Справа № 2а/1570/8602/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2011 року м.Одеса
15 год. 30 хв.
У залі судових засідань № 31
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Балан Я.В.
при секретарі судового засідання - Давтян Л.Г.
за участю сторін:
представник позивача - Кальнєва С.В.
представника відповідача Лиманської селищної ради - Бондар О.В.
представник відповідача КП «Житкомунгосп» - Бондар О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області до Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, комунального підприємства «Житкомунгосп»(код ЄДРПОУ 32898078) про стягнення податкового боргу комунального підприємства «Житкомунгосп»у розмірі 23 358 грн. 66 коп., -
В С Т А Н О В И В:
До суду з адміністративним позовом звернулася Роздільнянська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області (надалі -Роздільнянська МДПІ Одеської області) до Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, комунального підприємства «Житкомунгосп»(надалі -КП «Житкомунгосп») про стягнення податкового боргу комунального підприємства «Житкомунгосп» у розмірі 23 358 грн. 66 коп., мотивуючи тим, що відповідач в порушення податкового законодавства не здійснює сплату заборгованості, чим порушує інтереси держави, що виражаються у ненадходженні належних коштів до бюджету.
У судовому засіданні позивач, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив суд їх задовольнити з підстав зазначених в адміністративному позові.
Представник відповідачів у судовому засіданні позовні вимоги визнав частково, а саме в частині стягнення суми основного боргу, пеню не визнав пояснивши, що станом на теперішній час, не має можливості погасити заборгованість у повному обсязі.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, а також обставини якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Судом встановлено що 06.05.2004 р. Роздільнянською міжрайонною державною адміністрацією Одеської області зареєстровано комунальне підприємство «Житкомунгосп», реєстраційний номер юридичної особи 10005390948 (аркуш справи 11).
26.05.2004 р. КП «Житкомунгосп»було взято на облік Роздільнянською МДПІ за № 636, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП від 03.10.2011 р. (аркуш справи 11-а).
КП «Житкомунгосп»було подано до Роздільнянської МДПІ розрахунки збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету:
№ 14977 від 29.07.2009 р. на суму 1 754, 48 грн. (аркуш справи 13);
№ 23244 від 04.11.2009 р. на суму 1 739, 09 грн. (аркуш справи 14);
№ 29855 від 03.02.2010 р. на суму 1 234, 44 грн. (аркуш справи 15);
№ 8660 від 07.05.2010 р. на суму 844, 64 грн. (аркуш справи 16);
№ 15173 від 09.08.2010 р. на суму 390, 06 грн. (аркуш справи 17);
№ 15174 від 09.08.2010 р. на суму 1 096, 08 грн. (аркуш справи 18);
№ 21414 від 04.11.2010 р. на суму 1 934, 31 грн. (аркуш справи 19).
№ 27929 від 09.02.2011 р. на суму 1 680, 02 грн. (аркуш справи 20);
№ 27895 від 09.02.2011 р. на суму 1 165, 58 грн. (аркуш справи 21).
Сума збору, обчислена відповідно до вищезазначених розрахунків до Роздільнянської МДПІ у встановлені законом строки не сплачена.
30.11.2009 р. працівником Роздільнянської МДПІ було проведено перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету платником податку КП «Житкомунгосп», за результатами якої складено акт № 15-03/2380/424 від 30.11.2009 р. про порушення платіжної дисципліни. Вищевказаним актом перевірки встановлено порушення відповідачем п. 13-1 Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 115 від 29.01.1999 р., а саме: суму збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, у розмірі 510, 93 грн. фактично сплачено 28.10.2009 р. з порушенням терміну сплати 20.08.2007 р., кількість днів затримки -800 днів; суму збору у розмірі 918, 4 грн. фактично сплачено 18.11.2009 р. з порушенням терміну сплати 20.08.2007 р., кількість днів затримки -821 день; суму збору у розмірі 914, 70 грн. фактично сплачено 27.11.2009 р. з порушенням терміну сплати 20.08.2007 р., кількість днів затримки -830 днів (аркуші справи 22-23).
30.11.2009 р. Роздільнянською МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0004191500/0, згідно з яким до КП «Житкомунгосп»застосовано штраф у розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, у розмірі 1 172, 02 грн. Рішення було отримано керівником відповідача Бондар О.В. 02.12.2009 р., проте штраф не сплачено (аркуш справи 24).
16.03.2010 р. працівником Роздільнянської МДПІ було проведено перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету платником податку КП «Житкомунгосп», за результатами якої складено акт № 15-03/464/104 від 16.03.2010 р. про порушення платіжної дисципліни. Вищезазначеним актом перевірки встановлено порушення відповідачем п. 13-1 Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 115 від 29.01.1999 р., а саме: суму збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, у розмірі 376, 84 грн. фактично сплачено 28.12.2009 р. з порушенням терміну сплати 20.08.2007 р., кількість днів затримки -861 день; суму збору у розмірі 795, 61 грн. фактично сплачено 12.02.2010 р. з порушенням терміну сплати 19.11.2007 р., кількість днів затримки -816 днів; суму збору у розмірі 669, 33 грн. фактично сплачено 12.02.2010 р. з порушенням терміну сплати 19.02.2008 р., кількість днів затримки -724 дні (аркуші справи 25-26).
16.03.2010 р. Роздільнянською МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001051500/0, згідно з яким до КП «Житкомунгосп»застосовано штраф у розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, у розмірі 920, 9 грн. Рішення було отримано керівником відповідача Бондар О.В. 17.03.2010 р., проте штраф не сплачено (аркуш справи 27).
20.04.2010 р. працівником Роздільнянської МДПІ було проведено перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету платником податку, КП «Житкомунгосп», за результатами якої складено акт № 15-03/905/140 від 20.04.2010 р. про порушення платіжної дисципліни. Вищевказаним актом встановлено порушення відповідачем п. 13-1 Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 115 від 29.01.1999 р., а саме: суму збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, у розмірі 356, 47 грн. фактично сплачено 09.04.2010 р. з порушенням терміну сплати 19.02.2008 р., кількість днів затримки -780 днів; суму збору у розмірі 445, 69 грн. фактично сплачено 07.04.2010 р. з порушенням терміну сплати 19.02.2008 р., кількість днів затримки -778 днів; суму збору у розмірі 830, 35 грн. фактично сплачено 13.04.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.05.2008 р., кількість днів затримки -693 дні; суму збору у розмірі 369, 86 грн. фактично сплачено 09.04.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.05.2008 р., кількість днів затримки -689 дні (аркуші справи 28-29).
20.04.2010 р. Роздільнянською МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001421500/0, згідно з яким до КП «Житкомунгосп»застосовано штраф у розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, у розмірі 1 302, 27 грн. Рішення було отримано директором КП «Житкомунгосп»22.04.2010 р., проте штраф не сплачено (аркуш справи 30).
23.06.2010 р. працівником Роздільнянської МДПІ було проведено перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету платником податку КП «Житкомунгосп», за результатами якої складено акт № 15-03/1146/206 від 23.06.2010 р. про порушення платіжної дисципліни. Вищевказаним актом встановлено порушення відповідачем п. 13-1 Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.1999 р. № 115, а саме: суму збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, у розмірі 200, 48 грн. фактично сплачено 03.06.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.05.2008 р., кількість днів затримки -744 дні; суму збору у розмірі 729, 63 грн. фактично сплачено 19.05.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.05.2008 р., кількість днів затримки -729 днів; суму збору у розмірі 872, 65 грн. фактично сплачено 06.05.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.05.2008 р., кількість днів затримки -716 днів; суму збору у розмірі 852, 08 грн. фактично сплачено 21.06.2010р. з порушенням терміну сплати 19.08.2008 р., кількість днів затримки -671 днів; суму збору у розмірі 660, 21 грн. фактично сплачено 03.06.2010 р. з порушенням терміну сплати 19.08.2008 р., кількість днів затримки -653 днів (аркуші справи 31-32).
23.06.2010р. Роздільнянською МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0002021500/0, згідно з яким до КП «Житкомунгосп»застосовано штраф у розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, у розмірі 1 657, 54 грн. Рішення було отримано директором КП «Житкомунгосп»Бондар О.В. 29.06.2010 р., проте штраф не сплачено (аркуш справи 33).
31.12.2010 р. працівником Роздільнянської МДПІ було проведено перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету платником податку КП «Житкомунгосп», за результатами якої складено акт № 1968-447/15-03 від 31.12.2010 р. про порушення платіжної дисципліни. Вищевказаним актом встановлено порушення відповідачем п. 13-1 Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 115 від 29.01.1999 р., а саме: суму збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, у розмірі 162, 28 грн. фактично сплачено 19.11.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -730 днів; суму збору у розмірі 819, 10 грн. фактично сплачено 02.11.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -713 днів; суму збору у розмірі 793, 40 грн. фактично сплачено 22.07.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.08.2008 р., кількість днів затримки -702 дні; суму збору у розмірі 843, 38 грн. фактично сплачено 08.07.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.08.2008 р., кількість днів затримки -688 днів; суму збору у розмірі 827, 94 грн. фактично сплачено 05.10.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -685 днів; суму збору у розмірі 836, 40 грн. фактично сплачено 16.09.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -666 днів; суму збору у розмірі 420, 18 грн. фактично сплачено 20.08.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -639 днів; суму збору у розмірі 647, 48 грн. фактично сплачено 19.11.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.02.2009 р., кількість днів затримки -638 днів; суму збору у розмірі 532, 42 грн. фактично сплачено 19.11.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.02.2009 р., кількість днів затримки -638 днів; суму збору у розмірі 837, 46 грн. фактично сплачено 16.08.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -635 днів; суму збору у розмірі 52, 92 грн. фактично сплачено 22.07.2010 р. з порушенням терміну сплати 20.11.2008 р., кількість днів затримки -610 днів (аркуш справи 34-35).
10.01.2011 р. Роздільнянською МДПІ було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000011500/0, згідно з яким до КП «Житкомунгосп»застосовано штраф у розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою, у розмірі 3 386, 48 грн. Рішення було отримано керівником КП «Житкомунгосп» Бондар О.В. 10.01.2011 р., проте штраф не сплачено (аркуш справи 36).
На підставі п.п.16.1.1, п.п. 16.1.2. п.16.1 ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ (чинний до 01.01.2011 р.) після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання, на суму податкового боргу, який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем сум, нарахованих по розрахунках збору за геологорозвідувальні роботи:
№ 7874 від 28.04.2009 р.;
№ 14977 від 29.07.2009 р.;
№ 20944 від 05.11.2007 р.;
№ 28929 від 08.02.2008 р.;
№8043 від 12.05.2008 р.;
№15123 від 11.08.2008 р.;
№ 22218 від 07.11.2008 р.;
№28359 від 04.02.2009 р.;
та по податкових повідомленнях-рішеннях № 0002791500/0 від 02.10.2007 р., № 0001471500/0 від 18.03.2009 р., №0002101500/0 від 10.04.2009 р., Роздільнянською МДПІ було нараховано пеню у розмірі 4 634, 29 грн. (аркуш справи 39).
Відповідно до п. п. 2.1. п.2, п.п. 3.1. п. 3 Інструкції про порядок справляння збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, затвердженої наказом Комітету України з питань геології та використання надр, Державної податкової адміністрації України № 105/309 від 23.06.1999 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиціїУкраїни № 474/3767 від 16.07.1999 р. за, платниками збору за геологорозвідувальні роботи є всі надрокористувачі, незалежно від форми власності, включаючи підприємства з іноземними інвестиціями, які видобувають корисні копалини на розташованих у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони родовищах: раніше розвіданих та переданих в установленому порядку для промислового освоєння; з попередньо оціненими запасами, що за згодою заінтересованих надрокористувачів передані їм для дослідно-промислової розробки та промислового освоєння. Об'єктом обчислення збору за геологорозвідувальні роботи є обсяг видобутих корисних копалин - для нафти, конденсату, газу природного, у тому числі і метану вугільних родовищ, торфу, сапропелю, сировини для виготовлення оптичної та п'єзооптичної продукції, сировини ювелірної і ювелірно-виробної, підземних вод (прісних, мінеральних, термальних, промислових), ропи, мінеральних грязей і мулу та обсяг погашених у надрах запасів корисних копалин - для інших корисних копалин.
Згідно п. 5.1. п. 5, п. 6 вищевказаної Інструкції надрокористувачі самостійно обчислюють збір за кожний звітний квартал виходячи з обсягів видобутих (погашених запасів) корисних копалин, нормативів збору з урахуванням індексу інфляції та коефіцієнтів. За четвертий звітний квартал збір обчислюється виходячи з обсягів видобутих (погашених запасів) корисних копалин з урахуванням уточнених їх обсягів після закінчення р., нормативів збору з урахуванням індексу інфляції та коефіцієнтів. Платники складають розрахунок збору за геологорозвідувальні роботи щоквартально за формою, що наведена у додатку 2 до Інструкції. Базовий податковий (звітний) період для збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, дорівнює календарному кварталу. Розрахунки збору подаються надрокористувачами протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, органам державної податкової служби за місцезнаходженням родовища корисних копалин.
Згідно п. п. 6.5. п. 6 зазначеної Інструкції, сума збору в повному обсязі, обчислена відповідно до розрахунку за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів за цей квартал), сплачується протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання розрахунку збору (тобто протягом 50 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу), за місцем податкової реєстрації платника (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби).
Відповідно до п. п. 6. 7. п. 6, п.8, п. 9 вищевказаної Інструкції органи державної податкової служби ведуть облік нарахованого і сплаченого збору за геологорозвідувальні роботи відповідно до встановленого порядку ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та державних цільових фондів, за місцем податкової реєстрації платника (місцем перебування на податковому обліку в органах державної податкової служби) або за місцезнаходженням родовища корисних копалин, а облік платників -відповідно до встановленого порядку обліку платників податків. Контроль за своєчасністю і повнотою сплати збору за геологорозвідувальні роботи до державного бюджету здійснюють органи державної податкової служби, а контроль за правильністю обчислення збору здійснюють органи державного геологічного контролю та державної податкової служби шляхом проведення перевірок відповідних документів. Платники збору за геологорозвідувальні роботи несуть відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати збору до бюджету, а також правильність складання та своєчасність подання розрахунків органам державної податкової служби відповідно до чинного законодавства України.
Згідно з п. п. 5.2.1. п. 5.2, п. п.5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (який діяв до 01.01.2011 р.) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Судом встановлено, що станом на 17.10.2011 р. податковий борг КП «Житкомунгосп»становить 23 358, 66 грн., а саме: по основному платежу - 10 285, 16 грн., по штрафним (фінансовим) санкціям -8 439, 21 грн., по пені -4 634, 29 грн. (аркуш справи 39).
Згідно зворотного боку облікової картки платника станом на 14.10.2011 р. КП «Житкомунгосп»зазначену суму заборгованості не сплачено (аркуші справи 40-53).
Приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області до Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, комунального підприємства «Житкомунгосп»(код ЄДРПОУ 32898078) про стягнення податкового боргу комунального підприємства «Житкомунгосп»у розмірі 23 358 грн. 66 коп. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з комунального підприємства «Житкомунгосп»(код ЄДРПОУ 32898078) податковий борг у розмірі 23 358 (двадцять три тисячі триста п'ятдесят вісім) грн. 66 (шістдесят шість) коп. на кошти Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області по надходженням податків і зборів, які справлялись до 01.01.2011 р. на р/р 31114080700381, УДК в Роздільнянському районі, код 22504630, МФО 828011, банк отримувача ГУДКУ в Одеській області.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено та підписано «19»грудня 2011р.
Суддя Я.В. Балан
19 грудня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2011 |
Оприлюднено | 25.05.2012 |
Номер документу | 24210254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні