ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22.06.10р. Справа № 22/171-10 за позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", м. Запоріжжя
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Відкритого акціонерного товариства "Металургійний комбінат "Азовсталь", м. Маріуполь
про стягнення 1 725 грн. 47 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1 - дов. № 18-20 від 15.03.10
Від відповідача-1: ОСОБА_2 - дов. № 416 від 01.01.10
ОСОБА_3 - дов. № 415 від 01.01.10
Від відповідача-2: не з'явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 1725 грн. 47 коп. шкоди від недостачі коксового горішку за залізничною накладною 52223646.
Перший відповідач проти позову заперечує, посилаючись на неправильне навантаження вантажу відправником.
Другий відповідач на день розгляду справи відзив не подав.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від другого відповідача у вагоні № 67196402 прибув вантаж за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 46150 кг.
За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі -Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами, актами загальної форми, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту загальної форми № 3393 станції Запоріжжя-Ліве від 15.03.10 щодо порушення маркування. виїмки, на тій же станції 16.03.10. складений комерційний акт АА № 016585/157, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу в вагоні виявилося на 1290 кг менше. У документі вказано: вагон в технічному відношенні справний, бездверний, люки зачинені, течії вантажу немає. У дійсності навантаження у вагоні "шапкою" вище рівня бортів на 30 см, вантаж маркований вапняним розчином, праворуч за рухом потягу порушено маркування, між 4, 5 - ми люками є виїмки довжиною 300 см шириною 120 см глибиною 50 см, над 6, 7 - ми люками довжиною 250 см шириною 140 см глибиною 50 см. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки маркований відправником вантаж прибув до одержувача з порушеним маркуванням, поглибленнями, відповідальність за недостачу вказаної в комерційних акті кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника з огляду на статтю 110 Статуту, в якій зазначено, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.
Слід зазначити, що у відповідності зі статтями 113, 114 Статуту залізниць України за нестачу прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, залізниця відшкодовує збитки, а саме за недостачу - у розмірі дійсної вартості недостачі. За положеннями статті 115 Статуту вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника , який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу. До справи додані доказі вартості спірного вантажу - 1799 грн. за тону сухої маси без ПДВ і залізничного тарифу, тому стягненню з залізниці підлягають 1 437 грн. 76 коп. шкоди, пропорційно судові витрати.
Керуючись статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 114, 115, 129 Статуту залізниць України, статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задоволено частково.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізницяВ» , м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів" м. Запоріжжя 1437 грн. 76 коп. основної суми, 84 грн. 99 коп. державного мита, 196 грн. 65 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті вимог і в позові до другого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 29.06.10.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51837606 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Лариса Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні