Ухвала
від 11.01.2012 по справі 2а-9236/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Латугін А.А.

Суддя-доповідач - Шальєва В. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2012 року справа №2а-9236/11/1270 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Шальєва В. А.

суддів

Юрченко В.П., Старосуда М.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Донецьку, по б. Шевченка, 26, апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 р. в справі № 2а-9236/11/1270 за позовом Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо», третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради Луганської області, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Луганської області звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Позивач просив суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовні зміни місцезнаходження відповідача та зобов'язати виконавчий комітет Сєвєродонецької міської ради зняти з обліку та передати реєстраційну картку підприємства за попереднім містом реєстрації.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 р. в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням суду, Державною податковою інспекцією у м. Сєвєродонецьку було подано апеляційну скаргу.

Так, позивач зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Тріо» було внесено зміни до установчих документів у зв'язку із реєстрацією зміни юридичної адреси, разом з тим, відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис про відсутність юридичної особи за зареєстрованою адресою. Просить скасувати постанову Луганського окружного адміністративного суду та задовольнити позов у повному обсязі.

Особи, які беруть участь у справі, до судового засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином, у зв'язку з чим у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 17.02.2011 р. державним реєстратором виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області на підставі наданих документів було внесено зміни до відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо», що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та проведено державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача, що пов'язані, зокрема, зі зміною місцезнаходження юридичної особи.

У зв'язку з наведеним, відповідача було знято з обліку у виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області, про що зроблено запис 21.04.2011 р. та, відповідно до вимог ст.. 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», проведено передачу реєстраційної справи до Сєвєродонецької міської ради Луганської області, про що 12.05.2011 р. державним реєстратором Сєверодонецької міської ради зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі. (а.с.6-9).

Відповідно до частини 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).

Частиною 3 статті 4 цього Закону встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно до ч. 1, 7 ст. 29 Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Повідомленням Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції № 1507 від 18.05.2011 р. було повідомлено третю особу про встановлення факту відсутності платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо» за зареєстрованим місцезнаходженням, фактичне місцезнаходження не встановлено (а.с.48).

Для перевірки цього факту виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради було направлено на адресу відповідача повідомлення про необхідність підтвердження відомостей про юридичну особу, але відповідно до довідки Укрпошти, повідомлення було повернуто у зв'язку із незнаходженням адресата за зазначеною адресою. Таким чином, посадовою особою Сєвєродонецької міської ради 27.05.2011 р. було внесено запис до Єдиного державного реєстру про відсутність юридичної адреси за її місцем знаходження (а.с.9).

У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення про встановлення зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їх відповідного повідомлення, реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор зобов'язаний внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Відповідно до ст. 30 Закону, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Вимогою статті 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи проводиться у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.

Тобто, інші підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи не передбачені.

Відповідно до вимог ст. 17 цього Закону, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема повне найменування юридичної особи та скорочене у разі його наявності.

Вимогою ч. 1 ст. 18 Закону встановлено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Так, оскільки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не внесено будь-яких відомостей про невідповідність установчих документів, вони вважаються достовірними.

Щодо вимог Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку про зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради зняти з обліку та передати реєстраційну справу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо» до Кременчуцької міської ради Полтавської області, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Статтею 11 Закону встановлено, що державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу.

Передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці (ч.1 ст. 14 Закону).

Оскільки державним реєстратором виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради були внесені зміни до ЄДР, взято на облік підприємство відповідача та прийнято реєстраційну справи, а також оскільки судом не встановлено підстав для визнання недійсним внесених до ЄДР записів, то й підстав для повернення реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо» до Кременчуцької міської ради Полтавської області, не вбачається.

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови не вбачається.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 16.11.2011 р. в справі 2а-9236/11/1270 залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2011 р. в справі 2а-9236/11/1270 за позовом Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Тріо», третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - виконавчий комітет Сєверодонецької міської ради Луганської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинити певні дії залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий: Шальєва В.А.

Судді: Юрченко В.П.

Старосуд М.І.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено25.05.2012
Номер документу24199187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9236/11/1270

Постанова від 16.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.А. Лагутін

Ухвала від 27.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні