Постанова
від 19.04.2012 по справі 2а/1270/2543/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 квітня 2012 року Справа № 2а/1270/2543/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Коршикова С.К.,

при секретарі: Андріасяні Е.А.,

за участі сторін:

представника позивача : Велігура А.В.

представника відповідача: Шуст Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі у м. Луганську про визнання протиправним та скасування наказу № 66 від 04.01.2012, визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

27 березня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов зазначений адміністративний позов.

Позивач, обґрунтовуючи свої позовні вимоги, зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю „Луганськ-Інструмент" код ЄДРПОУ 33472858 зареєстровано в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 13821020000004199, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію від 29.04.05, видане Виконавчим комітетом Луганської міської ради. Позивача взято на податковий облік в органах державної податкової служби в Державній податковій інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську. Позивач вважає, що дії відповідача порушують права та інтереси позивача у сфері господарювання та оподаткування з огляду на наступне.

04.01.12 ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську на підставі наказу від 04.01.12 № 66 було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку підприємства щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11. Перевірку було проведено на підставі пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 та п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 79.1 ст.79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст. 77 та 78 уього Кодексу. Вказані норми ПК України містять вичерпний перелік підстав, при наявності яких, рішення про проведення перевірки буде вважатися таким, що законно прийнято за наявності підстав, зазначених в диспозиціях статтей 77 та 78 Податкового кодексу України. Стаття 78 ПК України визначає порядок проведення документальних позапланових перевірок, згідно якої така перевірка проводиться у разі наявності хоча б однієї з таких обставин, що визначені у пп. 78.1.1 - 78.1.13 ст. 78 ПК України. Згідно п. 78.1.1 вказаної статті ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Позивачем було отримано запит податкового органу та надано до ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську пояснення та всі документи, витребувані податковим органом. Підприємством було виконано вищезазначені вимоги п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України. Однак, ДПІ було видано наказ від 04.01.12 № 66 про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки позивачу у зв'язку із не наданням пояснень та підтверджуючих документів в повному обсязі. Відповідно норми ПК України - ст. 77 та ст. 78 не містять такої обставини для проведення документальної перевірки, як не надання в повному обсязі пояснень та їх документального підтвердження.

Позивач вважає, що посадовими особами ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську було грубо порушено права ТОВ „Луганськ - Інструмент" - відповідач не мав жодних належних підстав для видання та виконання наказу від 04.01.12. оскільки посилання податкового органу в зазначеному наказі на п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 та ст. 79 ПК України є безпідставними та незаконними.

12.01.12 посадовими особами відповідача було складено акт за № 96/23/33472858 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ - Інструмент". Висновками вказаного акту перевірки встановлено наступні порушення:

- п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, в результаті чого ТОВ „Луганськ - Інструмент" завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 288887,00 грн. (в т.ч. у квітні 2011 року на суму ПДВ 65624,00 грн., у травні 2011 року на суму ПДВ 106921,00 грн., у червні 2011 року на суму ПДВ 85471,00 грн., у липні 2011 року на суму ПДВ 28870,00 грн.);

- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, в результаті чого ТОВ „Луганськ - Інструмент" завищено податкові зобов'язання на загальну суму ПДВ 301382,00 грн. (в т.ч. у квітні 2011 року на суму ПДВ 78023,00 грн., у травні 2011 року на суму ПДВ 118084,00 грн., у червні 2011 року на суму ПДВ 63011,00 грн., у липні 2011 року на суму ПДВ 42266,00 грн.);

- п. 138.1, п. 138.2 ст. 138, п. 135.1, п. 135.2, п.135.4 ст. 135, п. 137.1 ст. 137 ПК України, в результаті чого ТОВ „Луганськ - Інструмент" завищено валові витрати на загальну суму 1434435,00 грн. (в т.ч. за ІІ квартал 2011 року у сумі 1290085,00 грн., за ІІ-ІІІ квартали 2011 року у сумі 144350,00 грн.);

- порушення п. 135.1 ст. 135, п. 137.1 ст. 137 ПК України, в результаті чого ТОВ „Луганськ - Інструмент" завищено валовий дохід на загальну суму 1434435,00 грн. (в т.ч. за ІІ квартал 2011 року у сумі 1295579,00 грн., за ІІ-ІІІ квартали 2011 року у сумі 211331,00 грн.).

Висновки акту перевірки грунтуються лише на припущеннях ДПІ та актах проведення перевірок контрагентів позивача іншими податковими органами. Ці припущення не можуть бути підставою для висновку про безпідставність формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, а також завищення підприємством валових витрат та валового доходу. В акті перевірки від 12.01.12 № 96/23/33472858 відсутні посилання на не відповідність первинних документів позивача, підтверджуючих господарські операції, вимогам Закону. Факти, викладені в акті перевірки від 12.01.12 № 96/23/33472858 не доводять умислу ТОВ „Луганськ - Інструмент" на порушення публічного порядку, а акт перевірки не містить взагалі посилання на те, в чому таке порушення полягає. Жодних податкових повідомлень рішень прийнятих за результатами проведеної перевірки на адресу підприємства не надходило та про прийняття таких рішень підприємству невідомо.

На думку позивача, ДПІ при проведенні перевірки не доведено факту невідповідності задекларованих наслідків господарської операції платника податків у податковому обліку фактичним обставинам. Висновки стосовно наявності порушення норм податкового законодавства та нікчемності угод є безпідставними та такими, що зроблені з перевищенням повноважень.

У зв'язку з чим, позивач просить визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську від 04.01.12 № 66 „Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент", код ЄДРПОУ 33472858, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11"; визнати дії Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську щодо проведеної документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" та складання акту від 12.01.12 за № 96/23/33472858 „Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент", код ЄДРПОУ 33472858, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11" - протиправними; зобов'язати Державну податкову інспекцію в Жовтневому районі у м. Луганську вилучити з АС „Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА" інформацію про результати перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент", оформлену актом від 12.01.12 № 96/23/33472858; зобов'язати Державну податкову інспекцію в Жовтневому районі у м. Луганську привести до відповідності дані обліку та особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" з даними, наведеними ним у наданих податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.04.11 по 31.07.11, та з податку на прибуток за ІІ-ІІІ квартали 2011 року.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду заперечення, вважає, що заявлені позивачем вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

До ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська електронною поштою від Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області надійшла наступна податкова інформація:

- електронним листом від 16.11.11 №38347/236-16Н акт від 11.11.11 № 1798/236-36917523 «Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Оріал» (код за ЄДРПОУ 36917481) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.02.20011 по 30.09.2011»;

- електронним листом від 15.11.11 №38284/231-03 акт від 11.11.11 № 1807/231/37156804 «Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Інтенція» (код за ЄДРПОУ 36917481) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.20011 по 30.09.2011»;

- електронним листом від 17.11.11 № 38467/231-02 акт від 14.11.11 № 1811/231- 36917481 «Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Ново - ком» (код за ЄДРПОУ 36917481) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.02.20011 по 30.09.2011»;

- електронним листом від 16.11.11 №38349/236-2 акт від від 14.11.11 № 1812/236-37156815 «Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ПП «Арикон» (код за ЄДРПОУ 37156815) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.20011 по 30.09.2011».

У зв'язку з отриманням вищевказаної податкової інформації ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську було вручено Товариству з обмеженою відповідальністю „Луганськ-Інструмент" письмові запити від 22.11.11 за № 17774/23 (отримано - 25.11.11) та від 30.11.11 за № 18291/23 (отримано - 30.11.11) щодо подання пояснень та документального підтвердження фінансово - господарських операцій з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП «Інтенція» (код ЄДРПОУ 37156804), ПП «Ново-Ком» (код ЄДРПОУ 36917481), ПП «Арикон» (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11.

Отже, протягом 10 робочих днів з дня отримання обов'язкового письмового запиту ДПІ від 22.11.11 за № 17774/23, а саме - з 25.11.11 та протягом 10 робочих днів з дня отримання обов'язкового письмового запиту ДПІ від 30.11.11 за № 18291/23, а саме - з 30.11.11, ТОВ „Луганськ-Інструмент" зобов'язане надати пояснення та їх документальні підтвердження до ДПІ.

У зв'язку з ненаданням в повному обсязі позивачем в установлений строк витребуваних податковим органом документів та відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.1 п.78.1, ст.78. п.79.2 ст. 79, п. 82.2 ст. 82 ПК України керівником ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську було прийнято рішення, яке оформлено наказом від 04.01.12 № 66 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) з питань дотримання вимог податкового законодавства під час придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ «Оріал» (код за ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код за ЄДРПОУ 37156804), ПП «Ново-Ком» (код за ЄДРПОУ 36917481), ПП «Арикон» (код за ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11». Вказаний наказ було отримано особисто директором ТОВ „Луганськ-Інструмент" ОСОБА_3 - 04.01.12, тобто до початку проведення перевірки.

Документи які використані під час проведення перевірки (стор. 3- 4 акту перевірки) було надано ТОВ „Луганськ-Інструмент" до ДПІ без супровідного листа. З приводу того, що позивачем не надано в повному обсязі документи акт або довідка не складалися, оскільки складання зазначених документів не передбачено діючим законодавством.

Що стосується виявлених під час проведення перевірки порушень слід зазначити наступне.

Згідно наданих документів та пояснень до перевірки, ТОВ „Луганськ-Інструмент" укладено договори купівлі - продажу від 01.04.11 № 104 та від 17.05.11 № 1705 (умова договору: продавець - ПП «Арикон» . ЄДРПОУ 37156815) зобов'язується передати товар у власність покупця - ТОВ „Луганськ-Інструмент", а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар. На виконання умов вищезазначених товарів, позивачу поставлено інструменти, на що виписані податкові накладні (стор. 4 акту перевірки). ТОВ „Луганськ-Інструмент" отримано товари від ПП «Арикон» (код за ЄДРПОУ 37156815) згідно видаткових накладних (стор. 4-5 акту перевірки) та відповідно суми ПДВ за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за квітень - травень 2011 року. Розрахунки між суб'єктами господарювання за отриманий товар проводились у безготівковій формі. Під час проведення перевірки позивачем не було надано жодних документів, що підтверджують факт транспортування та відвантаження придбаного товару. В ході перевірки не встановлено наявність відповідних документів, що підтверджують факт відвантаження чи отримання товарів. Форми бланків перевізних документів, затверджені наказом Мінтрансу від 19.11.98 № 460 „Про затвердження бланків перевізних документів" на час проведення перевірки відсутні.

Згідно акту Алчевської ОДПІ Луганської області від 14.11.11 № 1812/236-37156815 „Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ПП „Арикон" (код за ЄДРПОУ 37156815) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.01.2011 по 30.09.2011, який надійшов до ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську супровідним листом від 16.11.11 за № 38350/236-2 встановлено, що свідоцтво платника ПДВ від 15.09.2010 за № 100301390 анульовано 22.09.2011; чисельність працюючих відповідно до бази даних 1 - ДФ ПП „Арикон" складає 2 особи; стан підприємства на момент складання акту перевірки стан підприємства „9" - „Направлено відомості про встановлення міста знаходження"; ПП „Арикон" за юридичною адресою не знаходиться, згідно інформації Відділу Держкомзему у м. Алчевську та Відділу Держкомзему у Перевальському районі Луганської області не є землекористувачем, згідно інформації КП „Алчевське бюро технічної інвентаризації" право власності на об'єкти нерухомого майна за ОСОБА_4 та ПП „Арикон" не зареєстровано, згідно листа Відділення Державтоінспекції Алчевського міського відділу УМВС України в Луганській області транспортні засоби зареєстровані на ПП „Арикон" та на ОСОБА_4 відсутні, тобто підприємство не має можливості здійснювати транспортування придбаного або реалізованого товару власними силами. Висновки вказаного акту перевірки від 14.11.11 № 1812/236-37156815, а також враховуючи відсутність достатніх підстав для підтвердження факту здійснення операцій з поставки товарів від ПП „Арикон" на адресу ТОВ „Луганськ-Інструмент" за квітень - травень 2011 року встановлено нереальність здійснення господарських операцій з поставки товарів (робіт,послуг) від ПП „Арикон" за квітень - травень 2011 року. Отже, в ході проведення перевірки встановлено порушення п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення ТОВ „Луганськ-Інструмент" податкового кредиту на суму ПДВ 142246,38 грн., в тому числі по податкових періодах: квітень 2011 року - на суму ПДВ - 65524,18 грн., травень 2011 року - на суму ПДВ - 76622,20 грн.

Згідно наданих документів та пояснень до перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" укладено договір купівлі - продажу від 04.05.11 № 0405 з ІШ «Ново-ком» (код за ЄДРПОУ 36917481) (умова договору: продавець - ПП «Ново-ком» (код за ЄДРПОУ 36917481) зобов'язується передати товар у власність покупця - ТОВ „Луганськ-Інструмент", а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар. На виконання умов вищезазначеного договору, позивачу поставлено інструменти, на що виписані податкові накладні (стор. 8 акту перевірки). ТОВ „Луганськ-Інструмент" отримано товари від ПП «Ново - ком» (код за ЄДРПОУ 36917481) згідно видаткових накладних (стор. 9 акту перевірки) та відповідно суми ПДВ за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та декларації з ПДВ за травень 2011 року. Розрахунки між суб'єктами господарювання за отриманий товар проводились у безготівковій формі. Під час проведення перевірки позивачем також не було надано жодних документів, що підтверджують факт транспортування та відвантаження придбаного товару.

Згідно висновків акту перевірки від 14.11.11 № 1811/231-36917481 встановлено порушення „...п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, п. 3 ст. 5 та п. 1 ст. 7 ГК України, п. 2 ст. 3 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-XIV(зі змінами та доповненнями), п. 1.2, п. 2.7 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, п. 3.1, п. 4.1, п. 8 розділу ІІІ, п. 3.1 розділу V Наказу ДПА України від 25.01.11 № 41, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість всього у сумі 97507873,00 грн...." у тому числі по підприємству ТОВ „Луганськ-Інструмент" за травень 2011 року на суму 30299,20 грн. Висновки вказаного акту перевірки від 14.11.11 № 811/231-36917481, а також враховуючи відсутність достатніх підстав для підтвердження факту здійснення операцій з поставки товарів від ПП „Ново-ком" на адресу ТОВ „Луганськ-Інструмент" за травень 2011 року встановлено нереальність здійснення господарських операцій з поставки товарів (робіт,послуг) від ПП „Ново-ком" за травень 2011 року. Отже, в ході проведення перевірки встановлено порушення п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення ТОВ „Луганськ-Інструмент" податкового кредиту на суму ПДВ 85470,83 грн., в тому числі по податкових періодах: травень 2011 року - на суму ПДВ - 30299,20 грн.

Згідно наданих документів та пояснень до перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" укладено договір купівлі - продажу від 01.06.11 № 106 з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523) (умова договору: продавець - ТОВ "Оріал", зобов'язується передати товар у власність покупця - ТОВ „Луганськ-Інструмент", а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар). На виконання умов вищезазначеного договору, позивачу поставлено інструменти, на що виписані податкові накладні (стор. 12 акту перевірки). ТОВ „Луганськ-Інструмент" отримано товари від ТОВ "Оріал" згідно видаткових накладних (стор. 13 акту перевірки) та відповідно суми ПДВ за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за червень 2011 року. Розрахунок між суб'єктами господарювання за отриманий товар проводились у безготівковій формі. Під час перевірки позивачем також не було надано жодних документів, що підтверджують факт транспортування та відвантаження придбаного товару.

Згідно висновків акту перевірки від 11.11.11 № 1798/236-36917523 встановлено порушення „...п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, п. 3 ст. 5 та п. 1 ст. 7 ГК України, п. 2 ст. 3 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-XIV(зі змінами та доповненнями), п. 1.2, п. 2.7 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, п. 3.1, п. 4.1, п. 8 розділу ІІІ, п. 3.1 розділу V Наказу ДПА України від 25.01.11 № 41, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість всього у сумі 48914412,00 грн...." у тому числі по підприємству ТОВ „Луганськ-Інструмент" за червень 2011 року на суму 85470,83 грн. Висновки вказаного акту перевірки від 11.11.11 № 1798/236-36917523, а також враховуючи відсутність достатніх підстав для підтвердження факту здійснення операцій з поставки товарів від ТОВ "Оріал" на адресу ТОВ „Луганськ-Інструмент" за травень 2011 року встановлено нереальність здійснення господарських операцій з поставки товарів (робіт,послуг) від ТОВ "Оріал" за червень 2011 року. Отже, в ході проведення перевірки встановлено порушення п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення ТОВ „Луганськ-Інструмент" податкового кредиту на суму ПДВ 85470,83 грн., в тому числі за червень 2011 року - на суму ПДВ - 85470,83 грн.

Згідно наданих документів та пояснень до перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" укладено договір купівлі - продажу від 15.07.11 № 1507 з ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 371156804) (умова договору: продавець - ПП „Інтенція", зобов'язується передати товар у власність покупця - ТОВ „Луганськ-Інструмент", а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар). На виконання умов вищезазначеного договору, позивачу поставлено інструменти, на що виписані податкові накладні (стор. 16 акту перевірки). ТОВ „Луганськ-Інструмент" отримано товари від ПП „Інтенція" згідно видаткових накладних (стор. 16-17 акту перевірки) та відповідно суми ПДВ за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту відповідного періоду, відображених у реєстрі отриманих податкових накладних, які відповідають даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за липень 2011 року. Розрахунки між суб'єктами господарювання за отриманий товар проводились у безготівковій формі. Під час перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" також не було надано жодних документів, що підтверджують факт транспортування та відвантаження придбаного товару.

Згідно висновків акту перевірки від 11.11.11 № 1807/231/37156804 встановлено порушення „...п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, п. 3 ст. 5 та п. 1 ст. 7 ГК України, п. 2 ст. 3 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-XIV(зі змінами та доповненнями), п. 1.2, п. 2.7 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, п. 3.1, п. 4.1, п. 8 розділу ІІІ, п. 3.1 розділу V Наказу ДПА України від 25.01.11 № 41, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість всього у сумі 51634813,00 грн...." у тому числі по підприємству ТОВ „Луганськ-Інструмент" за липень 2011 року на суму 28870,24 грн. Висновки вказаного акту перевірки від 11.11.11 № 1807/231/37156804, а також враховуючи відсутність достатніх підстав для підтвердження факту здійснення операцій з поставки товарів від ПП „Інтенція" на адресу ТОВ „Луганськ-Інструмент" за липень 2011 року встановлено нереальність здійснення господарських операцій з поставки товарів (робіт,послуг) від ПП „Інтенція" за липень 2011 року. Отже, в ході проведення перевірки встановлено порушення п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до завищення ТОВ „Луганськ-Інструмент" податкового кредиту на суму ПДВ 28870,24 грн., в тому числі за липень 2011 року на суму ПДВ 28870,24 грн.

З урахуванням вищевикладених фактів, які задокументовані актом від 12.01.12 за № 96/23/33472858 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "Оріал" (код за ЄДРПОУ 36917523), ПП «Інтенція» (код за ЄДРПОУ 37156804), ПП «Ново-Ком» (код за ЄДРПОУ 36917481), ПП «Арикон» (код за ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11» під час проведення перевірки було встановлено відсутність достатніх підстав для підтвердження факту здійснення операції з поставки товарів від ТОВ «Оріал», ПП «Інтенція», ПП «Ново-Ком» та ПП «Арикон» на адресу ТОВ „Луганськ-Інструмент" за період з 01.04.11 по 31.07.11; встановлено нереальність здійснення господарських операцій з поставки товарів (робіт, послуг) від ТОВ «Оріал», ПП «Інтенція», ПП «Ново-Ком» та ПП «Арикон» за період з 01 04.11 по 31.07.11.

Враховуючи вищенаведене, операції купівлі-продажу товарів ТОВ „Луганськ-Інструмент" на загальну суму ПДВ 286886,65 грн., з яких: з ТОВ «Оріал» на суму 85470,83грн., ПП «Інтенція» на суму 28870,24грн., ПП «Ново-Ком» на суму 30299,20грн., ПП «Арикон» на суму 142246,38грн. не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними по ланцюгу до «вигодо набувача». Таким чином, в ході проведення перевірки встановлені вищезазначеніпорушення.

У зв'язку з чим, відповідач просить у задоволенні позовних вимог ТОВ „Луганськ-Інструмент" відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до такого.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» на органи державної податкової служби покладено обовязки щодо здійснення контролю за додержанням податкового законодавства.

Згідно статті 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу податкової служби.

Згідно п.п. 78.1.1. п. 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Згідно статті 79 ПК України (особливості проведення документальної невиїзної перевірки) документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79. ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Згідно п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську на підставі наказу від 04.01.12 № 66 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) щодо дотримання вимог податкового законодавства під час придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11, у зв'язку із не наданням пояснень та підтверджуючих документів у повному обсязі ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) на запити ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську від 22.11.11 № 17774/23 та від 30.11.11 № 18291/23 про надання пояснень та документального підтвердження фінансового-господарського операцій з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11 та відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 - VI, було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) з питань дотримання вимог податкового законодавства під час придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11.

Відповідачем у запереченні на адміністративний позов зазначено, що позивачу було вручено письмові запити від 22.11.11 за № 17774/23 (отримано - 25.11.11) та від 30.11.11 за № 18291/23 (отримано - 30.11.11) щодо подання пояснень та документального підтвердження фінансово - господарських операцій з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП «Інтенція» (код ЄДРПОУ 37156804), ПП «Ново-Ком» (код ЄДРПОУ 36917481), ПП «Арикон» (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11.

Позивачем були надані ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську пояснення посадових осіб суб'єкта господарювання та їх документальні підтвердження (арк. справи Том 2 163-224)

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що відповідачем в наказі від 04.01.2012 № 66 зазначено як підставу для проведення перевірки п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України, тобто ненадання пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. Однак позивачем надані належні докази, що ним у встановлені Податковим кодексом України строки були направлені необхідні пояснення та їх документальні підтвердження.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що перед початком проведення перевірки на підставі наказу від 04.01.2012 № 66 у відповідача зовсім були відсутні підстави, передбачені п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із субєктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Обов'язковою ознакою нормативно-правового акта чи правового акта індивідуальної дії, а також відповідних дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень є створення ними юридичних наслідків у формі прав, обовязків, їх зміни чи припинення.

Рішення керівника органу державної податкової служби, оформлене наказом про призначення позапланової документальної невиїзної перевірки, відповідно до п.79.2 ст.79 ПК України є одним з документів, за умови надіслання якого платнику податків до початку перевірки рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку податковий орган має право приступити до проведення перевірки.

Отже, з викладеного вбачається, що видання керівником органу державної податкової служби наказу про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки безпосередньо призводить до виникнення певних обов'язків у платника податків, щодо якого прийнято рішення про проведення перевірки. Тому такий наказ є таким, що має правове значення, а отже, є актом у розумінні п.1 ч.1 ст.17 КАС України.

Жодним законом або будь-яким іншим нормативно-правовим актом працівникам податкової служби не надано право проводити перевірки з порушенням діючого законодавства.

Оскільки спірний наказ 04.01.12 № 66 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) щодо дотримання вимог податкового законодавства під час придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11, не відповідає законодавству, є незаконним, тому він підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.

З приписів ст.ст.71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обєктивному дослідженні.

Частиною 2 статті 71 КАС України, встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Представником відповідача в судовому засіданні не надані обґрунтовані пояснення та відповідні докази в їх підтвердження щодо спростування вимог позивача, натомість останнім доведено належними засобами доказування правомірність заявленого позову, у зв'язку з чим позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування наказу Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську № 66 від 04.01.2012 підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог щодо визнання протиправними дії Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Луганськ-Інструмент», оформленої актом № 96/23/334472858 від 12.01.2012, суд дійшов наступного.

Оскільки наказ 04.01.12 № 66 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858) щодо дотримання вимог податкового законодавства під час придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11 визнаний судом протиправним через порушення вимог статей 78-79 Податкового кодексу України та скасований, тому дії Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, оформленої актом № 96/23/334472858 від 12.01.2012 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ „Луганськ-Інструмент" (код за ЄДРПОУ 33472858), з питань щодо дотримання вимог податкового законодавства під час придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11 також визнаються судом протиправними.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є субєктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 19.04.2011 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 23.04.2012, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-4,9,11,71,72,94,128,159,160163,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі у м. Луганську про визнання протиправним та скасування наказу № 66 від 04.01.2012, визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську від 04.01.12 № 66 „Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент", код ЄДРПОУ 33472858, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11".

Визнати дії Державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську щодо проведеної документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" та складання акту від 12.01.12 за № 96/23/33472858 „Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент", код ЄДРПОУ 33472858, з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ „Оріал" (код ЄДРПОУ 36917523), ПП „Інтенція" (код ЄДРПОУ 37156804), ПП „Ново-Ком" (код ЄДРПОУ 36917481), ПП „Арикон" (код ЄДРПОУ 37156815) за період з 01.04.11 по 31.07.11" - протиправними.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Жовтневому районі у м. Луганську вилучити з АС „Результати співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА" інформацію про результати перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент", оформлену актом від 12.01.12 № 96/23/33472858.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Жовтневому районі у м. Луганську привести до відповідності дані обліку та особового рахунку платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" з даними, наведеними ним у наданих податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.04.11 по 31.07.11, та з податку на прибуток за ІІ-ІІІ квартали 2011 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Луганськ - Інструмент" (91000, Луганська область, м. Луганськ, вул. Будьоного, буд. 155, ЄДРПОУ 33472858) судові витрати у сумі 41,00 грн. (сорок одна грн. 00 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова в повному обсязі складена та підписана 23.04.2012.

СуддяС.К. Коршиков

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2012
Оприлюднено07.06.2012
Номер документу24445310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/2543/2012

Ухвала від 07.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 25.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 07.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 19.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.К. Коршиков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні