ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" травня 2012 р. 11 год.00 хв.Справа № 2-а-821/12/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Морської Г.М.,
при секретарі: Мельник О.О.,
за участю:
представника позивача - Шуткевича А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вторекспотрейд", за участю третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача - Державної податкової служби України
про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності,
встановив:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі - позивач) звернулось до суду з позовом про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом Мінекономіки від 04.05.2011 р. № 394 до товариства з обмеженою відповідальністю "Вторекспотрейд" (далі-відповідач, ТОВ).
Ухвалою суду від 04.04.2012р. за клопотанням позивача в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача залучено Державну податкову службу України.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, в обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що санкції до ТОВ "Вторекспотрейд" у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності Міністерство економічного розвитку і торгівлі України застосувало на підставі подання ДПА України від 29.03.2011 № 3806/5/22-6016. Відповідно до листа ДПА України від 14.09.2011 № 125/5/22-3316, ТОВ "Вторекспотрейд" не усунуло порушення статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", що стало підставою для подання Мінекономрозвитку позову про подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Вторекспотрейд" згідно з наказом Мінекономіки від 04.05.2011 № 394.
Представник третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача - Державної податкової служби України у судове засідання не прибув, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.
Відповідач тричі не прибув у судове засідання 04.04.12р., 25.04.12р. та 16.05.12р. про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується поштовими повідомленням про вручення від 22.03.12р. та 04.05.12 р. судові повістки, отримані особисто уповноваженою особою підприємства. Письмових заперечень проти позову не надав, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" від 16.04.1991 №959-XІІ (далі - Закон №959-XІІ) за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції, як індивідуальний режим ліцензування та тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності. Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової та контрольно-ревізійної служб, митних, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Згідно п.1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 № 777, Міністерство економіки є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної економічної, цінової, інвестиційної та зовнішньоекономічної політики, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з ЄС. ч. 7 ст. 37 Закону №959-XІІ передбачає право центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертатися з відповідною позовною заявою до суду.
Згідно ч. 11 вказаного Закону передбачено, що у разі усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, і приведення своєї зовнішньоекономічної діяльності у відповідність із законами України або надання достатніх доказів неможливості (безперспективності) застосування практичних заходів, що гарантують виконання закону, суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності та іноземні суб'єкти господарської діяльності, до яких застосовано санкції, мають право подавати до центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики відповідні матеріали та виходити з клопотанням про скасування (зміну виду, тимчасове зупинення) дії санкцій.
Відповідно до п. 2 ст. 12 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" органи, що здійснюють валютний контроль, мають право вимагати і одержувати від резидентів і нерезидентів повну інформацію про здійснення ними валютних операцій, стан банківських рахунків в іноземній валюті у межах повноважень, визначених ст. 13 цього Декрету, а також про майно, що підлягає декларуванню згідно з п. 1 ст. 9 цього Декрету.
Відповідно до п. 2 ст. 13 вказаного вище Декрету уповноважені банки, фінансові установи та національний оператор поштового зв'язку, які отримали від Національного банку України генеральні ліцензії на здійснення валютних операцій, здійснюють контроль за валютними операціями, що проводяться резидентами і нерезидентами через ці установи. Банк надає податковим органам інформацію про виявлені у звітному місяці факти порушень в разі ненадходження в законодавчо встановлені строки (або строки, визначені в ліцензіях) виручки, товарів або об'єкта лізингу ( п. 7.10 розділу VII Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортним, імпортним та лізинговими операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24.03.1999 № 136.)
Херсонська філія відкритого акціонерного товариства "КредоБанк" листами від 09.10.2009 р. № 02/2414 та від 08.0.2.2010р. № 02/0210 повідомила Державну податкову інспекцію у м. Херсоні про встановлення факту порушення ТОВ "Вторекспотрейд" законодавчо встановлених строків розрахунків по зовнішньоекономічним контрактам від 21.02.2009р. № 01/09 та від 27.02.2009р. №1.
Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 «Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями" затвердженою постановою Правління Національного банку від 24.03.1999р. № 136, банк знімає з контролю операцію резидента в разі імпорту продукції з увезенням її на територію України, якщо така продукція згідно із законодавством України підлягає митному оформленню, на підставі ВМД (типу IM-40 "Імпорт", IM-41 "Реімпорт", IM-72 "Магазин безмитної торгівлі", IM-75 "Відмова на користь держави", IM-76 "Знищення або руйнування") та за наявності інформації про цю операцію в реєстрі ВМД, а в інших випадках - після пред'явлення резидентом документа, який згідно з умовами договору засвідчує здійснення нерезидентом поставки продукції, виконання робіт, надання послуг.
Вищезазначене повідомлення банку свідчить про незняття з контролю імпортної операції резидента.
У зв'язку з порушенням ТОВ "Вторекспотрейд" ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» ДПА України листом від 29.03.2011р. № 3806/5/22-6016 звернулось до Міністерства економіки з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ "Вторекспотрейд".
Міністерство економіки видало наказ від 04.05.2011р. № 394 "Про застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності України", відповідно до якого до ТОВ "Вторекспотрейд" була застосована спеціальна санкція - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Міністерство економіки звернулося з листом від 23.08.2011р. № 4202/29/1095 до ДПА України стосовно доцільності скасування чи продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Вторекспотрейд».
ДПА листом від 14.09.2011р. № 125/5/22-3316 № 6011/5/22-6016 повідомило Мінекономіки про необхідність продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом Міністерства економіки від 04.05.2011 № 394 до ТОВ "Вторекспотрейд".
Херсонський окружний адміністративний суд ухвалою від 07.03.12р. витребовував від Херсонської філії відкритого акціонерного товариства "КредоБанк" інформацію про стан погашення простроченої заборгованості ТОВ "Вторекспотрейд" по зовнішньоекономічним контрактам від 21.02.2009р. № 01/09 та від 27.02.2009р. №1, що знаходяться на валютному контролю у банку.
Згідно отриманої відповіді станом на 25.04.12р. імпортні операції ТОВ "Вторекспотрейд" по зовнішньоекономічним контрактам від 21.02.2009р. № 01/09 та від 27.02.2009р. №1, не зняті з контролю.
У відповідності до ч. 7, 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. При прийнятті рішення суд зазначає термін, на який продовжено дію цієї санкції.
Таким чином враховуючи те, що відповідачем не усунуто порушення ст.2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», заборгованість ТОВ "Вторекспотрейд" по зовнішньоекономічним контрактам від 21.02.2009р. № 01/09 та від 27.02.2009р. №1 не погашена, розрахункові операції не зняті з контролю у банку, суд приходить до висновку про наявність достатніх підстав для продовження дії терміну спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Вторекспотрейд" наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 04.05.2011 р. № 394 та задовольняє позовні вимоги.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Задовольнити повністю позовні вимоги Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вторекспотрейд", за участю третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача- Державної податкової служби України подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Продовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "Вторекспотрейд" (код ЄДРПОУ 34369626), застосованої наказом Міністерством економічного розвитку і торгівлі України від 04.05.2011 р. № 394, на термін до усунення товариством з обмеженою відповідальністю "Вторекспотрейд", порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" при виконанні контрактів від 21.02.2009р. № 01/09 та від 27.02.2009р. №1.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 21 травня 2012 р.
Суддя Морська Г.М.
кат. 9
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24211380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні