Постанова
від 23.05.2012 по справі 2а/1270/3551/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 травня 2012 року Справа № 2а/1270/3551/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Агевич К.В.,

при секретарі Чуванову А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства «ВВ-Плюс» до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про скасування наказу № 57 від 25.04.2012 року, -

ВСТАНОВИВ:

04 травня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов приватного підприємства «ВВ-Плюс» до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби (далі Первомайська ОДПІ, відповідач) про скасування наказу № 57 від 25.04.2012 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 25.04.2012 року представникам ПП "ВВ-ПЛЮС" Первомайською ОДПІ Луганської області було вручено наказ №57 від 25.04.2012 р. "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства "ВВ-ПЛЮС", код за ЄДРПОУ 35706585, з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за період з 01.08.11 по 31.01.12 по взаємовідносинах з ПП "Фарад", код за ЄДРПОУ 30126056"(далі - Наказ).

Згідно із Наказом перевірку розпочато 26.04.2012 року, термін перевірки встановлено 5 робочих днів.

Позивач вважає, що наказ № 120 видано з порушенням норм ст. 78.п. 78.1.1. Податкового Кодексу України, в якому зазначено порядок проведення документальних позапланових перевірок та їх підстави.

ПП «ВВ-Плюс» виконало вимогу Первомайської ОДПІ та надало відповідь:

· №147 від 23.12.2011 р. із наданням необхідних пояснень та доданням копій всіх відповідних документів, яку відповідач отримав 26.12.2011року на запит №/7/23-112 від 12.12.2011 року про надання інформації за серпень 2011 року.

· №15 від 10.02.2012 р. із наданням необхідних пояснень та доданням копій всіх відповідних документів, яку відповідач отримав 13.02.2012 року на запит №239/7/23-112 від 31.01.2012 року про надання інформації за вересень 2011 року.

Таким чином, Первомайська ОДПІ не мала вчиняти дії стосовно проведення позапланових невиїзних документальних перевірок, чим порушило п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити у задоволенні позову у зв'язку з його необґрунтованістю, підтримав доводи, викладені в письмових запереченнях проти позову, в яких зазначив, що невиїзна документальна перевірка Приватного підприємства «ВВ-Плюс» з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ПП «Фарад» була проведена у повній відповідності до вимог Податкового кодексу України, а саме: ст.ст. 78, 79, оскільки за наслідками перевірок інших платників податків було отримано податкову інформацію про факти, що свідчать про можливі порушення податкового законодавства. Вищезазначені статті ПК України прямо надають право органу податкової служби на проведення позапланової невиїзної перевірки.

Посилання позивача на те, що наказ про проведення перевірки винесено з порушення норм ПК України, чим порушено його права як платника податків, не відповідає дійсності. Надання відповідних матеріалів ПП «ВВ-Плюс» по взаємовідносинах з ПП «Фарад» на письмовий запит ДПІ не позбавляє ДПІ права на проведення перевірки, оскільки відповідно до отриманих матеріалів, встановлено факт порушення податкового законодавства по взаємовідносинам між позивачем та його контрагентом, що і стало підставою для проведення перевірки. Вже це надало підстави для витребування документів у ПП «ВВ-Плюс».

Платник податків має право оскаржити будь-яке рішення контролюючого органу, але тільки про нарахування грошового зобов'язання. Це прямо виписано у нормі спеціального закону про оподаткування, який поширювальному трактуванню не підлягає. У зв'язку з цим представник відповідача вважає, що оскарження організаційно-розпорядчих документів органу державної податкової служби, які пов'язані з виконанням службових обов'язків у відповідності з вимогами Податкового кодексу України не підлягає судовому розгляду, оскільки це не передбачено вказаним нормативним актом і є прямим втручанням в діяльність органу податкової служби.

Суд, вислухавши пояснення представників позивачів та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

Відповідно до Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС України у справах про оскарження рішень суб'єктів владних повноважень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що приватному підприємству «ВВ-Плюс» (далі - ПП «ВВ-Плюс») вручено Первомайською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області запит про надання інформації та її документального підтвердження (від 12.12.2011 року № 7/23-112), у відповідь на який ПП «ВВ-Плюс» повинно було надати протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту інформацію та її документальне підтвердження для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях результатів операцій по господарських відносинах із ПП «Фарад» код ЄДРПОУ 30126056 за серпень 2011 року (а.с. 9).

26.12.2011 року на адресу ДПІ у відповідь на запит від 12.12.2011 року № 7/23-112 позивачем було надано всі необхідні документи для підтвердження фінансово-господарських відносин з ПП «Фарад», що підтверджується відповідним штампом відповідача (а.с. 10).

На наступний запит №239/7/23-112 від 31.01.2012 року про надання інформації за вересень 2011 року позивачем надіслано відповідь №15 від 10.02.2012 року із наданням необхідних пояснень та доданням копій всіх відповідних документів, яку відповідач отримав 13.02.2012 року (а.с. 13, 14-15).

25.04.2012 року Первомайською ОДПІ видано наказ № 57 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «ВВ-Плюс» код за ЄДРПОУ 35706585», який разом із повідомленням від 25.04.2012 року № 32/22/35706585 про дату початку та місце проведення документальної позапланової невиїзної перевірки підприємства, вручено ПП «ВВ-Плюс» 25.04.2012 року (а.с. 7, 8).

Стаття 20 Податкового кодексу України визначає права органів державної податкової служби. Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 цієї статті органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначено ст. 78 ПК України.

Так, відповідно до п.п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Оскільки ПП «ВВ-Плюс» у встановлений Податковим кодексом України строк надало на адресу Первомайської ОДПІ Луганської області вичерпну відповідь на запит податкового органу необхідні документи для підтвердження фінансово-господарських відносин з ПП «Фарад», що підтверджується відповідним штампом відповідача, тому суд вважає, що податковий орган не мав законних підстав виносити наказ № 57 від 25.04.2012 року «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «ВВ-Плюс» код за ЄДРПОУ 35706585».

Також суд звертає увагу на те, що представник податкового органу у судовому засіданні повідомив, що позивачем на його запит було надано повні, вичерпні пояснення та підтверджуючі документи.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку стосовно того, що оскаржуваний наказ підлягає скасуванню.

Згідно ч. 3 ст. 94. Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного строку.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов приватного підприємства «ВВ-Плюс» до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби про скасування наказу № 57 від 25.04.2012 року задовольнити.

Скасувати наказ Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби № 57 від 25.04.2012 року «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «ВВ-Плюс» код за ЄДРПОУ 35706585».

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 28 травня 2012 року.

СуддяК.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2012
Оприлюднено01.06.2012
Номер документу24337438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/3551/2012

Ухвала від 09.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 01.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Ухвала від 09.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Постанова від 23.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 07.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні