскільки він у попередньому році був зареєстрований платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Більш того, суд, з урахуванням положень п. 308.6 ст. 308 ПК України, зазначає, що скасування такої реєстрації проводиться за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 ПК України.

Як встановлено вище, тільки за результатами проведення документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 Податкового кодексу України податковий орган може прийняти рішення про скасування реєстрації платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Вказані факти свідчать про те, що відмова відповідача викладена відповідачем у листі від 29.02.2012 року вих. №.№1016/10/15 не є такою, що прийнята на підставі закону, безсторонньо (неупереджено), добросовісно та у відповідності до наданих податковому органу повноважень.

Відтак, така відмова є необґрунтованою і протиправною.

Враховуючи викладене, з урахуванням положень ст. 308 ПК України, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача видати позивачу довідку про підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 рік.

Виходячи з викладеного, суд не приймає до уваги доводи відповідача, на які він посилався в обґрунтування правомірності прийнятого рішення.

Таким чином позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відмову Державної податкової інспекції в м. Алушта АР Крим у підтверджені і реєстрації Державному підприємству "Привітне" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 р., яка оформлена листом від 29.02.2012 р. за №1016/10/15.

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Алушта АР Крим надати Державному підприємству "Привітне" (ЄДРПОУ 00412725) довідку про підтвердження його статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 рік.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Привітне" судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку Державної податкової інспекції в м. Алушта АР Крим, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору, розміром 32,19 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Панов О.І.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.05.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24077765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2913/12/0170/18

Ухвала від 15.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 21.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 12.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 11.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні