ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2012 р. Справа № 2а/0470/3918/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіБоженко Наталії Василієвни при секретаріМакаревич К.В. за участю: представника позивача представників відповідача Криволапової О.О. Липенко М.М., Полового І.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад-Сервіс» до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та нечинним наказу №5 від 15.03.2012 р., -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Каскад-Сервіс» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби в якому, з урахуванням уточнень, просить визнати протиправними дії Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс» в порядку пп.78.1.7 і пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та визнати нечинним наказ №5 від 15.03.2012 року «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс».
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач не скористався своїм правом по проведенню перевірки відповідно до пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, а також вважає необґрунтованим винесення наказу, згідно пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України на підставі постанови від 22 лютого 2012 року по проведенню комплексної позапланової перевірки по питанням додержання посадовими особами ТОВ «Каскад-Сервіс» вимог податкового і валютного законодавства України за весь період діяльності підприємства.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві та просив позов задовольнити, надав до суду письмові пояснення від 07.04.2012 року, які містяться в матеріалах адміністративної справи.
Представники відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечували, та зазначили, що діяли згідно чинного законодавства України, також надали до суду письмові заперечення від 09.04.2012 року, які містяться в матеріалах справи.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Каскад-Сервіс», зареєстроване виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області 05.05.1997 року та перебуває на податковому обліку в Дніпродзержинській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.
Як вбачається з матеріалів справи, Дніпродзержинською об'єднаною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби прийнято наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України ТОВ «Каскад-Сервіс» (код ЄДРПОУ 24613546) за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року на підставі постанови начальника слідчого відділу ПМ Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська від 22.02.2012 року та у зв'язку з отриманням відомостей державного реєстру від 04.01.2012 року №1223120013000457 про припинення в результаті злиття, приєднання поділу ТОВ «Каскад-Сервіс» (код ЄДРПОУ 24613546), відповідно до пп.78.1.7, пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України (а.с.6, 22-23). Про що були видані направлення на проведення перевірки (а.с.24-27). Вважаючи наказ податкового органу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки протиправними, позивач не допустив фахівців до перевірки.
Щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідно до пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755 - VI (надалі - Податковий кодекс України), суд зазначає наступне.
Відповідно до пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється якщо: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 04.01.2012 року було внесено запис № 12231220013000457 по рішення засновників або уповноваженого ними органу щодо виділу (а.с. 141-143). Зазначений запис було внесено на підставі протоколу №10 загальних зборів учасників ТОВ «Каскад-Сервіс» від 28.12.2011 року про виділення з ТОВ «Каскад-Сервіс» нової юридичної особи (а.с. 34).
Методичні рекомендації щодо організації та проведення перевірок платників податків - юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, щодо яких прийнято рішення про припинення (закриття), затверджені наказом ДПА України від 14.11.2005 року № 506, на які посилається позивач, носять рекомендований характер, оскільки правові норми можуть бути викладені лише у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому в Міністерстві юстиції в порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію.
Саме таким документом є розроблений відповідно до Податкового кодексу України Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 №1588 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300, який набув чинності 06.01.2012 року (надалі - Порядок №1588).
Відповідно до п.11.3 Порядку №1588 у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Згідно п. 11.3.4 Порядку №1588 у разі припинення юридичної особи у разі її ліквідації за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу орган державної податкової служби зобов'язаний направити в електронній формі та на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень: повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за ф. №24-ОПП (додаток 18); повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припиненням підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням) за ф. № 25-ОПП (додаток 19).
Повідомлення за ф. №25-ОПП повинно містити причини неможливості проведення позапланової документальної перевірки серед яких інші причини, за яких відповідно до законодавства не може бути проведена позапланова документальна перевірка. До суду надано повідомлення від 06.02.2012 року №141 за формою №25-ОПП про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням), в якому зазначено, що провести перевірку неможливо у зв'язку із іншими причинами, а саме наявністю відкритих рахунків (а.с. 134).
Згідно п.11.3.5. Порядку №1588 у разі направлення державному реєстратору повідомлення за ф. №25-ОПП таке повідомлення не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи має бути замінено органом державної податкової служби повідомленням про проведення позапланової перевірки за ф. №26-ОПП (додаток 20) або повідомленням про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за ф. №27-ОПП (додаток 21) із зазначенням причин заперечень органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків згідно з підпунктом 11.9.1 пункту 11.9 цього розділу.
Судом враховано, що відповідачем не було здійснено зазначених дій в межах строку визначеному п.11.3, п.11.3.5 Порядку №1588, а саме не прийнято рішення про проведення перевірки, а також відповідачем, у зв'язку із направленням державному реєстратору повідомлення за ф. №25-ОПП, не замінено його на повідомлення про проведення позапланової перевірки за ф. №26-ОПП або повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за ф. №27-ОПП (додаток 21), у зв'язку з чим суд, вважає, що дії щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс» в порядку пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України є протиправними, а наказ в частині проведення перевірки відповідно до пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України має бути скасований.
Щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідно до пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, суд зазначає настпуне.
Юридичною підставою для прийняття оспорюваного наказу стала постанова від 22.02.2012 р. начальника СВ ПМ Лівобережної МДПІ м.Дніпропетровська Кочата В.І. про призначення позапланової документальної перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс» відповідно до кримінальної справи №99126401 за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Так, згідно ч.1 ст.5 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» від 18.02.1992 № 2135-XII оперативно-розшукова діяльність здійснюється оперативними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України - кримінальною, транспортною та спеціальною міліцією, спеціальними підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю, підрозділами внутрішньої безпеки, судовою міліцією. Статтею 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» встановлено, що при виконанні завдань оперативно-розшукової діяльності, пов'язаних з припиненням правопорушень у сфері податкового законодавства, права, передбачені цією статтею, надаються виключно органам податкової міліції у межах їх компетенції.
У відповідності до ст.114 Кримінального процесуального кодексу України від 28.12.1960 року №1001 - 05 - постанови слідчого, винесені відповідно до закону в кримінальній справі, яка перебуває в його провадженні, є обов'язковими для виконання всіма підприємствами, установами і організаціями, посадовими особами і громадянами.
Суд звертає увагу на призначення слідчим комплексної позапланової перевірки з питань дотримання посадовими особами ТОВ «Каскад-Сервіс» вимог податкового і валютного законодавства України за весь період діяльності підприємства, тобто з 1997 року, однак відповідачем була призначена документальна позапланова виїзна перевірка дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року. Окрім того, постанова від 22.02.2012 року винесена згідно матеріалів кримінальної справи №99116401, а призначена перевірка по іншій кримінальній справі № 99126401. Також, Податковим кодексом України передбачено проведення документальної позапланової виїзної перевірки та проведення документальної невиїзної перевірки за наявності обставин визначених статтею 78 Податкового кодексу України, тобто відповідно до пп.78.1.11 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, однак відповідачем самостійно визначено вид перевірки. Таким чином, дії щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс» в порядку пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України є протиправними, а наказ в частині проведення перевірки відповідно до пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України має бути скасований
Також, суд виходить з того, що відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Обов'язковою ознакою нормативно-правового акта чи правового акта індивідуальної дії, а також відповідних дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень є створення ними юридичних наслідків у формі прав, обов'язків, їх зміни чи припинення.
Видання керівником податкового органу наказу про проведення позапланової документальної перевірки безпосередньо приводить до виникнення певних обов'язків у платника податків, щодо якого прийнято рішення про проведення перевірки. Тому зазначений наказ є таким, що має правове значення, а отже, є актом у розумінні пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку про обгрунтованність позовних вимог, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Виходячи з цього, суд також вважає за необхідне присудити з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад-Сервіс» (код ЄДРПОУ 24613546) судові витрати у розмірі 32 (тридцять дві) гривні 19 копійок.
Керуючись ст.ст. 2, 11, 70, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад-Сервіс» до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними дій та нечинним наказу №5 від 15.03.2012 року - задовольнити.
Визнати протиправними дії Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс» в порядку пп.78.1.7 та 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Визнати нечинним наказ №5 від 15.03.2012 року «Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Каскад-Сервіс».
Присудити з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Каскад-Сервіс» (код ЄДРПОУ 24613546) судові витрати у розмірі 32 (тридцять дві) гривні 19 копійок.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 15.05.2012р.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24078313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні