Постанова
від 24.04.2012 по справі 14512/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

24 квітня 2012 р. № 2а- 14512/11/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Панова М.М., суддів Волошина Д.А., Горшкової О.О.,

за участю:

секретаря судового засідання -Каряки С.Г.,

представників сторін

позивача -Кліщ А.О.,

відповідача -Оніщенка А.В.,

третьої особи -не прибули ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Державного підприємства завод "Електроважмаш" до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Харкові Державної податкової служби, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: товариство з обмеженою відповідальністю "Сонар", товариство з обмеженою відповідальністю "Український стандарт",товариство з обмеженою відповідальністю "Інтехмаш",товариство з обмеженою відповідальністю "Ітер" провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство завод "Електроважмаш", з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Харкові, треті особи на стороні позивача, які не заявляют самостійних вимог на предмет спору: товариство з обмеженою відповідальністю "Сонар", товариство з обмеженою відповідальністю "Український стандарт",товариство з обмеженою відповідальністю "Інтехмаш",товариство з обмеженою відповідальністю "Ітер" , в якому просив суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення -рішення СДПІ по роботі з ВПП у місті Харкові від 16.08.2011 року № 0001050840, № 0001060480 та № 0001070840.

Представник Позивача в судовому засіданні повністю підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник Відповідача проти позову заперечував, вважає його безпідставним та просить суд відмовити у задоволені позовних вимог.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сонар", яке належним чином повідомлено, відповідно в судове засідання не прибув, надав до суду відзив на позовну заяву в якому позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив розглянути справу за його відсутності.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Український стандарт", яке належним чином повідомлено, відповідно в судове засідання не прибуло, причину неявки суду не повідомило, заяву про розгляд справи за його відсутності не надав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтехмаш", яке належним чином повідомлено, відповідно в судове засідання не прибуло, причину неявки суду не повідомило, заяву про розгляд справи за його відсутності не надав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ітер", яке належним чином повідомлено, відповідно в судове засідання не прибув, причину неявки суду не повідомив, надав до суду відзив на позовну заяву в якому позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Суд вважає можливим розгляд справи за відсутності третіх осіб на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ст. 128 КАСУ.

Суд зазначає, що у відповідності до ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з Податковим кодексом та іншими законами і нормативними актами.

Судом встановлено , що на підставі направлень від 06.07.2011 року № 420, 421 та наказу від 06.07.2011 року № 547 згідно п.п 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 фахівцями Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Харкові Харківської області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Державного підприємства завод "Електроважмаш" з питань дотримання податкового законодавства податку на додану вартість по правовим відносинам з ТОВ В«СонарВ» (код ЄДРПОУ 24790030), ТОВ В«Український стандартВ» (код за ЄДРПОУ 32570235), ТОВ В«ІнтехмашВ» ( код за ЄДРПОУ 37263473), ТОВ В«ІтерВ» (код за ЄДРПОУ 33122033) за період липень -грудень 2009р., січень -травень вересень, жовтень 2010 року, лютий -травень 2011 року та податку на прибуток за період 2009 рік, 2010 рік, 1 квартал 2011 року, результати перевірки оформлено актом від 29.07.2011 року № 1870/40-028/00213121.

Згідно висновків згаданого акту відповідачем встановлено порушення п.п. 7.2.3 п. 7.2. п.п. 7.4.1. п.7.4.п. п. 7.7.2, 7.7.1, п.п. 7.7. ст..7 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ»№ 168/97-ВР від 03.04.1997 р., із змінами та доповненнями, п.198.3 ст. 198, п. .200.1, п.200.3, п.200.4, ст..200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2756-VІ, ДП завод "Електроважмаш", а саме:- завищення суми податкового кредиту за липень, серпень, листопад, грудень 2009 року, січень, лютий, березень, квітень, вересень, жовтень 2010 року, лютий, березень 2011 року, на суму 3 884 347,0 грн., що призвело до завищення суми від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з ПДВ за липень, серпень, листопад, грудень 2009 року, січень, лютий,березень, квітень, вересень, жовтень 2010 року, лютий, березень 2011 року, на суму 3884347,0 грн. завищення задекларованих до відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість за вересень, жовтень, грудень 2009 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, жовтень 2010 року,квітень, травень 2011 року на суму 3 995 827,0 грн. п. 3.1, п.5.1, п.п.5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України В«Про оподаткування прибутку підприємствВ»№334/94-ВР від 28.12.1994р , занижено податок на прибуток на суму 4 855 435,0 грн.

Не погодившись з висновками акту перевірки Державне підприємство завод "Електроважмаш" звернулося до Відповідача з первинною скаргою (від 05.08.2011 року № 248-584), що була залишена Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Харкові без задоволення (Рішення № 11068/10/40-037 від 11.08.2011 року).

На підставі висновків акту від 29.07.2011 року № 1870/40-028/00213121 за встановлені порушення СДПІ по роботі з ВПП у місті Харкові було прийняті податкові повідомлення -рішення № 0001050840 від 16 серпня 2011 року про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 389 239,0 грн., №0001060840 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 5 551 219,0 грн., № 0001070840 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 6 059 074,0 грн.

ДП завод "Електроважмаш" не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями -рішеннями звернулося до Відповідача зі скаргою ( від 26.08.2011 року , вих. 248-624) , що була залишена Спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у місті Харкові без задоволення (Рішення № 475510/25-103 від 24.10.2011 року).

Повторна скарга ДП завод "Електроважмаш" контролюючим органом вищого рівня залишена без задоволення, а податкові повідомлення без змін.

Судом встановлено, що на час проведення перевірки ДП завод "Електроважмаш" мало правові відносини з ТОВ В«СонарВ» (код за ЄДРПОУ 24790030) за липень, серпень, листопад, грудень 2009 року, січень -квітень 2010 року.

Договір №36 від 14.04.2006 року:

Згідно договору поставки постачальник зобов'язується поставити, а покупець прийняти та сплатити на умовах договору електроізоляційні матеріали. Умови передачі продукції: передача продукції відбувається згідно з заявкою покупця. Строк поставки - в кількості 30 днів з моменту отримання заявки від покупця. Ціна на продукцію вказана в специфікації, яка є невід'ємною частиною цього договору. Загальна вартість продукції згідно додаткової угоди №25 від 21.12.2009 року складає 30 276 062,10 грн., у т.ч. ПДВ 5 046 010,35 грн. Строк сплати - на протязі 10 банківських днів з моменту поставки продукції. Доставка продукції здійснюється транспортом постачальника на склад покупця. Термін дії договору - до 31.12.2010р.

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно наданих до перевірки актів звірок взаєморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне:

На виконання умов договору у липні 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 6738,93грн., сплачено за отриману продукцію - 279413,42 грн.

На виконання умов договору у серпні 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 553,48грн., сплачено за отриману продукцію - 0,0 грн.

На виконання умов договору у листопаді 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму435385,22грн., сплачено за отриману продукцію - 0,0 грн.

На виконання умов договору у березні 2010р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 571632,06грн.. сплачено за отриману продукцію - 1632546,52 грн.

- Договір №238/07-11-Т від 09.01.2009 року:

Згідно договору постачання продукції постачальник зобов"язується поставити продукцію колекторні, лента слюдинитовая, лента слюдяная) окремими партіями замовнику у строк до 30 календарних днів з моменту повідомлення замовником постачальника про розмір та строки постачання конкретної партії продукції, а замовник прийняти та сплатити за неї в порядку і на умовах передбачених цим договором. Ціни на продукцію є договірними, ціни на продукцію відображені у специфікаціях, що є частиною цього договору. Загальна сума договору згідно додаткової угоди від 17.08.2009 року складає 32 802 297,32 грн., у тому числі ПДВ 20% - 5 467 049,55 грн. Поставка здійснюється партіями на умові DDP (згідно Інкотермс - 2000) м. Харків, пр. Московський, 299. Термін дії договору згідно додаткової угоди від 18.01.2010 року до 01.07.2010 року.

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно наданих до перевірки актів звірок взаєморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне

На виконання умов договору у липні 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 1320411,10грн., сплачено за отриману продукцію - 1700000,0 грн.

-На виконання умов договору у серпні 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 1479249,33грн., сплачено за отриману продукцію - 0,0 грн.

На виконання умов договору у листопаді 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 652798,59грн., сплачено за отриманий товар - 1300000,0 грн.

На виконання умов договору у грудні 2009р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 1354227,97грн., сплачено за отриманий товар - 749000,0 грн.

На виконання умов договору у січні 2010р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму1647270,05грн., сплачено за отриманий товар - 967513,99 грн

На виконання умов договору у лютому 2010р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 669562,38грн., сплачено за отриманий товар - 2000000,0 грн.

- Договір №238/07-14-Т від 08.01.2009 року:

Згідно договору постачання продукції постачальник зобов'язується поставити продукцію окремими партіями замовнику у строк, а замовник прийняти та сплатити за неї в порядку та на умовах передба чених договором. Ціни на продукцію є договірними. Ціна на продукцію вказана в специфікації, яка є невід'ємною частиною цього договору. Загальна вартість продукції згідно додаткової угоди від 17.08.2009 року складає 6 431 705,94 грн., у т.ч. ПДВ 1 071 950,99 грн. Строк сплати - на протязі 30 календарних днів з моменту отримання продукції. Умови поставки (згідно Інкотермс - 2000) м. Харків. Московський, 299, Термін дії договору згідно додаткової угоди від 18.01.2010 року до 01.07.2010р.

Розрахунки між суб"єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно актів звірок взаєморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне:

На виконання умов договору у січні 2010р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 356187,01грн., сплачено - 400000,0грн.

На виконання умов договору у лютому 2010р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 140489,92грн., сплачено - 450000,0 грн.

Згідно договору №238-07/109-Т від 15.04.2010 року постачання продукції постачальник зобов'язується поставити замовнику ізоляційні матеріали окремими партіями у строк, а замовник прийняти та сплатити за неї в порядку і на умовах передбачених цим договором. Ціни на продукцію є договірними. Загальна вартість продукції складає 7444 620,00 грн., у т.ч. ПДВ 1 240 770,00 грн. Строк сплати - на протязі 30 календарних днів з моменту отримання продукції. Умови поставки -РСА (згідно Інкотермс - 2000) м. Харків, пр. Московський, 299. Термін дії договору до 15.04.2011р.

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно наданих до перевірки актів звірок взаєморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне:

На виконання умов договору у квітні 2010р. ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукції на суму 3940,20грн., сплачено - 3940,20грн.

На виконання умов вище наведених договорів ТОВ В«СонарВ»відвантажено продукцію ДП "Електроважмаш" на що виписані податкові та видаткові накладні наведені у додатку №1 до акту перевірки.

Відповідачем в акті перевірки та в судовому засіданні зазначено, що Вознесенською ОДПІ було надіслано акт № 1030/23/24790030 від 01.06.2011 р. про результати документальної не виїзної перевірки ТОВ "Сонар" (код ЄДРПОУ 24790030) з питання правильності визначення розміру податкового кредиту при здійсненні операцій з платником податків ТОВ В«Мері-МОВ» (код за ЄДРПОУ 34949490) та податкових зобов'язань, задекларованих у податкових деклараціях з ПДВ за період липень, листопад, грудень 2009 р., січень, лютий, березень 2010 р.

В акті про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ "Сонар" встановлено наступне:

До Вознесенської ОДПІ від ДПІ у Центральному районі м.Миколаєва надійшов акт від 15.03.2011 року №313/23-300/34949490 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Мері Мо", код 34949490, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо відображення правових відносин з ТОВ "Трек" (код за ЄДРПОУ 21278461) за період липень, листопад, грудень 2009 року та ТОВ "Югсельхозпром" (код за ЄДРПОУ 35989382) за період січень, лютий, березень, квітень 2010 року.

Проведеною перевіркою встановлено, що ТОВ В«Мері МоВ» :

- в липні, листопаді та грудні 2009 року в своїй податковій звітності з ПДВ відображає факти придбання товарів, робіт (послуг) по ланцюгам постачання від підприємства ТОВ В«ТрекВ» (код за ЄДРПОУ 21278461), яке в свою чергу формувало податковий кредит з ПДВ за рахунок реквізитів підприємства СТОВ В«ЄкадВ» (код ЄДРПОУ 31048042) та ТОВ В«Вестор-югВ» (код ЄДРПОУ 35329359);

- в січні, лютому та березні 2010 року в своїй податковій звітності з ПДВ відображає факти придбання товарів, робіт (послуг) по ланцюгам постачання від підприємства ТОВ В«ЮгсельхозпромВ» (код за ЄДРПОУ 35989382), яке в свою чергу формувало податковий кредит з ПДВ за рахунок реквізитів підприємства ТОВ В«Ам-рестВ» (код ЄДРПОУ 36712893).

В результаті проведених заходів встановлено, що операції з поставки товарів, робіт (послуг) в адресу ТОВ В«Мері МоВ»можуть мати ознаки В«безтоварнихВ» , оскільки: згідно наявної оперативної інформації підприємство ТОВ В«Мері МоВ» , ТОВ В«Ам-рестВ» , СТОВ В«ЄкадВ»та ТОВ В«Вестор-югВ»відсутні за місцем реєстрації, згідно наявної оперативної інформації та офіційних даних, наведених в декларації з податку на прибуток, підприємства ТОВ В«Мері МоВ» , ТОВ В«Ам-рестВ» , СТОВ В«СкадВ»та ТОВ В«Вестор-югВ» , ТОВ В«ЮгсельхозпромВ»не мають основних засобів (складських приміщень, автотранспорту, земельних ділянок, обладнання, інше) для здійснення господарських операцій з купівлі-продажу будь-якого товару у обсягах, що задекларовані, не мають найманих працівників для здійснення відповідної діяльності, а також використовують у своїй діяльності підприємства, що є вірогідними В«податковими ямамиВ»та не виконують податкових зобов'язань перед бюджетом.

Враховуючи вищенаведене, правочини, здійснені ТОВ В«Мері МоВ»з контрагентами-постачальниками, є такими, що не спрямовані на реальне настання правових наслідків (п.5, ст.203 ЦК України), та згідно ч.1 ст. 203 ЦК України суперечить інтересам держави і мають ознаки нікчемних. Як слід, правочини, які були здійснені ТОВ В«Мері МоВ»з контрагентами-покупцями також можуть бути таки ми, що не спрямовані на реальне настання правових наслідків та суперечить інтересам держави і ма ють ознаки нікчемних.

Підприємство ТОВ В«Мері МоВ»фактично фінансово-господарську діяльність по взаєморозрахункам з контрагентами-постачальниками не здійснювало.

В ході проведення перевірки не встановлено факту передачі товарів (робіт, послуг) від продавця до покупця, в зв'язку з відсутністю (не наданням для перевірки) актів приймання-передачі товару (робіт, послуг), довіреностей, документів, що засвідчують транспортування, зберігання товарів (робіт, послуг).

З вищезазначених фактів вбачається, що фінансово-господарська діяльність ТОВ "Мері Мо" здійснювалась поза межами правового поля. Фінансово-господарські взаємовідносини між ТОВ "Мері Мо" та контрагентами є такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами (ст. 234 Цивільного Кодексу України).

Таким чином, правочини укладені між ТОВ "Мері Мо" та підприємствами постачальниками не спричинили реального настання юридичних наслідків.

В ході проведення перевірки не встановлено факту передачі ТМЦ від контрагентів - постачальників до ТОВ "Мері Мо" або факту виконання послуг в зв'язку з відсутністю первинних бухгалтерських та податкових документів, а саме актів приймання-передачі товару, документів, що засвідчують транспортування, зберігання продукції та фактичного отримання послуг.

Отже, зазначені операції, відповідно до ч.1, ч.2 ст.215, частин 1, 5 ст.203 Цивільного кодексу України є нікчемними, і в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.

Таким чином, перевіркою встановлено, що операції з оприбуткування, приймання-передачі товарів не проводились, та як наслідок у ході перевірки не виявлено факту передачі товарів від продавця до покупця, в зв'язку з його відсутністю.

Відповідно до п.2 ст.215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину нед'йсним судом не вимагається.

Отже, підприємству ТОВ "Мері Мо" контрагентами - постачальниками надавались видаткові та податкові накладні, акти виконаних робіт (послуг) без мети реального настання правових наслідків, з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків, в зв'язку з чим дії підприємства призвели до втрат дохідної частини Державного бюджету України.

Таким чином, підприємством порушено ст.228 ЦК України щодо укладення правочину, який суперечить моральним засадам суспільства, а також порушує публічний порядок, спрямований на заволодіння майном держави, дохідної частини бюджету, а отже є нікчемним.

Згідно з частиною 1 ст.216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Нікчемний правочин є недійсним в силу закону, а тому також не створює інших наслідків, крім тих, що пов'язані із його недійсністю.

В ході перевірки встановлено відсутність поставок товарів, що свідчить про укладення угод без мети настання реальних наслідків. Отже, зазначені договори відповідно до п.п. 1, 2 ст. 215, п.п. 1, 5 ст. 203 Цивільного кодексу України є нікчемними, і в силу ст. 216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.

В зв'язку з тим, що операції є нікчемними, нікчемні правочини є недійсними в силу закону, такі нікчемні правочини не створюють інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.

Перевіркою встановлено, що підприємством ТОВ "Мері Мо" на порушення п.п. 7.2.3.п.7.2, пп. 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України від 03.04.97 № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" із змінами та доповненнями, за липень, листопад, грудень 2009 року, січень, лютий, березень 2010 року включено до складу податкових зобов'язань по контрагенту ТОВ "Сонар".

Таким чином, податкові зобов'язання за липень, листопад, грудень 2009 року, січень, лютий, березень 2010 року які проведені на підставі нікчемних правочинів, у відповідності до п.п. 7.2.3.п.7.2, п.п.7.3.1 п.7.3, ст.7 Закону України від 03.04.97 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями підлягають коригуванню (зменшенню).

Підприємством ТОВ "Мері Мо" відображено у податкових зобов'язаннях обсяг операцій за липень, листопад, грудень 2009 року, січень, лютий, березень 2010 року, які відповідно до ч.1, ч.2 ст.215, ч.1, ч.5 ст.203 Цивільного кодексу України є нікчемним та суперечить інтересам держави і суспільства, та в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Перевіркою встановлено порушення ст.203, 215, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними.

Відповідно до ч. 1. ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечить іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Положення статей 207 та 208 ГК України застосовується з урахуванням того, що правочин який вчинено з метою завідомо суперечною інтересам держави і суспільства, водночас суперечить моральним засадам суспільства, а тому згідно з ч. 1 ст. 203, ч.2 ст.215 ЦК України є нікчемними, і визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Відповідно до частини 1,5 ст. 203, п. 1,2 ст. 215, ст. 228 Цивільного Кодексу України зазначені правочини мають ознаки нікчемності та є нікчемними - в силу припису закону. Правочин, укладений - ТОВ "Сонар" з контрагентом порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені явно з метою приховування сплати податків третіх осіб.

Вищевикладене свідчить про штучне формування ТОВ "Сонар" податкового кредиту за перевіряємий період за рахунок придбання електроізоляційних матеріалів у ТОВ "Мері-М.

За операціями, що проведені на підставі нікчемного правочину, у відповідності до п.п. 7.4.1, п.п.7.4.5 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" підлягає коригуванню.

Перевіркою ТОВ "Сонар" встановлено відсутність поставок товарів, робіт, послуг та укладення угод з метою настання реальних наслідків. В зв'язку з тим, що угоди поставки є нікчемними, нікчемний правочин є недійсним в силу закону, такий нікчемний правочин не створює інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. В даному випадку відсутні як база, так і об'єкт оподаткування податком на додану вартість.

Також судом встановлено, ДП завод "Електроважмаш" мав правові відносини з ТОВ В«Український СтандартВ» (код за ЄДРПОУ 32570235) за грудень 2009р., лютий, вересень, жовтень 2010 р.

ДП завод В«ЕлектроважмашВ»укладено з ТОВ В«Український СтандартВ»наступні договори:

Договір №238-12/59-Т від 07.05.2010 року: Згідно договору поставки продукції (постачальник) зобов'язується поставиш замовнику мідний прокат (шина ШММ, шини мідні м'які зі скосом ШММС, шина мідна зі скосом ШММуС, шина ШШМ полоса ,шина ШМТ, пролока МТ,дріт круг ММ,дріт ММФ1, дріт ММФО,69, труба міднаДПРНМ, провід ПММ, провід ПМТ провід ПФЕ-5, профіль ПФЕ, дріт ДПРНМ) окремими партіями у строк до 5 календарних днів з моменту отримання заявки від замовника, а замовник прийняти і сплатити за нього. Розрахунки за продукцію проводяться замовником шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальнику, замовник здійснює оплату за фактичну поставлену продукцію протягом 20 календарних днів з моменту поставки та прийняття її за якістю та кількістю. Умови поставки: поставка продукції здійснюється на умовах Інкотермс - 2000 СРТ, м. Харків, пр. Московський, 299 на склад замовника. Термін дії договору - з моменту підписання та діє до 07.05.2011р. Загальна сума договору складає 88 799 287,20 грн., у тому числі ПДВ 20% - 14 799 881,20 грн.

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно наданих до перевірки актів звірок взаєморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне:

На виконання умов договору у вересні 2010р. ТОВ В«Український стандартВ»відвантажено продукції на суму 562254,0грн., сплачено за отриманий товар - 281930,82грн.

Стосовно Договору №238-12/68-Т від 18.06.2010 року: Згідно договору поставки продукції (постачальник) зобов'язується поставити замовнику мідний прокат (провід ПСД-1, провід ППТСД, провід ПСДЛ, провід ПСДТЛ, шина ШММ, шина мідна зі скосом ШММС, шина мідна зі скосом ШММуС, шина ШМТ) окремими партіями у строк до 5 календарних днів з моменту отримання заявки від замовника, а замовник прийняти і сплатити за нього. Розрахунки за продукцію проводяться замовником шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальнику, замовник здійснює оплату за фактичну поставлену продукцію протягом 20 календарних днів з моменту поставки та прийняття її за якістю та кількістю. Умови поставки: поставка продукції здійснюється на умовах Інкотермс - 2000 СРТ, м. Харків, пр. Московський, 299 на склад замовника. Термін дії договору - з моменту підписання та діє до 18.06.201 1р. Загальна сума договору складає 115 797 828,0 грн., у тому числі ПДВ 20% - 19 299 638,0 грн.

Розрахунки між суб"єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно наданих до перевірки актів звірок взаєморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне:

На виконання умов договору у вересні 2010р. ТОВ В«Український стандартВ»відвантажено продукції на суму 206698168,14грн., сплачено за отриманий товар - 7350381,21 грн.

Стосовно,Договору №09 від 17.10.2008 року: Згідно договору постачання продукції № 09 від 17.10.2008 року, укладеного між ТОВ "Український стандартВ» (постачальник) зобов'язується поставити продукцію окремими партіями (лента ДПРНМ 0,3x25, лента ДПРНМ 3x50, лента БрОФ 6,5-0,15 0,2x250 мм, профіль БрКД 3,17x6,09x100, профіль ПКМ-П-І 3,38x4,37x60) а замовник прийняти та сплатити за неї в порядку і на умовах передбачених цим договором. Загальна сума договору згідно додаткової угоди від 20.10.2008 року складає 100 000 000,0 грн., у тому числі ПДВ 20% - 16 666 666,67 грн. Умови поставки: транспортування здійснювалось автомобільний транспортом постачальника на умовах РСА (згідно Інкотермс - 2000), м. Харків, пр. Московський, 299. Постачальник зобов'язується поставити кожну окрему партію продукції в термін до 15 календарних днів з моменту повідомлення замовником постачальника про розмір та строк постачання конкретної партії продукції. Термін дії договору - з 01.01.2009р. по 20.04.2010р.

Розрахунки між суб'єктами господарювання проводились у безготівковій формі. Згідно наданих до перевірки актів звірок взаеморозрахунків по підприємствам в розрізі договорів встановлено наступне:

На виконання умов договору у грудні 2009р. ТОВ В«Український стандартВ»відвантажено продукції на суму 6720345,07грн., сплачено за отриманий товар -2121671174,22грн.

На виконання умов договору у лютому 2010р. ТОВ В«Український стандартВ»відвантажено продукції на суму 7680156,64грн., сплачено за отриманий товар -7800000,0грн.

На виконання умов вищенаведених договорів ТОВ "Український Стандарт" було відвантажено продукцію ДП завод "Елекгроважмаш" на що виписані податкові та видаткові накладні наведені у додатку №2 до акту перевірки.

Відповідачем зазначено в акті перевірки та у судовому засіданні, що ДПІ у Комінтернівському р-ні. м. Харкова було надіслано акт №4229/23- 104/32570235 від 21.09.2010р. про результати невиїзної документальної перевірки ТОВ В«Український стандартВ» (код 32570235), з питань перевірки податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період грудень 2009 та лютий 2010.

В акті про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ В«Український стандартВ»встановлено наступне:

Фахівцем ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова в рамках проведення перевірки здійснено вихід за адресою Харківська обл., с. Васищеве, вул. Орешкова, 7А та встановлено, що ТОВ В«Український стандартВ»за юридичною адресою не знаходиться, про що складено акт відсутності за юридичною адресою СГД №772/23-104 від 02.09.2010 року. Згідно базі даних АІС "Реєстр платників податків" ДПІ у Комінтернівському районі та відповідно відомості із ЄДР в електронному вигляді ТОВ В«Український стандартВ»зареєстровано за адресою: Харківська обл., с. Васищеве, вул. Орешкова, 7А.

ТОВ В«Український стандартВ» не надано підтверджуючих документів щодо виникнення податкових зобов'язань в т.ч.: головні книги, журнали-ордери та картки рахунків №311 В«Поточні рахунки у національній валютіВ» , 361 В«Розрахунки з вітчизняними покупцямиВ» , 70 В«Доходи від реалізаціїВ» , 641 Розрахунки по податкамВ» , 643 В«Податкові зобов'язанняВ» , 681 В«Розрахунки по авансам отриманимВ» , податкові накладні, реєстри виданих податкових накладних, видаткові накладні, тощо.

Зазначені операції ТОВ В«Український стандартВ»та контрагентів-покупців не містять у суті своїй розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів. Так причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності. Наслідком діяльності ТОВ В«Український стандартВ»є виключно чи переважно формування податкових зобов'язань та податкового кредиту на адресу контрагентів.

Також, ДПІ у Комінтернівському р-ні. м. Харкова було надіслано акт №4847/15- 409/32570235 від 09.11.2010р. про результати невиїзної документальної перевірки ТОВ „Український стандарт" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.09.2010 року по 30.09.2010 року.

В акті про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ В«Український стандартВ»встановлено наступне:

Наявність основних виробничих фондів ТОВ „Український стандарт": За даними Декларацій з податку на прибуток скоригований валовий дохід за 1 кв. 2010 рік складає 10050272 грн. До декларацій з податку на прибуток за 1 кв. 2010 у додатку К1/1 основні фонди відсутні. Значення в рядках 4.10 "Витрати на поліпшення основних фондів" та 07 "Сума амортизаційних відрахувань" декларацій відсутні.

Чисельність працюючих: Відповідно до довідки по формі 1 ДФ кількість працюючих на підприємстві у 1 кварталі 2010 року складала 1 особа, яка, враховуючи загальний обсяг декларуємих доходів від реалізації товарів (робіт, послуг), фізично не могла здійснювати такий обсяг роботи.

Наявність за юридичною адресою: підприємство не знаходиться за місцезнаходженням. З метою забезпечення підтвердження отриманих від платника податків відомостей, заявлених у податкової звітності, за результатами встановлених фактів вжито такі заходи: ТОВ „Український стандарт" (ЄДРПОУ 32570235) податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2010р. (вх.. №900451017 від 20.10.2010 ), яка була не визнана як податкова звітність відповідно до абзацу 5 підпункту 4.1.2 пункту 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000р. №2181-111 „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами" зі змінами та доповненнями, а саме у зв'язку з тим що підписи на звітності не співпадають з підписами у юридичній справі підприємства.

Згідно протоколу від 20.10.2010р. №69 „Проведення засідання оперативного штабу, створеного згідно з наказом ДПІ у Комінтернівському р-ні від 19.04.2010р. №275" податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2010р прийнято та визначено статус „недійсної".

В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг).

Відповідно до статті 3 Господарського Кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.

Отже, в ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів ТОВ В«Український стандартВ»встановлено відсутність управлінського або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг), вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

Також зазначено, що ТОВ „Український стандарт" в результаті відносин із ДП завод "Електроважмаш" (код 00213121) протягом вересня 2010 року сформовано податкові зобов'язання на суму 1 210 070,00 грн.

Право на формування податкового кредиту у ТОВ В«Український стандарт" у вересні на суму 1 192 907,0 грн. та податкових зобов'язань на суму 1 210 070,0 грн. у ТОВ В«Український стандартВ»не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування, що передбачено вимогами: ст.З, п.п.7.4.1, п.7.4, п.п.7.3.1, п.7.3. ст.7 Закону України В«Про податок на додану вартістьВ» .

ДП завод "Електроважмаш" мав правові відносини з ТОВ В«ІнтехмашВ» (код за ЄДРПОУ 37263473) за березень 2011 р.

Харківською ОДПІ було надіслано акт № 1253/2200/37263473 від 10.06.2011 р. про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтехмаш" (код ЄДРПОУ 37263473) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за період з 01.02.2011 по 28.02.2011р.

Перевіркою було встановлено, що вказаний суб'єкт господарювання здійснює посередницьку функцію без реального здійснення діяльності, відповідно до податкової звітності податкові зобов'язання на рівні податкового кредиту за всіма операціями, різниця між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом незначна, економічна вигода від діяльності, що здійснюється відсутня.

За результатами аналізу податкової звітності та баз даних правомірним є висновок про неможливість фактичного здійснення платником господарських операцій з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного та обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт та надання послуг. Фактично для цілей оподаткування ведеться облік тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням податкової вигоди, оскільки для здійснення реальної господарської діяльності необхідно здійснювати облік інших господарських операцій (оренда та утримання господарських приміщень, витрати на оплату праці, транспортування, оплата послуг електропостачання, водопровідно-каналізаційних послуг, зв'язку, здійснення операцій з товаром, походження якого невідоме та в значних обсягах, здійснення нетипових операцій.

За результатами перевірки встановлено, що задекларовані відомості щодо здійснення господарської діяльності не відповідають дійсності оскільки відсутні необхідні умови для досягнення результатів відповідної господарської, економічної діяльності внаслідок відсутності персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів.

Також, встановлено відсутність посадових осіб підприємства ТОВ "Інтехмаш". В результаті чого складено акт про неможливість вручення наказу на проведення перевірки №122/2200/37263473 від 09.06.2011р.

Згідно проведеного аналізу наданої податкової звітності (а саме звіт 1-ДФ, податкових декларації з податку на доходи фізичних осіб, декларацій з податку на прибуток) за перевіряємий період встановлено наступне - чисельність на підприємстві складає 9 осіб, основні фонди на підприємстві відсутні. Документи фінансово-господарської діяльності ТОВ В«ІнтехмашВ»до перевірки не надано.

ДП завод "Електроважмаш" мав правові відносини з ТОВ В«ІТЕРВ» (код за ЄДРПОУ 33122033) за лютий, березень 2011 р.

ДПІ у Київському районі м. Харкова було надіслано акти №1271/23-3/33122033 від 07.04.2011р. про результати невиїзної документальної позапланової перевірки ТОВ В«ІТЕРВ» , код за ЄДРПОУ 33122033, з питань правильності визначення податку на додану вартість за період з 01.02.2011 року по 28.02.2011 року та №2161/18-010/33122033 від 02.06.2011р. про результати невиїзної документальної позапланової перевірки ТОВ В«ІТЕРВ» , код за ЄДРПОУ 33122033, з питань правильності визначення податку на додану вартість за період з 01.03.2011 року по 31.03.2011 року.

В актах про результати документальних невиїзних перевірок ТОВ В«ІТЕРВ» встановлено наступне:

Згідно аналізу податкової звітності наданої до ДПІ у Київському районі м. Харкова встановлено :

Загальна чисельність працюючих на ТОВ "ІТЕР" згідно бази даних ДПІ у Київському районі м. Харкова складає - 3 особи.

У ТОВ "ІТЕР" відсутні власні офісні, складські, виробничі та інші приміщення, що відносяться до основних фондів І групи, про що свідчать нульові показники у рядку Б1 В«Основні фонди групи 1 з нормою амортизації 2 відсоткиВ»та у рядку Б5 В«Основні фонди групи 1 з нормою амортизації нижче 2 відсотківВ» ; у ТОВ "ІТЕР" відсутні власні земельні ділянки - розрахунки земельного податку та (або) розрахунки орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності до органів податкової служби не надавались (за даними АІС В«Бест звітВ» , АС В«Співставлення ПК та ПЗВ» , АІС ПодаткиВ» ); у ТОВ "ІТЕР" відсутні транспортні засоби - розрахунки податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів до органів податкової служби не надавались (за даними АІС В«Бест звітВ» , АС В«Співставлення ПК та ПЗВ» , АІС В«ПодаткиВ» ).

На підставі використаних документів та баз даних ДПС, в ході проведення перевірки встановлено проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди покупцям підприємства та далі по ланцюгу постачання, з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, з використанням контрагентів, які не виконують свої податкові зобов'язання; встановити реальність та товарність здійснених операцій по поставці товарів (робіт, послуг) підприємством за період, що перевіряється, на адресу покупця не має можливості.

Вищенаведене свідчить про неможливість реального здійснення фінансово - господарських операцій підприємством та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому приписами діючого законодавства України.

Крім того, суд зазначає, що Позивачем не були надані витребувані судом докази в підтвердження транспортування товару (товарно транспортні накладні, подорожні листи та ін.) по взаємовідносинам з вищепереліченими контрагентами. Враховуючи габарити та кількість поставленого товару Позивачу від контрагентів, докази транспортування товару в даному випадку є необхідною умовою підтвердження реальності та товарності правочинів між позивачем та його контрагентами. Але на виконання ухвали суду про витребування вказаних доказів Позивачем не було надано вказаних документів та пояснено що вони у підприємства відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Позивачем в судовому засіданні не надано суду належних та допустимих доказів в обґрунтування протиправності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, натомість відповідачем належним чином доведена законність та правомірність вказаних правових актів індивідуальної дії.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Державного підприємства завод "Електроважмаш" до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у місті Харкові Державної податкової служби, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: товариство з обмеженою відповідальністю "Сонар", товариство з обмеженою відповідальністю "Український стандарт", товариство з обмеженою відповідальністю "Інтехмаш", товариство з обмеженою відповідальністю "Ітер" про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень - відмовити в повному обсязі.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанова виготовлена 28 квітня 2012 року.

Головуючий Суддя Панов М.М.

Судді Волошин Д.А.

Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2012
Оприлюднено22.05.2012
Номер документу24083281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14512/11/2070

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні