30/139-08-2842
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" листопада 2008 р. Справа № 30/139-08-2842
Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Тофана В.М.,
суддів: Журавльова О.О., Михайлова М.В.,
(згідно з розпорядженням першого заступника голови суду від 07.11.2008 року №169 розгляд апеляційної скарги здійснюється даною судовою колегією)
при секретарі судового засідання Павленко Н.А.,
за участю представників сторін:
від позивача –не з'явився, належним чином повідомлений,
від відповідача –Голишева Т.В., за дов.,
від третьої особи - Кода Р.Г., керівник,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Балтської
міської ради, м. Балта
на рішення господарського суду Одеської області від 01 жовтня 2008 року
по справі №30/139-08-2842
за позовом Управління обласної ради з майнових відносин, м. Одеса
до Балтської міської ради, м. Балта
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору
на стороні позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю „Балтська друкарня'”
про визнання права власності
В судовому засіданні 11.11.2008 року оголошувалась перерва до 25.11.2008 року.
встановив:
Управління обласної ради з майнових відносин (далі-позивач), звернулось у місцевий господарський суд Одеської області з позовом до Балтської міської ради (далі-відповідач) про визнання права власності на цілісний майновий комплекс, який розташований за адресою: м. Балта, вул. Котовського, 252 за територіальними громадами сіл, селищ , міст в особі Одеської обласної ради.
Управління обласної ради з майнових відносин відповідно до Положення про управління, затвердженого рішенням обласної ради від 10 листопада 2006 року №109-У, з доповнення від 06 червня 2008 року, є структурним підрозділом обласної ради з правом самостійної юридичної особи та уповноважено виступати від імені та в інтересах обласної ради у суді, господарському, адміністративному та третейському судах, бути її представником. Основними завданнями управління є забезпечення ефективного використання та збереження майна спільної власності територіальних громад області, здійснення заходів щодо замовлення правовстановлюючої документації на зазначене майно тощо.
В ході розгляду справи позивач надав до суду уточнення позовних вимог, згідно яких просить суд визнати за територіальними громадами сіл, селищ , міст області в особі Одеської обласної ради право власності на вказаний цілісний майновий комплекс, який включає: основну будівлю піл літ. „А”, „а” загальною площею 601,9 кв.м, склади під літ. „Б”, „Ж” загальною площею 96,2 кв.м. вбиральню під літ. „В” загальною площею 5.1 кв.м, склад під літ. „Г” загальною площею 18,9 кв.м, ворота- 8,3 кв.м, хвіртку -1,9 кв.м та огорожу -17,8 кв.м.
Відповідач у відзиві проти позову заперечує посилаючись на те, що позовні вимоги є необґрунтованими.
Ухвалою суду першої інстанції від 23.07.2008р. до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) Балтська друкарня".
Рішенням місцевого господарського суду від 01.10.2008р. (суддя Рога Н.В.) позов задоволено з огляду на обґрунтованість позовних вимог.
Не погоджуючись з ухваленим рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить зазначене рішення суду скасувати і прийняти нове судове рішення, яким у позові відмовити, посилаючись па ті ж підстави, що і у відзиві на позов, у зв'язку з чим вважає, що рішення суду є необґрунтованим, оскільки, як вважає Апелянт, не відповідає наявним матеріалам справи.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач спростовує доводи відповідача, викладені в ній, вважаючи її безпідставною, оскільки з наведених відповідачем доводів в апеляційній скарзі випливає, що всі об'єкти на території міста Балти слід вважати власністю територіальної громади міста Балти, хоча відповідач не обґрунтував, чому не здійснював обов'язків власника щодо зазначеного об'єкту, а ці обов'язки здійснювала обласна рада.
Третя особа в особі її представника також не підтримує апеляційну скаргу.
Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши представників сторін та третьої особи, перевіривши юридичну оцінку встановлених судом першої інстанції фактичних обставин справи та їх повноту, правильність застосування норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається із матеріалів справи, і, зокрема, із акту від 17 січня 1980 року, складеного у м. Балта на підставі наказу від 16 січня 1980 року №9-А Управління у справах видавництва, поліграфії та книжної торгівлі (облполіграфвидавництво) Одеського обласного виконавчого комітету про передачу матеріальних цінностей Балтській районній друкарні при зміні директорів (а.с.141, т.І), супровідного листа Одеського облполіграфвидавництва від 10.07.1986р. про надіслання Балтській районній друкарні дозволу на її функціонування (а.с.142, т.І), контракту, укладеного в грудні 1996р. Одеським обласним комітетом у справах преси та інформації Одеської обласної ради про призначення па посаду директора Балтської районної друкарні Коди Р.Г. (а.с.143, т.І), акту передачі в комунальну власність Одеської області друкарень і управлінь по пресі, які були у підпорядкуванні Державного комітету України по пресі (а.с.144, т.І), Балтська районна друкарня була у обласному підпорядкуванні і передана по вказаному акту Державним комітетом України по пресі в комунальну власність Одеської області.
Крім того, ці документи та інші матеріали справи свідчать, що Балтська друкарня мала статус „районної”, а не „міської”, тому не могла належати до комунальної власності громади міста Балта, на чому наполягав відповідач у відзивах на позов і в апеляційній скарзі.
Рішенням виконавчого комітету Одеської обласної ради народних депутатів від 17.09.1991р. №323 „Про розмежування державного майна між власністю Обласної ради, міст обласного підпорядкування і районів області” був визначений перелік державного майна, що передається у власність обласної Ради народних депутатів, міст обласного підпорядкування і районів області, згідно додаткам №№1-3. Згідно додатку (переліку) до цього рішення у власність обласної Ради народних депутатів переходить обласне управління по пресі, включаючи районні та міські друкарні.
Це рішення від 17.09.1991р. №323 виконкому Одеської обласної ради було затверджено рішенням Одеської обласної ради народних депутатів від 25.11.1991р. №266-ХХІ „Про розмежування державного майна між власністю Обласної ради, міст обласного підпорядкування і районів області”, яке було прийнято на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991р. №311 „Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)”. Вказаним рішенням Одеської обласної ради затверджено перелік державного майна, що передається у власність обласної Ради народних депутатів, міст обласного підпорядкування і районів області, згідно додаткам №№1-3. У додатку №1 серед державного майна, що передається у власність обласної Ради народних депутатів значиться Обласне управління по пресі.
Як свідчать зазначені вище матеріали справи, в тому числі і рішення виконкому Одеської обласної ради від 17.09.1991р. №323 в обласне Управління по пресі включені районні та міські друкарні.
Як вбачається із матеріалів справи, ТОВ „Балтська друкарня” є орендарем цілісного майнового комплексу Балтської районної друкарні, який знаходиться за адресою м. Балта, вул. Котовського,252, залишкова балансова вартість якого складає 125000 грн., що підтверджується Договором оренди цілісного майнового комплексу, укладеним 31.08.2001р. між Управлінням обласної ради у справах майна та ТОВ „Балтська друкарня”.
За повідомленням Орендодавця (позивача) і Орендаря (3-ї особи) при укладенні договору оренди і написанні номера будинку, де розташований цілісний майновий комплекс ТОВ „Балтська друкарня", замість цифри „252” помилково був вказаний номер „262”, що не вплинуло на оренду цього майнового комплексу.
Також рішенням Одеської обласної ради від 17.07.1998р. №24-ХХ1ІІ „Про майно спільної власності територіальних громад, управління якими здійснює обласна рада” затверджено перелік об'єктів спільної власності територіальних громад, управління якими здійснює обласна рада, в тому числі тих, що раніше знаходились у власності обласної ради станом на 01.07.1998р. згідно з додатком, у п.6.2 якого вказані міські та районні друкарні, у тому числі у п/п 6.2.5 зазначена Балтська районна друкарня.
Рішенням Одеської обласної ради від 20.08.1999р. №104-ХХШ вказане вище рішення Одеської обласної ради від 17.07.1998р. № 24-ХХШ у зв'язку з внесеними в нього змінами і доповненнями викладено в новій редакції, яким затверджено перелік об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління якими здійснює обласна рада станом на 01.07.1999р. згідно з додатком, пунктом 6.2 якого передбачені міські та районні друкарні, у тому числі у п/п 6.2.6 вказана Балтська районна друкарня.
Рішенням Одеської обласної ради від 22.09.2006р. №73-У „Про майно спільної власності територіальних громад сіл. селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада” затверджено нову редакцію Переліку об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює обласна рада станом на 01.09.2006р. згідно з додатком 1. Під п.7.1.18. у даному додатку міститься: цілісний майновий комплекс Балтської районної друкарні (м. Балта, вул.Котовського,252).
Листом від 02.04.2007р. за №112 Балтська районна рада повідомила Управління Одеської обласної ради з майнових відносин, що вона не заперечує щодо включення цілісного майнового комплексу Балтської районної друкарні в перелік об'єктів спільної власності територіальних громад області, які підлягають приватизації, та запропонувала договір купівлі-продажу укласти саме з працівниками ТОВ „Балтська друкарня1".
Як зазначалось вище, Балтська районна друкарня мала статус „районної”, а не „міської” друкарні.
Рішенням Одеської обласної ради від 25.04.2007р. №257-У „Про внесення доповнень до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області, що підлягають приватизації" цілісний майновий комплекс Балтської районної друкарні включено до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад області, що підлягають приватизації.
Зазначені рішення є чинними.
Відповідно до п.10 розділу 5 прикінцевих та перехідних положень Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах , є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи.
Відповідно до ч.ч.3,4 ст.11 ЦК України цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономной республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Оскільки відповідач не визнавав право спільної власності територіальних громад області на вказаний цілісний майновий комплекс, управління яким здійснювала Одеська обласна рада, то позивач у відповідності зі ст. 392 Цивільного кодексу України пред'явив позов про визнання права власності, оскільки це право оспорюється іншою особою.
За таких обставин, вимога Одеської обласної ради щодо визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст області в особі Одеської обласної ради права власності на цілісний майновий комплекс, Балтської районної друкарні, який розташований за адресою: м. Балта, вул.Котовського,252, та включає: основну будівлю піл літ. „А”, „а” загальною площею 601,9 кв.м, склади під літ. „Б”, „Ж” загальною площею 96,2 кв.м, вбиральню під літ. „В” загальною площею 5.1 кв.м, склад під літ. загальною площею 18,9 кв.м, ворота- 8,3 кв.м, хвіртку -1,9 кв.м та огорожу -17,8 кв.м є обґрунтованою і законною.
Зазначені вище обставини свідчать про те, що доводи відповідача, викладені в апеляційній скарзі, не заслуговують на увагу.
Оскаржене рішення суду першої інстанції відповідає фактичним обставинам справи і чинному законодавству, а тому відсутні підстави для його скасування чи зміни.
Враховуючи викладене і керуючись ст.ст. 99, 101, 103-105
Господарського процесуального кодексу України,
апеляційний господарський суд, -
постановив:
Рішення господарського суду Одеської області від 01 жовтня 2008 року у справі №30/139-08-2842 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Головуючий суддя В.М.Тофан
Судді М.В.Михайлов
О.О.Журавльов
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2008 |
Оприлюднено | 04.12.2008 |
Номер документу | 2433333 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Тофан В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні