22/171
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
14.08.2008 Справа №22/171
м. Полтава
за позовом Полтавського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, м. Полтава, вул.. Зигіна,1
до Приватного підприємства «Спецпром», 39800, Полтавська область, м. Комсомольск, вул.. Конституції, 40, кв. 63
про стягнення 9491,59 грн.
Суддя Іваницький О.Т.
Секретар судового засідання Пістряк М.С.
Представники:
від позивача: Фищук В.В., за дов. №04-1/1 від 08.01.2008р.
від відповідача: не з'явився (повідомлений належним чином)
Суть спору: Розглядається позов про стягнення 9491,59 грн., в тому числі: 9222,22 грн. - адміністративно-господарських санкцій та 269,37 грн. – пені за не забезпечення працевлаштування 1 інваліда у 2007р.
Ухвалою заступника голови господарського суду Полтавської області Білоусова С.М. від 12.08.2008р. склад суду в порядку статті 26 КАС України було змінено в зв'язку з відпусткою судді Георгієвського В.Д. і справу передано на розгляд судді Іваницькому О.Т.
Суддя Іваницький О.Т. прийняв справу до свого провадження і розглянув її по суті.
Відповідач у судове засідання представника не направив, надіслані на його адресу ухвала суду та позовна заява з додатками повернулись із відміткою поштового відділення про неможливість вручення зазначеної кореспонденції адресату в зв'язку з закінченням терміну зберігання рекомендованого листа.
Постанова оголошена у судовому засіданні після виходу суду з нарадчої кімнати.
Дослідивши і оцінивши матеріали справи та подані докази, заслухавши представника позивача, суд встановив, що згідно зі статтею 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ (із змінами і доповненнями, далі – Закон) для підприємств (об'єднань), установ і організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі – роботодавці) встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Роботодавці самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону, і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Відповідно до наданого відповідачем «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік» (форма №10-ПІ), середньооблікова кількість штатних працівників становить 9 осіб. Норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів складає 1 особа.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній частиною першою статті 19 Закону, вважається працевлаштування роботодавцем інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Фактично в 2007 році інваліди у відповідача не працювали.
Відповідно до статті 20 вказаного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Середньорічна заробітна плата на підприємстві відповідача у 2007 році склала 18444,44 грн., яка обчислюється згідно з Порядком сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою КМУ №70 від 31.01.2007р. та Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів», затвердженої наказом Мінпраці України 10.02.2007р. №42. Отже, половина середньорічної заробітної плати у 2007 році складала 9222,22 грн.
Позивач за незабезпечення відповідачем працевлаштування інвалідів у 2007 році в кількості 1 робочого місця нарахував йому штрафні санкції у розмірі 9222,22 грн. (розрахунок у позовній заяві).
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Позивач нарахував відповідачу пеню за період із 15.04.2008р. по 27.06.2008 р. в сумі 269,37 грн. (розрахунок у позовній заяві).
Позивач у відповідності до вимог статей 49-51,69-72, 76, 79 КАС України надав належні докази (у матеріалах справи), якими підтвердив наявність заборгованості відповідача зі сплати адміністративно-господарської санкції за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інвалідів у 2007 році в сумі 9222,22 грн. та 269,37 грн. – пені.
Після з'ясування всіх обставин та перевірки їх доказами головуючий у судовому засіданні надав можливість позивачу дати додаткові пояснення чи надати додаткові докази. Додаткові пояснення чи докази у позивача відсутні. Суд постановив ухвалу про закінчення з'ясування обставин у справі та перевірки їх доказами і перейшов до судових дебатів, в яких позивач підтримує свої вимоги та просить задовольнити позов. Після судових дебатів суд виходить до нарадчої кімнати, по виходу з якої оголосив постанову про задоволення позовних вимог, а саме: стягнення з відповідача заборгованості по сплаті адміністративно-господарської санкції за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інвалідів у 2007 році в сумі 9222,22 грн. та 269,37 грн. – пені.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі матеріалів справи та керуючись ст.ст. 2, 4-12, 23, 47-51, 56, 62-63, 69-71, 79, 86-87, 151-154, 158-163, 167 та п. 6 р. VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Спецпром», 39800, Полтавська область, м. Комсомольск, вул.. Конституції, 40, кв. 63 (р/р 26005117588980 банк «Фінанси і кредит» МФО 331564 ідентифікаційний код 31908776) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Полтава, вул. Зигіна, 1 (р/р 31214230700006 у ГУДКУ в Полтавській області, МФО 831019, отримувач УДК м. Комсомольськ) адміністративно-господарської санкції за не створення 1 робочого місця для працевлаштування інваліда у 2007 році в сумі 9222,22 грн. та 269,37 грн. – пені.
Після набрання цією постановою законної сили, у разі надходження від позивача заяви на видачу виконавчого листа, видати виконавчий лист.
Суддя Іваницький О.Т.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2008 |
Оприлюднено | 04.12.2008 |
Номер документу | 2430572 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні