Категорія №8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 листопада 2011 року Справа № 2а-9236/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Лагутіна А. А.,
при секретарі судового засідання: Рязанській Є. О.
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 2628/10-028 від 08.02.2011 року),
представника відповідача: не з'явився,
представника третьої особи: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні міста Луганська адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю Тріо , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 комітет Сєвєродонецької міської ради Луганської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-
ВСТ А Н О В И В:
13 жовтня 2011 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області (далі - Позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю Тріо (далі - Відповідач) про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
В обґрунтування позову позивач посилався на наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю Тріо 17.11.2005 року зареєстровано виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської області як юридична особа за № 15851200000002217, присвоєно ідентифікаційний код 30343190.
Відповідача взято на облік до Сєвєродонецької міської ради Луганської області у звязку зі зміною юридичної адреси на адресу: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Науки, 22/39, з 09.06.2011 року відповідно до протоколу № 1 від 14.02.2011 року загальних зборів учасників товариства.
В результаті обстеження юридичної адреси, встановлено, що підприємство за даною адресою не знаходиться, на підставі чого до ЄДР внесена інформація про відсутність юридичної особи за вказаною адресою. Таким чином, встановлено, що зміна місцезнаходження відповідача була проведена з порушеннями закону, а саме: відповідачем не забезпечено тотожність юридичної адреси товариства з обмеженою відповідальністю Тріо та фактичного місцезнаходження підприємства, що призвело до порушення порядку реєстрації змін до установчих документів. Таке порушення, на думку позивача, полягає у наступному.
Згідно ст. 30 Закону України від 15.05.2003 року №775 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон №755) державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частина 1 ст. 27 Закону № 755 передбачає, що однією з підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону. В свою чергу, ч. 3 ст. 8 Закону № 755 передбачає, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом.
Тому, невідповідність юридичної адреси, щодо якої внесено відомості до ЄДР стосовно певної юридичної особи та адреси, за якою юридична особа знаходиться фактично, є порушенням норм діючого законодавства.
Стаття 8 Цивільного кодексу України передбачає, що якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за містом цивільні відносини, тобто Кодексом передбачена можливість застосування аналогії закону.
Частиною 2 статті 89 Цивільного кодексу України передбачено, що порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи або невідповідність її установчих документів закону є підставою для відмови у державній реєстрації юридичної особи. Враховуючи зміст попереднього абзацу, вважаємо за можливе застосувати твердження щодо того, що невідповідність установчих документів юридичної особи закону є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Так, ч. 4 ст. 89 Цивільного кодексу України передбачено, що до ЄДР вносяться відомості, окрім іншого, про місцезнаходження юридичної особи. У відповідності до ст. 93 цього ж Кодексу місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльності юридичної особи та здійснення управління та обліку.
Таким чином, з більш детального аналізу вище приведених норм права, цілком справедливим є висновок про те, що відомості, внесені до ЄДР щодо місцезнаходження юридичної особи мають бути тотожними фактичному розташуванню цієї юридичної особи.
Останнє твердження є цілком логічним та зрозумілим з точки зору закону, та знаходить своє відображення в інших нормах права.
Так, наприклад, п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України передбачає, що податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в ЄДРПОУ.
Пунктом 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків.
Тобто, законодавець, кореспондуючи приведені норми цивільного та податкового законодавства, чітко передбачає, що юридична адреса, щодо якої внесено відомості до ЄДР стосовно певної юридичної особи та адреса, за якою юридична особа знаходиться фактично, мають співпадати.
Зазначені обставини сприяють створенню умов, які в подальшому можуть призвести до незадовільного стану ведення господарської діяльності та уникненню від юридичної відповідальності, вразі якщо дії суб'єкта господарювання спрямовані на ухилення від оподаткування.
На підставі викладеного позивач просив суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю Тріо та скасувати п. 2 п.п.2.7 загальних положень нової редакції статуту товариства з обмеженою відповідальністю Тріо .
Ухвалою від 01.11.2011 року у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено ОСОБА_2 комітет Сєвєродонецької міської ради Луганської області.
Представник позивача у судовому засіданні 09.11.2011 року надав суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю Тріо з Полтавська область, м. Кременчук, Автозаводський район, вул. Горького, 17/39 на Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Науки, 22/39 , та зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради Луганської області зняти з обліку та передати реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю Тріо державному реєстратору Кременчуцької міської ради Полтавської області.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Представник третьої особи надала відзив на адміністративний позов від 08.11.2011, в якому зазначила наступне.
У зв'язку зі зміною місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю Тріо , юридичну особу 05.05.2011 року було знято з обліку у виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області та взято на облік 12.05.2011 року у Сєвєродонецькій міській раді Луганської області.
17.02.2011 року, державним реєстратором Кременчуцької міської ради Полтавської області було зареєстровано нову редакцію статуту у відповідності до законодавства, у зв'язку зі зміною юридичної адреси, зміною складу учасників товариства, зменшенням статутного капіталу, перерозподілом часток статутного капіталу. У новій редакції статуту зазначена адреса: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Науки, 22/39.
У реєстраційній картці форми №4 наданої 25.2.2011 року для проведення зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено адресу, яка відповідає адресі у новій редакції статуту від 17.02.2011 року, без зазначення квартири № 39.
12.05.2011 року після отриманням Сєвєродонецьким державним реєстратором реєстраційної справи, директору ТОВ Тріо було направлено лист про взяття на облік, який повернувся на адресу відправника з позначкою відсутність за місцезнаходженням .
27.05.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради Луганської області було внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, у зв'язку з поверненням рекомендованого листа з відповідною відміткою поштового відділення на підставі Повідомлення про відсутність платника податків ТОВ Тріо за місцезнаходженням форми № 18-ОПП.
Представник третьої особи вважав недоцільним скасування державної реєстрації змін до установчих документів, оскільки згідно з позовними вимогами Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області, позивач не просить скасувати реєстраційну дію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР
Представник третьої особи залишив позовні вимоги щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю Тріо на вирішення суду.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що 17.02.2011 року державним реєстратором у виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області на підставі поданих документів, передбачених ст. 19 та ст. 29 Закону, було внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР та проведено державну реєстрацію змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю Тріо , що пов'язані, зокрема із зміною місцезнаходження юридичної особи. Нове місцезнаходження: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Науки, 22/39.
У зв'язку зі зміною місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю Тріо , юридичну особу 21.04.2011 року було знято з обліку у виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області та згідно ст. 14 Закону України від 15.05.2003 року №775 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон №755) відбулась передача реєстраційної справи юридичної особи державному реєстратору у виконавчому комітеті Сєвєродонецької міської ради Луганської області, після чого 12.05.2011 року до ЄДР було внесено запис про прийом та постановку на облік цієї реєстраційної справи. (аркуші справи 6-9).
Державним реєстратором виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради Луганської області, згідно ст. 19 Закону, у зв'язку з отриманням від державної податкової інспекції повідомлення № 8507 від 18.05.2011 року про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (аркуш справи 48), направив керівнику юридичної особи ОСОБА_3 повідомлення № 565 від 27.05.2011 року про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки (форма № 6) про підтвердження відомостей про юридичну особу (аркуш справи 47).
Однак, державному реєстратору повернувся відправлений лист, з поштовою позначкою за зазначеною адресою не проживає (зворотній бік аркуша справи 47), у зв'язку із чим 27.05.2011 року державним реєстратором було внесено запис до ЄДР про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (аркуш справи 9).
За визначенням ст. 1 Закону № 775 місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які згідно із законом чи установчими документами юридичної особи виступають від її імені.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону № 775 встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Частиною 1 ст. 17 Закону № 775 передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Відповідальність за відповідність
установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Частиною 2 ст. 17 Закону № 775 зокрема передбачено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до змісту частин 1, 2 ст. 18 Закону № 775 встановлено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Частиною першою ст. 29 Закону № 775 встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до
установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін
до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про
внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну
реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копію опублікованого в
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або
частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих
додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної
реєстрації змін до установчих документів.
Надання інших документів при зміні місцезнаходження юридичної особи ст. 29 Закону № 775 не передбачено.
У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Частиною 7 ст. 29 Закону № 775 встановлено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Згідно ст. 30 Закону № 775, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною першою статті 27 Закону № 775 встановлено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є:
- невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи;
- невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього
Закону;
порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема;
- наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо
осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи;
- невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи
відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі;
- наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи
або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим
частини другої статті 35 цього Закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню
юридичної особи, яка має намір зареєструватися;
- використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи
скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування,
або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких
встановлюється Кабінетом Міністрів України;
- встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної
особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Відповідно до ст. 31 Закону № 775 скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій. Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
Тобто, у державного реєстратора відсутні повноваження щодо перевірки зазначеного у реєстраційній картці та статуті місцезнаходження юридичної особи дійсній адреси органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Частиною 4 ст. 89 Цивільного кодексу України передбачено, що до Єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
З урахуванням ст. 93 Цивільного кодексу України, абзацу 6 статті 1 та ч. 2 ст.17 Закону № 775, серед інших відомостей до Єдиного державного реєстру вносяться відомості про адресу органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Частиною 3 ст. 8 Закону № 775 встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
В судовому засіданні було оглянуто документи, на підставі яких 17.02.2011 року було внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР та проведено державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача та встановлено, що подані до реєстрації у Єдиному державному реєстрі відомості щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідали вимогам чинного законодавства щодо їх достовірності. В реєстраційній справі відсутні відомості, на підставі яких можна було дійти висновку про недостовірність запису про адресу товариства з обмеженою відповідальністю Тріо .
Відповідно до ст. 5 Закону № 775 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Статтею 11 Закону № 775 встановлено, що державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу.
Передача реєстраційної справи відповідно до ст. 14 Закону № 775 здійснюється у разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Тобто, отримавши реєстраційну справу, державним реєстратором виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради Луганської області 12.05.2011 року було взято на облік товариство з обмеженою відповідальністю Тріо , а 27.05.2011 року державним реєстратором було внесено запис до ЄДР про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, у зв'язку з тим, що товариство з обмеженою відповідальністю Тріо .не підтвердило своє місцезнаходження.
Отже, суд приходить до висновку, що уточнені позовні вимоги про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Тріо є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 19.05.2011 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 24.05.2011, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.4 ст.167 КАС України.
Керуючись ст. ст. 11,71, 94, 159-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні уточненого адміністративного позову Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганської області до товариства з обмеженою відповідальністю Тріо , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 комітет Сєвєродонецької міської ради Луганської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 21 листопада 2011 року.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2011 |
Оприлюднено | 14.06.2018 |
Номер документу | 74661838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні