Ухвала
від 17.05.2012 по справі 2а/2370/585/2012
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а/2370/585/2012 Головуючий у 1-й інстанції: Руденко А.В.

Суддя-доповідач: Желтобрюх І.Л.

У Х В А Л А

Іменем України

"17" травня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого-судді: Желтобрюх І.Л.,

суддів: Мамчура Я.С.,

Шостака О.О.,

за участю секретаря: Акуленко Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкаси на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 20 березня 2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Орлець»до Державної податкової інспекції у м. Черкаси про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Орлець»звернулося до Черкаського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Черкаси та просило визнати протиправною відмову у переході на спрощену систему оподаткування, викладену в листі від 01.02.2012р. №5640/15-3122, та зобов'язати відповідача видати свідоцтво платника єдиного податку .

Свої вимоги мотивувало тим, що відмова відповідача є безпідставною, оскільки відповідно до п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України, не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання-юридичні особи, які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, а не ювелірних виробів. Крім того, діяльність з видобутку, виробництва та реалізації дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння та виробництво і торгівля ювелірними виробами з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння мають різні коди видів господарської діяльності за КВЕД.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 20 березня 2012 року адміністративний позов задоволено повністю: визнано протиправною відмову відповідача у переході на спрощену систему оподаткування та зобов'язано відповідача видати Товариству з обмеженою відповідальністю «Орлець»свідоцтво платника єдиного податку.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з'явилися у судове засідання, вивчивши матеріали справи, дослідивши й проаналізувавши доводи апеляційної скарги і докази на їх підтвердження, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Орлець»зареєстроване як юридична особа за ідентифікаційним номером 21384625 та перебуває на обліку в ДПІ у м. Черкаси з 28.09.1994р. за №187.

23.01.2012р. ТОВ «Орлець»звернулось до ДПІ у м. Черкаси із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування з 01.01.2012р. за ставкою 5%.

Листом від 01.02.2012р. за №5640/15-3122 ДПІ в м. Черкаси відмовила позивачу в переході на спрощену систему оподаткування, пославшись на ту обставину, що юридичні особи-платники єдиного податку не мають право здійснювати виробництво та продаж ювелірних виробів. Відмову обґрунтувало положеннями п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України та п. 1 і п. 2 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання видобутку, виробництва та використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними».

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відмова Державної податкової інспекції у місті Черкаси у переході товариства з обмеженою відповідальністю «Орлець» на спрощену систему оподаткування є протиправною.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, та перевіряючи правильність встановлення обставин справи судом першої інстанції та його висновків, виходить з наступного.

Відповідно до п.291.2 ст.292 Податкового кодексу України, спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

За з п.291.3 вказаної статті юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Згідно з п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 вказаної статті не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення.

Таким чином, не можуть бути платниками єдиного податку юридичні особи чи фізичні особи -підприємці, видами діяльності яких є у відповідності до КВЕД ДК 009:2005 підкласу 13.20.0 -добування руд інших кольорових металів (видобуток дорогоцінних металів), 14.50.0 -інші галузі добувної промисловості, не віднесені до інших групувань (видобуток дорогоцінного каміння), 27.41.0 -діяльність щодо виробництва дорогоцінних металів.

За класифікацією видів економічної діяльності, ТОВ «Орлець»займається такими видами діяльності: 009:2005:36.22.0 -виробництво ювелірної продукції, 52.73.2 -ремонт ювелірних виробів, 52.48.2 -спеціалізований роздріб та торгівля годинниками та ювелірними виробами, 70.20.0 -здавання в оренду власного нерухомого майна.

Отже, судом першої інстанції правильно встановлено, що види діяльності позивача не є тотожними видам діяльності суб'єктів господарювання, які займаються видобутком, виробництвом, реалізацією дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення, які відповідно до п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст.292 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування немає.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкаси залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 20 березня 2012 року без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Желтобрюх І.Л.

Судді: Мамчур Я.С

Шостак О.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24366075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/585/2012

Ухвала від 02.03.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 23.02.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 20.03.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні