ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2012 р. Справа № 2а/0470/2976/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Юркова Е.О.
при секретарі - Кисельові К.П.
за участю: представника позивача - Федорова А.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Ініціатива Союз С», треті особи: Державний реєстратор виконавчого комітету Луганської міської ради, Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Ініціатива Союз С», треті особи: Державний реєстратор виконавчого комітету Луганської міської ради, Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради у якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Приватного підприємства «Ініціатива Союз С» (код ЄДРПОУ 36990865), а саме реєстраційний запис № 13821050005017067 від 26.10.2011р., зроблений виконавчим комітетом Луганської міської ради.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що в порушення встановленого порядку ПП «Ініціатива Союз С» створено невстановленими особами. Всупереч вимогам законодавства щодо державної реєстрації підприємство зареєстровано іншими особами ніж ті, що зазначені в реєстраційних документах як засновники. Підприємницька діяльність здійснюється протиправно. Установчі документи, що містять неправдиву інформацію і тим самим суперечать вимогам чинного законодавства, не можуть мати юридичної сили і повинні бути визнані недійсними з моменту їх реєстрації.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, пославшись на обставини, викладені в позовній заяві та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. На адресу відповідача судом було направлено копію ухвали про відкриття провадження по справі та неодноразово направлялися судові повістки, проте конверти поверталися з поштового відділення з відміткою «адресата не розшукано».
Представник третьої особи Державний реєстратор виконавчого комітету Луганської міської ради в судове засідання не з'явився, до суду надійшов відзив на позов, в обґрунтування якого, представник третьої особи зазначив, що позовна заява не містить викладу обставин та доказів, які обґрунтували позовні вимоги, та просив позовні вимоги вирішити на розсуд суду.
Представник третьої особи Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання щодо розгляду справи без участі представника Управління.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності суд вважає, що слід відмовити у задоволенні адміністративного позову з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідно до Довідки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №12611217 станом на 29.12.2011р., ПП «Ініціатива Союз С» 24.02.2010 зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради, про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційних справ № 13821020000017067, а також здійснено, державну реєстрацію статуту ПП «Ініціатива Союз С» за № 13621020000017067. Власник та керівник підприємства ОСОБА_2, ПП «Ініціатива Союз С» внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та присвоєно код 36990865.
Частиною 3 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
На виконання приписів вказаної норми 26.10.2011р. виконавчим комітетом Луганської міської ради було проведено реєстраційну дію за № 1382105005017067, а саме: державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ПП «Ініціатива Союз С». Новим власником підприємства став ОСОБА_3.
Крім того, 26.10.2011р. державним реєстратором було здійснено перереєстрацію юридичної адреси Приватного підприємства «Ініціатива Союз С» (код ЄДРПОУ 36990865) на м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська,139, про що здійснено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі, зазначена адреса входить до Жовтневого району м. Дніпропетровська, в якому контроль за додержанням законодавства в сфері оподаткування здійснює ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська.
Як вбачається з матеріалів справи, з метою здійснення податкового контролю, працівниками ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська проведено заходи по встановленню місцезнаходження підприємства. Так, відділом податкової міліції ДПІ здійснено вихід за новою адресою ПП «Ініціатива Союз С»: м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська,139, внаслідок якого встановлено, що за адресою реєстрації розташований 9-поверховий житловий будинок в якому відсутнє ПП «Ініціатива Союз С». Зазначені відомості відображені в рапорті від 20.12.11.
Відповідних до реєстраційних даних директором підприємства є ОСОБА_3 В ході розшуку підприємства та його посадових осіб опитано мати ОСОБА_4, яка пояснила, що ОСОБА_3 ніколи не був директором ПП «Ініціатива Союз С» та з 2009 року виїхав до Росії.
Крім того, до матеріалів справи ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська надано пояснення ОСОБА_4 у яких не вказано ні дати коли вони були відібрані ні прізвище посадової особи, яка відбирала ці пояснення.
Згідно отриманих пояснень ОСОБА_3 з 2009 року знаходиться за межами території України, не має ніякого відношення до діяльності ПП «Ініціатива Союз С» та не подавав до органів реєстрації і податкових органів будь-яких документів і заяв щодо реєстрації (перереєстрації) підприємства або внесення інших реєстраційних змін. Довіреності на представлення своїх інтересів у будь-яких органах взагалі не видавав. Фінансово-господарською діяльністю не займався.
Судом, для підтвердження вищезазначених пояснень було запропоновано представнику позивача запросити в судове засідання, для допиту в якості свідка ОСОБА_3
Проте, ОСОБА_3 в судове засідання не з'явився, тому у суду відсутні підстави вважати надані ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська пояснення ОСОБА_4, у яких не вказано ні дати коли вони були відібрані ні прізвище посадової особи, яка відбирала ці пояснення, як належні.
У відповідності до вимог ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 17 цього Закону, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у разі, якщо відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.
Згідно з ч. 9 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.
Таким чином, законодавством встановлені вичерпні підстави та порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
На підставі ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд зауважує, що представник позивача не надав до суду доказів того, що державним реєстратором був порушений порядок внесення змін до державного реєстру щодо місцезнаходження юридичної особи ПП «Ініціатива Союз С», або доказів того, що у державного реєстратора були підстави для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу ПП «Ініціатива Союз С», які містяться в Єдиному державному реєстрі.
У відповідності до вимог частин 1-6 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
У разі внесення змін до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації відповідного повідомлення.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:
рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників);
заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників);
заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;
рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи на підставі факту смерті фізичної особи - засновника (учасника) та відмови інших засновників (учасників) у прийнятті спадкоємця (спадкоємців) померлого до складу засновників, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається ксерокопія (нотаріально засвідчена копія, копія, завірена органом державної реєстрації актів цивільного стану) свідоцтва про смерть фізичної особи або документа, що є підставою для його видачі відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану».
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною мети установи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається копія відповідного судового рішення.
Посилання представника позивача, що реєстрація ПП «Ініціатива Союз С» відбулася на підставі неправдивих даних про власника, суд вважає невмотивованим, оскільки статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Крім того, частинами 1, 2 статті 83 Цивільного кодексу України встановлено, що юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом; товариством є організація, створена шляхом об'єднання осіб (учасників), які мають право участі у цьому товаристві; товариство може бути створено однією особою, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до частини 5 статті 98 зазначеного Кодексу рішення загальних зборів може бути оскаржене учасником товариства до суду.
Однак, фактів оскарження та скасування рішень зборів учасників позивачем не надано.
Суд вважає за необхідне відмітити, що згідно з частиною 3 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що зміни до статуту ПП «Ініціатива союз С» та їх державна реєстрація здійснена відповідно до діючого законодавства. Порушень закону, які б слугували підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, судом не встановлено.
Посилання представника позивача на відсутність ПП «Ініціатива Союз С» за місцезнаходженням, як на доказ обґрунтованості позовних вимог, суд також вважає безпідставними, оскільки це не є підставою для та скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Отже, відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Суд зазначає, що Позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державний реєстратор повинен був відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушив порядок передачі реєстраційної справи, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства.
Кожен суб'єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним і неупередженим судом.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Приватного підприємства «Ініціатива Союз С», треті особи: Державний реєстратор виконавчого комітету Луганської міської ради, Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановленні статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови викладений 15.05.2012 року.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24207619 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні