cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 серпня 2012 р. Справа № 2а-1870/2703/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Філатова Ю.М.
Суддів: Тацій Л.В. , Водолажської Н.С.
за участю секретаря судового засідання Букар Х.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Русанівської сільської ради на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2012р. по справі № 2а-1870/2703/12
за позовом Русанівської сільської ради
до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Русанівська сільська рада, звернувся до суду з адміністративним позовом до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області, в якому просив визнати протиправним та скасування податкове повідомлення-рішення від 20.03.2012 року №0000022303.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2012р. по справі № 2а-1870/2703/12 у задоволенні позову відмовлено.
Позивач, не погодившись з даним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та прийняти нову, якою у позов задовольнити в повному обсязі.
Позивач в поясненнях представника в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав в повному обсязі з підстав і мотивів, викладених в ній.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про причини неявки не повідомив, хоча був належним чином сповіщений про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить поштове повідомлення.
Враховуючи положення ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів дійшла висновку, що неприбуття представника відповідача не перешкоджає судовому розгляду справи, оскільки він був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що Роменською МДПІ проведено фактичну перевірку господарської одиниці - каси Русанівської сільської ради (Сумська область, Липоводолинський район, с. Русанівка, вул. Леніна, 1).
Результати перевірки оформлені актом від 06.03.2012року №0006/18/09/2303/04388426 (а.с.6-8).
Контролюючим органом встановлено та відображено в акті перевірки, що готівкові кошти, які були отримані за угодою про соціально-економічне співробітництво від ТОВ "СК-Агро" в касовій книзі не оприбутковувалися, чим порушено п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України № 637 від 15 грудня 2004 року (далі по тесту - Положення) (а.с.7).
На підставі вказаного акту перевірки, Роменською МДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2012року №0000022303, яким до Русанівської сільської ради застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 148500грн. (а.с.9).
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного правового акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до п. 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні підприємства - це юридичні особи (крім банків) незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (їх відокремлені підрозділи), що є учасниками відносин у сфері господарювання, зокрема суб'єкти господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність, а також інші суб'єкти господарювання, органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Отже, вимоги Положення поширюються також на органи місцевого самоврядування в Україні.
Згідно п. 2.6 розділу 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Отже, вказані норми встановлюють, що уся готівка, що надходить до підприємства, має своєчасно та в повній мірі оприбутковуватися в касах.
З матеріалів справи вбачається, що 05.01.2011року між Русанівською сільською радою та ТОВ "СК-Агро" укладена угода про соціально-економічне співробітництво (а.с.10-12).
Відповідно до п.2.12 вказаної Угоди у разі надання ТОВ "СК-АГРО"матеріальної допомоги у порядку, передбаченому п. 3.8 Угоди, Русанівська сільська рада зобов'язується протягом 3-х банківських днів з моменту отримання матеріальної допомоги або її частини надати підприємству належним чином засвідчені документи, що підтверджують отримання Радою від підприємства грошових коштів та/або послуг.
З пункту 3.8 Угоди про соціально-економічне співробітництво вбачається, що за наявності фінансової можливості та за окремим рішенням керівника, підприємство надає матеріальну допомогу сільській раді грошовими коштами (за домовленістю сторін у готівковому та/або у безготівковому порядку, одним або декількома платежами) та послугами для здійснення її законної діяльності на території сільської ради в сумі 76306 грн. за 2010 рік (а.с.11).
Угодою про соціально-економічне співробітництво не передбачено можливості направлення ТОВ "СК-АГРО" коштів безпосередньо третім особам, так само як і можливості отримання зазначених коштів такими третіми особами. При цьому, отримувачем коштів згідно угоди є виключно Русанівська сільська рада. Інших умов щодо порядку надання матеріальної допомоги угодою про соціально-економічне співробітництво не передбачено.
На виконання вказаної угоди, згідно наказів директора товариства "СК-Агро" Русанівській сільській раді видано з каси товариства готівкові кошти у сумі 29700 грн., що підтверджується видатковими касовими ордерами, а саме: № 35 від 13 січня 2011 року на суму 2000 грн.; № 209 від 11 лютого 2011 року на суму 7000 грн.; №364 від 11 березня 2011 року на суму 500 грн.; №476 від 01 квітня 2011 року на суму 5500 грн.; №547 від 14 квітня 2011 року на суму 200 грн.; № 629 від 06 травня 2011 року на суму 500 грн.; №1150 від 18 липня 2011 року на суму 4000 грн. ; №1173 від 19 липня 2011 року на суму 2000 грн.; № 1340 від 11 серпня 2011 року на суму 500 грн.; №1347 від 11 серпня 2011 року на суму 4300 грн.; № 1503 від 31 серпня 2011 року на суму 700грн.; № 1504 від 31 серпня 2011 року на суму 500 грн.; № 1772 від 29 вересня 2011 року на суму 2000 грн. (а.с.34-58).
Крім того, ТОВ "СК-АГРО" листом від 03 березня 2012 року №368 підтвердило, що господарські відносини дійсно відбувалися між товариством з Русанівською сільською радою за період з 01.01.2011р. по 31.09.2011р. відповідно до угоди про соціально-економічне співробітництво від 05.01.2011року. Згідно актів виконаних робіт, що складалися відповідно до Угоди щомісяця, на підставі письмових звернень Русанівської сільської ради /а.с. 59-73/, згідно наказів директора, товариством передано Русанівській сільській раді грошові кошти у сумі 29 700 грн. (а.с.32, 34-58).
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 Указу Президента України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі не оприбуткованої суми.
Оскільки зазначені санкції є конфіскаційними, стягуються за порушення норм регулювання обігу готівки, то вони належать до адміністративно-господарських санкцій як такі, що відповідають визначенню, наведеному в частині першій статті 238 ГК України.
Колегія суддів зазначає, що встановлені частиною 1 статті 208 ГК санкції можуть бути застосовані лише з дотриманням строків, установлених статтею 250 цього Кодексу, протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через один рік з дня порушення суб'єктом установлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте 20.03.2012р.
Грошові кошти в на загальну суму 9500 грн. видавалися: 2000,00 грн. - 13.01.2011р. (видатковий касовий ордер № 35 від 13.01.2011р; 7000,00 грн. - 11.02.2011р. (видатковий касовий ордер № 209 від 11.02.2011р.); 500,00 грн. - 11.03.2011р. (видатковий касовий ордер № 364 від 11.03.2011р.).
Таким чином, відповідачем пропущені строки стягнення адміністративно - господарських стягнень з суми 9500,00 грн.
Враховуючи, що штраф стягується в п'ятикратному розмірі (9500,00 х 5 = 47500,00 грн.), застосування фінансових санкцій на суму 47500,00 грн. до позивача є неправомірним, оскільки застосований поза межами строків, визначених ст. 250 Господарського кодексу України.
Враховуючи викладене, колегія суддів відзначає, що постанова Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2012р. по справі № 2а-1870/2703/12 в частині відмови у задоволенні позову щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.03.2012 року №0000022303 на суму 47500 грн. підлягає скасуванню із задоволенням позовних вимог в цій частині.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Русанівської сільської ради задовольнити частково.
Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2012р. по справі № 2а-1870/2703/12 скасуватив частині відмови у задоволенні позову Русанівської сільської ради до Роменської об'єднаної державної податкової інспекції Сумської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.03.2012 року №0000022303 на суму 47500 грн. із задоволенням позовних вимог в цій частині.
В іншій частині постанову Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2012р. по справі № 2а-1870/2703/12-залишити без змін.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Русанівської сільської ради (42545, Сумська обл., Липоводолинський район, с. Русанівка, вул. Леніна, 1, код: 04388426) суму витрат, пов'язаних зі сплатою судового збору у розмірі 237,60 (двісті тридцять сім грн. 60 коп.) грн.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Філатов Ю.М. Судді Тацій Л.В. Водолажська Н.С.
Повний текст постанови виготовлений 07.08.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2012 |
Оприлюднено | 10.10.2012 |
Номер документу | 26342976 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Тацій Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні