Постанова
від 17.05.2012 по справі 2а-1870/2703/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 травня 2012 р. справа № 2a-1870/2703/12

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Русанівської сільської ради до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Русанівська сільська рада звернулася до суду з адміністративним позовом до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.03.2012 року №0000022303. Свої вимоги мотивує тим, що податковим повідомленням-рішенням Роменської МДПІ від 20.03.2012року до сільської ради застосована фінансова санкція на суму 148500грн. Позивач вважає вказане рішення протиправним, оскільки грошові кошти за угодою між Русанівською сільською радою та ТОВ "СК-Агро" про соціально-економічне співробітництво не надходили безпосередньо до сільської ради, а відразу направлялися на соціальні потреби.

Відповідач, Роменська ОДПІ, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що проведеною перевіркою підтверджений факт отримання позивачем грошових коштів, які надходили від ТОВ «СК-АГРО». В порушення пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, Русанівська сільська рада повинна була спочатку оприбуткувати вказані кошти і тільки після цього спрямовувати їх на соціальні потреби. Тому вважає, що податкове повідомлення-рішення № 0000022303 від 20 березня 2012 року винесено з додержанням норм чинного законодавства, підстави для визнання його протиправним та скасування відсутні /а.с.27-29/.

Позивач в судове засідання не з"явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с.22/. В письмовій заяві, що надійшла до суду, розгляд справи просить відкласти, у зв"язку з тим, що представник позивача не може прийняти участь у розгляді справи, оскільки направлений у відрядження до м. Харкова /а.с.23/.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином /а.с.21/.

Суд вважає, що клопотання позивача про відкладення розгляду справи є необґрунтованим, справу можливо розглянути за відсутності осіб, які беруть участь у справі у зв"язку з достатністю доказів, наявних у справі.

Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Суд, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов не обґрунтований і задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що посадовими особами Роменської МДПІ проведено фактичну перевірку господарської одиниці - каси Русанівської сільської ради (Сумська область, Липоводолинський район, с. Русанівка, вул. Леніна, 1), за результатами якої складений акт від 06.03.2012року №0006/18/09/2303/04388426 /а.с.6-8/.

З акту перевірки вбачається, що при перевірці касової книги Русанівської сільської ради встановлено, що готівкові кошти, які були отримані за угодою про соціально-економічне співробітництво від ТОВ "СК-Агро" в касовій книзі не оприбутковувалися, чим порушено п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України № 637 від 15 грудня 2004 року (далі по тесту - Положення) /а.с.7/.

На підставі вказаного акту перевірки, Роменською МДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2012року №0000022303, яким до Русанівської сільської ради застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 148500грн. /а.с.9/.

На думку суду, вказане податкове повідомлення-рішення відповідає вимогам чинного законодавства, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні підприємства - це юридичні особи (крім банків) незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (їх відокремлені підрозділи), що є учасниками відносин у сфері господарювання, зокрема суб'єкти господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність, а також інші суб'єкти господарювання, органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Отже, вимоги Положення поширюються також на органи місцевого самоврядування в Україні.

Згідно п. 2.6 розділу 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Отже, вказані норми встановлюють, що уся готівка, що надходить до підприємства, має своєчасно та в повній мірі оприбутковуватися в касах.

З матеріалів справи вбачається, що 05.01.2011року між Русанівською сільською радою та ТОВ "СК-Агро" укладена угода про соціально-економічне співробітництво /а.с.10-12/.

Відповідно до п.2.12 вказаної Угоди у разі надання ТОВ «СК-АГРО» матеріальної допомоги у порядку, передбаченому п. 3.8 Угоди, Русанівська сільська рада зобов'язується протягом 3-х банківських днів з моменту отримання матеріальної допомоги або її частини надати підприємству належним чином засвідчені документи, що підтверджують отримання Радою від підприємства грошових коштів та/або послуг.

З пункту 3.8 Угоди про соціально-економічне співробітництво вбачається, що за наявності фінансової можливості та за окремим рішенням керівника, підприємство надає матеріальну допомогу сільській раді грошовими коштами (за домовленістю сторін у готівковому та/або у безготівковому порядку, одним або декількома платежами) та послугами для здійснення її законної діяльності на території сільської ради в сумі 76306 грн. за 2010 рік /а.с.11/.

Отже, угодою про соціально-економічне співробітництво не передбачено можливості направлення ТОВ «СК-АГРО» коштів безпосередньо третім особам, так само як і можливості отримання зазначених коштів такими третіми особами. При цьому, отримувачем коштів згідно угоди є виключно Русанівська сільська рада. Інших умов щодо порядку надання матеріальної допомоги угодою про соціально-економічне співробітництво не передбачено.

На виконання вказаної угоди, згідно наказів директора товариства "СК-Агро" Русанівській сільській раді видано з каси товариства готівкові кошти у сумі 29700 грн., що підтверджується видатковими касовими ордерами, а саме: № 35 від 13 січня 2011 року на суму 2000 грн.; № 209 від 11 лютого 2011 року на суму 7000 грн.; №364 від 11 березня 2011 року на суму 500 грн.; №476 від 01 квітня 2011 року на суму 5500 грн.; №547 від 14 квітня 2011 року на суму 200 грн.; № 629 від 06 травня 2011 року на суму 500 грн.; №1150 від 18 липня 2011 року на суму 4000 грн. ; №1173 від 19 липня 2011 року на суму 2000 грн.; № 1340 від 11 серпня 2011 року на суму 500 грн.; №1347 від 11 серпня 2011 року на суму 4300 грн.; № 1503 від 31 серпня 2011 року на суму 700грн.; № 1504 від 31 серпня 2011 року на суму 500 грн.; № 1772 від 29 вересня 2011 року на суму 2000 грн. /а.с.34-58/.

Крім того, ТОВ «СК-АГРО» листом від 03 березня 2012 року №368 підтвердило, що господарські відносини дійсно відбувалися між товариством з Русанівською сільською радою за період з 01.01.2011р. по 31.09.2011р. відповідно до угоди про соціально-економічне співробітництво від 05.01.2011року. Згідно актів виконаних робіт, що складалися відповідно до Угоди щомісяця, на підставі письмових звернень Русанівської сільської ради /а.с. 59-73/, згідно наказів директора, товариством передано Русанівській сільській раді грошові кошти у сумі 29 700 грн. /а.с.32, 34-58/.

Відповідно до абзацу 3 пункту 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» № 436/95 від 12.06.1995р. у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 20.03.2012року №0000022303 винесене позивачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений чинним законодавством України.

Отже, посилання позивача на те, що грошові кошти не надходили безпосередньо до сільської ради, а відразу направлялися на соціальні потреби, як на підставу скасування податкового повідомлення-рішення, є безпідставним.

Таким чином, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні вимог Русанівської сільської ради до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.03.2012року №0000022303.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Русанівської сільської ради до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.03.2012року №0000022303 - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.О. Бондар

З оригіналом згідно:

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2012
Оприлюднено22.05.2012
Номер документу24083149
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/2703/12

Постанова від 02.08.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 20.06.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 17.05.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні