Постанова
від 25.05.2012 по справі 1570/2634/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/2634/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Іванова Е.А.

секретар Чиженко А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Комунальної установи «Міська дитяча поліклініка №3»про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»звернулася до суду з позовом до комунальної установи «Міська дитяча поліклініка № 3»про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за порушення законодавства про електроенергетику на КУ «Міська дитяча поліклініка № 3»накладено штраф у сумі 5100, що було оформлено постановою від 28.02.2012 року. Відповідно до Закону України «Про електроенергетику» суми штрафів, що накладаються органами державного нагляду та Національною комісією регулювання електроенергетики України перераховуються до Державного бюджету України. Згідно з п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У зв'язку з тим, що до теперішнього часу штраф у сумі 5100 грн. до Державного бюджету не сплачений, позивач звернувся до суду та просить задовольнити позовні вимоги та стягнути з відповідача суму штрафних санкцій.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, та надав заперечення проти позову у письмовому вигляді, які мотивовані тим, що з 28 пунктів припису від 31.08.2011 року невиконаними залишилися лише 4 пункти по незалежним від відповідача причинам. Відповідач в запереченнях проти позову зазначав, що по п. 13 Припису направлено запит в ЖКС «Порто-франківський», щодо надання акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, на разі відповіді з боку ЖКС «Порто-франківський»не надходило. По пункту 28 -замовлення проектної документації замість тої, що була виготовлена при вводі в експлуатацію КУ «ДМП № 3»у 1989 році і представлена контролюючому інспектору , потребує додаткових бюджетних витрат. Держбюджетом України в умовах гострого дефіциту бюджетних коштів фінансуються тільки лікувальні потреби та оплата комунальних послуг КУ «ДМП № 3». За таких обставин, відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Свідок по справі ОСОБА_1 суду пояснив, що працює державним інспектором з енергетичного нагляду Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго». Свідок пояснив, що 16.02.2012 року проводив перевірку виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: Припису від 31.08.2011 № 05/11-19-0677. В ході проведення перевірки було виявлено невиконання пунктів 13, 21, 26, 28 припису від 31.08.2011 року. По пункту 13 припису свідок пояснив, що Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності розмежовує відповідальність сторін електропостачання, оскільки в електропостачанні КУ «ДМП № 3»приймають участь три сторони: електропостачальник - ВАТ ЕК «Одесаобленерго»в особі Цетрального РЕМ, яке постачає електроенергію КУ «ДМП № 3»через потужності КП ЖСК «Порто - франківський»та на момент проведення перевірки акт розмежування балансової належності наданий не був. По пункту № 21 свідок пояснив, що захисне заземлення використовується для забезпечення безпеки персоналу, який знаходить на підприємстві та під час проведення перевірки перевіряючому також не було надано доказів виконання п. 21 припису. По 26 припису свідок пояснив, що під час проведення перевірки технічні паспорти на заземлюючі пристрої, що є в експлуатації відповідачем не надавалися. По пункту 28 припису щодо надання до інспекції Держенергонагляду в Одеській області затверджені проектну документацію з усіма змінами на електропостачання КУ «Дитяча міська поліклініка № 3»була надана лише пояснювальна записка, складена енергетиком та затверджена головним лікарем, а також була надана проектна документація, розроблена ще у радянські часи, проте з тих часів, як зазначив свідок, відбулись зміни, як вбачається з листа проекту за 1984 рік, у КУ «ДМП № 3»наявні прилади, які потребують навантаження 1 категорії на 10 кВ, але в наданому проекті вони відсутні.

Вислухавши пояснення представників позивача, відповідача, свідка, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно Указу Президента України „Про міністерство палива та енергетики України" від 14.04.2000р. №598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Національна енергетична компанія „Укренерго" Міністерства палива та енергетики України -державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, структурним підрозділом якої в Південному регіоні є відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Південному регіоні".

Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, посиленню впливу на суб'єктів електроенергетики та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання і споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок і теплових мереж.

Згідно п.2. Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N 1312 за порушення законодавства про електроенергетику на суб'єктів господарської діяльності накладаються штрафи за: ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно п. 10 вказаного Положення суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що 16.02.2012 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області проведено заходи державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичному об'єкті комунальна установа «Міська дитяча поліклініка № 3» на предмет перевірки виконання суб'єктами господарювання припису від 31.08.2011 року № 05/11-19-067 щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду.

За результатами вказаної перевірки був складений акт перевірки від 16.02.2012 року № 05/11-19-0002, яким встановлено не виконання пункту 13 Припису від 31.08.2011 року, а саме не надано до інспекції Держенергонагляду в Одеській області акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін по площадці по вул. Коблівська 14/16, КУ «Дитяча міська поліклініка № 3»та Центральним РЕМ ВАТ «ЕК Одесаобленерго»; пункту 21 Припису від 31.08.2011 року, а саме: розділити мережі робочого нуля та заземлення у ввідно-розподільчому щиті ВРЩ-1 (0,4 кВ) має місце використання робочого провідника у якості заземлювального, КУ «Дитяча міська поліклініка № 3», що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Коблівська 14/16; пункту 26 Припису від 31.08.2011 року, а саме оформити технічні паспорти на заземлюючі пристрої, що є в експлуатації КУ «ДМП № 3»; пункту 28 припису від 31.08.2011 року, а саме: представити до інспекції Держенергонагляду в Одеській області затверджені проектну документацію (креслення, пояснювальні записки, тощо) з усіма змінами на електропостачання КУ «Дитяча міська поліклініка № 3»(а.с.10).

З вищевказаним актом ознайомлена та отримала керівник КУ «ДМП №3»- головний лікар ОСОБА_2, про що свідчить її підпис у відповідній графі акту перевірки.

Проведенню перевірки 16 лютого 2012 року передував плановий захід, проведений Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області на предмет обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства соціально важливих споживачів електричної енергії (навчальні, дошкільні, лікувальні заклади та підприємства з експлуатації житлового фонду тощо) в осінньо -зимовий період та в умовах надзвичайних ситуацій, за результатами якого був складений акт № 05/11-19-0677, у якому викладені низка порушень вимог законодавства у сфері електроенергетики (а.с.14-18).

На підставі вказаного акту Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області був винесений припис № 05/11-19-0677 від 31.08.2011 року, яким КУ «ДМП №3»приписано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства, які зазначені у акті перевірки. Вказаний припис був отриманий керівником КУ «ДМП № 3»31.08.2011 року, про що свідчить її підпис у відповідній графі припису (а.с.11-13).

За невиконання вимог п.п. 13,21,26,28 Припису від 31.08.2011 року, на підставі акту перевірки від 16.02.2012 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області була винесена постанова про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику № 05/10-01-0002 від 28.02.2012 року, згідно якої на відповідача накладений штраф у розмірі 5100 грн. (а.с.7). Вказана постанова була спрямована на адресу відповідача поштою та отримана відповідачем 20.03.2012 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.9).

До теперішнього часу постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду не виконана, сума штрафу відповідачем не сплачена, зокрема доказів про сплату штрафу суду надано не було та постанова про накладення штрафу не скасовувалась.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.

Згідно до ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 4 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»встановлено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Судом встановлено, що відповідач не виконав п 13 припису від 31.08.2011 року, а саме: не надав до інспекції Держенергонагляду в Одеській області акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін по площадці по вул. Коблівська 14/16, КУ «ДМП № 3»та Центральним РЕМ ВАТ «ЕК Одесаобленерго».

В матеріалах справи міститься акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін № 381 нЦ від 06.11.2003 року, проте даний акт стосується КУ «ДМП № 3», що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська 11.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 р. N 258 у кожного споживача повинна бути така технічна документація, зокрема, акти розмежування електричних мереж за балансовою належністю та експлуатаційною відповідальністю між споживачем і електропередавальною організацією.

Як зазначив представник позивача на момент проведення перевірки відповідачем не надано перевіряючим акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін по площадці по вул. Коблівській 14/16.

Вказана обставина не заперечується представником відповідача.

Відсутність вказаного акту та невиконання вимог п. 13 Припису від 31.08.2011 року свідчить також письмова інформація про усунення порушень та виконання заходів згідно припису Держенергонагляду від 31.08.2011 року, яка отримана позивачем 17.10.2011 року та у якій зазначено, що акт розмежування балансової належності відсутній.

Суд не приймає до уваги твердження представника відповідача щодо не виконання п. 13 припису на підставі того, що КУ «ДМП № 3»направляла запити на отримання вказаного акту як до КП ЖКС «Порто-Франківський»так і до Центрального РЕМ ВАТ «ЕК Одесаобленерго», але жодної відповіді від них з цього приводу не надходило, з огляду на наступне.

Як вбачається з припису від 31.08.2011 року план заходів щодо його виконання КУ «ДМП №3»повинна була надати до 12.09.2011 року, відтак запити до КП ЖКС «Порто-Франківський»та до Центрального РЕМ ВАТ «ЕК Одесаобленерго»надавалися 22.03.2012 року та 24.04.2012 року, тобто вже після застосування штрафу.

Доказів того, що у період з дня винесення припису до 12.09.2011 року вживалися будь-які заходи щодо виконання п. 13 Припису від 31.08.2011 року та отримання акті балансової належності суду не надано.

Актом від 16.02.2012 року також встановлено невиконання п. 21 припису від 31.08.2011 року, а саме не розділена мережа робочого нуля та заземлення у ввідно-розподільчому щиті ВРЩ-1 (0,4 кВ) має місце використання робочого провідника у якості заземлювального, КУ «Дитяча міська поліклініка № 3», що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Коблівська 14/16, що є порушенням п. 1.7.60 Правил улаштування електроустановок.

Як вбачається з пояснень свідка, який проводив перевірку на об'єктах КУ «ДМП № 3», на час проведення перевірки доказів виконання вимог п. 21 припису від 31.08.2011 року на надано.

Представник КУ «ДМП № 3»підтвердила пояснення свідка та визнала позов в цій частини та пояснила, що докази, підтверджуючих виконання п. 21 припису від 31.08.2011 року відсутні.

Що стосується п. 26 припису від 31.08.2011 року щодо оформлення технічних паспортів на заземлюючі пристрої, що є в експлуатації по КУ «ДМП № 3», то слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 6.7.4. п. 6.7 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 р. N 258 на кожен заземлювальний пристрій, що є в експлуатації, повинен бути паспорт, який містить: дату введення в експлуатацію; виконавчу схему заземлення; основні технічні характеристики; дані про результати перевірок стану пристрою; відомість оглядів і виявлених дефектів; характер ремонтів і змін, унесених у цей пристрій.

В матеріалах справи містяться технічні паспорти на заземлюючі пристрої, що розташовані на об'єктах КУ «ДМП № 3»по вул. Єврейській 11 та по вул. Коблівській 14/16. Проте технічний паспорт на заземлюючий пристрій на об'єкті, що розташований на Коблівській був складений 20 лютого 2012 року, тобто вже після проведення перевірки та складання акту від 16.02.2012 року та крім того вказаний паспорт, як зазначила представник відповідача до Держенергонагляду не надавася. Крім того, вказані технічні паспорти не відповідають вимогам п.п. 6.7.4. п. 6.7 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 р. N 258, а саме в них відсутні дані про результати перевірок стану пристрою

Отже суд приходить до висновку, що вимоги п. 26 Припису від 31.08.2011 року також не виконані.

Що стосується виконання п. 28 Припису від 31.08.2011 року, а саме щодо надання до інспекції Держенергонагляду в Одеській області затвердженої проектної документації (креслення, пояснювальні записки, тощо) з усіма змінами на електропостачання КУ «Дитяча міська поліклініка № 3», то слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 р. N 258 у кожного споживача повинна бути така технічна документація, зокрема, затверджена проектна документація (креслення, пояснювальні записки тощо) з усіма змінами.

Щодо виконання п. 28 Припису від 31.08.2011 року, представник відповідача зазначила, що в КУ «ДМП № 3»є проектна документація, але станом на 1989 рік, та після 1989 року ніяких переобладнань у КУ «ДМП № 3»не проводилось.

Як вбачається з пояснень свідка щодо виконання цього пункту припису, то КУ «ДМП №3»на перевірку була надана лише пояснювальна записка енергетика та технічна документація станом на 1989 рік, проте вказана технічна документація застаріла та не відповідає змінам у електрообладнанні КУ «ДМП № 3», що відбулися з 1989 року.

Як зазначила представник відповідача, КУ «ДМП №3»були проведені переговори з організацією, яка має ліцензію на складання проектної документації, проте ці переговори були проведені вже після проведення перевірки та складання акту та винесення постанови про накладення штрафу.

За таких обставин, суд приходить до висновку щодо невиконання відповідачем вимог п. 28 Припису від 31.08.2011 року.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відповідач дійсно не виконав вимоги пунктів 13, 21, 26 та 28 Припису від 31.08.2011 року та не усунув зазначені у цих пунктах припису недоліки.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи те, що представник відповідача визнала невиконання пунктів 13,21 Припису від 31.08.2011 року, доказів виконання п. 26 Припису суду надано не було, а щодо пункту 28 Припису, представник відповідача зазначила, що КУ «ДМП № 3»почала виготовляти технічну документацію вже після проведення перевірки та винесення постанови, а також враховуючи те, що постанова про накладення штрафу не оскаржувалась та не скасована, а також те, що на час розгляду справи доказів щодо сплати штрафу відповідачем до суду не надано, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, у зв'язку з чим підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.158-163КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Комунальної установи «Міська дитяча поліклініка №3» задовольнити.

Стягнути з Комунальної установи «Міська дитяча поліклініка №3» (місце знаходження: м. Одеса вул. Еврейська 11 код 02774674) 5100грн. штрафу на: Державний бюджет на р/р 31112106700007, банк одержувача ГУДКС в Одеській області, ЕДРПОУ 37607526, МФО 828011.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254 КАС України.

Апеляційну скаргу на постанову може бути подано протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова виготовлена у повному обсязі 25 травня 2012 року.

Суддя Е.А.Іванов

25 травня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2012
Оприлюднено28.05.2012
Номер документу24232209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/2634/2012

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 22.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 25.05.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні