Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 травня 2012 року Справа № 2а/1270/2554/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Ірметової О.В.
при секретарі: Іванович К. В.
за участю:
представника позивача: Канатніков Д. Г.
представника відповідача: Юрченко М. Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс- Центр» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області ДПС про визнання протиправними дій -
ВСТАНОВИВ :
27 березня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс- Центр» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області ДПС про визнання протиправними дій.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що підприємством 30.01.2012 на адресу відповідача була надіслана податкова декларація з податку на прибуток за IV квартал 2011 р., які згідно поштового повідомлення були отримані відповідачем 06.02.2012. Відповідач вказану декларацію не визнав податковою звітністю, посилаючись на п.48.3 ст. 48 Податкового кодексу, а саме декларація не скріплена підписом та печаткою. На думку позивача висновок податкового органу щодо порушення позивачем вимог ст. 48 Податкового кодексу України є протиправним, оскільки зазначена декларація оформлена у відповідності до приписів ст.. 48 Податкового кодексу України, містить обов'язкової реквізити, зокрема підписи посадових осіб та печатку товариства, що підтверджується вкладеним описом з відбитком печатки ЛД УДППЗ «Укрпошта» у якому це прямо зазначено.
У судовому засіданні представник позивача надав пояснення, аналогічні позовним вимогам та просив визнати протиправними дії Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську щодо неприйняття у Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс- Центр» щодо неприйняття податкової декларації з податку на прибуток за IV квартал 2011 р.; зобов'язати Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську прийняти та вважати поданою ТОВ «Топсервіс-Центр» податкову декларацію з податку на прибуток за IV квартал 2011 р. датою її фактичного отримання Ленінською МДПІ у м. Луганську.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що подана Товариством з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» є податкова декларація з податку на прибуток за IV квартал 2011 р складена з порушенням вимог п. 48.3 ст.48 ПКУ, а саме встановлено відсутність підписів посадових осіб та печатки, що підтверджується оригіналом податкової декларації з податку на додану вартість за IV квартал 2011 р. Листом від 14.02.2012 №5170/28-517 МДПІ повідомила платника податків про неприйняття податкової декларації як того вимагають норми ст.49 ПКУ. Таким чином відповідач вважає, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» само порушило вимоги ст.48 Податкового Кодексу України щодо відсутності підпису та печатки, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного.
В судовому засіданні встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Луганської міської ради 16.09.2005, про що зроблено реєстраційну запис №13821020000005754 (а.с.14).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» перебуває на податковому обліку у Ленінській МДПІ у м. Луганську, що не заперечувалось сторонами.
30 січня 2012 року позивач за допомогою поштового зв'язку цінним листом було направлено на адресу Ленінської МДПІ у м. Луганську податкову декларацію з податку на прибуток за IV квартал 2011 р., додаток IД декларації, додаток СВ до декларації, додаток ВЗ до декларації. (а.с.5-8).
Як вбачається з матеріалів справи, податкова декларація за IV квартал 2011 р. та додатки до декларації підписані керівником та головним бухгалтером Башковою С. І., які були надані позивачем в оригіналі під час розгляду справи (а.с.5-8). При цьому податкова декларація складена на 2-х аркушах, додаток IД до декларації - на 1-му аркуші, додаток СВ до декларації - на 1-му аркуші, додаток ВЗ до декларації - на 1-му аркуші та окремо супровідний лист.
Також представником відповідача було надано до матеріалів справи копію та для огляду оригінал податкової декларації за IV квартал 2011 р. без останнього аркуша самої декларації, до якої був наклеєний супровідний лист.
Спірне питання полягає в тому, що відповідач у зв'язку з тим, що відсутні підписи та печатка на податковій декларації не відповідає вимогам ст. 48 Податкового кодексу України.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з п.48.1 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Відповідно до п.48.2 ст.48 Податкового кодексу обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Так, згідно з п.48.3 ст. 48 Податкового кодексу податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити:
тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);
звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація;
звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку);
повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами;
код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті);
місцезнаходження (місце проживання) платника податків;
найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність;
дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми);
ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків;
підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Згідно з п.48.5 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана:
- керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку.
Відповідно до п.48.7 ст. 48 Податкового кодексу України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.
Відповідно до ст. 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку» внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю з описом вкладення подаються для пересилання відкритими для перевірки їх вкладення. З огляду на зазначену норму суд дійшов висновку, що відділом поштового зв'язку було перевірено та засвідчено правильність вкладення поштового відправлення з оголошеною цінністю та перевірив відповідність документації в поштовому відправленні опису вкладення.
Таким чином в судовому засіданні було встановлено, що позивач надав опис поштового відправлення, в якому чітко зазначено, що супровідний лист на 1 аркуші, оригінал податкової декларації, а також:
-оригінал додатку ІД, оригінал додатку СВ, оригінал додатку ВЗ на 5 аркушах, оригінал податкового розрахунку на 1 аркуші., усього 7 аркушів, який був перевірен поштовим відділенням.
Оскільки у судовому засіданні було встановлено, що податкова декларація за IV квартал 2011 р., додаток IД декларації, додаток СВ до декларації, додаток ВЗ до декларації складені належним чином у відповідності до п. 48.3 ст. 48 ПКУ, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено, що податкова декларація за IV квартал 2011 р., додаток IД декларації, додаток СВ до декларації, додаток ВЗ до декларації складені не належним чином.
Відповідно до ч.1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську про визнання дій протиправними задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську щодо неприйняття у Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс- Центр» податкової декларації з податку на прибуток за IV квартал 2011 р.
Зобов'язати Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську прийняти та вважати поданою податкову звітність Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» податкову декларацію з податку на прибуток за IV квартал 2011 р., додаток IД декларації, додаток СВ до декларації, додаток ВЗ до декларації.
Зобов'язати Ленінську міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську занести вказані в деклараціях з податку на прибуток за IV квартал 2011 р. показники (дані) до електронних баз даних податкової звітності, в тому числі до картки особового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» (код за ЄДРПОУ 33765942).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Топсервіс - Центр» (код за ЄДРПОУ 33765942) з Державного бюджету України судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 32 грн. 19 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 11 травня 2012 року.
СуддяО.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2012 |
Оприлюднено | 22.05.2012 |
Номер документу | 24081252 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Бишов Максим Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні