Постанова
від 02.04.2012 по справі 0670/12185/11
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 0670/12185/11

категорія 8.2.6

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2012 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Токарева М.С.,

суддів - Капинос О.В., Чернової Г.В.,

при секретарі - Василюк Т.М.,

за участю представників позивача та відповідача

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Андрушівський маслосирзавод" до державної податкової інспекції у Андрушівському районі про скасування податкових повідомлень-рішень

встановив :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Андрушівський маслосирзавод" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до державної податкової інспекції у Андрушівському районі про скасування податкових повідомлень-рішень від 21.09.2011 р. № 0000212301, № 0000202301, та від 23.11.2011 р. № 0000302301, № 0000312301. В обґрунтування позову позивач зазначає, що державною податковою інспекцією в Андрушівському районі Житомирської області була проведена документальна виїзна позапланова перевірка товариства з обмеженою відповідальністю "Андрушівський маслосирзавод" щодо правомірності формування сум податкового кредиту за рахунок податкових накладних: №118 від 31.07.2011 року, одержаної від ТОВ "Баранівський молокозавод", код ЄДРПОУ 31318317 та №6 від 31.0.72011 року, одержаної від ТОВ "Сервіс Агро", код ЄДРПОУ 37113148. За наслідками перевірки відповідачем було складено акт від 12 вересня 2011 року № 277/23-01/30873067. На підставі висновків акту перевірки відповідач прийняв податкові повідомлення - рішення від 21.09.2011 р. № 0000212301, № 0000202301, якими позивачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 307255 грн., в тому числі за основним платежем в сумі 245804 грн., та штрафними (фінансовими) санкціями 61451 грн. За результатами розгляду скарг поданих позивачем в порядку адміністративного оскарження відповідачем було прийнято податкові повідомлення - рішення від 23.11.2011 р. № 0000302301, № 0000312301, якими позивачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями за загальну суму 61451 грн. Зазначені податкові повідомлення-рішення позивач вважає незаконними, оскільки при їх прийнятті відповідачем невірно було застосовано норми законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Представники позивача у судовому засіданні позов підтримали, просили його задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову, оскільки вважає, що податкові повідомлення-рішення винесено у відповідності до вимог чинного законодавства.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що державною податковою інспекцією в Андрушівському районі Житомирської області була проведена документальна виїзна позапланова перевірка товариства з обмеженою відповідальністю "Андрушівський маслосирзавод" щодо правомірності формування сум податкового кредиту за рахунок податкових накладних: №118 від 31.07.2011 року, одержаної від ТОВ "Баранівський молокозавод", код ЄДРПОУ 31318317 та №6 від 31.0.72011 року, одержаної від ТОВ "Сервіс Агро", код ЄДРПОУ 37113148. За наслідками перевірки відповідачем було складено акт від 12 вересня 2011 року № 277/23-01/30873067, яким було виявлено порушення п.201.10 ст. 201 ПК України, яке полягало у тому, що ТОВ"Андрушівський маслосирзавод" за період з 01.07.2011 року по 31.07.2011 року завищив податковий кредит на суму 110514,53 грн. по податковій накладній №118 від 31.07.2011 року, виписаній ТОВ "Баранівський молокозавод" та на суму 135290,05 грн. по податковій накладній №6 від 31.07.2011 року, виписаній ТОВ "Сервіс Агро". На підставі висновків акту перевірки відповідач прийняв податкові повідомлення - рішення від 21.09.2011 р. № 0000212301, № 0000202301, якими позивачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 307255 грн., в тому числі за основним платежем в сумі 245804 грн., та штрафними (фінансовими) санкціями 61451 грн.

В порядку адміністративного оскарження товариством з обмеженою відповідальністю "Андрушівський маслосирзавод" було подано скаргу на податкові повідомлення-рішення від 21 вересня 2011 року. За результатами розгляду первинних скарг Державною податковою адміністрацією у Житомирській області було винесено рішення від 18.11.2011 року №24310/М-С/25-009, яким було залишено без змін податкові повідомлення-рішення від 21 вересня 2011 року, крім того, було збільшено штрафні санкції на загальну суму 61451 грн.

Підставою для збільшення Державною податковою адміністрацією у Житомирській області ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" штрафних санкцій став той факт, що при прийнятті податкових повідомлень-рішень №0000212301 та №0000202301 від 21.09.2011 року державною податковою інспекцією у Андрушівському районі не було враховано результати попередньої планової виїзної перевірки ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 року валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 року. За наслідками якої було прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.04.2011 року № 0000092301/0, яким збільшено ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 83031 грн. за основним платежем.

Як зазначено в рішенні Державної податкової адміністрації у Житомирській області від 18.11.2011 року неврахування контролюючим органом результатів попередньої перевірки призвело до невірного визначення розміру штрафних санкцій, оскільки відповідно до п.123.1 ст. 123 ПК України при повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

На виконання рішення про розгляд первинних скарг державною податковою інспекцією у Андрушівському районі було прийнято податкові повідомлення - рішення від 23.11.2011 р. № 0000302301, № 0000312301, якими позивачу було визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями за загальну суму 61451 грн.

Як вбачається з матеріалів справи позивачем було укладено цивільно-правові договори з ТОВ "Баранівський молокозавод" та ТОВ "Сервіс Агро". При виконанні умов цих договорів позивачу було надано податкові накладні №118 від 31.07.2011 року, виписану ТОВ "Баранівський молокозавод" та податкову накладну №6 від 31.07.2011 року, виписану ТОВ "Сервіс Агро", які стали підставою для включення сплачених позивачем суд ПДВ до складу податкового кредиту.

При проведенні перевірки державною податковою інспекцією у Андрушівському районі ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" було виявлено, що зазначені податкові накладні не зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 201.10. ст.201 Податкового Кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до Державної податкової адміністрації України є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Зазначеною нормою Закону визначений чіткий порядок реєстрації податкових накладних. При отриманні податкової накладної покупцю зразу видно, чи зареєстрована накладна у ЄРПН. Зазначена відмітка ставиться у лівому кутку накладної форма якої зареєстрована наказом ДПА України.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 розділу 20 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року.

Пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у редакції Закону 3609-VI передбачено нарахування підвищеного до 50 відсотків штрафу в разі відповідно повторного протягом 1095 днів визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування.

Як зазначається в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 24.11.2011 р. N 2198/11/13-11 судам слід ураховувати, що передбачена пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України повторність може бути застосована лише до відносин, що мали місце на час дії цієї норми. Тому повторним для цілей застосування пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України є ті визначення податкових зобов'язань, які мали місце з 1 січня 2011 року. Визначення податкових зобов'язань, здійснені до вказаної дати, тобто до набрання чинності Податковим кодексом України, до уваги братися не повинні.

Також не повинні братися до уваги повторні визначення податкових зобов'язань, що були здійснені хоча і після 1 січня 2011 року, але за протиправні діяння, які мали місце до 1 січня 2011 року, тобто до набрання чинності Податковим кодексом України. Зазначене пояснюється тим, що підвищеної відповідальності за повторне вчинення того самого податкового правопорушення не було до набрання чинності Податковим кодексом України. Тому застосування повторності щодо діянь, вчинених до запровадження відповідних законодавчих норм (тобто до 1 січня 2011 року), незалежно від дати визначення відповідних податкових зобов'язань є зворотною дією, а тому, суперечить статті 58 Конституції України.

Враховуючи, що податкові накладні на підставі яких ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" включило сплачену суму ПДВ до складу податкового кредиту не зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, суд приходить до висновку, що позивач безпідставно включив сплачені суми ПДВ по податкових накладних №118 від 31.07.2011 року, виписаній ТОВ "Баранівський молокозавод" та податковій накладній №6 від 31.07.2011 року, виписаній ТОВ "Сервіс Агро" до складу податкового кредиту, оскільки факт реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язковою умовою для включення покупцем сум податку на додану вартість до податкового кредиту, а тому у задоволенні позовних вимог в частині скасування податкових повідомлень-рішень щодо донарахування податкового зобов'язання з податку на додану вартість слід відмовити.

Крім того, слід зазначити, що позивач невірно трактує ч.7 п. 202.1 ПК України, щодо право покупця звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Так, дійсно, звіряти дані це право покупця, але на думку колегії суддів, законодавець надає право, а не зобов"язує звіряти данні щодо правильності оформлення податкової накладної, а не реєстрацію в реєстрі Єдиних податкових накладних.

Що стосується позовних вимог стосовно правомірності застосування фінансових санкцій, суд вважає, що в цій частині позов підлягає задоволенню, у зв'язку з тим, що підставою для застосування штрафних санкцій у розмірі 50% суми нарахованого податкового зобов'язання стало повторне визначення контролюючим органом податкових зобов'язань протягом 1095 днів, однак суд вважає безпідставним посилання контролюючого органу на повторність визначення податкових зобов'язань протягом 1095 днів, оскільки попередні податкові зобов'язання було визначено контролюючим органом за результатами планової виїзної перевірки ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 року валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010 року по 31.12.2010 року.

Враховуючи правову позицію ВАС України викладену у інформаційному листі N 2198/11/13-11 від 24.11.2011 року, не повинні братися до уваги повторні визначення податкових зобов'язань, що були здійснені хоча і після 1 січня 2011 року, але за протиправні діяння, які мали місце до 1 січня 2011 року, тобто до набрання чинності Податковим кодексом України. Оскільки, попередні податкові зобов'язання ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" були донараховані контролюючим органом 15 квітня 2011 року, проте за протиправні діяння, які мали місце до 1 січня 2011 року, суд приходить до висновку, що державна податкова інспекція у Андрушівському районі безпідставно застосувала до позивача фінансову санкцію у розмірі 50% суми нарахованого податкового зобов'язання, а тому, податкові повідомлення-рішення в частині застосування до ТОВ "Андрушівський маслосирзавод" фінансових санкцій підлягають скасуванню.

Керуючись ст. ст.122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив :

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Андрушівський маслосирзавод" задовольнити частково.

Визнати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Андрушівському районі Житомирської області №№ 0000212301, 0000202301 від 21 вересня 2011 року та №№0000302301,0000312301 від 23 листопада 2011 року протиправними та скасувати їх в частині застосування фінансових санкцій в сумі 122902 грн.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя: М.С. Токарева

Судді: О.В. Капинос

Г.В. Чернова

Повний текст постанови виготовлено: 06 квітня 2012 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2012
Оприлюднено30.05.2012
Номер документу24285116
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/12185/11

Ухвала від 30.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Пасічник С.С.

Ухвала від 30.04.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Пасічник С.С.

Постанова від 02.10.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Пасічник С.С.

Постанова від 02.04.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні