5020-2/445
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
справа № 5020-2/445
ПОСТАНОВА
і м е н е м У к р а ї н и
"04" листопада 2008 р. 15:00 м. Севастополь
Господарський суд міста Севастополя в складі:
судді Шевчук Н.Г.,
при секретарі: Міжуй Є.А.,
за участю:
представника Державної комісії з регулювання ринку фінансових послуг України –Мельник Ганни Володимирівни, довіреність № 13426/12 від 03.11.2008;
представника відповідач Кредитна спілка «Калита»–не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної комісії з регулювання ринку фінансових послуг України до Кредитної спілки „Калита” про припинення юридичної особи,
в с т а н о в и в:
Державна комісія з регулювання ринку фінансових послуг України звернулась до господарського суду міста Севастополя з позовною заявою до Кредитної спілки „Калита” про припинення юридичної особи.
Позов мотивовано тим, що відповідач використовує у своєму найменуванні термін «кредитна спілка», що не відповідає вимогам Закону України «Про кредитні спілки».
Ухвалою від 21.10.2008 відкрито провадження в адміністративній справі за позовною заявою Державної комісії з регулювання ринку фінансових послуг України та призначено ії до судового розгляду на 04.11.2008.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, вважає їх обґрунтованими та просить позов задовольнити.
Відповідач явку повноважних представників у судове засідання не забезпечив, письмові заперечення на позовну заяву не надав, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою, вказаною у позовній заяві та статуті кредитної спілки (пункт 3.3).
Оскільки відповідач був повідомлений про час і місце розгляду справи належним чином, то в порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу у відсутності відповідача за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України –це спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Відповідно до пункту 4 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України відповідно до покладених на неї завдань та у межах своєї компетенції здійснює згідно із законами України державне регулювання і нагляд за діяльністю кредитних спилок.
Відповідно до Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003 №41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2003 за №797/8118, створено Державний реєстр фінансових установ.
Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України виявлено порушення вимог чинного законодавства відповідачем, а саме порушення вимог пункту 3 Розділу ІХ Закону України „Про кредитні спілки” (далі-Закон) в частині не приведення у відповідність з цим Законом статутних та інших внутрішніх документів кредитних спілок, які зареєстровані до дня створення Державного реєстру, а саме: кредитна спілка не пройшла перереєстрацію в Уповноваженому органі протягом року з моменту створення Державного реєстру, тобто до 22.09.2004 року.
Таким чином, кредитна спілка „Калита” не пройшла реєстрації в установленому законом порядку та не отримала свідоцтва про реєстрацію її як фінансової установи.
Згідно статті 4 Закону України "Про кредитні спілки" підприємства, установи та організації не мають права використовувати у своїх найменуваннях термін "кредитна спілка" і не підлягають державній реєстрації під найменуваннями, які включають цей термін, якщо вони створені в іншому порядку, ніж це передбачено цим Законом.
Згідно частини першої статті 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Частиною другою статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” передбачені випадки коли припинення юридичної особи здійснюється на підставі рішення суду.
Відповідно до статті 9 Закону України "Про кредитні спілки" кредитна спілка припиняє діяльність шляхом її ліквідації за рішенням суду , в разі заняття діяльністю без відповідної ліцензії чи діяльністю, забороненою законом, в разі неплатоспроможності кредитної спілки, в інших випадках, передбачених законом, за поданням Уповноваженого органу, позовом членів або кредиторів кредитної спілки.
За таких обставинах, позовні вимоги, заявлені Державною комісією з регулювання ринку фінансових послуг України підлягають задоволенню, а юридична особа - кредитна спілка „Калита” підлягає припиненню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України №2747-ІV від 06.07.2005, суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Припинити юридичну особу - кредитну спілку „Калита” (99053, м. Севастополь, вул. Меншикова, 82, кв. 82, код у ЄДРПОУ 24037798).
3. Проведення заходів по підготовці документів для державної реєстрації припинення юридичної особи покласти на кредитну спілку „Калита”.
4. Надіслати копію постанови державному реєстратору Гагарінської районної державної адміністрації м. Севастополя після набрання постановою законної сили, для внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини п'ятої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Н.Г.Шевчук
10.11.2008
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2008 |
Оприлюднено | 04.12.2008 |
Номер документу | 2432660 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Шевчук Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні