cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.03.2013 Справа №5002-26/ 1053-2012 За позовом Публічного акціонерного товариства «Крименерго»
до відповідача Управління праці та соціального захисту населення Сакської міської ради
про стягнення 4609,54 грн.
Суддя Медведчук О.Л.
Представники:
від позивача - Зенкова І.О., довіреність №710-Д від 26.12.2012, представник
від відповідача - не з'явився
Суть спору: Публічне акціонерне товариство «Крименерго» звернулось до господарського суду Автономної Республіки Крим з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Сакської міської ради про відшкодування збитків від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів в сумі 4 609,54 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ПАТ «Крименерго» в особі Сакського району електричних мереж, керуючись нормами Закону України «Про електроенергетику» та Правил користування електричною енергією, відповідно до укладених договорів про користування електричною енергією з січня 2009 року по березень 2012 року постачало споживачам електричну енергію зі знижкою суми її оплати у відповідності до Закону України «Про міліцію» та Закону України «Про пожежну безпеку» яку повинен відшкодовувати відповідач.
Відповідач у своїх запереченнях на позовну заяву просить суд у задоволені позову відмовити в повному обсязі у зв'язку з його необґрунтованістю, також просить суд розглянути справу за відсутності свого представника.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Правилами користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 за №1357, зокрема, пунктом п. 31 визначено, що споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитої електричної енергії, повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт.
Частинами 4, 6 ст. 22 Закону України «Про міліцію» визначено, що працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-ти відсоткова знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива. За працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або за вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом.
Згідно ч. 6, 7 ст. 22 Закону України «Про пожежну безпеку», особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-ти відсоткова знижка плати за жилу площу, комунальні послуги, а також палива; за особами рядового та начальницького складу державної пожежної охорони, звільненими зі служби за віком, через хворобу або за вислугою років, зберігається право на пільги відповідно до даного Закону; при цьому обсяг спожитої електричної енергії, на який за вказаними Законами надається 50-ти відсоткова знижка в оплаті, не обмежується нормами, тобто знижка надається на весь обсяг спожитої електричної енергії.
Публічне акціонерне товариство «Крименерго» в особі Сакського району електричних мереж згідно Закону України «Про електроенергетику», Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 за №1357, з січня 2009 року по березень 2012 року постачало споживачам електричну енергію зі знижкою суми її оплати у відповідності до Закону України «Про міліцію» та Закону України «Про пожежну безпеку».
Факт надання послуг підтверджується наявними в матеріалах справи підписаними обома сторонами актами звірок взаємних розрахунків за вказаний період та не заперечується відповідачем.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про електроенергетику», збитки енергопостачальників від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів відшкодовується за рахунок джерел, визначених законодавчими актами, які передбачають відповідні пільги.
Відповідач не провів відшкодування сум за поставлену позивачем електроенергію громадянам - пільговим категоріям споживачів у повному обсязі, посилаючись на Постанову Кабінету Міністрів України №879 від 01.08.1996 «Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати», якою встановлені норми користування житлово-комунальними послугами, у межах яких надаються встановлені діючим законодавством пільги з оплати житлово-комунальних послуг.
Нормами статей Закону України «Про міліцію» та Закону України «Про пожежну безпеку» передбачено, що фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією вказаних положень здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету. Видатки місцевих бюджетів фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України.
Згідно ст. 39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік», ст. 38 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, надаються пільги звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції, рядового і начальницького складу державної пожежної охорони. Відповідно до ст. 15 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» обсяги міжбюджетних трансфертів з Державного бюджету України місцевим бюджетам затверджені Додатками №6 та №7 до цього Закону, та включають в себе надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії.
Скасовуючи рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 22.05.2012 та постанову Севастопольського апеляційного господарського суду від 07.08.2012 у справі №5002-29/1053-2012, Вищий господарський суд України у своїй постанові від 14.01.2013 зазначив, що оскільки період, протягом якого утворилась спірна сума, включає і період з січня по березень 2012 року, то господарським судам слід було дослідити питання щодо порядку та розміру відшкодування вказаних пільг у 2012 році.
Згідно ч. 1 ст. 111-12 Господарського процесуального кодексу України, вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.
У додатку №3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2012 рік» до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» під кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 3511150 передбачена субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот у розмірі 7 388 300,00 грн.
Постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.2004 затверджено «Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету» (Порядок). Пунктом 2 даного Порядку встановлено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів: ведуть персоніфікований облік отримувачів за видами пільг, зокрема звільненим зі служби за віком, хворобою, за вислугою років працівникам міліції, рядового і начальницького складу державної пожежної охорони; здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги.
Пунктом 3 Порядку встановлено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.
Згідно пункту 5 порядку, головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісячно готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння рахунків за надані послуги з підприємством, що надають послуги.
Також, згідно до пункту 6 Порядку, у разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів направляють щомісячно до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомам місцевих рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми.
Як зазначалось вище, відповідачем відшкодування сум за поставлену позивачем електроенергію громадянам - пільговим категоріям споживачів, здійснювалось не у повному обсязі, у зв'язку з чим утворилась заборгованість за період з січня 2009 року по березень 2012 року у розмірі 4609,54 грн.
Акт звірки взаємних розрахунків від 20.03.2012, проведений сторонами за період з 01.01.2009 по 20.03.2012 свідчить про наявність заборгованості відповідача перед позивачем в розмірі 4609,54 грн.
Статтею 32 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до ч. 2 статті 34 Господарського процесуального кодексу України, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
У порушення вимог статей 33, 34 Господарського процесуального кодексу України, відповідачем доказів належного виконання зобов'язань щодо відшкодування сум за поставлену електроенергію пільговим категоріям громадян суду не надано.
Постанова Кабінету Міністрів України №879 від 01.08.1996 «Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати», на яку посилається відповідач у запереченнях на позов, не передбачає виключень, тому, вказані у ній норми пільгового споживання житлово-комунальних послуг розповсюджуються на всі категорії громадян, які у відповідності з законодавством мають право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг.
На підставі Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» були внесені зміни до Закону України «Про міліцію», а саме: частина четверта ст. 22 доповнена словами «працівникам міліції та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка з оплати жилої площі, комунальних послуг, а також палива у межах норм, встановлених законодавством». Частина 6 ст. 22 Закону України «Про пожежну безпеку» доповнена відповідним положенням: «особовому складу державної пожежної охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижка з оплати жилої площі, комунальних послуг, а також палива у межах норм, встановлених законодавством».
Слід зазначити, що відповідно до розділу III «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», розділ II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» діє з 1 січня 2008 року по 31 грудня 2008 року.
Таким чином, введення «середніх норм споживання» до деяких законодавчих актів діяло лише протягом 2008 бюджетного року.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 у справі за конституційним поданням Верховного Суду України про відповідність Конституції України (конституційності) окремих положень статті 65 розділу І, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3 розділуЗакону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 №107-УІ (107-17) (Відомості Верховної Ради України, 2008 рік, №№5-8, ст. 78 та 101 народного депутата України про відповідність Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) положень статті 67 розділу І, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України» (107-17), визнано такими, що не відповідають Конституції України - є неконституційними, положення статті 67 розділу І, підпункти 1-6, 8-12 пункту 35, пункти 36-100 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» та пункт 3 розділу III «Перехідні положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
Згідно статті 150 Конституції України, рішення Конституційного Суду України є обов'язковими до виконання на території України, остаточними та не можуть бути оскаржені.
Таким чином, Постанова Кабінету Міністрів України №879 від 01.08.1996, якою встановлені норми користування житлово-комунальними послугами, у межах яких надаються встановлені законодавством пільги з оплати житлово-комунальних послуг і яка не передбачає виключень, носить роз'яснювальний характер. Однак у будь-якому випадку, положення Закону України «Про міліцію», Закону України «Про пожежну безпеку» відносно надання 50-відсоткової знижки з оплати житлової площі, комунальних послуг, а також палива з урахуванням середніх норм споживання діяли до 31.12 2008, а з 01.01.2009 дані положення законів передбачають надання 50-відсоткової пільги пільговим категоріям громадян без будь-яких обмежень.
Сума заборгованості в розмірі 4609,54 грн. відповідачем фактично не оспорюється, що підтверджується актом взаємних розрахунків, який підписано уповноваженими представниками позивача та відповідача, та скріплений печатками підприємств, від 20.03.2012.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Сакської міської ради відшкодування збитків від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів в сумі 4 609,54 грн. обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, визнані відповідачем стосовно заявлених суми та періоду, тому підлягають задоволенню.
У преамбулі статуту Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Крименерго» зазначено, що Публічне акціонерне товариство «Крименерго» перейменовано на Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Крименерго», у зв'язку з чим, суд вважає за необхідне змінити найменування позивача Публічне акціонерне товариство «Крименерго» на Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Крименерго».
Судовий збір суд відносить на відповідача згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення, повне рішення складено 22.03.2013.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Змінити найменування позивача Публічне акціонерне товариство «Крименерго» на Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Крименерго».
2. Позов задовольнити.
3. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Сакської районної державної адміністрації, м. Саки (96500, АР Крим, м. Саки, вул. Інтернаціональна, 4; р/р 35416015000711, р/р 35413030000711, р/р 35412008000711, р/р 35417036000711, р/р 35413028000648, р/р 35410011000711, МФО 824026, в УДК ГУ ДКУ в АР Крим, код ЄДРПОУ 03193896) на користь Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Крименерго» (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, 74/6; код ЄДРПОУ 00131400) 4609,54 грн. заборгованості та 1609,50 грн. судового збору.
4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя О.Л. Медведчук
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2013 |
Оприлюднено | 26.03.2013 |
Номер документу | 30140449 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
О.Л. Медведчук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні