ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"14" травня 2012 р.Справа № 5017/633/2012
до відповідача Приватного підприємства "БАРЖУР"
про стягнення 422,4грн.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Представники
від прокурора: Доброжан Н.І., діюча на підставі посвідчення №69 від 19.06.09р.;
від Одеської міської ради: не з'явилися;
від позивача: ОСОБА_3, діючий на підставі довіреності від 03.01.12р.;
від КП "ОДЕСРЕКЛАМА": Барабаш В.Г., директор.
В судовому засіданні 11.05.2012р. у справі оголошено перерву до 14.05.2012р. до 14год.30хв., в порядку ст.77 Господарського процесуального кодексу України.
СУТЬ СПОРУ: Прокурор Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради, Комунального підприємства "ОДЕСРЕКЛАМА", звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Приватного підприємства „БАРЖУР" про стягнення завданих збитків у вигляді упущеної вигоди за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у сумі 4082,80грн., витрат за демонтаж рекламних конструкцій згідно акту демонтажу №1225 від 29.11.2011р. у сумі 422,40грн.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 02.03.12р. позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі №5017/633/2012.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.04.12р., за клопотанням позивача, строк розгляду справи №5017/633/2012 продовжено на п'ятнадцять днів.
В судовому засіданні 14.05.2012р. представник прокурора надав суду уточнення позовної заяви вих№120-Н від 10.05.2012р. (вх№14559/2012), згідно якого просить стягнути з відповідача витрати за демонтаж рекламної конструкції згідно акту демонтажу №1225 від 29.11.2011р. у сумі 422,40грн., оскільки під час розгляду справи було встановлено, що об'єкт за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська, 74 знаходиться у приватній власності ПП „БАРЖУР".
Представник прокурора уточнений позов підтримує, наполягає на його задоволенні.
Позивач Одеська міська рада, належним чином повідомлений про дату та час судових засідань згідно наявних в матеріалах справи поштових повідомлень, в судові засідання не з'явився, відзив на позов та витребувані судом документи не надав.
Позивач КП "ОДЕСРЕКЛАМА" Одеської міської ради уточнену позовну заяву прокурора Малиновського району міста Одеси підтримує повністю.
Відповідач проти позову заперечує з підстав, викладених у відзиві (вх№13352/2012 від 03.05.2012р.).
Розглянувши матеріали справи, суд встановив .
Згідно п.1.1, 1.2 статуту комунального підприємства „ОДЕСРЕКЛАМА" Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 14.04.2010р. №5685-V „Про реорганізацію Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами при управлінні архітектури та містобудування виконавчого комітету Одеської міської ради", комунальне підприємство „ОДЕСРЕКЛАМА" Одеської міської ради створено шляхом перетворення комунальної установи „Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами при управлінні архітектури та містобудування виконавчого комітету Одеської міської ради та є повним правонаступником прав та обов'язків останнього.
Актом перевірки додержання правил розміщення зовнішньої реклами від 07.06.2011р. №001432, складеним інспектором КП „ОДЕСРЕКЛАМА", зафіксовано порушення відповідачем вимог „Правил розміщення зовнішньої реклами" при розташуванні реклами за адресою: м.Одеса, вул. Рішельєвська, 74 у вигляді: 1) лайт-боксу розміром 1мх1,5мх1 стор. кількістю 2шт.; 2) щита на фасаді розміром 2мх0,7мх1 стор., а саме розташування реклами без дозволу.
Приписом про усунення порушень від 07.06.2011р. №001432 зобов'язано ПП "БАРЖУР" у строк до 10.06.2011р. усунути вказане порушення шляхом демонтажу самовільно встановленої конструкції.
Згідно акту проведення демонтажу від 29.11.2011р. №1225, на підставі акта перевірки та припису про усунення порушень від 07.06.2011р. №001432, було демонтовано щит на фасаді та лайт-бокс за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська,74. Витрати на демонтаж склали 422,40грн.
З урахуванням викладеного, прокурор Малиновського району міста Одеси згідно поданого уточнення позовної заяви просить стягнути з відповідача витрати за демонтаж рекламної конструкції згідно акту демонтажу №1225 від 29.11.2011р. у сумі 422,40грн.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників прокурора та сторін, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до абз.5 ст.1 Закону України „Про рекламу" від 03.07.1996 р. (із змінами та доп.) зовнішня реклама -це реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Аналогічна за змістом норма міститься у п.3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003р. за №2067, відповідно до якого зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.
Згідно із ч.1 ст.16 цього ж Закону розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Статтею 26 Закону України "Про рекламу" встановлено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважені органи виконавчої влади. Розповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого законодавства про рекламу, порядку розповсюдження та розміщення реклами, несуть відповідальність, передбачену законодавством (п.3 ст.27 Закону).
Пунктом 5 ч.1 ст.16 Закону України „Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005р. встановлено, що на об'єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами.
Постановою Кабінету Міністрів України №2067 від 29.12.2003р. затверджені типові Правила розміщення зовнішньої реклами в населених пунктах та встановлено порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.
Пунктами 3, 24 цих Правил встановлено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами міських рад. Лише виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.
Крім того, п.п.46, 47 Правил визначено, що у разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами, уповноважена особа органу, який здійснює контроль за додержанням цих Правил, звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк. Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих правил, несе відповідальність згідно із законодавством.
Відповідно до п.п. 1, 3 ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.
Згідно зі ст.11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Частиною 2 ст.509 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Згідно з п.11.16. Правил розміщення зовнішньої реклами у місті Одесі, затверджених рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 22.04.2008р. № 434 у разі невиконання припису демонтаж рекламного засобу здійснюється робочим органом. Під час демонтажу рекламного засобу робочим органом складається акт проведення демонтажу рекламного засобу.
Пунктом 1.4 Правил встановлено, що робочий орган це Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами при управлінні архітектури та містобудування Одеської міської ради, який уповноважений Одеською міською радою регулювати діяльність пов'язану з розміщенням зовнішньої реклами у м. Одесі.
Пунктом 11.17. Правил передбачено, що витрати на проведення демонтажних робіт відшкодовуються власником рекламоносія, згідно з наданою калькуляцією.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно акту проведення демонтажу від 29.11.2011р. №1225, на підставі акта перевірки та припису про усунення порушень від 07.06.2011р. №001432, було демонтовано щит на фасаді та лайт-бокс за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська,74. Витрати на демонтаж склали 422,40грн.
Відповідно до розділу 4 Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі, у новій редакції, затверджених рішенням Виконкому Одеської міської ради від 22.04.2008р. за №434 зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та в порядку, встановленому виконавчим комітетом Одеської міської ради відповідно до цих Правил. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення рекламного засобу.
Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Статтею 32 Господарського процесуального кодексу України визначено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно зі ст.43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Оскільки Приватне підприємство "БАРЖУР" у добровільному порядку припис про усунення порушень шляхом самостійного демонтажу самовільно встановленого рекламного засобу до 10.06.2011р. виконаний не був, КП „ОДЕСРЕКЛАМА" Одеської міської ради було демонтовано самовільно встановлені рекламні засоби, про що складено акт №1225 від 29.11.2011р., розмір витрат на демонтаж становили 422,40грн.
Доказів спростовуючих викладене відповідачем суду не надано. Приймаючи до уваги зазначене, уточнені позовні вимоги про стягнення з відповідача витрат за демонтаж рекламної конструкції згідно акту демонтажу №1225 від 29.11.2011р. у сумі 422,40грн. підлягають задоволенню.
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача відповідно до ст.ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст.22, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства „БАРЖУР" (65023, м.Одеса, вул.Рішельєвська, 74, код ЄДРПОУ 01194682) на користь комунального підприємства „ОДЕСРЕКЛАМА" (код 25830211; 65026, м. Одеса, вул. Леха Качинського, 5; р/р26001129141 ОФ АКБ МТБ м.Іллічівськ, МФО 328168, код ЄДРПОУ 25830211) витрати за демонтаж рекламної конструкції у сумі 422(чотириста двадцять дві)грн.40коп.
3. Стягнути з Приватного підприємства „БАРЖУР" (65023, м.Одеса, вул.Рішельєвська, 74, код ЄДРПОУ 01194682) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, символ звітності 206) судовий збір у сумі 1609(одна тисяча шістсот дев'ять)грн.50коп.
Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку ст.85 ГПК України.
Накази видати у порядку ст.116 ГПК України.
Повний текст рішення складено 18.05.2012р.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2012 |
Оприлюднено | 30.05.2012 |
Номер документу | 24270180 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Фаєр Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні