Постанова
від 10.05.2012 по справі 2а-3370/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 травня 2012 р. № 2а-3370/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді Мричко Н.І.

за участю секретаря судового засідання Якимець О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області до Приватного підприємства «Ілона»про стягнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1 187,61 грн., -

встановив:

управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області (надалі -УПФУ в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Ілона»(надалі -ПП «Ілона»), в якому просить стягнути з відповідача на користь УПФУ в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1 187,61 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що згідно ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»відповідач є платником єдиного внеску. У відповідності до п.1 ч.2 ст. 6 вищезазначеного Закону, платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Згідно поданих розрахунків за період з 01.04.2000 року по 31.08.2011 року становить 1 187,61 грн. Вказує на те, що сума 1 187,61 грн. станом на день звернення до суду є узгодженою, відповідач не вживає заходів щодо її погашення, за таких обставин просить стягнути таку у судовому порядку.

Позивач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча повідомлявся про час, дату та місце розгляду справи. Проте, 10.05.2012 р. на адресу суду надійшло клопотання (вх. № 19613), згідно до якого просить розглядати справу без його участі на підстав наявних в матеріалах справи доказів. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач явки уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце його проведення, проте поштовий конверт з судовими документами, відправлений судом за його зареєстрованим місцезнаходженням, органами поштового зв'язку повернений з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Як вбачається з Довідки № 5303 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ПП «Ілона»зареєстроване за адресою: 81400, Львівська область, м.Самбір, вул.Клинівка, будинок № 73. З урахуванням ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»відомості, внесені до Єдиного державного реєстру (в т.ч. про місцезнаходження юридичної особи), вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. З огляду на норму ч.11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення з незалежних від суду причин вважається, що така повістка вручена належним чином. З урахуванням наведеної норми права відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час та місце проведення судового засідання.

Перевіривши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд при вирішенні даного спору виходи в з наступного.

Згідно Довідки № 5303 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ПП «Ілона»25.05.1998 р. зареєстроване Виконавчим комітетом Міської ради народних депутатів як юридична особа за адресою: 81400, Львівська область, м.Самбір, вул. Клинівка, будинок № 73-А, ідентифікаційний код юридичної особи -25552953.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідачем порушуються вимоги чинного законодавства в сфері збору та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підтверджуються такими обставинами:

Так, згідно з Актом № 36 від 13.10.2011 року «про результати планової перевірки щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахування та сплатою яких покладається на Пенсійний фонду України за період з 01.04.2000 року до 31.08.2011 року, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2004 року по 31.08.2011 року» УПФУ в м.Самборі Львівської обрості, встановлено порушення з боку ПП «Ілона»ч.1 ст.19 та ч.2 ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п.1 ст.2, п.4 ст.4 ЗУ «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», ч.2 ст.7та ч.7 ст.8 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ч.1 ст.7 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме:

- занижено суму фактичних витрат на оплату праці, на які нараховуються страхові внески та загальний оподатковуваний дохід (заробітна плата), з якої утримуються внески із застрахованих осіб у серпні 2006 року та у грудні 2006 року;

- занижено нараховані страхові внески в розмірі 31,8% у серпні 2006 року та грудні 2006 року;

- занижено утримані страхові внески в розмірі 1-2%, 0,5-5%, 2% у липні 2005 року, листопаді 2005 року, травні 2006 року, серпні 2006 року, грудні 2006 року, серпні 2007 року, березні 2008 року;

- не відображено нарахування заробітної плати по ОСОБА_1 за травень-серпень 2011 року, відповідно занижено нарахований на заробітну плату та утриманий із заробітної плати єдиний внесок.

Крім того, перевіркою достовірності формування та подання відомостей про застраховану особу встановлено порушення: п.4 ч.2 ст.17 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п.8.3 «Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовується в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування», а саме -неподання відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку: у таблиці 6 Звіту за травень-серпень 2011 року не було відображено ФОП ОСОБА_1; подання недостовірних відомомстей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку: за 2004 рік на ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, за 2005 рік на ОСОБА_5, ОСОБА_6, за 2006 рік на ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_1, за 2007 рік на ОСОБА_5, ОСОБА_9, за 2009 рік на ОСОБА_10, ОСОБА_5, ОСОБА_9

У відповідності до норми п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»платниками єдиного внеску є: роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування (п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).

Так, у відповідності до положень ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»ПП «Ілона»є платником єдиного внеску.

Положеннями п.1 ч.2 ст. 6 Закону України Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Статтею 9 Закону України Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»визначений порядок обчислення і сплати єдиного внеску.

Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (п. 2 ч. 1 ст. 9).

Сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування (п. 5 ч. 1 ст. 9).

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (п. 8 ч. 1 ст. 9).

У відповідності до положення ч.2 ст.7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»вбачається, що для осіб, які працюють у сільському господарстві, зайняті на сезонних роботах, виконують робот (надають послуги) за цивільно-правовими договорами, творчих працівників (архітекторів, художників, артистів, музикантів, композиторів, критиків, мистецтвознавців, письменників, кінематографістів), та інших осіб, які отримують заробітну плату (дохід) за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, єдиний внесок нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована. Зазначений порядок нарахування внеску поширюється також на осіб, яким після звільнення з роботи нараховано заробітну плату (дохід) за відпрацьований час або згідно з рішенням суду - середню заробітну плату за вимушений прогул.

Згідно з ч.7 ст.8 вказаного вище Закону, єдиний внесок для платників, зазначених у п.п.2, 6-8 ч.1 ст. 4 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині дев'ятій цієї статті), встановлюється у розмірі 3,6 відсотка визначеної п. 1 ч.1 ст. 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску. Для найманих працівників - інвалідів, які працюють на підприємствах УТОГ, УТОС, єдиний внесок встановлюється у розмірі 2,85 відсотка визначеної п. 1 ч.1 ст.7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

У відповідності до п.4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Оскільки відповідач свого обов'язку не виконав, позивачем, щоб спонукати його сплатити недоїмку винесено вимогу про сплату боргу № Ю-31-у від 13.10.2011 р. в суму 1 235,56 грн. Вимога відповідачем отримана 02.11.2011 року. Як пояснила представник позивача у судовому засіданні процедура оскарження вимоги про сплату боргу відповідачем не порушувалась.

Згідно долученого до матеріалів справи розрахунку заборгованості вбачається, що ПП «Ілона»станом на 26.03.2012 року сума щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період жовтень 2011 року становить - 1 187,61 грн.

Положеннями ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Беручи до уваги те, що суми єдиного внеску до Пенсійного фонду України у розмірі 1 187,61 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

З урахуванням положень ст. 94 КАС України судові витрати у формі судового збору у даній справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Ілона» заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 1 187 (одну тисячу сто вісімдесят сім) грн. 61 коп. на користь управління Пенсійного фонду України у м.Самборі та Самбірському районі Львівської області.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 14 травня 2012 року.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2012
Оприлюднено23.05.2012
Номер документу24124838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3370/12/1370

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 23.08.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Постанова від 10.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні