ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Невського/Річна, 29/11, к. 203
РІШЕННЯ
Іменем України
22.05.2012Справа №5002-29/1053-2012
За позовом - Публічного акціонерного товариства «Крименерго» (95034, м. Сімферополь, вул. Київська, 74/6);
Про стягнення 4 609,54 грн.
Суддя О.І. Башилашвілі
Представники:
Від позивача - ОСОБА_2, представник, довіреність №010-Д від 03.01.2012 р, посвідчення;
Від відповідача - ОСОБА_3, представник, довіреність №13.1-01/03-121 від 18.05.2012.;
Суть спору: Публічне акціонерне товариство «Крименерго» звернулось до господарського суду АР Крим з позовом до відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Сакської міської ради про відшкодування збитків від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів в сумі 4 609,54 грн.
Крім того, позивач просить покласти судові витрати зі сплати судового збору на відповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ПАТ «Крименерго» в особі Сакського району електричних мереж, керуючись нормами Закону України «Про електроенергетику» та Правил користування електричною енергією, відповідно до укладених договорів про користування електричною енергією з січня 2009 року по березень 2012 року постачало споживачам електричну енергію зі знижкою суми її оплати у відповідності до ЗУ «Про міліцію» та ЗУ «Про пожежну безпеку».
Відповідно до ЗУ «Про електроенергетику» збитки енергопостачальників від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів відшкодовується за рахунок джерел, визначених законодавчими актами, які передбачають відповідні пільги.
Оскільки Управлінням праці та соціального захисту населення Сакської міської ради відшкодування за поставлену електроенергію пільговим категоріям споживачів відбувалося не в повному обсязі, за останнім утворилася заборгованість у розмірі 4 609,54 грн, що відповідачем не оспорюється але добровільно не погашається, що стало причиною звернення позивача до суду із позовом.
Ухвалою господарського суду АР Крим від 30 березня 2012 року позов Публічного акціонерного товариства «Крименерго» прийнято судом до розгляду, справу за порушеним провадженням призначено до слухання у судовому засіданні.
Присутній у судовому засіданні 22 травня 2012 року повноважний представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та наполягав на їх задоволенні.
Відповідач в судове засідання надав заперечення на позов з додатком, згідно з якими не оспорюючи суму боргу і період його виникнення, просить суд в задоволенні позовних вимог позивачеві відмовити.
Заперечення разом з додатком оглянуті судом у судовому засіданні та долучені до матеріалів справи.
Розгляд справи відкладався в порядку ст.77 Господарського процесуального кодексу України в межах строку, встановленого ст.69 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Правилами користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999. за № 1357 зокрема пунктом п.31 визначено, що споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитої електричної енергії, повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт.
Частинами 4,6 ст.22 ЗУ «Про міліцію» визначено, що працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-ти відсоткова знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива. За працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або за вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом.
Згідно частин 6,7 статті 22 ЗУ «Про пожежну безпеку», особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-ти відсоткова знижка плати за жилу площу, комунальні послуги, а також палива; за особами рядового та начальницького складу державної пожежної охорони, звільненими зі служби за віком, через хворобу або за вислугою років, зберігається право на пільги відповідно до даного Закону; при цьому обсяг спожитої електричної енергії, на який за вказаними Законами надається 50-ти відсоткова знижка в оплаті, не обмежується нормами, тобто знижка надається на весь обсяг спожитої електричної енергії.
Публічне акціонерне товариство «Крименерго» в особі Сакського району електричних мереж згідно Закону України «Про електроенергетику» № 575/97-ВР від 16.10.1997., Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999. за № 1357, з січня 2009 року по березень 2012 року постачало споживачам електричну енергію зі знижкою суми її оплати у відповідності до Закону України «Про міліцію» від 20.12.1990. № 565-ХІІ та Закону України «Про пожежну безпеку» від 17.12.1993. № 23745-ХП.
Факт надання послуг підтверджується наявними в матеріалах справи підписаними обома сторонами актами звірок взаємних розрахунків за вказаний період та не заперечується відповідачем ні у судовому засіданні ні у запереченнях на позов (а.с. 12-47).
Відповідно до ст.17 Закону України «Про електроенергетику», збитки енергопостачальників від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів відшкодовується за рахунок джерел, визначених законодавчими актами, які передбачають відповідні пільги.
Відповідач не провів відшкодування сум за поставлену позивачем електроенергію громадянам - пільговим категоріям споживачів у повному обсязі, посилаючись на Постанову Кабінету Міністрів України № 879 від 01.08.1996 року «Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати», якою встановлені норми користування житлово-комунальними послугами, у межах яких надаються встановлені діючим законодавством пільги з оплати житлово-комунальних послуг.
Нормами статей Закону України «Про міліцію» та Закону України «Про пожежну безпеку» передбачено, що фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією вказаних положень здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету. Видатки місцевих бюджетів фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України.
Згідно ст.39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» № 835-УІ від 26.12.2008 р., ст.38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» № 2154-VI від 27.04.2010 р., за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, надаються пільги звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції, рядового і начальницького складу державної пожежної охорони. Відповідно до ст. 15 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» № 2857- VI від 23.12.2010 р. обсяги міжбюджетних трансфертів з Державного бюджету України місцевим бюджетам затверджені Додатками № 6 та № 7 до цього Закону, та включають в себе надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії.
Постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2004 р. затверджено «Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету» (Порядок). Пунктом 2 даного Порядку встановлено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів: ведуть персоніфікований облік отримувачів за видами пільг, зокрема звільненим зі служби за віком, хворобою, за вислугою років працівникам міліції, рядового і начальницького складу державної пожежної охорони; здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги.
Пунктом 3 Порядку встановлено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.
Згідно пункту 5 порядку, головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісячно готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння рахунків за надані послуги з підприємством, що надають послуги.
Також, згідно до пункту 6 Порядку, у разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів направляють щомісячно до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомам місцевих рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми.
Як зазначалось вище, відповідачем відшкодування сум за поставлену позивачем електроенергію громадянам - пільговим категоріям споживачів, здійснювалось не у повному обсязі, у зв'язку з чим утворилась заборгованість за період з січня 2009 р. по березень 2012 р. у розмірі 4609,54 грн.
Акт звірки взаємних розрахунків від 20.03.2012., проведений сторонами за період з 01.01.2009. по 20.03.2012. свідчить про наявність заборгованості відповідача перед позивачем в розмірі 4609,54грн. (а.с. 10-11).
Статтею 32 ГПК України передбачено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до ч.2 статті 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
У порушення вимог статей 33,34 Господарського кодексу України відповідачем доказів належного виконання зобов'язань щодо відшкодування сум за поставлену електроенергію пільговим категоріям громадян суду не надано.
Постанова Кабінету Міністрів України № 879 від 01.08.1996 року «Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати», на яку посилається відповідач у запереченнях на позов, не передбачає виключень, томувказані у ній норми пільгового споживання житлово-комунальних послуг розповсюджуються на всі категорії громадян, які у відповідності з законодавством мають право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг.
На підставі Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» були внесені зміни до Закону України «Про міліцію», а саме: частина четверта ст.22 доповнена словами «працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка з оплати жилої площі, комунальних послуг, а також палива у межах норм, встановлених законодавством». Частина 6 ст.22 Закону України «Про пожежну безпеку» доповнена відповідним положенням: «особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка з оплати жилої площі, комунальних послуг, а також палива у межах норм, встановлених законодавством».
Слід зазначити, що відповідно до розділу III «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», розділ II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» діє з 1 січня 2008 року по 31 грудня 2008 року.
Таким чином, введення «середніх норм споживання» до деяких законодавчих актів діяло лише протягом 2008 бюджетного року.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року у справі за конституційним поданням Верховного Суду України про відповідність Конституції України (конституційності) окремих положень статті 65 розділу І, пунктів 61,62,63,66 розділу II, пункту 3 розділу III Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року № 107-УІ (107-17) (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., №№ 5-8, ст.78) та 101 народного депутата України про відповідність Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) положень статті 67 розділу І, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України" (107-17), визнано такими, що не відповідають Конституції України - є неконституційними, положення статті 67 розділу І, підпункти 1-6, 8-12 пункту 35, пункти 36-100 розділу II "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" та пункт 3 розділу III "Перехідні положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Згідно статті 150 Конституції України рішення Конституційного Суду України є обов'язковими до виконання на території України, остаточними та не можуть бути оскаржені.
Таким чином, Постанова Кабінету Міністрів України № 879 від 01.08.1996 р., якою встановлені норми користування житлово-комунальними послугами, у межах яких надаються встановлені законодавством пільги з оплати житлово-комунальних послуг і яка не передбачає виключень, носить роз'яснювальний характер. Однак у будь-якому випадку, положення ЗУ «Про міліцію», ЗУ «Про пожежну безпеку» відносно надання 50-відсоткової знижки з оплати житлової площі, комунальних послуг, а також палива з урахуванням середніх норм споживання діяли до 31.12 2008 року, а з 01.01.2009 року дані положення законів передбачають надання 50-відсоткової пільги пільговим категоріям громадян без будь-яких обмежень.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги ПАТ «Крименерго» про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Сакської міської ради відшкодування збитків від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів в сумі 4 609,54 грн. обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, визнані відповідачем стосовно заявлених суми та періоду, тому підлягають задоволенню.
Судові витрати зі сплати судового збору судом покладаються на відповідача в порядку статті 49 Господарського процесуального кодексу України.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Сакської міської ради на користь Публічного акціонерного товариства «Крименерго» 4609,54грн. заборгованості, 1609,50грн. судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 25.05.2012.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Башилашвілі О.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2012 |
Оприлюднено | 31.05.2012 |
Номер документу | 24303386 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Башилашвілі О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні