Постанова
від 17.05.2012 по справі 2а-6116/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 травня 2012 року 14:58 № 2а-6116/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Денисової О.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс»

до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі

Київської області

про визнання дій протиправними

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс»(надалі -позивач, ТОВ «Торгсервіс») звернулось до суду з позовом, в якому просить визнати незаконними дії Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області по проведенню зустрічної звірки з питань взаємовідносин із платниками податків за грудень 2011 року, що оформлена актом № 104/23-3/32903590 від 22.02.2012 р., визнати незаконними дії щодо визнання в Акті нікчемними правочинів укладених ТОВ «Торгсервіс», зобов'язати відкликати акт № 104/23-3/32903590 від 22.02.2012 р.

Позовні вимоги мотивовано тим, що дії ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області є протиправними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства України.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, посилаючись на законність та обґрунтованість своїх дій.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позову виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області було складено акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки з питань взаємовідносин із платниками податків за грудень 2011 року, що оформлена актом № 104/23-3/32903590 від 22.02.2012 р.

Перевіряючи дії відповідача по проведенню зустрічної звірки та складенню вказаного вище Акту, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок дій органів державної податкової служби України під час реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань, станом на момент виникнення спірних правовідносин був визначений Податковим кодексом України.

Згідно з п.п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Згідно з п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

В судовому засіданні представник відповідача вказав, що запит про надання інформації, який передує проведенню звірки був надісланий 31.01.2012р. та отриманий позивачем 10.02.2012 р., на підтвердження зазначеного надав повідомлення про вручення.

Суд звертає увагу, що інформаційний запит датований 16.02.2012 р., що не заперечується відповідачем, а отже він не міг бути направлений позивачу 31.01.2012 р.

Відповідачем також надано другий доказ відправлення інформаційного запиту - реєстр передачі листів та відправлень датований 22.02.2012р.

Якщо брати до уваги другий доказ відправлення інформаційного запиту та дату його відправлення 22.02.2012 р., то зустрічна звірка була проведена в день відправлення запиту, а отже у позивача не було можливості надати витребувану інформацію.

З аналізу Акту вбачається, що відповідачем при її складанні були використані податкова декларація з ПДВ за грудень 2011 року з додатками.

У висновках вказаного Акту відповідачем зазначено про порушення ТОВ «Торгсервіс»частинами 1, 3 та 5 ст. 203, статей 228 та 234 ЦК України в частині укладення правочину, який суперечить моральним засадам суспільства, а також порушує публічний порядок, спрямований на заволодіння майном держави, дохідної частини бюджету, тобто є нікчемним. Також, відповідачем зазначено про відсутність факту реального вчинення господарських операцій за грудень 2011 року.

Суд зазначає, що відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Як встановлено судом вище, відповідачем вчасно не було направлено позивачу запит, а отже не отримано потрібної інформації, та її документального підтвердження. З довідки про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що відповідачем під час складення вказаного акту не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання , оскільки такі документи у відповідача були відсутні.

В Акті викладені висновки з приводу обставин здійснення ТОВ «Торгсервіс»господарської діяльності, однак, як встановлено вище, зустрічна звірка фактично не відбулась.

Відповідно до п. 1 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

З аналізу викладених вище норм суд приходить до висновку про відсутність у податкового органу повноважень по здійсненню в рамках проведення зустрічних звірок контролю за додержанням податкового законодавства. Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 ПК України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Податкового кодексу України «Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби». В той час, як функція податкового щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Таким чином, викладені в Акті висновки суб'єкта владних повноважень про порушення позивачем вимог частинами 1, 3 та 5 ст. 203, статей 228 та 234 ЦК України зроблені з перевищенням компетенції органів державної податкової служби України.

Враховуючи викладене вище, суд зазначає, що відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.

Щодо зобов'язання податкової інспекції відкликати Акт суд зазначає, що податковим законодавством непередбачені такі дії, а отже позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, під час розгляду справи належних та допустимих в розумінні ст. 70 КАС України доказів на підтвердження правомірності вчинених дій податковий орган до суду не надав.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 8, 19 Конституції України, ст.ст. 20, 73 Податкового кодексу України, Постановою КМУ "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" від 27.12.2010р. № 1232, ст.ст. 11, 12, 51, 71, 72, 94, 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161, 162, ст. 163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс»задовольнити частково.

2. Визнати незаконними дії Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області пов'язані з проведенням зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс»з питань взаємовідносин із платниками податків за грудень 2011 року, що оформлена актом № № 104/23-3/32903590від 22.02.2012 р.

3. Визнати незаконними дії Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області щодо визнання в акті № № 104/23-3/32903590 від 22.02.2012 р. нікчемними право чинів , укладених Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгсервіс».

В іншій частині позовні вимоги залишити без задоволення.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Н.Г. Вєкуа

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -23.05.2012 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.05.2012
Оприлюднено05.06.2012
Номер документу24383755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6116/12/2670

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 17.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 07.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні