14/2438
УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "10" листопада 2006 р. Справа № 14/2438
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Костриці О.О.
при секретарі Снігірьовій О.С.
за участю представників сторін
від позивача не з'явився
від відповідача Кротюк В.Б. - дор. від 16.10.2006р.,
Загребельна Т.С. дор. від 16.10.2006р.
представник прокуратури: Мельник І.В.
від третьої особи: Нестеровська Л.В. - ревізор.
Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Прокурора Чуднівського району в інтересах держави в особі Відділеннядержавного казначейства в Чуднівському районі (смт. Чуднів)
до Приватної агрофірми "Лан" (с. Бабушки Чуднівського району)
За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Контрольно - ревізійний відділ в Чуднівському районі
про стягнення 4878,00 грн.
Прокурором пред'явлена вимога в інтересах держави про стягнення звідповідача на користь позивача кошти в сумі 4878,00 грн. які використані не за цільовим призначенням.
Представник прокуратури в засіданні суду позовні вимоги підтримав в повному обсязі та надав додаткові письмові обгрунтування до позовних вимог.
Позивач свого представника в засідання суду 10.11.2006р. не направив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином
В засіданні суду 10.08.2006р. представник відповідача подав письмові пояснення, в яких визнає факт використання коштів в сумі 4878,00 грн. не за цільовим призначенням (а.с. 15,16).
В засіданні суду 10.11.2006р. представники відповідача надали усні заперечення по факту нецільового використання коштів в сумі 4878,00 грн., але в обгрунтування своїх заперечень документальних доказів не надали.
Заслухавши представників сторін та прокуратури, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2004 №96 було затверджено "Порядок використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств з посіву ярих зернових культур".
Відповідно до вищезазначеної Постанови КМУ, часткова компенсація сільськогосподарським підприємствам витрат з посіву ярих зернових здійснюється пропорційно фактичній площі посіву.
Сільськогосподарські підприємства незалежно від організаційно-правової форми та форми власності подають до комісії, яка утворюється управлінням сільського господарства і продовольства райдержадміністрації заяву на отримання компенсації з копіями підтверджуючих документів, а саме: форми державної статистичної звітності №Зсг "Сівба ярих культур" затвердженої наказом Держкомстату від 6.06.03 року № 165, спеціалізованих бухгалтерських форм первинного обліку №119 "Акт витрат насіння і садивного матеріалу", №118 "Акт про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив, отрутохімікатів і гербіцидів", довідки районної державної податкової інспекції щодо відсутності (наявності) заборгованості за податковими зобов'язаннями. Комісія розглядає подані документи та приймає рішення про включення сільськогосподарських підприємств, які мають право на компенсацію до реєстру, який в подальшому направляється в Міністерство аграрної політики України.
Мінагрополітики України на підставі отриманої інформації подає відповідно до бюджетного розпису Державному казначейству розподіл цих коштів, яке в подальшому здійснює перерахування зазначених коштів сільськогосподарським підприємствам.
Відповідно до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України, відповідач згідно платіжних доручень №142 від 04.06.2004р. та № 409 від 16.11.2004р. (а.с.34,35) отримав з Державного бюджету через управління сільського господарства компенсацію витрат за посіяні ярі зернові в розмірі 14112,00 грн.
Крім того, відповідач відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 13 від 14.01.2003 року "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва" згідно платіжного доручення №210 від 12.07.2004р. отримав з Державного бюджету через управління сільського господарства компенсацію вартості мінеральних добрив в розмірі 6400,00 грн. (а.с.33).
Відповідно до п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2004 №96 (в редакції, яка діяла до 22.09.2004р.) та п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 13 від 14.01.2003 року, сільськогосподарські підприємства спрямовують отримані бюджетні кошти як першочергові платежі на погашення заборгованості з виплати заробітної плати та платежів до бюджетів усіх рівнів.
Проте, проведеною прокуратурою Чуднівського району перевіркою цільового використання бюджетних коштів виділених ПАФ "Лан" с. Бабушки відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 96 від 30.01.2004 року "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації витрат сільськогосподарських підприємств з посіву ярих зернових культур", було встановлено, що відповідач кошти в сумі 3878,00 грн., в порушення п. 10 вищезазначеної постанови та кошти в сумі 1000,00 грн., в порушення п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 13 від 14.01.2003 року "Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, які виділяються для часткової компенсації вартості мінеральних добрив вітчизняного виробництва", відповідач використав не за цільовим призначенням, а саме платіжним дорученням № 102 від 08.06.2004р. (а.с. 49) та платіжним дорученням № 111 від 23.07.2004р. (а.с. 53) перерахував вищезазначені кошти для акумуляції ПДВ, при наявності заборгованості по заробітній платі відповідно до реєстру сум заборгованості по заробітній платі за 2004р. (а.с. 12).
Зазначене також підтверджується актом перевірки використання коштів дотацій та компенсацій виділених із державного бюджету на часткову компенсацію витрат з посіву зернових культур за 2003 - 2005 роки в ПАФ "Лан" від 08.11.2005р. за №22-24/53, складеного за результатами ревізії КРВ у Чуднівському районі (а.с. 8-11), який був підписаний уповноваженим представником відповідача без зауважень.
Своїми протиправними діями відповідач порушив інтереси держави, оскільки внаслідок нецільового використання коштів, позбавив можливості державні органи направити кошти в сумі 4878,00 грн. на інші видатки Державного бюджету.
Усні запереченя відповідача спростовуються наданими доказами позивача та тертьої особи, долученими до матеріалів справи.
Враховуючи вищевикладене позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені належними документальними доказами і підлягають задоволенню.
Отримані відповідачем, відповідно до Постанови КМУ №96 від 30.01.2004р. та Постанови КМУ №13 від 14.01.2004р., бюджетні кошти в сумі 4878,00 грн. підлягають стягненню до Державного бюджету, у зв'язку з нецільовим використанням.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 55, 94, 157, 158--163, 167, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватної агрофірми "Лан", Чуднівський район, с. Бабушки, вул. Леніна, 5, ідентифікаційний код 31624499 на користь держави в особі відділення Державного казначейства в Чуднівському районі, смт. Чуднів, вул. Леніна, 132, ідентифікаційний код 22062450 - 4878,00 грн.
Згідно ст.ст. 185, 186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржувати постанову в апеляційному порядку повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом 10 днів з дня її проголошення, апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ, постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Костриця О.О.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 244857 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Костриця О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні