cpg1251
Справа № 2а/1570/8534/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2012 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соколенко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Березівської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК»про стягнення податкового боргу у розмірі 12802 грн. 36 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «ЛІК»,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Березівської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК»про стягнення податкового боргу у розмірі 12802 грн. 36 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «ЛІК».
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК» наявна податкова заборгованість перед бюджетом в розмірі 12802 грн. 36 коп., яка виникла у зв'язку із несплатою самостійно визначених податкових зобов'язань зі сплати земельного податку. Вказана заборгованість на момент звернення до суду відповідачем не сплачена, що стало підставою для звернення до суду з вказаним позовом.
У судовому засіданні 19.04.2012 року судом здійснено заміну позивача -Березівську міжрайонну державну податкову інспекцію Одеської області на його правонаступника -Березівську міжрайонну державну податкову інспекцію Одеської області Державної податкової служби.
Представник позивача у судове засідання 16.05.2012 року не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, при цьому, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та 14.05.2012 року надав до суду додаткові докази по справі.
Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду був повідомлений за адресою , зазначеною в довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але, судова повістка повернута до суду, з поштовою відміткою «за закінченням терміну зберігання». Згідно ч. 4 ст. 33 КАС України, судова кореспонденція надсилається юридичним особам -за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, вважається, що воно вручене належним чином. Відповідно до ч.1 ст. 40 КАС України, особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою. Отже, як вбачається з викладеного відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, зважаючи на наявність в матеріалах справи заяви від позивача про розгляд справи за відсутності представника позивача, з урахуванням належного сповіщення відповідача про розгляд справи, враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи за відсутності сторін, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що 16.10.1996 року Іванівською районною державною адміністрацією Одеської області зареєстроване товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІК», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.4). ТОВ «ЛІК» взято на облік, як платник податків в органах державної податкової служби, що підтверджується довідкою від 01.02.2008 року № 270 (а.с.5).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має заборгованість зі сплати земельного податку у розмірі 12802 грн. 36 коп.
Згідно з вимогами пп. 3 п. 1 ст. 9 Законом України «Про систему оподаткування» (який діяв на момент виникнення заборгованості) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю»№ 2535-XII від 03.07.1992р. (надалі -Закон) (який діяв на момент виникнення заборгованості) використання землі в Україні є платним, плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Статтею 4 даного Закону передбачено, що розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власників землі та землекористувачів. Ставки земельного податку, порядок обчислення і сплати земельного податку не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім цього Закону.
Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар (стаття 5 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості).
Згідно відомостей про наявність документів на землю, які є додатком до податкового розрахунку земельного податку, позивачу належить земельна ділянка розміром 155000 м.кв. на підставі державного акту № 009286 від 25.04.1996 року.
Відповідно до ст.13 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Так, частиною 1 статті 14 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) встановлено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Відповідно до статті 15 даного Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Як вбачається з матеріалів справи, 29.01.2009 року відповідачем подано до Березівської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області податковий розрахунок земельного податку за № 379 разом із додатками, в якому відповідач самостійно визначив податкове зобов'язання зі сплати земельного податку за 2009 рік у розмірі 19337 грн. 80 коп. з помісячною сплатою за період з січня по листопад 2009 року у сумі 1611 грн. 48 коп. та за грудень 2009 року у розмірі 1611 грн. 52 коп.
Згідно з частиною 1 статті 17 Закону (який діяв на момент виникнення заборгованості) податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відповідно до пункту 8 частини 1 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування»(який діяв на момент виникнення заборгованості) відноситься до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).
Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) встановлюється Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості).
Так, відповідно до пункту 5.1. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Отже, визначення відповідачем в податковому розрахунку на 2009 рік земельного податку на загальну суму 19337 грн. 80 коп. свідчить про узгодженість даного податкового зобов'язання з дня подання відповідного розрахунку.
Відповідно до частини 1 підпункту 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до підпункту 5.4.1. пункту 5.4. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені строки, визнається сумою податкового боргу.
Відповідно до п. 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на момент виникнення заборгованості) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
З матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з несплатою відповідачем податкового боргу, позивачем направлена перша податкова вимога форми «Ю1»№ 1/52 від 01 липня 2009 року про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями в сумі 1521 грн. 96 коп. Вказана вимога була отримана відповідачем, про що свідчить підпис головного бухгалтера ТОВ «ЛІК»на корінці вимоги (а.с.8). Також, 31 липня 2009 року відповідачу направлена друга податкова вимога форми «Ю2»№ 2/72 про сплату податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями в сумі 3133 грн. 44 коп. Дана вимога була направлена відповідачу, проте не отримана останнім, про що свідчить довідка «Укрпошти»з поміткою «за закінченням терміну зберігання».
Як встановлено судом, у зв'язку з тим, що відповідачем було частково здійснено сплату боргу на суму 6534 грн. 44 коп. та враховуючи те, що у нього наявна переплата у розмірі 1 грн., сума заборгованості відповідача зі сплати земельного податку складає 12802 грн. 36 коп., що підтверджується обліковими картками платника станом на 31.12.2010 року, 31.12.2011 року, 14.05.2012 року та на 15.05.2012 року, які наявні в матеріалах справи.
Судом встановлено, що на момент розгляду справи, відповідачем у добровільному порядку сума вказаної заборгованості зі сплати земельного податку не погашена.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"(який діяв на момент винесення рішень та виникнення заборгованості), активи платників податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Відповідно до п.п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Відповідно до п.п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
З довідки про загальну інформацію щодо товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК»(а.с.6) вбачається, що відповідач має відкриті рахунки в установах банків: у у АТ «Імексбанк»МФО 328384, номер рахунку 26004025657001; у АТ «УкрСиббанк»МФО 351005, номер рахунку 26007137246201; у АТ «УкрСиббанк»МФО 351005, номер рахунку 26008137246200 .
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене, враховуючи, що відповідачем не погашений податковий борг за самостійно визначеними податковими зобов'язаннями, суд вважає, що позовні вимоги Березівської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК»про стягнення податкового боргу у розмірі 12802 грн. 36 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «ЛІК» є обґрунтованими та законними, у зв'язку з чим підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 128, 158 -163,167,254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Березівської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК» про стягнення податкового боргу у розмірі 12802 грн. 36 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ «ЛІК» - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК»(ідентифікаційний код 13922818) податковий борг у розмірі 12802 грн. 36 коп. (дванадцять тисяч вісімсот дві гривні 36 копійок) , на розрахунковий рахунок № 37310010000666 УДКСУ в Березівському районі Одеської області, МФО 828011, стягувач: Березівська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області Державної податкової служби, код ЄДРПОУ 20985720, шляхом стягнення коштів платника податків з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника: у АТ «Імексбанк»МФО 328384, номер рахунку 26004025657001; у АТ «УкрСиббанк»МФО 351005, номер рахунку 26007137246201; у АТ «УкрСиббанк»МФО 351005, номер рахунку 26008137246200.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя О.М. Соколенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2012 |
Оприлюднено | 28.05.2012 |
Номер документу | 24232260 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Соколенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні