Рішення
від 02.09.2008 по справі 14/600
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

 

УКРАЇНА

Господарський

суд

Житомирської

області

----------------------------------------

* 10002,

м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, '481-620

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "02" вересня 2008 р.

Справа № 14/600

Господарський суд Житомирської області у складі:

Головуючого судді Костриці О.О.

за участю представників сторін

від позивача Швець А.А. дов. № 1612/2 від 08.01.2008р.

від відповідача не з'явився 

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом

Державної екологічної інспекції в Житомирській області (м. Житомир) 

до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю

"Юрівське" (с. Юрівка Любарського району)

про стягнення 25869,75 грн.

 

Позивачем пред'явлена вимога про стягнення на його користь з

відповідача 25869,75 грн. шкоди, заподіяної державі.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав

в повному обсязі.

Відповідач відзиву на позовну заяву суду не надав, свого

представника в засідання суду не направив, хоча про час та місце судового засідання

був належним чином повідомлений.

Відповідно до ст. 75 ГПК України, справа розглядається за наявними

в ній матеріалами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали

справи, господарський суд, - 

ВСТАНОВИВ:

Проведеною позивачем перевірки дотримання вимог природоохоронного

законодавства було встановлено, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою

відповідальністю "Юрівське" (відповідач у справі) здійснило незаконну

порубку 74-х дерев (63 сухостійних дерев породи "Берест" та 11 дерев

породи "Осика", "Клен", "Липа") у захисних

лісонасадженнях навколо тракторного парку не землях запасу Юрівської сільської

ради Любарського району за межами населеного пункту, без акту обстеження

захисних лісонасаджень та лісорубного квитка (ордеру), про що складено акт від

25.02.2008р. (а.с. 4).

Як вбачається з акту перевірки, відповідач немає

правовстановлюючих документів на користування землями запасу Юрівської

сільської ради для обслуговування майнового комплексу транспортного парку с.

Юрівка (договір оренди із Любарською Райдержадміністрацією не укладено) і дані

зелені насадження на балансі підприємства не рахуються.

Таким чином, відповідачем порушено вимоги ч. 1 ст. 10, ч. 1 ст. 27

Закону України "Про рослинний світ" та ч. 3 ст. 38 Закону України

"Про охорону навколишнього природного середовища".

Як вбачається з матеріалів справи, у зв'язку із порушенням вимог

природоохоронного законодавства позивач виніс постанову про накладення

адміністративного стягнення на громадянина ОСОБА_1 (голова СТОВ "Юрівське")

у вигляді штрафу в розмірі 204,00 грн.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про рослинний світ",

відносини у сфері охорони, використання та відтворення рослинного світу

регулюються Конституцією України, законами України "Про охорону

навколишнього природного середовища", "Про природно-заповідний фонд

України", Лісовим кодексом України, цим Законом та іншими

нормативно-правовими актами. Відносини у сфері охорони, використання та

відтворення рослин і  багаторічних   насаджень  

сільськогосподарського   призначення регулюються відповідним

законодавством України.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України "Про рослинний

світ", спеціальне використання природних рослинних ресурсів здійснюється

за дозволом юридичними або фізичними особами для задоволення  їх 

виробничих  та  наукових потреб,  а також з метою отримання прибутку від

реалізації цих ресурсів  або  продуктів 

їх переробки.

Статтею 25 Закону України "Про рослинний світ"

передбачено, що охорона рослинного світу передбачає здійснення комплексу

заходів, спрямованих на збереження просторової, видової, популяційної та

ценотичної різноманітності і цілісності об'єктів рослинного світу,  охорону умов їх місцезростання, збереження

від знищення, пошкодження, захист від шкідників і хвороб, а також невиснажливе

використання. Охорона рослинного світу здійснюється центральними та місцевими

органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,  власниками та користувачами (в тому числі

орендарями) земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти рослинного

світу,  а 

також  користувачами  природних рослинних ресурсів.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України "Про рослинний

світ", підприємства, установи, організації та громадяни, діяльність яких

пов'язана з розміщенням, проектуванням, реконструкцією, забудовою населених

пунктів, підприємств, споруд та інших об'єктів, а також введенням їх в

експлуатацію, повинні передбачати і здійснювати заходи щодо збереження умов

місцезростання об'єктів рослинного світу.

Згідно ч. 3 ст. 38 Закону України "Про охорону навколишнього

природного середовища", в 

порядку  спеціального  використання 

природних ресурсів громадянам, підприємствам, установам і організаціям

надаються у володіння, користування або оренду природні ресурси на підставі

спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому  порядку, за плату для здійснення виробничої

та іншої діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, - на

пільгових умовах.

Пунктом е) частини 1 статті 40 Закону України "Про охорону

навколишнього природного середовища" передбачено, що використання

природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями

здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог, а саме: здійснення

господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Відповідно до ч.ч. 1,2,3 ст. 1 Лісового кодексу України, ліс - тип

природних комплексів, у якому поєднуються переважно деревна  та 

чагарникова  рослинність  з відповідними ґрунтами, трав'яною   рослинністю, 

тваринним  світом,  мікроорганізмами та іншими природними

компонентами, що взаємопов'язані у своєму розвитку, впливають  один 

на  одного  і 

на  навколишнє природне

середовище. Ліси України  є  її національним багатством і за своїм

призначенням та місцерозташуванням 

виконують переважно водоохоронні, захисні, санітарно-гігієнічні,

оздоровчі, рекреаційні,  естетичні,

виховні, інші функції та є джерелом для задоволення потреб суспільства в

лісових ресурсах. Усі ліси на території України,  незалежно від того, на землях яких  категорій за основним цільовим призначенням

вони зростають, та незалежно від права власності на них,  становлять лісовий  фонд України і перебувають під охороною

держави.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Лісового кодексу України, до лісового фонду

України належать лісові ділянки, в тому числі захисні  насадження лінійного  типу, площею не менше 0,1 гектара.

Відповідно до ч.ч. 3,4 ст. 58 Лісового кодексу України, у разі

виникнення  додаткової  потреби у вирубуванні дерев і чагарників на

земельних лісових ділянках, що передані у власність або надані в користування

без права вирубування, питання про вирубування дерев і чагарників та порядок

використання заготовленої при цьому деревини вирішується органом,  який прийняв рішення про  передачу 

у  власність  або надання в користування земельної ділянки.

Рішення про вирубування дерев і чагарників приймається за погодженням з органом

виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища  Автономної Республіки Крим, територіальними

органами центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього

природного середовища.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідні дозвільні документи

у відповідача відсутні.

Крім того, як вбачається з довідки Юрівської сільської ради

Любарського району Житомирської області (а.с. 5), дерева, які вирубані у захисних

лісонасадженнях, розташовані на землях запасу Юрівської сільської ради за

межами с. Юрівка, даною земельною ділянкою користується відповідач для

обслуговування тракторного парку без правовстановлюючих документів (договору

оренди).

Отже, внаслідок порубки відповідачем 74-х дерев у захисних

лісонасадженнях навколо тракторного парку не землях запасу Юрівської сільської

ради Любарського району за межами населеного пункту була заподіяна шкода

державі в розмірі 25869,75грн., що підтверджується розрахунком позивача (а.с.

6).

Заподіяна шкода розрахована позивачем відповідно до додатку № 9

Постанови Кабінету Міністрів України за № 1464 від 05.12.1996р. "Про такси

для обчислення шкоди, заподіяної лісовому господарству" (чинній на момент

здійснення розрахунку).

12.03.2008р. позивач направив відповідачу вимогу (претензію) від

12.03.2008р. за № 21-2/10 (поштове повідомлення №334378) (а.с. 8,11)) про  сплату шкоди в сумі 25869,75 грн., яка була

залишена відповідачем без відповіді та задоволення.

Відповідно до ч. 1 та п. 1 ч. 2 ст. 105 Лісового кодексу України,

порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну,

цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідальність за порушення лісового 

законодавства  несуть особи, винні

у незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев і чагарників.

Згідно ч. 4 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього

природного середовища", підприємства, установи, організації та громадяни

зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення

законодавства про охорону навколишнього 

природного  середовища, в порядку

та розмірах, встановлених законодавством України.

Відповідно до п.п. 3,6 ч. 1 ст. 153 Господарського кодексу

України, суб'єкт господарювання, здійснюючи господарську діяльність,

зобов'язаний: здійснювати заходи щодо своєчасного відтворення і запобігання

виснаженню природних ресурсів, не допускати зниження їх якості у процесі

господарювання; відшкодовувати збитки, завдані ним власникам або первинним

користувачам природних ресурсів.

Згідно ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна  довести 

ті  обставини,  на 

які  вона посилається як на

підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідач позов не оспорив, доказів сплати суми штрафу суду не

надав.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги

обгрунтованими, заявленими у відповідності до чинного законодавства та такими,

що підлягають задоволенню в повному обсязі на суму 25869,75 грн. шкоди.

Судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82,84,85 ГПК України, господарський суд,

     

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою

відповідальністю "Юрівське", с. Юрівка Любарського району,

ідентифікаційний код 03744818:

- в дохід спеціального фонду державного бюджету Юрівської

сільської ради Любарського району р/р. 33115331700336 ГУДКУ в Житомирській

області, МФО 811039, ЗКПО 22062504, код платежу 24062100 - 25869,75 грн. шкоди;

- в дохід державного бюджету України - 258,70 грн. державного мита;

- на користь ДП "Судовий інформаційний центр" (п/р

26002014180001 у ВАТ "Банк Універсальний" м.Львів, МФО 325707, код

ЄДРПОУ 30045370) - 118,00 грн. на інформаційно-технічне забезпечення судового

процесу.

 

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення

десятиденного строку з дня його прийняття.  

 

Суддя

Костриця О.О.

 

 

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення02.09.2008
Оприлюднено03.12.2008
Номер документу2422710
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/600

Ухвала від 02.04.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Рішення від 02.09.2008

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Рішення від 05.04.2007

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Іваницький О.Т.

Ухвала від 11.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

Ухвала від 11.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

Рішення від 02.10.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

Ухвала від 21.08.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні