Копія
Справа № 2270/2167/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 квітня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКовальчук О.К. при секретарі Бесарабі І.А. за участі:представника позивача Чорного О.В. представника відповідача Бездітного Р.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до товариства з обмеженою відповідальністю "АКВА ВІТА-ЖИВА ВОДА" про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові на підставі ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 року № 2240 (надалі - Закону № 2240) та абз. 7 розділу VIII «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI (надалі - Закону № 2464-VI) позивач просить стягнути з відповідача заборгованість по штрафних та фінансових санкціях сумі 8607,90 грн., нарахованих рішенням № 34 від 08.11.2011 року у зв»язку з порушенням п.2. ст. 35 та ст.. 27,51 Закону № 2240 і оплатою листка непрацездатності з першого дня непрацездатності, а не з шостого, внаслідок чого допущено передплату у суму 185,72 грн., а також наданням допомоги по вагітності та пологах за відсутності листка непрацездатності , внаслідок чого неправомірно витрачено кошти у сумі 5515,02 грн. відповідно, та по штрафних санкціях в сумі 1024,34 грн., нарахованих рішенням № 7 від 13.12.2011 року у зв»язку з порушенням ст.31 Закону № 2240 та несплатою штрафних санкцій, нарахованих рішенням № 34 від 08.11.2011 року.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та підтвердив обставини, на які посилається у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні визнали позовні вимоги в частині стягнення переплати у розмірі 37,86 грн., яка виникла у зв»язку з невірним визначенням страхового стажу ОСОБА_7 при оплаті листка тимчасової непрацездатності № АБМ239260, та переплати у розмірі 185,72 грн., яка виникла у зв»язку з виплатою допомоги по тимчасовій непрацездатності по листку тимчасової непрацездатності № АБТ327568 ОСОБА_8 з першого дня непрацездатності, а не з шостого, як це передбачено Законом № 2240.
В той же час вважають безпідставними вимоги в частині стягнення неправомірно витрачених коштів у сумі 5 515,02 грн. на виплату допомоги по вагітності та пологах ОСОБА_9, наданої за відсутності листка непрацездатності, оскільки факт видачі їй листка непрацездатності № 357045 строком з 15.02.2010 року по 20.06.2010 року (88 днів) для отримання допомоги по вагітності та пологах підтверджується довідкою Сатанівської поліклінічної лікарні Городоцького району Хмельницької області від 01.12.2011 року № 3. Вважають, що відсутність лікарняного листа не є підтвердженням незаконності нарахування соціальної допомоги.
Заслухавщи представників сторін і свідка ОСОБА_10, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази в їх взаємному зв»язку та сукупності, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити в повному обсязі з урахуванням наведеного нижче.
Суд встановив, що відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю "АКВА ВІТА-ЖИВА ВОДА" 03.07.2008 року зареєстроване Городоцькою райдержадміністрацією (Довідка з ЄДР станом на 09.02.2012 року).
Відповідно до ст.ст. 2, 22 Закону №2240 відповідач має статус платника страхових внесків.
На виконання повноважень по контролю за використанням коштів Фонду на підставі направлення №164 від 12.09.2011 року працівниками Городоцької міжрайонної виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 01.11.2011 року проведена перевірка правильності нарахування відповідачем, своєчасності сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та цільового і правильного витрачання коштів Фонду за період з 01.01.2010 року по 01.07.2011 року.
Перевіркою встановлені та відображені в акті від 01.11.2011 року порушення відповідачем Закону №2240, а саме:
в порушення ст. 7 Закону № 2240 під час оплати листка тимчасової непрацездатності № АБМ239260 ОСОБА_7 відповідачем невірно визначений страховий стаж для оплати тимчасової непрацездатності, що призвело до переплати коштів Фонду у розмірі 37,86 грн. ;
ч.2. ст. 35 Закону № 2240 і ст. 2 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» від 11.01.2011 року № 2213 (надалі - Закону № 2213) допомога по тимчасовій непрацездатності по листку тимчасової непрацездатності № АБТ327568 ОСОБА_8 виплачена з першого дня непрацездатності, а не з шостого, що призвело до переплати коштів Фонду на суму 185,72 грн. ;
в порушення ст. ст. 27, 51 Закону № 2240 ОСОБА_9 надана допомога по вагітності та пологах в сумі 5 515,02 грн. за відсутності листка непрацездатності.
За даними перевірки загальна сума неправомірно витрачених коштів Фонду склала 5738,60 грн. Акт перевірки від 01.11.2011 року, яким зафіксовані зазначені вище порушення, підписаний уповноваженими особами відповідача (головним бухгалтером ОСОБА_10 та головою комісії з соціального страхування Бринь Г.А.) без зауважень та скріплений печаткою відповідача.
Правомірність висновків позивача щодо порушення відповідачем ст. 7 і ч.2. ст. 35 Закону № 2240 та переплата коштів Фонду на суму 185,72 грн. та на суму 185,72 грн. визнана представниками відповідача в судовому засіданні, та в силу ч.3 ст.72 КАС України не підлягає доказуванню.
В свою чергу факт порушення відповідачем ст. ст. 27, 51 Закону № 2240 та безпідставної виплати ОСОБА_9 допомоги по вагітності та пологах в сумі 5 515,02 грн. без листка тимчасової непрацездатності підтверджується актом перевірки від 01.11.2011 року і власноруч написаними під час перевірки письмовими поясненнями головного бухгалтера ТОВ "АКВА ВІТА-ЖИВА ВОДА" ОСОБА_10 Крім того, відсутність під час перевірки листа непрацездатності виданого ОСОБА_9, на підставі якого відповідач виплатив останній допомогу по вагітності та пологах, підтверджується також поясненнями свідків ОСОБА_12 і ОСОБА_10 Свідок ОСОБА_10 пояснила, що на час нарахування та виплати застрахованій особі зазначеної допомоги листок непрацездатності був наданий в бухгалтерію товариства та повернутий для виправлення помилок.
Встановивши відсутність зазначеного листка тимчасової непрацездатності, позивач наказом №49 від 21.09.2011 року призупинив проведення перевірки, запропонувавши відповідачеві на протязі 14 днів надати лікарняний лист (лист від 21.09.2011 року за вх. №764). У визначений термін листок непрацездатності не був наданий відповідачем.
Відповідно до ч.1 ст.51 Закону №2240 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я за погодженням з Фондом.
За змістом статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Згідно з пунктом 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року N 88, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують проведення господарських операцій, включаючи надання розпоряджень та дозволів адміністрації (власника) на їх проведення.
Статтею 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність України" визначено, що питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи), відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 2 ст. 8 даного Закону). Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, реєстрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 вказаного Закону).
Разом з тим, в силу ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний зокрема надавати документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю).
З урахуванням наведених норм, суд вважає, що на страхувальника покладений обов»язок щодо зберігання листків тимчасової непрацездатності, на підставі яких здійснені виплати коштів Фонду протягом 3-років для підтвердження правомірності таких виплат.
В судовому засіданні представники відповідача підтвердили факт відсутності первинного документа - листка тимчасової непрацездатності, на підставі якого ОСОБА_9 надана допомога по вагітності та пологах, як під час проведення перевірки, так і на час судового розгляду справи.
Суд не бере до уваги доводи відповідача щодо наявності у нього лікарняного листка на дату нарахування ОСОБА_9 допомоги по вагітності та пологах, як такі, що не підтверджені належними та допустимими доказами. Довідка Сатанівської поліклінічної лікарні Городоцького району Хмельницької області від 01.12.2011 року № 3 свідчить лише про оформлення зазначеного листка непрацездатності, а не про його наявність у відповідача.
За змістом п.6 ч.1 ст. 28 Закону №2240 страховик має право накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства, а в силу п.9 ч.2 ст.28 Закону №2240 - зобов»язаний стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч.1 ст. 30 Закону страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
На підставі акту перевірки від 01.11.2011 року Городоцькою міжрайонною виконавчою дирекцією Хмельницького обласного відділення Фонду прийняте рішення № 34 від 08.11.2011 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким застосовані штрафні санкції на загальну суму 8607,90 грн., в тому числі не прийнято до заліку неправомірно витрачені кошти у розмірі 5738,60 грн. та накладено штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових сум у розмірі 2869,30 грн. Рішення № 34 від 08.11.2011 року отримане відповідачем 15.11.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Отримавши рішення № 34 від 08.11.2011 року відповідач мав право протягом 10 календарних днів оскаржити його або у цей же термін сплатити штрафні санкції в загальному розмірі 8607,90 грн., тобто до 25 листопада 2011 року, та відобразити вказану суму у звітності за 2011 рік.
Відповідач рішення № 34 від 08.11.2011 року не оскаржив, визначені рішенням штрафні санкції не сплатив.
За змістом п. 4.2. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування №29 від 22.12.2010 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25 березня 2011 р. за N 393/19131, у разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня відповідно до статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням". Суми цих санкцій сплачуються страхувальниками за рахунок власних коштів.
Рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду приймається та надсилається страхувальнику протягом 20 календарних днів з дня закінчення строку, встановленого для виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій.
У зв»язику з не сплатою відповідачем штрафних санкцій у розмірі 8607,90 грн., визначених рішенням № 34 від 08.11.2011 року, у відповідно до ст. 30 Закону № 2240 позивач прийняв рішення № 7 від 13.12.2011 року «Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду», яким застосував до відповідача штраф у розмірі 10% від несвоєчасно повернутих коштів в сумі 860,79 грн. та нарахував пеню в сумі 163,55 грн.
Рішення № 7 від 13.12.2012 року відповідач отримав 21.12.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Визначені цим рішенням штрафні санкції у розмірі 1024,34 грн. протягом 10 днів з дня отримання рішення, тобто до 31 січня 2011 року, не сплатив.
Рішення № 34 від 08.11.2011 року, яким застосовані штрафні санкції на загальну суму 8607,90 грн., і рішенні № 7 від 13.12.2011 року, яким застосовані штрафні санкції на загальну суму 1024,34 грн., відповідач не оскаржив ні в адміністративному, ні в судовому порядку.
Відповідно до абз. 7 розділу VIII «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI. на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом. Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Враховуючи викладене, суд вважає, що заборгованість є обґрунтованою, підтвердженою наявними в матеріалах справи належними та допустимими доказами, та підлягає стягненню.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись законами України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" і «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ст.ст. 158-163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "АКВА ВІТА-ЖИВА ВОДА" (32034, Городоцький р-н смт. Сатанів, вул.Курортна,19, код ЄДРПОУ 35541322) на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по штрафних та фінансових санкціях сумі 8607,90 грн. відповідно до рішення № 34 від 08.11.2011 року та в сумі 1024,34 грн. відповідно до рішення № 7 від 13.12.2011 року
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 28 квітня 2012 року
Суддя /підпис/О.К. Ковальчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2012 |
Оприлюднено | 22.05.2012 |
Номер документу | 24083661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні